Niet onbezorgd zwanger

21-05-2020 12:20 459 berichten
Beste Viva-leden,

Vroeger schreef ik ook met een groepje, van vrouwen met meerdere miskramen. Zij zijn uiteindelijk ongeveer allemaal zwanger geworden, en ik had het een beetje opgegeven.

Ik ben nu weer zwanger, na ruim twee jaar niet zwanger te zijn geworden en drie maanden geleden een prille miskraam.

Het is nu ook nog erg pril (pas drie of vier dagen overtijd), en ik probeer er relaxed in te staan. Het is nog zo pril, en al zo vaak misgegaan.

Alleen lukt dat dus niet zo goed. Elke keer dat ik naar de wc ga bonkt m’n hart m’n keel uit. Ik zou zó graag willen dat het nu weer een keer goed ging.

Zijn er dames die ook niet onbezorgd zwanger zijn -om uiteenlopende redenen- en mee zouden willen schrijven. Nu is spannend omdat het elk moment mis kan gaan, maar ook bij de termijnecho, de combinatietest, de nipt enz. Momenten waarop ik ook al vaker slecht nieuws heb gekregen.

Er is bij mij geen oorzaak gevonden (is ook geen onderzoek naar gedaan omdat het ziekenhuis dacht dat daar niks uit zou komen), waarschijnlijk is het leeftijd. Ik heb wel al twee kinderen, waarmee ik me eigenlijk met al m’n angsten in een luxepositie bevind.

Zijn er collega-moeders (zwanger vanaf dag 1 ben je volgens mij al moeder 🙂) die de zorgen willen delen en elkaar willen steunen? Je bent welkom onder alle omstandigheden, ook als je nog zwanger moet worden en daar zorgen over hebt.
Alle reacties Link kopieren
Mieremuis schreef:
01-09-2020 20:56
Waarschijnlijk komt het wel goed met je man hoor Zonneoog,maar dit zullen je hormonen zijn haha! Misschien geniet ie ook wel heel erg van de nachtelijke momentjes :)

Gelukkig hier geen corona! Ben weer opgeknapt, geen koorts meer alleen nog keelpijn.
Volgende week woensdag middag de eerste echo! Dan 6,5 week dus hangt er weer een beetje om maar goed, we gaan het wel zien.

Geniet lekker Zonneoog!
Toen had ik ook een echo. Dat vond ik toen heel spannend. Terwijl je eigenlijk nog niet zo heel veel ziet tov een paar werken verder.

Gelukkig voel je je weer wat beter. En gelukkig geen Corona! Is toch een gekke tijd hè. Ik heb mijn zoontje alleen bij m’n ouders in de armen gelegd voor derest niemand. Terwijl je dat eigenlijk wel graag zou doen. Ik ben blij als de Corona tijd voorbij is.
Alle reacties Link kopieren
Verrassingswolkje schreef:
02-09-2020 09:52
Zonneoog, het klinkt wel als een échte kraamtijd ;-D Al die onzekerheden, jij die nog moet herstellen, emoties, een baby met -verder heel normale- start’problemen’. Met de kinderen komen de zorgen... Gelukkig kan je ook erg van je mannetje genieten ❤️Hij klinkt als een heerlijke baby.

Mieremuis, gelukkig geen corona én je voelt je beter. Over een week de eerste echo. Zenuwachtig, of valt het mee? Ik zie nu al weer op tegen de echo over twee weken :$ Ben steeds zó nerveus ervoor. Hoewel het misschien wel íetsje beter gaat dan eerst merk ik.

Jessica, jij zit er helemaal lekker in inmiddels volgens mij? Alle onzekerheden voorbij, goed schema met je baby?
Ja, met de baby gaat het gelukkig goed! Hij groeit als kool en hij is zich echt verder aan het ontwikkelen.
Ik heb inderdaad een goed schema kwa voedingen. Maar soms loopt die niet zoals het hoort en dan is hij wel iets onrustiger. Zoals gisteren was hij al om 05:00 wakker en dan loopt het hele schema door de war. Maar dat hoort er ook bij.

Spannend zeg over 2 weken. Ik weet nog dat ik echt van echo naar echo leefde. Gek hè
Alle reacties Link kopieren
Jessica249 schreef:
02-09-2020 18:26
Ja, met de baby gaat het gelukkig goed! Hij groeit als kool en hij is zich echt verder aan het ontwikkelen.
Ik heb inderdaad een goed schema kwa voedingen. Maar soms loopt die niet zoals het hoort en dan is hij wel iets onrustiger. Zoals gisteren was hij al om 05:00 wakker en dan loopt het hele schema door de war. Maar dat hoort er ook bij.

Spannend zeg over 2 weken. Ik weet nog dat ik echt van echo naar echo leefde. Gek hè
Dat had ik ook dat ik van echo naar echo leefde. Ik vond dat elke keer weer heel spannend! Vooral de 20 weken echo. En toen mocht mijn man niet mee. Gejankt heb ik. Tranen met tuiten bij de ingang van het ziekenhuis. Maar hij mocht niet mee. En een week later mocht het wel. Niet leuk toen. Hoop voor jou verrassingswolkje en Mieremuis dat jullie dat wel gewoon mogen. Stom virus
Op elk potje past dekseltje, maar als dat niet past dan heb je altijd nog afdekfolie.
Ha, heel gek maar ik wil mijn man niet mee. Ik heb elke drie weken een echo, en ik vind het zo’n vreselijk idee als hij me weer op moet vangen bij slecht nieuws. Hij staat dus steeds buiten het ziekenhuis op me te wachten.
Heel raar misschien, maar ik vind het té spannend.
Alle reacties Link kopieren
Verrassingswolkje schreef:
02-09-2020 21:09
Ha, heel gek maar ik wil mijn man niet mee. Ik heb elke drie weken een echo, en ik vind het zo’n vreselijk idee als hij me weer op moet vangen bij slecht nieuws. Hij staat dus steeds buiten het ziekenhuis op me te wachten.
Heel raar misschien, maar ik vind het té spannend.

Eigenlijk snap ik het wel. Je hebt gewoon behoefte dat mocht het verkeerd zijn dat je tot jezelf wil komen en daar is niks mis mee. Ik had ook om de drie weken een echo en het was elke keer zo spannend!!
Kan ook nog steeds niet geloven dat ik nu mijn gezonde zoon in mijn armen heb die ik net gevoed heb. Hij blijft mij aankijken met die prachtige donkere ogen :flirting: :love: het is zo'n tevreden kereltje.

Wees in ieder geval lief voor jezelf. Zorg goed voor jezelf en heb vertrouwen. En geniet van de echo's. Makkelijk gezegd maar probeer het i. Ieder geval. Ik denk aan je :redrose:
Op elk potje past dekseltje, maar als dat niet past dan heb je altijd nog afdekfolie.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet morgen met m’n zoontje naar het consultatiebureau. Ben heel benieuwd naar hoe hij gegroeid is. Ik was vrijdag bij mijn zus. En mijn zoontje is al even groot als m’n nichtje van 8 maanden. Mijn zoontje is 3 maanden. Ik schrok er best wel van! Hij oogde ook een stuk zwaarder als m’n nichtje haha!
En hij krijgt morgen de eerste spuitjes.. :"-( ik zie er nu al tegenop germ. Lijkt me zo zielig. Maarja we gaan het zien.

Hoe gaat het bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
Oh spannend het consultatiebureau!
Tenminste dat vind ik :proud:
Morgen komen ze bij mij voor een intakegesprek en dan de 28e voor een onderzoek. Zie daar wel wat tegenop. Mijn moeder kwam met verhalen over het consultatiebureau toen ik nog een baby was en toen hadden ze rare adviezen voor mijn moeder omdat ik wat klein was. Het is goedgekomen met me maar toch.

Wat heb jij dan een heerlijke grote baby :heart: ben benieuwd wat ze gaan zeggen.

En de prikjes zie ik ook tegenop maar als ie net zo reageert als met de hielprik dan gaat dat helemaal goed komen. Die van mij gaf geen kik. Keek alleen wat arrogant naar de verpleegkundige en dat was het :proud:

Succes straks! Laat je het even weten?
Op elk potje past dekseltje, maar als dat niet past dan heb je altijd nog afdekfolie.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op het bureau geweest. Hij weegt 6805 gram en is 62 cm! Kwa gewicht ligt hij wel boven het gemiddelde maar het is mooi verdeeld. De verhoudingen waren goed zeiden ze.
Hij heeft 2 spuitjes gehad en het ging me echt door merg en been. Zo zielig dat ik zelf ook tranen in m’n ogen kreeg. Maar hij is het gelukkig alweer vergeten toen we weer thuis waren en hij wakker werd begon hij gelijk weer te lachen! Nu hopen dat hij er niet teveel last van gaat krijgen. Heb maar voor de zekerheid zetpillen in huis gehaald.

Ja, bij mij zei die vrouw de vorige keer al dat m’n zoontje te zwaar was en toen ging het maar om 200 gram. Dat was wel een andere vrouw als wat ik vandaag had en zij vond hem goed uitzien dus niks aan de hand. En in het ziekenhuis maakte ze me al vanaf 30 weken zwangerschap gek dat hij te licht zou zijn. Weetje, soms denk je wel eens wanneer is het wel goed?
Dat is een lekkere flinke jongen 🙂 Het uitgangspunt is altijd het gemiddelde. En natuurlijk zijn er heel veel kindjes die daar dan (flink) onder of boven zitten. Mijn oudste zat altijd op de -2-lijn, maar bleef wel zijn eigen lijn volgen.

Die spuitjes... Mijn man werd echt kwaad op de vrouw van de hielprik 😱 Ik schaamde me kapot, die arme vrouw die gewoon haar werk deed 😂 Maar ja, verse vader hè. Later kreeg die zoon diabetes, dus sindsdien vinden wij prikken niet erg meer, maar een noodzakelijk en levensreddend ‘kwaad’.

Zonneoog, hoe gaat het met jou, je baby en je man? Krijg je al iets meer een ritme (eigenlijk nog niet echt mogelijk met zo’n jonge baby)? Af en toe kom ik je tegen op een topic, bericht geplaatst om 4:32 ofzo 🙂Heel herkenbaar.

Mieremuis, hoe gaat het met jou? Woensdag echo toch?
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat het eigenlijk wel goed. Kereltje doet het prima! We voeden nu zo rond de 3 a 4 uur en dan komt ie zelf.
Drinkt goed en dwingen hem niet om alles op te drinken. In de nacht komt ie twee keer. Meestal om 00:30 uur en dan weer om 04:30 uur. De eerste nachten sliep hij na de voeding weer maar nu ben ik 2 uur bezig voordat hij weer gaat slapen. Slaapt ondertussen wel in zijn eigen bedje en als hij dan zolang doet over weer inslapen na de voeding dan leg ik hem bij ons op het voedingskussen. Dan is ie gewoon lekker wakker en huilt niet. Vandaar dat ik dan op Viva kijk of er nog wat te beleven valt :proud:

Met mijn man gaat het best goed. Ondanks dat hij altijd met mij wakker is en dan om 6:30 uur de deur uitgaat om te werken, gaat het met zijn moeheid beter dan met die van mij :proud:
Ik daarin tegen: moe,moe,moe. Maar het wordt ooit beter.

Morgen komt het consultatiebureau bij mij thuis voor een intakegesprek. Ben benieuwd. Kan ook niet echt inschatten of de kleine is aangekomen of niet. Hebben wel een weegschaal met eenn babymode erop maar of die nauwkeurig is...
Op elk potje past dekseltje, maar als dat niet past dan heb je altijd nog afdekfolie.
Alle reacties Link kopieren
Hier het consultatiebureau geweest en ze waren tevreden! Onze kleine man is goed gegroeid en zit nu al boven zijn geboorte gewicht. :proud: hij woog bij de geboorte 3000 gram en nu 3140 gram. Mama is blij :love:
Op elk potje past dekseltje, maar als dat niet past dan heb je altijd nog afdekfolie.
Mooi zeg, goed nieuws. Je doet het dus allemaal goed 😊
Alle reacties Link kopieren
Geeft inderdaad wel wat meer vertrouwen. Zoon doet het dus goed en daar ben ik heel blij mee
Zoon ligt nu heerlijk in mijn armen te slapen :love:
Wilde zelf ook even slapen maar als ik mijn jochie zo in mijn armen hou..
:heart: :heart: :love: :love:

Hoe gaat het met de rest allemaal?
Op elk potje past dekseltje, maar als dat niet past dan heb je altijd nog afdekfolie.
Mieremuis, heel veel succes morgen! Vind je het spannend, of heb je er gewoon vertrouwen in?
Alle reacties Link kopieren
Thanx! Een beetje spannend vond ik het wel maar het voelde wel beter omdat ik gewoon dik symptomen heb van de zwangerschap.

En: kloppend hartje op de echo vandaag! :heart:
Het was dus echt nog even spannend, we hebben 10 minuten zitten zoeken naar een hartje in een soort cyste die naast mn baarmoeder zat, voordat de verloskundige zag dat daarnáást de baarmoeder zat met een mooi boontje met kloppend hartje.
Voor die cyste of wat het dan ook is ben ik verder doorgestuurd naar de gynaecoloog om te kijken wat het is.

Hoe gaat het met jou dan Verrassingswolkje? Ik zie dat je je account geanonimiseerd hebt, gaat het nog wel goed?
Alle reacties Link kopieren
Mieremuis schreef:
09-09-2020 20:27
Thanx! Een beetje spannend vond ik het wel maar het voelde wel beter omdat ik gewoon dik symptomen heb van de zwangerschap.

En: kloppend hartje op de echo vandaag! :heart:
Het was dus echt nog even spannend, we hebben 10 minuten zitten zoeken naar een hartje in een soort cyste die naast mn baarmoeder zat, voordat de verloskundige zag dat daarnáást de baarmoeder zat met een mooi boontje met kloppend hartje.
Voor die cyste of wat het dan ook is ben ik verder doorgestuurd naar de gynaecoloog om te kijken wat het is.

Hoe gaat het met jou dan Verrassingswolkje? Ik zie dat je je account geanonimiseerd hebt, gaat het nog wel goed?

Aah wat fijn dat je een kloppend hartje gezien hebt. Hoe ver ben je nu?

Wel goed dat ze je doorgestuurd hebben is toch altijd beter om het even na te kijken wat het is.
Alle reacties Link kopieren
:O je bent weg!! Toch niks ernstigs??

Mieremuis wat een fijn nieuws! Hoever was je ook alweer? Ik weet nog dat ik dacht dat ik 8 weken was. En toen bleek het 10 :facepalm:
Ik had ook nergens last van. Geen misselijkheid,geen zere borsten en toen wist ik het en toen kwamen de symptomen :proud:

Heb jij nog ergens last van? Ook nog van je zware verkoudheid?
Op elk potje past dekseltje, maar als dat niet past dan heb je altijd nog afdekfolie.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 6,5 week dus nog heel pril.

Nee die griep is over gelukkig, paar dagen keelpijn, 2 dagen hoge koorts en spierpijn maar nu niks meer. Qua zwangerschap wel al genoeg symptomen, misselijk, moe, kortademig. Het is dat het voor een pracht resultaat is uiteindelijk maar zwanger zijn is zeker geen hobby van me! Met Emesafene is het wel te doen maar poepluiers verschonen lukt niet meer :proud:

Heerlijk te lezen hoe jij van je kindje geniet Zonneoog! :heart:
Alle reacties Link kopieren
Mieremuis schreef:
09-09-2020 22:02
Ik ben 6,5 week dus nog heel pril.

Nee die griep is over gelukkig, paar dagen keelpijn, 2 dagen hoge koorts en spierpijn maar nu niks meer. Qua zwangerschap wel al genoeg symptomen, misselijk, moe, kortademig. Het is dat het voor een pracht resultaat is uiteindelijk maar zwanger zijn is zeker geen hobby van me! Met Emesafene is het wel te doen maar poepluiers verschonen lukt niet meer :proud:

Heerlijk te lezen hoe jij van je kindje geniet Zonneoog! :heart:
Ondanks mijn kraamtranen en mijn hormonen die echt wel hoog zitten, kan ik toch ontzettend genieten van onze mooie zoon :heart:
Ik heb echt alles wat mijn hartje begeert. En zelfs nog meer. Ik heb een prachtig huis, een ontzettend leuke, lieve man, een goede baan en nu ben ik ook nog eens gezegend met een prachtige zoon! :love:
Ik ben zo verschrikkelijk bevoorrecht!

Jessica: hoe gaat het met jou en de kleine?
Mieremuis: gisteren jouw echo gehad, maar voel jij je nu ook wat zekerder wat betreft de zwangerschap? Ook al is het nog zo pril? Dat had ik in ieder geval wel.
Op elk potje past dekseltje, maar als dat niet past dan heb je altijd nog afdekfolie.
Alle reacties Link kopieren
Ik voel me ook zo ongelooflijk bevoorrecht! Precies wat jij zegt, lieve man, heerlijk huis, goede baan, allebei gezond en de kleine ook... Als je dan al die narigheid elders op de wereld ziet, wat willen we dan eigenlijk nog meer?

Ik voel me inderdaad best zeker nu over de zwangerschap, eigenlijk zou ik het al gewoon willen vertellen maar we houden het eerst nog even bij de opa's en oma's. Wel ben ik erg benieuwd wat die afwijking naast de baarmoeder nou is, begin van de zwangerschap had ik het idee dat ik een tweeling zou krijgen, het zou wel heel sterk zijn als het dan een eug is! Heb het al nagekeken een eug hoeft geen kwaad te kunnen voor een andere goede zwangerschap, kan ook spontaan verdwijnen of natuurlijk operatief weggehaald worden. Maar het is nog even een weekje afwachten.

Verrassingswolkje ik hoop dat alles goed is en dat je anonieme account alleen betekent dat je herkend bent ofzo... Niet dat je een miskraam hebt gehad! :O
Alle reacties Link kopieren
Zonneoog schreef:
10-09-2020 16:27
Ondanks mijn kraamtranen en mijn hormonen die echt wel hoog zitten, kan ik toch ontzettend genieten van onze mooie zoon :heart:
Ik heb echt alles wat mijn hartje begeert. En zelfs nog meer. Ik heb een prachtig huis, een ontzettend leuke, lieve man, een goede baan en nu ben ik ook nog eens gezegend met een prachtige zoon! :love:
Ik ben zo verschrikkelijk bevoorrecht!

Jessica: hoe gaat het met jou en de kleine?
Mieremuis: gisteren jouw echo gehad, maar voel jij je nu ook wat zekerder wat betreft de zwangerschap? Ook al is het nog zo pril? Dat had ik in ieder geval wel.
Met ons gaat het goed. De kleine gaat zo snel!
Maandag moet ik er helaas weer aan gaan geloven.. het werken begint weer :cry: moet ik m’n kleine ventje missen.
Alle reacties Link kopieren
Jessica249 schreef:
11-09-2020 21:00
Met ons gaat het goed. De kleine gaat zo snel!
Maandag moet ik er helaas weer aan gaan geloven.. het werken begint weer :cry: moet ik m’n kleine ventje missen.
:hug: ik moet er 7 november weer aan geloven en ik denk nu ook al: o jee!! Mijn moeder gaat dan oppassen maar daar ga ik het ook moeilijk mee krijgen hoor! Het is zo'n lekker ventje :love: ik leef met je mee. Ik hoop dat je maandag als je weer thuis bent toch een beetje een goede dag hebt gehad. Laat je het even weten hoe het gegaan is? En hoe jij er dan instaat?
Op elk potje past dekseltje, maar als dat niet past dan heb je altijd nog afdekfolie.
Dames, ik ben er weer hoor! Ik had me een beetje laten meeslepen in een ander topic waarbij ik te veel details had geplaatst. Sorry dat het even geduurd heeft, maar het had wat voeten in aarde om een nieuw account aan te maken hier.

Mieremuis, een kloppend hartje, wat een goed nieuws! Wel even spannend wat er naast je baarmoeder zit, het is geen cyste? Hebben ze gezegd dat het mogelijk een tweeling was, en die tweede dan buitenbaarmoederlijk zou kunnen zijn? Hoe voel je je verder?

Jessica, heel veel succes op je werk morgen! Je zoon is wel in goede handen in ieder geval. Ben benieuwd hoe je eerste dag bevallen is!

Zonneoog, jij heb nog lekker wel twee maanden, al lijkt het misschien kort. Het is wel zo dat je over twee maanden een heel ander mannetje hebt dan nu, veel steviger al :) Maar toch, het blijft moeilijk.

Ik heb morgen weer een echo. Morgen is maandag (omdat dit m'n eerste bericht is met dit nieuwe account zal het wat later geplaatst worden). Ik ben er eerlijk gezegd al een week chagrijnig van. Vind het weer héél spannend.
Alle reacties Link kopieren
mybestfriend schreef:
13-09-2020 22:56
Dames, ik ben er weer hoor! Ik had me een beetje laten meeslepen in een ander topic waarbij ik te veel details had geplaatst. Sorry dat het even geduurd heeft, maar het had wat voeten in aarde om een nieuw account aan te maken hier.

Mieremuis, een kloppend hartje, wat een goed nieuws! Wel even spannend wat er naast je baarmoeder zit, het is geen cyste? Hebben ze gezegd dat het mogelijk een tweeling was, en die tweede dan buitenbaarmoederlijk zou kunnen zijn? Hoe voel je je verder?

Jessica, heel veel succes op je werk morgen! Je zoon is wel in goede handen in ieder geval. Ben benieuwd hoe je eerste dag bevallen is!

Zonneoog, jij heb nog lekker wel twee maanden, al lijkt het misschien kort. Het is wel zo dat je over twee maanden een heel ander mannetje hebt dan nu, veel steviger al :) Maar toch, het blijft moeilijk.

Ik heb morgen weer een echo. Morgen is maandag (omdat dit m'n eerste bericht is met dit nieuwe account zal het wat later geplaatst worden). Ik ben er eerlijk gezegd al een week chagrijnig van. Vind het weer héél spannend.

Oh gelukkig je bent er weer! En alles is goed! :yes:

Het blijft altijd spannend zo'n echo. Ik kreeg ze ook om de 3 weken en ik zat elke keer weer met klotsende oksels. Als het maar goed ging/gaat met de kleine. Dat was en is eerste prioriteit. En elke keer als ik weer naar buiten liep en de echo was goed, dan kon ik niet wachten om mijn man te bellen of te appen en mijn moeder te bellen :proud:
Hoe laat heb je de echo? Ik duim in ieder geval met je mee. Maar probeer straks ook stiekem een klein beetje te genieten van de echo :heart:
Op elk potje past dekseltje, maar als dat niet past dan heb je altijd nog afdekfolie.
Even stoom afblazen hier (zit op een afspraak met gynaecoloog te wachten). Echo was weer goed :cheer2: Geslacht weet ik ook. Ik man bellen, is hij niet bereikbaar :@ De echo was wel een halfuur te vroeg.

Nou, ik meld me later weer :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven