Niet onbezorgd zwanger

21-05-2020 12:20 459 berichten
Beste Viva-leden,

Vroeger schreef ik ook met een groepje, van vrouwen met meerdere miskramen. Zij zijn uiteindelijk ongeveer allemaal zwanger geworden, en ik had het een beetje opgegeven.

Ik ben nu weer zwanger, na ruim twee jaar niet zwanger te zijn geworden en drie maanden geleden een prille miskraam.

Het is nu ook nog erg pril (pas drie of vier dagen overtijd), en ik probeer er relaxed in te staan. Het is nog zo pril, en al zo vaak misgegaan.

Alleen lukt dat dus niet zo goed. Elke keer dat ik naar de wc ga bonkt m’n hart m’n keel uit. Ik zou zó graag willen dat het nu weer een keer goed ging.

Zijn er dames die ook niet onbezorgd zwanger zijn -om uiteenlopende redenen- en mee zouden willen schrijven. Nu is spannend omdat het elk moment mis kan gaan, maar ook bij de termijnecho, de combinatietest, de nipt enz. Momenten waarop ik ook al vaker slecht nieuws heb gekregen.

Er is bij mij geen oorzaak gevonden (is ook geen onderzoek naar gedaan omdat het ziekenhuis dacht dat daar niks uit zou komen), waarschijnlijk is het leeftijd. Ik heb wel al twee kinderen, waarmee ik me eigenlijk met al m’n angsten in een luxepositie bevind.

Zijn er collega-moeders (zwanger vanaf dag 1 ben je volgens mij al moeder 🙂) die de zorgen willen delen en elkaar willen steunen? Je bent welkom onder alle omstandigheden, ook als je nog zwanger moet worden en daar zorgen over hebt.
Jee SusieFlower, wat spannend nou weer. Gelukkig wel al 25 weken, elke dag telt. Maar hopelijk blijft de baby nog lekker lang binnen.

Hier was baby’s humeurtje en ontroostbaarheid van het ene op het andere moment verdwenen. Ik keek naar haar en zag ineens dat het voorbij was. Heeft een kleine week geduurd. En ze kan iets aanpakken nu. Zou het zo’n ‘sprongetje’ zijn geweest? Ik geloofde daar nooit zo in.

Mieremuis, leuk om het aan je zoon te vertellen. Altijd spannend zo’n reactie. Ik keek een tijdje terug filmpjes op YouTube van ouders die hun andere kind(eren) vertellen dat er nog een baby bij komt. Hilarisch sommige reacties.

Zonneoog, het echte praten is begonnen!!! Zo leuk!!! Ik wil wel meedoen aan een appgroepje als meerderen dat willen.
Alle reacties Link kopieren
Susieflower getverdemme dit zijn geen leuke berichten! Ik hoop dat je inmiddels dan heel rustig aan doet en veel steun thuis hebt want elk extra risico wil je vermijden... Er staan verder geen details in je bericht maar ik hoop dat ze alles heel goed en frequent in de gaten houden!

Wat ik nog wil meegeven is dat ik bij 28 weken ook opgenomen heb gelegen en er ook even gevreesd werd voor een vroeggeboorte, gesproken over longrijpingsprikken ook. Maar na rustig aan doen heb ik het gewoon tot 40 weken uitgezongen. Ik duim voor je!

Mybestfriend bizar hè dat je van de 1 op de andere week ineens weer een andere baby lijkt te hebben! In de slechte fases heb ik me dat altijd maar voor ogen gehouden!
Appgroepje ben ik vóór.
Alle reacties Link kopieren
Voor degene die een app groepje willen: daar ben ik ook helemaal voor!!

Jullie kunnen mij een PB sturen en dan maak ik de app wel aan. Lukt het niet om een PB te sturen, geef dan even een gil
Op elk potje past dekseltje, maar als dat niet past dan heb je altijd nog afdekfolie.
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het met jullie Susieflower?
Alle reacties Link kopieren
Mieremuis schreef:
29-06-2021 19:39
Hoe gaat het met jullie Susieflower?
Ik hou veel rust, maar er zitten in ieder geval weer een paar weken bij :)
Verder vind ik het mentaal wel echt zwaar. Wist dat het niet makkelijk zou zijn, maar af en toe vind ik het echt zo zwaar.

Zijn jullie inmiddels overgestapt op de app?
C'est la vie
Alle reacties Link kopieren
SusieFlower schreef:
19-07-2021 10:29
Ik hou veel rust, maar er zitten in ieder geval weer een paar weken bij :)
Verder vind ik het mentaal wel echt zwaar. Wist dat het niet makkelijk zou zijn, maar af en toe vind ik het echt zo zwaar.

Zijn jullie inmiddels overgestapt op de app?

Hai Susieflower,

Wij zijn inderdaad op app overgestapt. Wil je er ook bij? Je bent van harte welkom!! Als je wil dan kun je mij een PB sturen dan voeg ik je toe bij ons in de app
Op elk potje past dekseltje, maar als dat niet past dan heb je altijd nog afdekfolie.
Alle reacties Link kopieren
Mybestfriend hoe gaat het bij jou?

Susieflower: gelukkig dat de baby nog veilig in de buik zit!! Inmiddels 29 weken nu? Dat lijkt me ook zwaar, maar als je de baby dadelijk eenmaal hebt ben je dat toch weer vergeten het is het waard toch!
Sorry beetje radiostilte hier, het is heel heel druk met die andere kinderen die al een paar weken vakantie hebben :-]

Maar het gaat goed! Ze groeide niet goed meer, maar nu ze eet komt ze ineens heel flink aan. En dan eet ze niet eens zo veel nog.

Mag ik ook nog bij de whatsappgroep? Ik zal zonneoog een bericht sturen. Ben heel benieuwd hoe het met jullie gaat!
Alle reacties Link kopieren
mybestfriend schreef:
29-07-2021 10:52
Sorry beetje radiostilte hier, het is heel heel druk met die andere kinderen die al een paar weken vakantie hebben :-]

Maar het gaat goed! Ze groeide niet goed meer, maar nu ze eet komt ze ineens heel flink aan. En dan eet ze niet eens zo veel nog.

Mag ik ook nog bij de whatsappgroep? Ik zal zonneoog een bericht sturen. Ben heel benieuwd hoe het met jullie gaat!

Ik voeg je toe!
Op elk potje past dekseltje, maar als dat niet past dan heb je altijd nog afdekfolie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven