Niet onbezorgd zwanger

21-05-2020 12:20 459 berichten
Beste Viva-leden,

Vroeger schreef ik ook met een groepje, van vrouwen met meerdere miskramen. Zij zijn uiteindelijk ongeveer allemaal zwanger geworden, en ik had het een beetje opgegeven.

Ik ben nu weer zwanger, na ruim twee jaar niet zwanger te zijn geworden en drie maanden geleden een prille miskraam.

Het is nu ook nog erg pril (pas drie of vier dagen overtijd), en ik probeer er relaxed in te staan. Het is nog zo pril, en al zo vaak misgegaan.

Alleen lukt dat dus niet zo goed. Elke keer dat ik naar de wc ga bonkt m’n hart m’n keel uit. Ik zou zó graag willen dat het nu weer een keer goed ging.

Zijn er dames die ook niet onbezorgd zwanger zijn -om uiteenlopende redenen- en mee zouden willen schrijven. Nu is spannend omdat het elk moment mis kan gaan, maar ook bij de termijnecho, de combinatietest, de nipt enz. Momenten waarop ik ook al vaker slecht nieuws heb gekregen.

Er is bij mij geen oorzaak gevonden (is ook geen onderzoek naar gedaan omdat het ziekenhuis dacht dat daar niks uit zou komen), waarschijnlijk is het leeftijd. Ik heb wel al twee kinderen, waarmee ik me eigenlijk met al m’n angsten in een luxepositie bevind.

Zijn er collega-moeders (zwanger vanaf dag 1 ben je volgens mij al moeder 🙂) die de zorgen willen delen en elkaar willen steunen? Je bent welkom onder alle omstandigheden, ook als je nog zwanger moet worden en daar zorgen over hebt.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de de bemoedigende woorden mybestfriend.

Mijn gynaecoloog van vorig jaar (buitenland) maakte zich destijds wel zorgen toen pijn en misselijkheid af nam. Het is goed om een ander verhaal te horen.
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar die onzekerheid en dat letten op kwaaltjes. Maar zelfs al heb je super veel kwaaltjes dan wil het nog steeds niet zeggen dat het goed zit, dat heb ik aan den lijve zelf ondervonden... Op en top zwanger gevoel en toch 3 weken met miskraam rond gelopen zonder dat ik het wist (missed abortion) de eerste zwangerschap.
Sindsdien ben ik alleen met echo's gerust te stellen. Laatste echo was vorige week, volgende over 2 weken, ik háát de tijd er tussen in! Heb weer helemaal hetzelfde gevoel dat ik weer ff wil kijken of het hartje nog klopt...maar dan nog, je hebt er zo geen invloed op of het wel of niet goed gaat.
Tijd uitzitten dus maar en hopen op het beste...

Hier nu 9 weken en nog steeds ziek trouwens, ik werk wel maar echt misselijk, moe, maagzuur, nachtzweten etc etc. Elke dag als zoon slaapt tussen de middag ga ik ook naar bed.
Wat fijn dat je weer werkt trouwens mybestfriend!! Geeft toch afleiding en dan gaat de tijd sneller!
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat het toch echt mis. Met 7+5 helemaal niet meer misselijk, terwijl ik eerder nog geen slok water binnen kon houden en ook helemaal geen zere tepels meer.
O nee toch Unexpectedmum?! En je slikt geen emesafene meer?
Alle reacties Link kopieren
Nee, daar ben ik mee gestopt inderdaad.
O wat balen zeg. Je weet het nog niet echt zeker natuurlijk, maar logisch dat je je met het echt wegblijven van de symptomen erge zorgen maakt. En dan is tot woensdag wachten wel heel lang... Gaat het een beetje? :hug:
Alle reacties Link kopieren
Ik voel me behoorlijk klote. Ik zal maandag eens bellen of ik langs mag komen. Woensdag duurt zo inderdaad wel erg lang.
Veel sterkte Unexpectedmum. De meeste van ons hebben (meerdere malen) in dat schuitje gezeten, we weten hoe ellendig het is :cry: Houd je ons op de hoogte?
Alle reacties Link kopieren
Ach... Unexpectedmom :hug: :redrose:

Toch hoop ik dat het toch nog goed komt. Ik leef in ieder geval heel erg met jou mee. Het is allemaal niet niks.

Hier gaat alles zijn gangetje. Moet maandag naar het consultatiebureau.
Ben heel benieuwd wat ze te zeggen hebben.
Op elk potje past dekseltje, maar als dat niet past dan heb je altijd nog afdekfolie.
Alle reacties Link kopieren
@unexpextedmum: hoe heb je geslapen vannacht? En hoe gaat het nu met je?
Op elk potje past dekseltje, maar als dat niet past dan heb je altijd nog afdekfolie.
Zonneoog schreef:
27-09-2020 09:47
@unexpextedmum: hoe heb je geslapen vannacht? En hoe gaat het nu met je?
Ja ik kwam hier ook even voor kijken. Hoe gaat het nu?
Alle reacties Link kopieren
Lichamelijk gaat het prima. Of ik helemaal niet meer zwanger ben dus. Geestelijk is een ander verhaal. Morgen maar vragen of ik meteen langs mag komen.
Alle reacties Link kopieren
Ik duim voor je dat het toch meevalt unexpectedmom... Sterkte en succes morgen!
Alle reacties Link kopieren
Ik mocht zojuist voor een extra echo. Alles is in orde. Ik kan het niet geloven!
UnexpextedMom schreef:
28-09-2020 14:24
Ik mocht zojuist voor een extra echo. Alles is in orde. Ik kan het niet geloven!
Wat een fantastisch nieuws!!! :cheer2: Hoe ver ben je nu? Gefeliciteerd en geniet ervan!
8+1 denk ik?
Alle reacties Link kopieren
Ohh wat fijn!! :redrose: gefeliciteerd!!
Wat ben ik blij voor jou!! :heart:
Op elk potje past dekseltje, maar als dat niet past dan heb je altijd nog afdekfolie.
Alle reacties Link kopieren
Super nieuws!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal! Volgens NOD zou ik 8 exact moeten zijn, maar vorige week zei de echt 6+5 en vandaag 7+4.

We gaan het wel zien. Ik geloof ook wel dat het iets minder ver is, want in het begin waren de testen heel licht.
Alle reacties Link kopieren
Ooh wat fijn unexpextedmom! Gefeliciteerd! :cheer2:
Ik weet nog dat ik dat ook heb gehad, opeens minder klachten. Geen pijn meer aan de borsten en daarbij ook nog bloedverlies. Ik dacht toen ook dat het mis was. Dus dan zie je maar dat het niet altijd mis hoeft te zijn..
Alle reacties Link kopieren
Even een update hier. Vandaag de officiële intake gehad en weer even mogen spieken. Maandag was het 1,3 cm en nu alweer 1,6. Met hulp van de verloskundige, die het echt moest aanwijzen, heb ik armpjes en beentjes gezien en het bewoog zelfs al.

Echt zo blij!
Unexpectedmum, wat een goed nieuws weer! Nog steeds zonder klachten?

Mieremuis, ik haat de week voor een echo ook zo erg! Kan ook niet altijd meer helder denken dan. Moet wel zeggen dat nu ik haar goed voel (man en jongste zoon hebben haar ook al gevoeld!) het wel ietsje beter gaat.

Zonneoog, hoe was het op het consultatiebureau? Is-ie goedgekeurd? :)

Jessica, hoe gaat het bij jou? Hebben jullie een goed ritme met werk gevonden?

Hier paar uurtjes gewerkt, in contact geweest met collega’s met corona, zelf nu ook klachten en wachtend op de uitslag van de test. Was ik net zo blij dat ik weer iets kon doen. Ben ook echt niet lekker al vier dagen. Niet hondsziek, maar wel heel slap en geen energie. Lig weer halve dagen in bed :( En straks kan de twintigwekenecho (die ik met 19 weken heb) niet doorgaan als ik in quarantaine moet blijven 😱
Alle reacties Link kopieren
Mybestfriend: Oei, ik hooo dat je klachten snel wegtrekken en dat het hierbij blijft. En dat je echo gewoon door kan gaan. Lijkt me wel geruststellend dat je haar nu veel voelt.

Hier is de misselijkheid goed te doen. Voel me heel de dag wel weeïg en veel eten staat me tegen. Oja en veel boeren.
Alle reacties Link kopieren
Helaas was de arts van het consultatiebureau ziek. Nu mag ik a.s vrijdag. Ben echt heel benieuwd. Als ik mijn weegschaal mag geloven dan is mijn ventje meer dan een kilo aangekomen. Morgen is ie alweer 5 weken. Het gaat hard. Had van de week een cursus gebarentaal van het werk. En dit was de enige kans nog van dit jaar om deze te volgen. Ik ben er heen gegaan maar ik zat steeds met mijn gedachten thuis. Mijn moeder pastte op. Het is hartstikke goed gegaan maar ik miste mijn jochie wel. Hij mij niet :proud: was nog niet thuis of mijn baas appte met de vraag of ik 9 november echt wel weer ging werken. Heb gezegd dat dat zo is en ze appte direct terug dat ze daar heel blij mee is. Wordt gemist :proud:

Ik werk in de gehandicaptenzorg, precies op een afdeling waar de bewoners sinds maart niet meer naar dagbesteding gaan. En ze gaan dit jaar ook niet meer. Maar op die afdeling is het heel erg druk en mensen tekort.
Ben van de week met mijn zoon naar mijn werk geweest en de bewoners waren helemaal weg van hem. Ze begonnen te lachen, naast hem gaan zitten, kus geluidjes geven, heel zachtjes aanraken en aaien. Zo geweldig om te zien! Mijn zoon heeft er niks van meegekregen. Die lag uitgeteld in de maxi cosi. Hij gaf af en toe wel een geluidje en 1 bewoner vroeg steeds: oh nu wordt ie wakker! Ga je hem nu verschonen? En dan voeden? Maar mijn zoon bleef doorslapen dus ik zeg: nee hij slaapt nog. Die bewoner was helemaal teleurgesteld. Toen ik wegging moest ik vaker weer komen. Baby knuffelen 🥰
Zo mooi en bijzonder!
Op elk potje past dekseltje, maar als dat niet past dan heb je altijd nog afdekfolie.
Wat leuk Zonneoog dat je hem meegenomen hebt! Is een mooie afleiding als de dagbesteding niet doorgaat. Wel zwaar voor de bewoners, moeten jullie nu op de afdeling meer activiteiten regelen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven