Nog niet zwanger na een half jaar. Wie ook?

01-01-2014 09:06 484 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er meer dames hier die inmiddels een half jaar proberen zwanger te raken? Ik ken de statistieken en weet rationeel gezien dat ik me nog niet echt zorgen hoef te maken, maar toch word ik inmiddels wel een beetje nerveus. Het lijkt mij fijn om die onzekerheden te kunnen delen. Ik ben overigens 30 jaar, we gaan voor kind nr. 1.
Dag dames,

Hartje, fijn dat je je weer goed voelt! Ik hoop voor je dat je snel weer zwanger wordt natuurlijk. Anders moet je maar gauw nog een trip plannen

Bij mij zal het geen moer uitmaken - welke exotische stad ik ook kies - maar jij boekt goede resultaten daar

Stresskip, nou dat spontane gaat er inderdaad wel af met die spoelingen. Is het een idee om ovulatietesten te gaan doen zodat je alleen in die tijd hoeft te spoelen? Kan je de rest van de maand gewoon lekker seksen zonder spoelgedoe.

Miaauw, balen! Heb je er al over nagedacht om evt naar de HA oid te gaan trouwens? Dit zijn trouwens ook mijn minder favoriete maanden maar eerlijk gezegd boeit het me allemaal niet meer, als ik überhaupt een keer zwanger word, spring ik een gat in de lucht. Dan komt ie maar op eerste kerstdag of op een ongezellige datum als 2 januari.

Tralala, herkenbaar dat soort wensdenk fantasieën Ik heb die al zovaak gehad. Jammer dat je waarschijnlijk ongesteld gaat worden. Als ik mijn eisprong goed gespot heb word ik aankomend weekend ongesteld.

Fijne avond allemaal!
Hallo allemaal,

Echt balen voor je Miaauw. Het was zo leuk geweest als het gelukt was.

Ik had een beetje hetzelfde als tralala. In eerste instantie heb je "voorkeur" voor bepaalde periodes, maar inmiddels ben ik op een punt aangeland dat het mij niet meer uitmaakt wanneer een kind zou komen, als het maar komt.

Hartje, fijn dat je lijf het zelf opgelost heeft. Bij mij ging dat gelukkig ook zo. Een miskraam is echt heftig. Misschien niet eens lichamelijk, maar vooral in je hoofd kan het heel wat losmaken. Als je dan ook nog eens de stress erbij hebt dat het lichamelijk allemaal moeizaam verloopt, dan lijkt mij dat heel naar.

Als ik je een tip mag geven, neem de tijd om het te verwerken. Ben je verdrietig, dan mag dat. Ik heb het de eerste maanden allemaal weggestopt en me helemaal gestort op opnieuw zwanger worden. Dat lukte vervolgens niet en dat resulteerde in hele vervelende zomermaanden, waarbij ik er privé, maar zelfs op mijn werk helemaal doorheen zat.

Tralala, ik hoop voor je dat je het mis hebt en dat je niet ongesteld wordt. Ik duim toch nog even voor je!

Stresskipje, wat super dat je naar Parijs gaat. Echt zo'n leuke stad! Lekker ook dat je al redelijk snel gaat. Dan heb je echt iets om naar uit te kijken. Dat is altijd wel lekker.

Bij mijn vorige post was ik vergeten te zeggen dat ik mijn ei inmiddels gehad heb. Hier is het dus weer afwachten. Ik loop dan nu ongeveer gelijk met Moringa. Ik hoop komend weekend niet ongesteld te worden. Tot nu toe voel ik nog niets, waardoor ik echt hoop krijg dat het gelukt is. Ik reken ook maar weer op niets.
Mocht het vanaf nu lukken dan... beval ik waarschijnlijk in 2015! We zijn gewoon een kalenderjaar verder! Verder dan ik dacht! Wat een raar idee!!!!
Niets hoeft, paarden wel
Gisterochtend dacht ik nog heel even dat ik het mis had, geen menstruatie te bekennen. Toch maar even getest, negatief! En vanmorgen inderdaad ongesteld! Ik ben inderdaad ook door naar 2015, heel raar idee! Nou ja, iedereen hier bijna denk ik! Laten we dan van 2015 maar ons jaar maken :-)
We zijn nu zo'n beetje allemaal door naar 2015... had ik ook niet gedacht. (Integendeel, ik had meer een fantasie van nu met een dikke buik rondlopen). Voor mezelf kan ik er zelfs beter vanuit gaan dat het 2016 wordt. Tsja.

Verder is alles rustig hier, ik zal ergens aankomend weekend wel ongesteld worden. Over twee weken een afspraak bij de FA. Ik zie er niet echt tegenop ofzo. Man wel. Gek eigenlijk, ik heb het hele kinderidee soort van geparkeerd.
Ik kom ook weer even om het hoekje gluren. Zoals verwacht ben ik ook weer ongesteld geworden. 2 dagen later dan verwacht, maar had al wel bruinverlies dus wist al wel hoe laat het was. Werd vannacht wakker van de buikpijn. Altijd zo onhandig als het 's nachts begint....

Mijn vriend is de afgelopen weken en komende weken door de weeks in het buitenland en weekends meestal thuis. Daarom afgelopen ronde ook niet echt goed kunnen benutten. Deze ronde zit ik precies in het paasweekend, dus dan hebben we alle tijd om voor tijdens en na mn ei te vrijen. Als het dan nog niet lukt, ga ik een afspraak bij de huisarts maken.

Ik las iets over een minder favoriete periode. Vorig jaar dacht ik ook zo. Want het is minder leuk om tijdens de feestdagen eeen verjaardag te hebben. Nu ben ik een jaar verder, maar denk ik toch wel iets anders.. het is nog steeds niet ideaal, maar elke "onbenutte" kans voelt zo nutteloos. Mocht het deze maand lukken, dan zou ik rond de jaarwisseling zitten. Ik laat het gewoon komen zoals het komt.

Stresskipje, had je nu ook die tarwekiemolie gebruikt? Ik ben deze maand na mn ei gestopt, maar dus wel gelijk 2 dagen later pas ongesteld. Heb dus wel het idee dat het wat invloed heeft. Ga nu dus maar weer beginnen.

Moet het weekend ook weer naar de drogist voor mijn 3e potje foliumzuur
Hoi ladies

Hoe gaat t met jullie? Hebben jullie genoten van het heerlijke weertje vandaag?

Tralala als ik jou was zou ik ook vooral spontaan een keertje gaan hoor als het mogelijk is! ik denk eigenlijk dat ff weg voor iets leuks een mens altijd goed doet en goede frisse moed geeft wat vervelend dat je weer ongesteld bent geworden.. echt een domper blijft dat ook al had je het al een beetje zien aankomen.. hopelijk word april een goede maand

Moringa indd gaat het spontane er zo indd heel snel van af.. ik heb wel eens nagedacht over de ovulatietesten maar is het niet zo dat deze pas aangeven wanneer je eitje is gesprongen? En je dus eigenlijk al te laat bent? daardoor heb ik het nog niet geprobeerd.. hoe komt het dat je het kinderidee een beetje geparkeerd hebt.. op zich is daar niets mis mee want dat geeft in elk geval wat rust in je hoofd.. maar het klinkt ook alsof je bij de pakken neer gaat zitten en het iets te negatief ziet voor je überhaupt weet wat er straks uitkomt bij de FA.. kijk bij mij.. mijn vriend had 1% van het normale percentage goede zaadcellen bij de eerste test, nog minder dan die van jou.. bij de 2e test was dit ineens gewoon goed en bleek het probleem uiteindelijk bij mij te liggen, wat echt even voor een vertekend beeld had gezorgd.. ook bij jou zal het kunnen meevallen en ik duim voor je mee.. ik hoor het namelijk wel vaker de laatste tijd.. wat ik er eigenlijk mee wil zeggen is, kop op en ook jij gaat gewoon voor 2015!! Net als wij allemaal..

Serieas wat spannend.. ik heb zelf ook het idee dat als je niks voelt het eerder iets betekent dan wanneer je wel allemaal vage klachtjes hebt.. die heb ik namelijk ook al 24 maanden gehad zonder resultaat.. dus fingers crossed voor jou dat het indd is gelukt dan zit jij misschien nog in 2014!

Miaauw inderdaad echt balen .. ik had er zelf eigenlijk ook niet bij stilgestaan dat we alweer een kalenderjaar verder zijn!

Chevrolet wat fijn dat het aankomende maand precies goed uitkomt met je ei en dat je vriend dan thuis is..stiekem toch iets om naar uit te kijken! Maak er maar een gezellig romantisch weekendje van! Jaa ik heb de tarwekiemolie geprobeerd deze maand! Vanaf na mijn eisprong tot nu toe.. ook foliumzuur heb ik geslikt.. ik heb ook nog zwanger word pillen van de etos alleen die heb ik maar niet gebruikt omdat ik geen hoeveelheden wil overschrijden door te veel in te gaan nemen.. wel fijn dat je de bevestiging hebt dat het wel werkt! Ik zal ze ook zeker blijven slikken, heb er wel een goed gevoel bij.. en het motiveert me ook om 3 x per dag te eten want ik sla nogal gauw het ontbijt en/of de lunch over en snoep daarentegen weer veel tussendoor.. dus 2 vliegen in 1 klap lijkt me

Hier; ik heb alweer ongesteldheidsklachten dus ik verwacht dat het morgen of overmorgen zal komen.. ik baal hier natuurlijk enorm van maar had het al wel een beetje aan zien komen.. wat grappig en toevallig trouwens dat de meeste van ons hun nod dit weekend is!
Hoi stresskipje,

Een ovulatietest meet de hormoonpiek (welk hormoon ben ik even vergeten) die vlak voor de eisprong plaats vindt. Kort gezegd heb je die hormoonpiek en springt daarna binnen 36 uur je ei. (Staat volgens mij ook allemaal in de bijsluiter.)

Dus als je met een positieve ovulatietest binnen een dag seks hebt (met spoelingen in jouw geval) heeft dat volgens mij hetzelfde effect. Dat scheelt wel een paar spoelinkjes en dat lijkt me wel fijn.

Dat parkeren bedoel ik niet negatief, ik ga er vanuit dat het best nog zou kunnen lukken hoor, maar ik heb het geparkeerd tot die datum omdat ik weet dat er nu toch niks gebeurd. Vandaar.

Maar thanks voor het duimen
Hallo allemaal!

Hoe is het hier?

Hoe is het met jou Stresskipje? Al tekenen dat je ongesteld aan het worden bent? Hopelijk niet natuurlijk!

Hier heb ik zojuist de spotting weer geconstateerd. Dat is bij mij altijd het begin van mijn menstruatie. Het begint er dus op te lijken dat ik mee ga naar 2015. Ik vind dat best slikken, omdat het er eerst op leek dat ik in 2013 moeder zou worden. Nu dus al 2015.

Zo meteen ga ik eens even flink opruimen in huis. We gaan de komende maanden het huis opknappen. Geen grote verbouwing, maar wel andere vloerbedekking en een ander kleurtje op de muur. Maar dan moet ik eerst flink opruimen. Het is toch geen lekker weer meer, dus ik heb er nu wel zin in.
up! up! up!

@ Serieas, inmiddels al ongesteld geworden?

Nog niet ongesteld hier. Wel al het hele weekend een rommelende buik. Krijg ik altijd even stiekeme hoop van maar moet ik niet doe-hoen 't Is ook nog niet echt laat, dag 29 pas.
Hé Moringa! Spannend! Je weet dat je kans niet groot is. Maar het kan natuurlijk wel! Ik duim voor je.

Ik spot nog vrolijk verder. Het hoort bij mijn lijf, maar ik word er wel moe van. Ik denk dus niet dat het hier gelukt is en ik wil het liefste gelijk weer doorgaan. We wachten maar af. Morgen of overmorgen weet ik vast meer. Wordt vervolgd!
Spannend serieas.. Toch zegt het niks hoor! Ik had dat ook altijd voor mn menstruatie, en toen ik zwanger bleek had ik het ook, alleen al op dag 8 na de eisprong. Was achteraf dus innesteling. Dus zegt nooit nooit

Moringa, snap dat je af en toe hoop hebt! Mag ook en je weet nooit onmogelijk is het ook weer niet!

Jammer miaauw dat je ongesteld bent geworden,

Jeetje meiden, 2015 klinkt wek weer heftig. Is ook niet wat ik bedacht had. Maar ik heb nog een kansje. Volgdweek ergens mn nod. Maar geloof er niet echt in, we hebben het voor dar ik een weekje weg ging maar 1x gedaan wat zou helpen voor de eisprong. Dus kans is wel klein naar mijn idee..

Stresskipje, jij al ongesteld? Of goed nieuws
OK, verkeerd knopje ingedrukt, dag reactie...

Maar goed, ja er is altijd een ini-minie kansje Serieas en ik hoop natuurlijk dat ik degene ben voor wie de statistieken niet gelden. Maar beter om realistisch te zijn, heel veel seks hebben we nl ook niet gehad deze periode. Dus denk dat lijf me nog even voor de gek houdt en ik morgen of overmorgen ongesteld word.

Had trouwens afgelopen weekend ineens een enorme jankdag waarbij ik mezelf heel erg zielig vond door al dit gedoe. De afgelopen jaren waren best pittig voor mij dus ik hoopte dat dit dan vanzelf zou lopen. Jammerdebammer, helaaspindakaas maar ik moest geloof ik even zwelgen in mijn "het is niet eerlijk boehoehoe". Nu alweer stukken vrolijker gelukkig.

Ik lees hier trouwens vanalles over spotting en dat heb ik dus nooit. Is niet standaard toch?

Hartje, yep, we zijn allemaal door naar 2015 tenzij iemand hier nog voor een verassing gaat zorgen
Onee, net nog ff goed nagekeken wat spotting is en dat heb ik niet. Spotting is als je kleine beetje helderrood bloed verliest. Ik verlies altijd bruin...

Snap het moringa, die jankdagen. Ik had er van de week weer eentje. Dat het niet eerlijk was dat ik een miskraam heb gekregen enw aarom ik en blablabla.. Gelukkig ben ik er snel weer klaar mee want achteraf denk ik altijd, wat stel ik me weer aan haha

Vrouwen zullen het wel nodig hebben, die jankdagen,

Ben trouwens begonnen met hardlopen! Moest er maar eens van komen dat ik meer ging sporten. Doe nu via een schema! Ben benieuwd of ik het volhoud! Ook ben ik groene smoothies aan het maken elke dag.. Ook best gezond en best lekker
Hi ladies!

Sorry voor mijn late reactie, ik ben eigenlijk heel het weekend de hort op geweest en vandaag ook druk bezig geweest met o.a. mijn omatje helpen verzorgen door haar was te vouwen en de afwas te doen.. sneu hoe je kan merken dat ze echt oud begint te worden en steeds minder kan...

moringa, jeeeejjjjj wat spannend!! U never know.. die zaadtest is een momentopname en kan goed zijn dat het jullie dit keer gewoon gelukt is!! Nog eventjes in spanning zitten en anders morgen een testje doen hoor.. wat vervelend dat een huildag hebt gehad vh weekend.. soms is het ook wel goed om alles even eruit te gooien ipv alles op te kroppen! Gelukkig ben je vandaag alweer vrolijk! oh dat wist ik niet.. ik vind het toch eng, ben bang dat 36 uur zo kort is.. en dat je dan maar 1 kans hebt eigenlijk.. ipv meerdere keren rondom de eisprong dat bijv "als het zaad de ene keer wat minder goed is het de dag erna wel goed is maar ik dus maar 1 kans benut heb" ik weet het ik maak mezelf af en toe best gek :p met zelfbedachte theorieën ahhaha.. maar ik ga het denk ik wel proberen om mijn ei iig met zekerheid niet te missen (en alsnog ook wel ervoor met spoelen in de week dat ik het verwacht)

serieas wat vervelend dat je spotting hebt :( echt niet leuk.. en het is inderdaad heel stom dat het al 2015 word dat lijkt zoooo ver weg.. wij gingen ook voor 2012 maar nu klinkt het echt al 3 jaar verder.. :( als die rode duivels dan toch moeten komen maar hopen dst ze snel doorzetten kun je weer een nieuwe kans wagen maar hoop natuurlijk voor je dat het niet doorzet.. heerlijk is dat he als je heel je huis aan kant hebt en op een gegeven moment ook echt alles lekker een nieuwe lik verf of ander kleurtje kan geven waardoor het weer lekker fris en nieuw oogt.. ik heb vandaag ook lekker gepoetst thuis (alhoewel.. eigenlijk heb ik er een schurft aan maar naderhand ben ik wel blij ermee haha)

hartje.. om zwanger te raken is op zich maar 1 keer nodig rondom de eisprong en dat heb je nu gedaan dus we gaan gewoon voor je duimen!! Misschien ben jij wel de bofkont tussen ons die strakjes in 2014 nog flink feest mag gaan vieren met zn 3en!!

hier .. zucht mijn ongesteldheid is tot nu toe uitgebleven.. had hem zaterdag verwacht.. vandaag sinds langeee tijd een test gedaan (aangezien mijn menstruatie de laatste tijd stipt op tijd of te vroeg kwam was het niet nodig) maar de test was duidelijk negatief! En ik had al vanaf vrijdag menstruatiepijnen op en af en vandaag zijn die erger geworden dus ik verwacht dat het morgen wel door zal zetten.. :( ook stom dat ik een langere cyclus heb.. nu kan ik misschien nog langer wachten/in spanning zitten de volgende keren..
Afstand nemen van de zwanger-worden-topics gaat mij verbazingwekkend goed af.

@Stress-kipje. Als je op je ongesteldheid gaat wachten kan je cyclus inderdaad langer duren. Heb ik ook al eens gehad. Heel irritant. Je hoop wordt met de dag groter. Een negatieve test zet je dan wel weer met beide benen op de grond (tijdelijk).

@Hartje. Fanatiek bezig met je hardlopen! Loop je langs de weg op of op een iets minder drukke weg (zoals bos, fietspaden etc.)? Wat moet ik mij voorstellen van een groene smoothie? Wat doe je er dan in? Kiwi, sinaasappelsap en ... ? Waar zit jij in je cyclus?

@Moringa. Ik hoop echt voor jou dat het raak is! Dat jij die ene gelukkige ziel bent. Dat jullie niet de MM in hoeven.

Hier zijn volgend weekend/week weer hip. Manlief zegt nog niets over het skippen deze maand. Wij gaan er gewoon voor denk ik. We zien het wel. Voel me er deze maanden denk ik wel rustiger onder dat het niet per se hoeft nu. Klinkt raar, maar het zijn sowieso niet mijn favoriete maanden.
Niets hoeft, paarden wel
Jaa indd miaauw dat is echt vervelend.. had het zo druk dat ik er eigenlijk niet mee bezig was heel het weekend.. het was meer dat ik vanmorgen ineens nergens meer last van had en al 2 dagen overtijd was.. en vriend vaak vroeg ben je al ongesteld? Dat ik het voor mezelf even wilde uitsluiten dat ik iig niet ging hopen puur door de dagen overtijd.. door de test kon ik iig mezelf niet meer gek maken..en mocht het van mij ook maar heel snel komen ;) ik zou er ook gewoon voor gaan hoor, wel fijn dat je er rustiger onder bent deze maand.. ik word denk ik alsmaar ongeduldiger :(

hartje wat knap dat je bent begonnen met hardlopen.. ik vind het altijd zo goed dat mensen zich daartoe kunnen zetten.. kan ik echt niet haha ik heb al jaren een abo lopen bij de sportschool maar ik vind alles eentonig en saai.. moet dat nog steeds eens opzeggen en de hoop opgeven dat ik vast nog wel ga.. haha als ik 1 keer per jaar ga is het veel.. ik heb overigens ook nooit spotting.. heb wel ook vaak eerst bruinverlies of net als vandaag ineens meteen gewoon veel bloed..

Mijn menstruatie heeft zojuist doorgezet.. gelukkig vandaag nog.. scheelt toch een dag .. begin te denken dat het misschien pas later is doorgezet door de tarwekiemolie komt die ik deze maand heb geslikt.. zit nu te twijfelen of ik dat de aankomende maand door zal blijven slikken of niet..

moringa hoe is het? Hopelijk nog niets doorgezet?!

Heeft er iemand ervaringen of tips welke ovulatietesten het beste zijn en het makkelijkst zijn in gebruik??
Haha stresskipje, nee hoor, nog geen ongesteldheid te zien hier. Maar ik zit pas op dag 29 of 30 en mijn cyclus varieert van 26 tot 34 dagen dus het kan van alles zijn.

Ik dacht dat ik mijn eisprong gespot had twee weken geleden maar ik kan het ook mis hebben want ik doe namelijk geen ovulatietesten oid. (Heb ze wel in huis maar vond het nogal zinloos om er iets mee te doen)

Wat wel grappig is, is dat mijn cyclus voordat ik wist dat vriend verminderd vruchtbaar is 29-34 dagen duurde en vorige maand (toen ik het eenmaal wist), mijn cyclus ineens 26 dagen was. Zo gek, dat lijkt me nou echt een psychisch effect.

@ Hartje, goed bezig met hardlopen! Ik begin tegenwoordig de dag met brandnetelthee en fruit. Vind ik echt zo lekker 's ochtends.

dankjwel Miaauw, zo lief van je!

Vriend en ik zijn hier trouwens heel veel minder gaan drinken. Eerst dronken we doordeweeks nog wel eens een glas wijn bij het eten of een biertje 's avonds, doen we eigenlijk niet meer. Alleen aan het einde van de week een speciaalbier in onze favoriete kroeg en enkele glazen in het weekend. Vriend draagt zijn mobiel niet meer in zijn broekzak. We gaan niet meer in de sauna. Hij slikt multivitaminen (met grote tegenzin). We noemen het het "zaadverbeterend programma". Dan klinkt het tenminste nog leuk ofzo.

Ongelofelijk wat voor tips we trouwens van sommige mensen hebben gekregen. Een vriend stuurde ons een gedetailleerd schema om de zaadproductie omhoog te schroeven haha. Het kwam neer op een paar dagen onthouding en dan een paar dagen achter elkaar 3x per dag een zaadlozing. Nou, daar ga ik niet aan beginnen, toedeledokie
Daaag! Ik kom ook weer eens om de hoek kijken :-) Merk toch dat ik tijdens mijn ongesteldheid dit hele forum lekker mijd, dan wil ik er echt eventjes niks mee te maken hebben!

Moringa: ook ik hoop gewoon op een flinke dosis geluk voor jou, geen gedoe met het ziekenhuis, maar gewoon raak! Wat een onwijs rare tips hebben jullie trouwens gekregen zeg... Dat ze zelfs gedetailleerde schema's 'opsturen', geloven ze het zelf? Dan raad ik aan voor optimale vruchtbaarheid van de vrouw: chocola en patat eten, massages, heerlijk foute meidenseries kijken en (alcoholvrije) cocktails drinken

Knap hoor dat jullie in het kader van het zaadverbeterend programma, allerlei dingen anders doen. Minder drinken trouwens, ik ben juist weer meer gaan drinken, haha .Ik wil er geen rekening meer mee houden. Maar goed, het is natuurlijk wel beter voor je (en de kwaliteit van zaad/eitjes).

Stresskipje: Fijn dat je in ieder geval weer weet waar je aan toe bent, ik ben de laatste dagen voor m'n menstruatie altijd het meest onrustig en dit gaat echt pas over als ik echt ongesteld ben. Heb altijd een paar dagen vooraf bruinverlies en dan denk ik toch nog altijd, is dit het nou echt of niet?

Wel balen dat je cyclus langer is geworden, dan zit je ook langer in spanning. Die van mij duurt tussen 28-34 dagen, dus vanaf dag 28 toch een verhoogde spanning.... Qua ovulatietesten weet ik niet zoveel eigenlijk! Nog nooit gebruikt, maar wil ze nu wel voor het eerst gaan gebruiken deze maand. Heb een paar doosjes gekocht bij de Action, daar zijn ze iig erg goedkoop. Omdat mijn cyclus wat wisselend is, wil ik toch beginnen vanaf de 10de en dan maar zien hoe lang ik door 'moet/blijf' testen. Ik ben wel bang dat er hierdoor teveel mee bezig ga zijn, maar hoop eigenlijk dat ik zo wel wat meer inzicht krijg in m'n cyclus. We zullen zien!

Miaauw, succes dan weer de komende week/weekend, juist als je iets niet zo heel graag wilt gebeurd het misschien wel Wel fijn dat je wat rustiger bent, wat meer afstand hebt!
Hey Tralala, ja om die tips moet ik wel lachen hoor. t Is ook echt een type, die vriend die er mee kwam. Hij schreef erbij, succes maar hou me niet op de hoogte van de voortgang. Dat gaan we ook niet doen haha.

Het zaadverbeterend programma doen we vooral om straks bij de fertiliteitsarts alle externe factoren uitgeschakeld te hebben. Snap heel goed hoor, dat jij geen zin meer hebt om er rekening mee te houden met drinken. Ik zou op een gegeven moment ook denken "ja daaaag, dikke vinger"!

Die ovulatietesten schijnen best handig te zijn. Heb hier nog een doos met die dingen liggen. Misschien iets voor volgende maand.
Hahah dat is indd gek moringa.. misschien dat je toen niet meer erover nadacht en zoals miaauw zei als je op je "hopelijk-niet-ongesteldheid" gaat wachten duurt het soms langer voor het doorzet.. en als je hoop hebt zijn het altijd spannende dagen vlak voor de nod.. misschien is het wel een goed teken nu dat je al een paar dagen verder bent dan in de "niet-nadenken-maand".. wanneer moet je naar de FA? Al bijna nu toch? offf miss is het niet meer nodig :p aahahah dat zaadverbeterend programma.. moet er echt hard om lachen.. tis wellicht te proberen maar uhm.. ik weet het niet hahhah.. ik heb de afgelopen maand ook juist weer meer gedronken.. ook omdat het lekker weer was en we veel leuke dingen hadden gedaan waarbij dan vaak wel een borreltje mee word gepakt.. en ook nu ik ongesteld ben vind ik mezelf zielig en heb ik gister een fles rode wijn gekocht en ben ik savonds toen vriend ging sporten mezelf gaan troosten met een wijntje en chippies bij onzinprogrammas zoals adam zkt eva.. en vandaag vind ik mezelf ook nog een beetje zielig dus ik ga vanmiddag lekker mijn wenkbrauwen laten doen met een touwtje en miss ook mijn bovenlip (allebei voor het eerst, best spannend.. vooral voor mijn wenkbrauwen ben ik een beetje zenuwachtig want ik ben er altijd best tevreden mee geweest en vertrouwde niemand die er aan wilde komen omdat ik het echt niet mooi vind om dunne streepjes wenkbrauwen te hebben.. maar ik ga het erop wagen vandaag)

Tralala moest wel lachen om jouw tips aan moringa haha.. ikmoet bekennen dat ik dit topic ook een beetje mijd als ik mijn ongi voel aankomen of heb.. stom eigenlijk.. ik snap goed wat je bedoeld met die ovu testen.. ik was ook bang er teveel mee bezig te zijn als ik daaraan zou beginnen maar het is wel beter denk ik want als ik nu bedenk dat mijn ei (als hij daadwerkelijk 14 dagen voor nod zou zijn geweest) later was hebben we op die dag en die dag ervoor en erna nix gedaan.. was ff klaar met "t klussen" en hadden drukke dagen.. dus het is indd het proberen waard nu ik niet meer zo zeker ben van de exacte nod datum.. ik wil ze gaan bestellen bij sensitest.. want ik wil gewoon niet dat mensen in de winkel weten waar ik mee bezig ben.. heel gek is dat.. toen ik die zw-test haalde vond ik het ook maar niks dat het druk was in de winkel en dat er een grietje achter de kassa staat die me naar mijn gevoel echt loopt te bekijken nadat ze de test scande en ik moest afrekenen.. ik denk dat ik ook rond dag 10 zal beginnen.. of 12.. ligt er even aan hoeveel testen ik bestel

Wel leuk dat we ongeveer in dezelfde periode zitten en straks ook zullen ovutesten moringa en tralala..
Hoe gaat het met jullie chevrolet serieas en hartje?
Hee lieve meiden,

Hoe is het met jullie allemaal?

Stresskipje, wat lief dat je dat allemaal voor je oma doet! Geeft ook veel voldoening zeker! Balen dat je ongesteldheid is doorgebroken :( altijd zon kutgevoel! Hoelang zijn jullie eigenlijk bezig? Aangezien we ook geen tabel hebben onthoud ik het niet allemaal zo goed haha

Je hebt het over tarwekiemolie? Wat is daar het idee van? Om je cyclus regelmatig te krijgen ofzo? Ben benieuwd!

Moringa, hoe is het met jou? Al tekenen van ongesteld? Hoe gaaf zou het zijn als je gewoon niet ongesteld wordt! Snap dat je daar niet teveel aan denkt uit zelfbescherming en reeel zijn. Wanneer was ook alweer je afspraak bij de FA? Wat goed dat jullie met jullie zelfbedacht programma bezig zijn hahaha wie weet werkt het! Het kan iedergeval geen kwaad! En wat bizar van die tips haha moest er wel om lachen. Natuurlijk allemaal goed bedoeld

Miaauw, fijn he dat afstand nemen. Ik heb het na mijn miskraam heel erg gedaan. Maar merkte dat ik na mijn eisprong ( die heb ik met ovulatietesten weer ontdekt) ik er weer behoefte aan had.

Ik woon vlakbij het bos, dus als ik ga hardlopen loop ik die kant op! Wel relax vandaag voor de 2e keer gegaan. Geeft echt een lekker gevoel. En groene smoothies zijn met groente en fruit. Vandaag eentje gemaakt met bladspinazie, avocado en mango. De mango maakt het lekker zoet, waardoor je de groente eigenlijk niet proeft, maar wel binnen krijgt, echt heerlijk! Raad het iedereen aan.

En over deze maand, misschien helpt het juist als de druk wat minder ligt ik moet zeggen dat het uitgerekend in december mij totaaaal niks leek. Maar als het wel gebeurd, ben ik heeeeel blij! Haha

Tralala, snap het vermijden hoor! Dan baal je gewoon van alles en heb je geen zin in het forum. Gezellig dat je er nu weer bent. Ik raad je de ovulatietesten echt aan! Ik ben er zo blij mee! Ik heb een cyclus varierend tussen de 26 en 31. Maar door die ovu testen weet ik precies wanneer ik ongesteld moet worden. Word ik altijd 14 dagen ma de positieve test. Ideaal dus en vorige maand voelde ik ineens aan aankomende eisprong dacht ik. Veel eerder dan ik dacht. Dus test gedaan en ja hoor! Die ronde werd ik ook zwanger. Zonder die test had ik het nooit geweten en de kans voorbij laten gaan. Als je een regelmatige cyclus hebt, vind ik het niet xo erg om ongeveer 4 dagen een ovu test te doen. Op gegeven moment weet je gewoon wanneer je eisprong ongeveer is.

Nou hier als het goed is de 15e mn nod. Ik weet eigenlijk zeker dat ik niet zwanger ben. Opzich ook geen ramp, want ik ben dan ook blij dat mijn cyclus na mn miskraam weer normaal is. We wachten het maar weer af

Lang verhaal weer geloof ik!

Fijne dag allemaal!
Burp, ik heb een van Tralala's tips opgevolgd en net een hele reep chocolade weggewerkt! Ben er speciaal voor naar de supermarkt gegaan omdat ik er zo'n zin in had en dan niet de verantwoorde pure chocolade die we thuis hebben. Nu wel een beetje misselijk, spijt komt na de zonde.

Haha Stresskipje, ik vind je zelfbedachte theorieën mooi over dat ik er nu niet op zit te wachten en dat ik nu vast wel zwanger ben. Nou, ik ga voorlopig niet testen, volgens de app zit ik op dag 32 en dat is nog niet erg laat (cyclus duurt soms ook wel 34 dagen). En ik heb gewoon ook geen zin in de dooie mus die een negatieve test met zich meebrengt.

Je bent ook wel een beetje zielig natuurlijk dus wees maar heel lief voor jezelf. Man, wat een geduld moeten jullie hebben, al ruim 2 jaar.

Hartje, fijn dat je lichaam het weer 'doet' na de miskraam, lijkt me een geruststellend idee. En ja die tips he, ik neem ze maar niet te serieus. Ja bedankt, en doeiii daar gaat het weer het andere oor uit. Mensen willen graag iets opbeurends zeggen, komt er niet altijd even handig uit maar ik weet wie het zeggen.

Ik heb ook al meerdere keren gehoord "oh ligt het bij hem, nou gelukkig maar want daar is makkelijker wat aan te doen. Als het bij jou ligt word dat toch moeilijker". Het is vast objectief zo maar hallllooooo IVF of ICSI dat is leuk zeg hoor met injecties, ziekenhuizen, eicellen oogsten en meer van dat soort ongein. En dan nog maar de vraag of het allemaal goed gaat.

Nog geen menstruatie in aantocht hier lijkt het. Pfff wat een gezanik zeg, ik heb al een keer gehad dat mijn cyclus spontaan een keer oversloeg en dus 64 dagen duurde! We gaan trouwens volgende week vrijdag naar de FA, bleh.

Haha, nou ik klink weer gezellig vandaag terwijl ik me eigenlijk best wel prima voel. Liefs & fijne dag!
Hoi hartje.. dank je wel soms heb ik er eigenlijk helemaal geen zin in hoor maar ik vind dat het wel een beetje erbij hoort om mijn oma te helpen.. als ik er alleen al aan denk dat ze zo zielig thuis zit en alles haar zo veel moeite kost terwijl het voor mij zo gedaan is dan denk ik waarom ook niet.. wij zijn indd al meer dan 2 jaar aan het proberen en jullie voordat je zwanger werd? Het begint ook wel vervelend te worden en geduld heb ik eigenlijk ook steeds minder maar dat heeft weinig nut want een keuze heb ik niet helaas haha dus ik moet wel geduld hebben en blijven proberen.. en dit is ook een wens waarbij we niet snel de handdoek in de ring zullen gooien.. de tarwekiemolie ben ik gaan gebruiken op advies van iemand hier op het forum (weet even niet meer wie) het schijnt te helpen bij de innesteling.. maar ik denk dat ik ermee stop want bij die forumster werd haar cyclus ook korter ervan en bij mij is mijn cyclus juist langer.. en dit is het enige wat ik heb genomen wat ik daarvoor niet nam.. dus ik probeer het denk ik een maandje zonder en wel met ovutesten.. heel fijn dat jij er zo een goede ervaringen mee hebt! Vanaf welke dag begin jij meestal met testen? De ene keer voelt ik het wel heb ik het idee en de andere keer merk ik niets..

Haahha goed zo moringa! En vooral geen spijt van hebben.. het was het vast waard.. (pak ondertussen een paaseitje erbij ) webgaan er natuurlijk niet van uit dat je cyclus overslaat maar dat het straks overtijd is!! Vervelend in die onzekerheid zitten he.. ik had dat ook met de test die ik dit keer had gedaan.. ik wist dat het een dooie mus zou zijn maar ik wilde het op de een of andere manier toch even zeker weten zodat ik iig wist waar ik aan toe was.. hahah dst lief voor mezelf zijn en mezelf verwennen was wel de bedoeling.. maar ik lag op die stoel en ze begon bij mijn wenkbrauwen en het deed echt best zeer dus ik heb mijn bovenlip niet meer gedaan! Ik zei nee hoor dank u.. wenkbrauwen is voldoende misschien de volgende keer.. en ik liep de deur uit en toen ik hen sloot dacht ik wat ben je toch een watje eerste klas zeg!!! Je durft je bovenlip niet te laten epileren omdat je wenkbrauwen even gevoelig waren.. en dat wilt graag zwanger zijn en bevallen hahah ik had bijna de neiging om me om te keren en terug te gaan om het alsnog te laten doen om mezelf even tegenover me zelf te bewijzen ahhaha maar dacht komt zo stom over maar de volgende keer doe ik het!!! Ik ben geeeennn watje!!

Wat de FA toen tegen mij zei is dst het niet uitmaakt of t bij de man of de vrouw ligt de behandelingen gaan alsnog voor het grootste deel via de vrouw.. dus ik snap dat het even vervelend is als ze dat zeggen dat het dan minder erg is.. maar zie dat maar als onwetendheid en probeer het ze niet kwalijk te nemen.. soms willen mensen een positieve draai aan iets vervelends geven terwijl dat niet goed met woorden kan.. nog even afwachten op je nod (als die komt, misschien bedenk ik namelijk wel heel goeie theorieen :p) en anders vol frisse moed naar de FA volgende week.. ik denk dat je straks ook wel blij bent dat iemand je op alle manieren probeert te helpen bij het verwezenlijken van jouw droom.. Dat had ik althans!

Blijf je vooral prima voelen!! Dan proberen wij allemaal mee te doen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven