Najaar 2016 zwanger worden

05-09-2016 16:47 2438 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier schrijven we over zwanger worden vanaf het laatste kwartaal van 2016 (okt, nov, dec). Heb lang gewacht in de hoop dat iemand een topic zou openen, maar nu open ik er toch zelf maar één (duurde me te lang). Meteen een algemeen account zodat iedereen zelf de gegevens toe kan voegen en aan kan passen in de tabel.

ZWANGER!! :yes:
Naam Leeftijd Kindje Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Poeziemauw 26/29 Eerste Oktober 2016 13 februari 2019
Lievermama 31/37 Eerste Oktober 2016 .. 2019

Bevallen! :flirting:
Naam Leeftijd Geboortedatum eerste kindje Bijzonderheden
Suzosuus 32/39 :heart: 21-05-2017 bevallen van een zoon! :love:
Frozen_butterfly 27/30 :heart: ..-05-2017 bevallen van een dochter! :love:
Zeeuwsmeisje1989 27/28 :heart: 01-06-2017 bevallen van een zoon! :love:
Elf12 33/33 :heart: ..-06-2017 bevallen van een zoon! :love:
Happy-life 24/27 :heart: 06-07-2017 bevallen van een dochter! :love: Zwanger! :heart:
Surfinpumpkin 29/35 :heart: ..-07-2017 bevallen van een zoon! :love:
Just_sabina 30/37 :heart: 08-09-2017 bevallen van een dochter! :love: Zwanger! :heart:
Theeleut 28/30 :heart: ..-09-2017 bevallen van een zoon! :love:
Ximun 29/34 :heart: 06-03-2018 bevallen van een dochter! :love:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:24
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
66.37% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Welkom allebei!

Veel eerste kindjes hier zeg! Spannend!



@testen: ik testte de keer op nod positief en de tweede keer 1 dag na nod. Ik ga pas testen als ik overlijd ben



Wij hebben een startdatum na mijn menstruatie begin november gaan we weer proberen

Wij gaan ook op vakantie dus ik ben komende twee weken vooral offline...
-
Alle reacties Link kopieren
Skippbal, ik heb net je privébericht beantwoord en daar schrijf ik hier ook over. Ik denk dat je gister je eisprong had en dat 26 september je NOD is, althans, als je cyclus direct regelmatig is. Eigenlijk weet je dat pas als je weer ongesteld bent geweest. Toen ik stopte met de pil was het direct weer regelmatig, maar toen ik mijn (koper)spiraal verwijderde was de eerste cyclus 5 weken. Ik raad je aan alles bij te houden in een period tracker (app) ofzo, dan krijg je goed inzicht in je cyclus en die apps geven ook aan wanneer je het meest vruchtbaar bent enzo. Ik vond het ideaal!
-
Alle reacties Link kopieren
Skippybal, nee hoor! Sommige vrouwen voelen hun eisprong niet. Ik meestal wel, maar niet altijd. En de ene keer heb ik meer last dan de andere keer. Maar misschien is je cyclus nog niet regelmatig en moet je eisprong nog komen. Als je geen haast hebt zou ik het even een tijdje bijhouden in de app. Dan krijg je een goed inzicht. Anders misschien toch al ovulatietesten om inzicht te krijgen?
Alle reacties Link kopieren
Welkom allemaal!



Leuk dat we deze spannende tijd kunnen delen!

Skippybal bij mij is het wisselend, afgelopen week heel duidelijk gevoeld. Fijn om te weten en bijzonder hoe je lijf werkt maar het deed ook goed zeer!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al ruim 2 jaar van de pil, maar het laatste jaar echt bijna elke maand heel veel 'last' van mn eisprong...bijna menstruatiepijn-achtig...af en toe moet ik zelfs pijnstillers innemen omdat ik wakker lig van de pijn...

T voordeel is wel dat het dus heel duidelijk is wanneer het plaatsvindt....
It does not matter how slowly you go, as long as you do not stop
Alle reacties Link kopieren
quote:surfinpumpkin schreef op 13 september 2016 @ 21:40:

Ik ben al ruim 2 jaar van de pil, maar het laatste jaar echt bijna elke maand heel veel 'last' van mn eisprong...bijna menstruatiepijn-achtig...af en toe moet ik zelfs pijnstillers innemen omdat ik wakker lig van de pijn...

T voordeel is wel dat het dus heel duidelijk is wanneer het plaatsvindt.... Heel herkenbaar. Bij mij is het altijd snachts. En de steken trekken altijd aan 1 kant naar boven. Daar waar het eitje los komt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zowaar de gegevens in de tabel gekregen!!
Ik merk mijn eisprong op door enerzijds het cervixslijm wat een stuk wateriger is dan de dagen ervoor/erna en dat mijn libido verhoogd is dan. Wat Mince ook zegt, als je een aantal maanden je cyclus bijhoud in een app dan krijg je een (beter) inzicht in het verloop ervan en kun je dus ook beter 'voorspellen' wanneer je eisprong ongeveer is.
Alle reacties Link kopieren
hoeraaa gelukt om ook mijn gegevens in de tabel te zetten. Is het trouwens een idee om er in te zetten met welke ronde je bezig bent?



@Skippybal Ik voel mijn eisprong ook lang niet altijd. Het is vaak wisselend. Heb het idee dat ik hem alleen links voel springen. Dan voel ik 2 dagen een soort pijnlijke balon ter hoogte van mijn schaambeen. Alsof er elk moment wat moet 'losknappen'. De andere maand helemaal niet..



Ik vind het net als de meeste hier wiens manlief er nu ook eindelijk klaar voor zijn allemaal erg onwerkelijk nog... Ik ben me er nog niet helemaal van bewust dat we er serieus voor gaan! En ohhh die zwangere buiken.. alsof zwangere vrouwens ineens iets magisch uit een sprookje zijn geworden in mijn wereld.. hahaha het idee dat ík straks zelf misschien de primark baby kleding afdeling leeg koop is zoooooon heerlijke gedachte om in slaap te vallen.

De tijd kan me nu ook niet snel genoeg gaan. Ik moet sowieso nog ongesteld worden één deze dagen. en dan hopelijk een mooie cyclus die niet te lang duurt. En dan officieel aan het werk hahahaha.



Hebben jullie trouwens veel symptomen voor je naderende menstruatie?
Alle reacties Link kopieren
@ Lady Ik wens je een heerlijke vakantie toe! Misschien volgend jaar wel met nog een een passagier erbij :D
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik schrijf graag mee, vanmorgen mijn spiraaltje laten verwijderen bij de HA.

In oktober ga ik starten met foliumzuur en in november gaan we voor ons eerste kindje!

Zal proberen om me in de tabel erbij te zetten, is net nog niet gelukt maar ga zo nog wel een poging wagen!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik schrijf ook graag mee, net met een beetje geknutsel nu ook mijn gegevens in de tabel gekregen Ik ben anderhalve maand geleden met de pil gestopt en vanmiddag voor het eerst weer 'natuurlijk' ongesteld geworden, 36 dagen na mijn 'pil-ongesteldheid'. Ben blij dat het in ieder geval op gang is gekomen nu, ik vond het al erg lang duren! Houden jullie ook een app bij om je ongesteldheid een beetje in de gaten te houden? Ik heb Clue geïnstalleerd, vind die zelf wel fijn! Ik ben sinds ik gestopt ben met de pil ook begonnen met multivitamine voor vrouwen die zwanger zijn of willen worden, waar ook foliumzuur inzit.



Mijn vriend en ik hebben het de afgelopen maand nog veilig gedaan en willen nu echt gaan starten. Het wordt onze eerste en ik vind het erg spannend! Na mijn ongesteldheid gaan we dus zonder voorbehoedsmiddelen beginnen, maar ik merk dat ik dat ook wel een beetje 'eng' vind ofzo, hebben jullie dat ook? Nadenken over hoe dat dan moet met carrière e.d... Ik lees dat het bij veel dames langer duurde voordat manlief 'om' was, bij ons was man eigenlijk al lang zover en had ik wat langer nodig. Ik probeerde het gunstig te 'timen' denk ik, maar ik probeer dat nu los te laten



@Twinkletwinkle88: ik merk wel echt enorm verschil tussen ongesteldheid met en zonder pil qua symptomen, de afgelopen maand heb ik opeens veel meer last van puistjes e.d. (op mijn 32ste.. zucht) en ik voelde me gisteren en vandaag dus echt flink beroerd en had veel hoofdpijn. Ik dacht dat ik ziek werd (of last had van de hitte), maar bleek dus (eindelijk) ongesteld te worden. Ik hoop dat dit wel minder wordt, elke maand zo lijkt me niet heel fijn. Met pil had ik nergens last van.



@Happy-life: Spannend, welkom!
Alle reacties Link kopieren
@ Happy-life, het kostte mij ook even moeite om de tabel aan te passen, maar het is nu wel gelukt. Als het jou niet lukt mag je ook je gegevens hier in het topic plaatsen, ik wil ze er wel voor je inzetten
Alle reacties Link kopieren
quote:princess_familiar schreef op 14 september 2016 @ 15:40:

Hoi allemaal,



Ik schrijf ook graag mee, net met een beetje geknutsel nu ook mijn gegevens in de tabel gekregen Ik ben anderhalve maand geleden met de pil gestopt en vanmiddag voor het eerst weer 'natuurlijk' ongesteld geworden, 36 dagen na mijn 'pil-ongesteldheid'. Ben blij dat het in ieder geval op gang is gekomen nu, ik vond het al erg lang duren! Houden jullie ook een app bij om je ongesteldheid een beetje in de gaten te houden? Ik heb Clue geïnstalleerd, vind die zelf wel fijn! Ik ben sinds ik gestopt ben met de pil ook begonnen met multivitamine voor vrouwen die zwanger zijn of willen worden, waar ook foliumzuur inzit.



Mijn vriend en ik hebben het de afgelopen maand nog veilig gedaan en willen nu echt gaan starten. Het wordt onze eerste en ik vind het erg spannend! Na mijn ongesteldheid gaan we dus zonder voorbehoedsmiddelen beginnen, maar ik merk dat ik dat ook wel een beetje 'eng' vind ofzo, hebben jullie dat ook? Nadenken over hoe dat dan moet met carrière e.d... Ik lees dat het bij veel dames langer duurde voordat manlief 'om' was, bij ons was man eigenlijk al lang zover en had ik wat langer nodig. Ik probeerde het gunstig te 'timen' denk ik, maar ik probeer dat nu los te laten



@Twinkletwinkle88: ik merk wel echt enorm verschil tussen ongesteldheid met en zonder pil qua symptomen, de afgelopen maand heb ik opeens veel meer last van puistjes e.d. (op mijn 32ste.. zucht) en ik voelde me gisteren en vandaag dus echt flink beroerd en had veel hoofdpijn. Ik dacht dat ik ziek werd (of last had van de hitte), maar bleek dus (eindelijk) ongesteld te worden. Ik hoop dat dit wel minder wordt, elke maand zo lijkt me niet heel fijn. Met pil had ik nergens last van.



@Happy-life: Spannend, welkom!





Ik heb idd ook een app, maaaaaaar.. ik heb er nog niet veel aan gehad, deze maand kwam mijn ovulatie 7 dagen later. haha. dus ik laat het nu eerst allemaal maar een beetje op zijn beloop om te kijken hoe mijn cyclus is.



Ik heb idd hetzelfde, vriend maakte elke keer grapjes over zwanger worden en ik was nog niet zover.

Althans kinderen wilde ik heeeeeel graag, maar mijn vriend is nooit doordeweeks thuis en is net terug van een uitzending dus wilde eerst wat meer toekomst zekerheden. maar inmiddels hebben we wat meer duidelijkheid dus nu hopen dat het zo mag zijn binnenkort.
Alle reacties Link kopieren
@ Happy Life welkom!



@ Princes familair Dat heb ik dus ook.. Ben nu twee jaar van de pil af, en de eerste echte ongesteldheid pas na 74 dagen. Was dat even schrikken! Nu nog steeds geen nette cyclus, al mag ik de laatste twee maand niet klagen met netjes 30/33 dagen. Een week voor mijn ongesteldheid heb ik zeer grote borsten die ook nog eens pijnlijk zijn. En die pukkels? pff... hier nog een haha.. 27 jaar, en tijdens mijn eisprong en menstruatie heb ik altijd pukkels op mijn kin. Wel handig dat ik daaraan bijvoorbeeld ook kan zien dat mijn vruchtbare dagen er aan zitten te komen..



@ just Sabina, kan me voorstellen dat het af en toe heel lastig wanneer je vriend niet elke dag thuis is. Gelukkig ben je niet één dag in je cyclus vruchtbaar, maar veel meer voor die tijd ik hoor genoeg verhalen van vrouwen die zijn zwanger geworden in hun 'niet vruchtbare' periode.



Oh ja nog zo'n ding, als mijn menstruatie nadert ben ik ook altijd zo moe! vanmiddag even een dutje gedaan...
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel allemaal,

zit nu op mijn pc om de gegevens in te voeren maar kan niet inloggen op het account? geeft foutmelding wachtwoord aan,

Ik had tijdens mijn spiraal altijd lichte ongesteldheids dagen. Ik ben het al een tijdje aan het bijhouden en netjes rond de 28 dagen.

ben benieuwd nu mijn spiraaltje eruit is dat ook zo zal zijn. En hoe het is om weer 'gewoon' ongesteld te zijn.

Wij hebben er ook voor gekozen gewoon een hele cyclus af te wachten en erna te starten. Dus de condooms zijn ingeslagen ;)
Alle reacties Link kopieren
Grappig hoe iedereen het anders ervaart. Ik hou van deze ongesteldheid! Haha. Geen buikkrampem, geen hoofdpijn en geen rugpijn meer. Had ik met de pil wel!

Maaaaaar idd.... die puistjes! Gelukkig bliiven ze onderhuids en trekken ze snel weer weg.

Maak mij ook nog geen zorgen hoor over het feit dat mijn vriend weinig thuis is. Het laatste wat ik wil is geplande sex ( op dit moment dan )
Alle reacties Link kopieren
@Just_sabina: haha nee, ik heb ook niet echt het idee dat ik nu enigszins iets kan voorspellen met die app, maar toch handig om het bij te houden. Doet me een beetje aan vroeger denken toen ik pas net ongesteld was, toen zette ik als meisje nog gewoon elke maand kringeltjes om de dagen dat ik ongesteld was in een speciaal daarvoor bedoeld kalendertje. Heerlijk ouderwets Fijn dat jullie nu meer zekerheden hebben en ervoor kunnen gaan!



@Twinkle: Ja stom he, ik heb het ook opeens op mijn kin. Normaal nooit last van. Wel handig inderdaad dat je eraan kunt 'zien' dat je vruchtbaar bent, maar aan de andere kant ook weer onhandig omdat ik me er niet bepaald sexy door voel. Niet sfeerverhogend tijdens de dagen dat een beetje actie toch wel handig is!



Ik had overigens zojuist met vriend een gesprek over wat als ik zwanger zou worden; wij wonen samen maar zijn niet getrouwd en hebben ook geen samenlevingscontract. Straks moet de baby dan dus door hem erkend worden en moet er ook een samenlevingscontract of huwelijk komen om het allemaal netjes te regelen voordat de baby er is. Stel dat er iets met 1 van ons twee gebeurd is het wel belangrijk dat we allebei de voogdij hebben en elkaars erfgenaam zijn, bijvoorbeeld. Eigenlijk vind het het hele 'gedoe' van een contract op laten stellen maar omslachtig en zou ik misschien wel liever willen trouwen, maar ik wil ook niet zwanger trouwen. Nu 'even snel' en later misschien nog een mooie 'symbolische' trouwdag? Ik weet het niet zo goed. Hoe hebben jullie dit geregeld/gaan jullie dit regelen?
Alle reacties Link kopieren
Wat een gezelligheid hier! Ik heb net ook geprobeerd in te loggen om mezelf in de tabel te zetten, maar ik kreeg ook een foutmelding. Lukt het iemand anders wel?



@princess_familiar ik gebruik ook de app Clue, werkt prima voor mij! Ik merk bij mezelf dat ik het ook nog wel spannend vind. Eerst had ik nog allerlei dingen die ik wilde bereiken qua werk, eigen woning etc. Nu hebben we dit allemaal goed voor elkaar en kunnen we er echt voor gaan, maar af en toe denk ik echt, ben ik hier wel klaar voor, help?! Maar dat komt vast goed



Het enige wat wij nog niet geregeld hebben is inderdaad een geregistreerd partnerschap of trouwen. We hebben samen een huis gekocht en hebben een samenlevingscontract, maar dit heeft voor zover ik weet niet te maken met eventuele kinderen. Ik wil dit straks wel goed geregeld hebben, dus ik ben ook wel benieuwd hoe anderen hier dit hebben geregeld?
Jee wat een herkenning vind ik bij jullie zeg!



Op het gebied van alles voor elkaar willen hebben: wij hebben een koophuis, allebei een steady baan en allebei geen dingen meer die we nog gedaan/bereikt willen hebben voor we aan kinderen beginnen. Maar die twijfel over 'moet ik niet toch nog een stap in mijn carrière maken?' blijft. Al denk ik dat er altijd wel iets te bedenken is om de kinderwens nog niet te vervullen.



Wat betreft trouwen/samenwonen: wij hebben een samenlevingscontract en zijn dus niet getrouwd. Om alles in 1x geregeld te hebben is dat wel handig, maar wat princess_familiar ook zegt: even snel trouwen past niet bij ons. Dus we zien het wel als het zover is. In ieder geval moet vriend de vrucht erkennen (zo heet dat toch? ) en de baby krijgt zijn achternaam.



Lichamelijk merk ik ook best wel verschil met nu ongesteld worden en toen ik nog aan de pil was. Nu heb ik ook veel meer puistjes en ook regelmatig een vettig voorhoofd. Eerder had ik juist altijd een droge huid. Van de menstruatie zelf merk ik niet veel meer dan eerder. Gelukkig duurt het bij mij maar 3 dagen en is ook niet heel extreem.



O en welkom Twinkletwinkle, Ximun, Happy-Life en princess_familiar! We hebben al een mooi clubje zo.
Alle reacties Link kopieren
Dit is dat ik voor het eerst met een forum meedraai maar is gezellig!

Dit is ook een onderwerp wat vaak tussen jou en je partner is en wat je verder nog aan niemand verteld en dan kan je het er hier uitgebreid over hebben. Of zijn er hier wel die het openbaar maken dat ze aan kinderen willen beginnen?

We vinden het samen wel spannend nu we er wat meer mee bezig zijn, er gaat geen dag voorbij dat er niet over zwanger worden wordt gepraat.



Wij zijn getrouwd, dus voor ons is alles 'geregeld'



volgens mij kan je wel geregistreerd partnerschap aangaan, dat is soort van trouwen en volgens mij hoef je het vruchtje dan ook niet te erkennen. Dan ben je voor de nederlandse wet partners, alleen is het niet geldig in het buitenland als je voor elkaar bijv. medische beslissingen moet nemen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,



Ik wil ook graag meeschrijven.

Ik 27 mijn vriend 28.. Over 3 dagen afwachten of ik ongesteld wordt..



Ik heb jaren aan de prikpil gezeten en nu een langere tijd gemiddeld een cyclus van 30 dagen.. Hiervoor zeker 8 mnden geen cyclus gehad.. Echt troep ????..



Maar ik ben positief 19 aug eerste dag menstruatie dus bijna testen.. En anders de volgende ronde meer geluk..
Alle reacties Link kopieren
Hoi alle nieuwe dames! Wat een gezelligheid hier!!



Vanochtend zat ik op t werk te babbelen met een goed collegaatje dat net terug is van haar verlof, krijg ik weer de vraag: 'en wanneer bij jullie'?? Ze bedoelt t niet onaardig hoor en heeft zelf heel veel moeite gehad om zwanger te worden, maar ik houd t toch liever voor mezelf...ik heb geen vast contract en voor je het weet gaat de hele tamtam rond! Dus heb het maar even weggewuifd met 'we willen eerst nog een hoop andere dingen doen'.

Alleen mn beste vriendinnetje is op de hoogte (en jullie natuurlijk ), verder niemand. Houden jullie het voor jezelf?
It does not matter how slowly you go, as long as you do not stop

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven