Niet ongesteld maar niet zwanger?

09-04-2020 19:53 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!
Ik ben nieuw op dit forum dus ik stel mij even voor!
Ik ben Roos en ik ben 19 jaar oud. Een vriendin van mij zit ook op dit forum en ben via haar hierop beland.
Nu heb ik een vraagje en was ik benieuwd of iemand van jullie misschien een idee had.
Ik ben sinds een paar maanden gestopt met de pil omdat ik merkte dat ik hier depressieve gevoelens van kreeg..
Nu heb ik de ena laatte dag van mijn laatst geslikte pil seks gehad. Dus woensdag seks donderdag mijn laatst geslikte pil. Dit is een aantal weken geleden. Nu ben ik al 7 dagen niet ongesteld geworden terwijl ik dit wel had moeten zijn. Ik heb voor de zekerheid maar een testje gehaald maar daaruit bleek dat ik niet zwanger was! Heeft iemand een idee hoe het kan dat mijn menstruatie nog niet begonnen is? En hebben jullie andere anticonceptiemiddelen die jullie zelf ook gebruiken? Ik twijfel erg over zo'n buisje in mijn arm..
Alle reacties Link kopieren
Ik ben sinds een paar maanden gestopt met de pil omdat ik merkte dat ik hier depressieve gevoelens van kreeg..

Nu heb ik de ena laatte dag van mijn laatst geslikte pil seks gehad. Dus woensdag seks donderdag mijn laatst geslikte pil. Dit is een aantal weken geleden.

Je tijdschema is erg onduidelijk. En met 'al 7 dagen niet ongesteld geworden' bedoel je dat je 7d over tijd bent?
Alle reacties Link kopieren
Als je al een paar maanden geleden gestopt bent en toen zwanger bent geworden had dat nu wel duidelijk moeten zijn met een test.
Als je pas enkele weken geleden gestopt bent en toen zwanger bent geworden zou het kunnen dat je zwanger bent en het nog niet te zien is op de test (te kort zwanger)
Het kan ook dat je lichaam ontregeld is door de pil en dat daarom je menstruatie even uitblijft.
Als je echt al een paar maanden niet ongesteld bent geworden zonder pil zou ik maar even langs de dokter gaan om het te laten onderzoeken
Alle reacties Link kopieren
Dus je bent al een paar maanden gestopt met de pil, maar een paar weken geleden nam je wel nog de pil? En nu ben je zeven dagen over tijd maar je linkt dit aan seks dat je een paar weken geleden hebt gehad? Heb je daartussen nog je menstruatie gekregen?

Ik snap het niet helemaal...
leeg
Alle reacties Link kopieren
Meestal, na het stoppen met de pil, duurt het een periode voordat je cyclus weer normaal en natuurlijk opstart. Dit kan bij sommige vrouwen ook een paar maanden duren.
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
09-04-2020 21:21
Je tijdschema is erg onduidelijk. En met 'al 7 dagen niet ongesteld geworden' bedoel je dat je 7d over tijd bent?
Ja dat bedoel ik.
Alle reacties Link kopieren
Selina0102 schreef:
09-04-2020 21:28
Als je al een paar maanden geleden gestopt bent en toen zwanger bent geworden had dat nu wel duidelijk moeten zijn met een test.
Als je pas enkele weken geleden gestopt bent en toen zwanger bent geworden zou het kunnen dat je zwanger bent en het nog niet te zien is op de test (te kort zwanger)
Het kan ook dat je lichaam ontregeld is door de pil en dat daarom je menstruatie even uitblijft.
Als je echt al een paar maanden niet ongesteld bent geworden zonder pil zou ik maar even langs de dokter gaan om het te laten onderzoeken
Ik ben vorige maand gewoon ongesteld geworden. Heb misscjien 3 weken geleden seks gehad
Alle reacties Link kopieren
locean schreef:
10-04-2020 08:21
Ja dat bedoel ik.

Okee. Maar wat bedoel je nou met dat je een paar maanden geleden gestopt bent met de pil én een paar weken geleden je je laatste pil hebt geslikt? Je slikte de afgelopen maanden nog zo af en toe een pil ofzo? Je bent heel onduidelijk.
Alle reacties Link kopieren
locean schreef:
10-04-2020 08:22
Ik ben vorige maand gewoon ongesteld geworden. Heb misscjien 3 weken geleden seks gehad

Roept nog meer vragen op. Je zegt dat je een week over tijd bent en met drie weken geleden seks zou dat heel goed in je vruchtbare periode kunnen vallen. MAAR, je zegt ook dat je de dag na de seks nog je laatste pil geslikt hebt... Dat kan gewoon niet samen. Na je laatste pil krijg je een onttrekkingsbloeding en als dat zo'n 3 weken geleden is kun je nu NIET een week over tijd zijn. Onmogelijk.

Of was je 5 weken geleden ongesteld (geen onttrekkingsbloeding) en heb je gewoon lukraak één pil geslikt de dag na de seks???

Als je advies wil moet je echt een heel stuk helderder gaan zijn.
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
10-04-2020 08:29
Roept nog meer vragen op. Je zegt dat je een week over tijd bent en met drie weken geleden seks zou dat heel goed in je vruchtbare periode kunnen vallen. MAAR, je zegt ook dat je de dag na de seks nog je laatste pil geslikt hebt... Dat kan gewoon niet samen. Na je laatste pil krijg je een onttrekkingsbloeding en als dat zo'n 3 weken geleden is kun je nu NIET een week over tijd zijn. Onmogelijk.

Of was je 5 weken geleden ongesteld (geen onttrekkingsbloeding) en heb je gewoon lukraak één pil geslikt de dag na de seks???

Als je advies wil moet je echt een heel stuk helderder gaan zijn.
Heb 3 weken geleden onveilig seks gehad en was toen al gestopt met de pil. Toen heb ik die avond 1 pil geslikt. Vind t zo gek dat ik nu al 8 dagen overtijd ben. Zwangerschaptest was negatief...
Alle reacties Link kopieren
locean schreef:
10-04-2020 08:33
Heb 3 weken geleden onveilig seks gehad en was toen al gestopt met de pil. Toen heb ik die avond 1 pil geslikt. Vind t zo gek dat ik nu al 8 dagen overtijd ben. Zwangerschaptest was negatief...

Dus toch. Sorry, maar wat dacht je daar nou mee te bereiken? Waarom één AC-pil, waarom heb je niet de MAP gehaald als je niet zwanger wilde worden?

Je kunt dus heel goed zwanger zijn. Ik zou volgende week zeker nog een keer testen.
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
10-04-2020 08:36
Dus toch. Sorry, maar wat dacht je daar nou mee te bereiken? Waarom één AC-pil, waarom heb je niet de MAP gehaald als je niet zwanger wilde worden?

Je kunt dus heel goed zwanger zijn. Ik zou volgende week zeker nog een keer testen.
Ja ontzettend stom.. was een dronken avond en zonder na te denken gewoon gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Maar waarom stop je met het slikken van de pil om dan na die keer seks alsnog een losse pil in te nemen?! Het is geen map of wat dacht je?
Alle reacties Link kopieren
Discover schreef:
10-04-2020 08:43
Maar waarom stop je met het slikken van de pil om dan na die keer seks alsnog een losse pil in te nemen?! Het is geen map of wat dacht je?
Dacht misschien heeft dat nog zin. Ja stom ik weet het
Alle reacties Link kopieren
Iemand toch nog een idee hoe het kan dat de test negatief was? Het was een vroege test
Sommige vrouwen testen pas heel laat positief, je zou dus heel goed zwanger kunnen zijn.
Alle reacties Link kopieren
:facepalm:

Voortaan de morning after pil halen ipv de pil innemen na een dronken avond.
Of beter nog; laat een spiraal zetten.

On topic: ja zwanger zijn kan, maar ook niet. Zit niks anders op dan te wachten en over een paar dagen nog eens te testen.
Je zou denken dat iemand van 19 de seksuele voorlichting nog vers in het geheugen heeft zitten, maar nee.

De reden dat je een pil letterlijk dagelijks slikt is omdat ‘ie anders niet werkt. Even tussendoor en na afloop van de seks een pil slikken heeft geen enkel nut.
Alle reacties Link kopieren
locean schreef:
10-04-2020 08:46
Dacht misschien heeft dat nog zin. Ja stom ik weet het
Ja stom maar goed, daar heb je nu niets meer aan. Ga in hemelsnaam verstandiger om met drank en je anti conceptie. Ook de map is geen middel dat je maar achteloos kunt gaan halen na onveilig seks.

Voor nu, ook met een vroege test, test je niet perse direct positief. Het kan immers te vroeg zijn, je hebt namelijk geen flauw idee hoe je cyclus in elkaar steekt. Er zit dus niets anders op dan wachten tot je ongesteld wordt. Of tot je wel een positieve uitslag krijgt op een zwangerschapstest.

Als je ongesteld wordt is mijn advies om naar de huisarts te gaan om daar de mogelijkheden te bespreken qua anticonceptie en je goed te laten voorlichten. Als je zwanger blijkt, ook naar de huisarts want in jouw situatie kan je wel wat ondersteuning gebruiken. Ongeacht of je het dan wil houden of niet.

Als je over een poosje nog eens test, doe dit dan met ochtend urine. Dit is sterker geconcentreerd en daar zul je dus eerder positief op testen.

Je cyclus kan overigens om duizend en één verschillende redenen een keer of regelmatig afwijken van de standaard. Het is geen machine maar biologie. Denk aan stress of ziekte.
discover wijzigde dit bericht op 10-04-2020 11:48
7.69% gewijzigd
rumforviva schreef:
10-04-2020 09:47
Je zou denken dat iemand van 19 de seksuele voorlichting nog vers in het geheugen heeft zitten, maar nee.

De reden dat je een pil letterlijk dagelijks slikt is omdat ‘ie anders niet werkt. Even tussendoor en na afloop van de seks een pil slikken heeft geen enkel nut.
Oh echt? Ik doe altijd eentje vooraf en gelijk na de seks nog eentje. Ik heb wel twee kinderen dus er is toch iets niet goed gegaan. Ik ben dus 2x door de pil heen zwanger geworden. :lol:
Alle reacties Link kopieren
Herfstblaadje19 schreef:
10-04-2020 11:48
Oh echt? Ik doe altijd eentje vooraf en gelijk na de seks nog eentje. Ik heb wel twee kinderen dus er is toch iets niet goed gegaan. Ik ben dus 2x door de pil heen zwanger geworden. :lol:
:proud:

Zou wel verklaren waarom de pil nagenoeg feilloos beschermd en toch zoveel vrouwen met 'correct' gebruik zwanger raken.

Mysterie opgelost!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven