Nog niet zwanger na een half jaar. Wie ook?

01-01-2014 09:06 484 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er meer dames hier die inmiddels een half jaar proberen zwanger te raken? Ik ken de statistieken en weet rationeel gezien dat ik me nog niet echt zorgen hoef te maken, maar toch word ik inmiddels wel een beetje nerveus. Het lijkt mij fijn om die onzekerheden te kunnen delen. Ik ben overigens 30 jaar, we gaan voor kind nr. 1.
Oeps! Sorry voor het boekwerk!
quote:serieas schreef op 24 mei 2014 @ 00:34:

Misschien zijn we dan straks ineens wel allemaal tegelijk zwanger. Dan kunnen we dan vrolijk door als zwanger-zijn topic. Lijkt me inderdaad ook wel een leuke wending. Inmiddels is iedereen wel expert op het gebied van ovulatietesten, temperaturen en slijm analyseren. Dus tijd voor wat anders.

Volledig mee eens! Ik kan zo een cursus geven over al dat soort dingen. Als mijn lichaam zich dan ook eens gaat gedragen als dat schoolboek 😉 gewoon een cyclus van 28 dagen, eisprong op de 14e die je vind met een ovulatietest en na afloop herkent door een tempstijging... Lijkt me heerlijk!

En met z'n allen door naar een nieuw groepje: ja!!! Laten we dat doen, lijkt me erg gezellig!
Wel geinig sun dat jij anders telt. Wij zijn beiden ongesteld geworden op die ene zondag en morgen zou het dan de 28e dag zijn, toch? Of beschouw jij dat als dag 29?

@Tralala: Om depressief over te komen.. ik geloof er niet in dat wij allemaal (tegelijk) zwanger zijn op den duur. Ik ben nogal negatief ingesteld denk ik.
Niets hoeft, paarden wel
Het wordt inderdaad eens tijd voor een chearleader! Wie trapt af

Maar ergens vind ik het ook wel fijn dat het hier niet zo snel gaat. Maart topic van 2013 ben ik erg eenzaam nu en okt/nov 2013 begint ook al aardig vol te raken met poppetjes.. Dat is toch ook wel wat deprimerend.

@stresskipje, ik hoop dat je snel wat hoort van die laatste sollicitatie en dat je langs mag komen.

@tralala, heb je nog wat kunnen uitslapen of waren de bouwvakkers al erg vroeg bezig? Ik ben door de week vaak om 6:30 wakker dus mij lukt het niet meer om uit te slapen. Moest vanmorgen ook alweer trainen dus 8 uur uit bed.

@sun, bij mij begint het altijd met wat bruinverlies. Echt heel minimaal, dus zodra ik dat heb doe ik een mini ob in. Vanaf dan heb ik ook altijd wel iets bij me. Ik viel het ook altijd wel als het echt doorbreekt. Lijkt me vervelend als het plotseling komt. Ik wordt gelukkig altijd al wat gewaarschuwd.

Verveel me een beetje dit weekend. Vriend is nog niet thuis dus zit alleen. Niks aan.volgende week nog 3 dagen werken en dan lekker vakantie. Heerlijk. Hopelijk wordt het weer ook goed.

Tot nu toe nog niet echt kwaaltjes. Wel wat gevoelige borsten, maar dat is normaal. Ik knijp af en toe wel eens in mijn tepels, maar die doen niet zeer dus helaas. Nog een week wachten tot nod. Als ik geen tekenen van ongesteldheid heb voor zaterdag, ga ik zaterdag testen. Ga dan een nachtje weg met mijn sportclub. Wil dan wel zeker weten of ik een drankje mag drinken of niet.
Vorige maand werd ik 's avonds ongesteld en die maand daarvoor op maandagochtend. Ik voel net zoals chevrolet wel iets. Lichte kramp, het naar de WC moeten gevoel, terwijl je al 4x geweest bent. Vaak word ik op de WC ongesteld. Dan plas ik bloed. Zo begint het eigenlijks het vaakst. Soms negeer ik mijn naar het WC moet gevoel en dan lek ik dus wel door. Wat met regelmatig nog wel gebeurd. Slecht.. ik weet het. Zal al mijn geheimpjes maar niet vertellen op dit algemene forum

Ik denk nu spontaan aan "I didn't know I was pregnant". Je vraagt je af hoe je dat nou niet kunt weten, maar sommigen hebben nou eenmaal geen last. IK denk nu ook overal bij... ZOU HET, ZOU HET?! Dodelijk vermoeiend. Naar aanleiding van Chevrolet denk ik dat ik toch maar een inlegkruisje pak. Kan nooit kwaad.
Niets hoeft, paarden wel
Haha ik herken het dat je het soms negeert. Alleen als je dan bent doorgelekt heb je altijd weer spijt
Helemaal herkenbaar! Ik ben trouwens nog steeds te lui (en te vergeetachtig) om een inlegkruisje te pakken. Ik voorzie een lichte doorlekactie.
Niets hoeft, paarden wel
*Geeft miaauw een schop(je) onder haar kont*
Mweh, ik heb inmiddels spotting gehad dus die massale zwangerschapsgolf die straks door dit topic, gaat nog even aan mij voorbij vrees ik.

Uiteraard doe ik erg m'n best om er een innestelingsbloeding van te maken -een mens mag hopen- maar dat is m niet gok ik. Verder heb ik 1 zere tiet (nu ik toch bezig ben) maar ik heb gisteren een lange dag gewerkt, ook met veel tillen dus vermoed dat het daar wat mee te maken heeft.

@ Chevrolet, idd het grootste deel van het juni 2013 topic is zwanger/heeft inmiddels een kind gekregen en de rest (Hartje, Miaauw) zit hier. Dus ik ben ook blij dat het niet heel hard gaat hier al zal ik natuurlijk voor iedereen die zwanger wordt een hoop cheerleader poppetjes neerzetten.

Al vind ik die optie iedereen tegelijk zwanger en een nieuw groepje ook een hele goede optie
Goedemiddag!!

Een zwangerschapsgolf in dit topic zou zeker leuk, maar ook ik heb er een hard hoofd in hoor. Ik vrees dat we hier over een paar maanden nog met niet veel minder zijn! Maar goed, we zullen zien!

Hoewel ik her iedereen (voorL hier) van harte gun, ben ik inderdaad ook wel blij dat het hier niet zo snel gaat. Het groepje waaraan ik mee schreef, is op gegeven moment naar Facebook verdwenen. Die volg ik dus niet meer, ik ben toen hierheen verhuisd. Heel fijn hier!

Moringa balen! Ik hoop gewoon nog even met je mee... Alles kan, zolang je menstratie niet begonnen is! Hoewel je zelf vaak je lichaam goed genoeg kent om aan te voelen wat het is!

Miauw: hahaha! Dat doorlekverhaal! Hier nog een schopje, hup een inlegkruisje erin! Ik heb daar nooit last van gelukkig, het begint zo langzaam met bruinverlies dat ik het niet kan missen.

Chevrolet! Elke maand toch weer spannend he. En als je je verveelt duurt het wachten extra lang!

Ik ben t weekend ziek geworden. Grappig om dat ook gelijk terug te zien in m'n temperatuur!... Ik heb dus een extreem rustig weekend, vooral in bed/ bank doorgebracht. Lekker veel netflix gekeken, en hopelijk morgen weer fit!
Loopt je temperatuur dan op als je ziek word? Ik heb een pest hekel aan een thermometer... bah... dat ding moet het liefst mijn donkere gaatje in wat ik wil beschermen tegen indringers!

Ik heb een inlegkruisje erin gedaan na de eerste schop (DIE DEED PIJN HOOR) van Chevrolet
Niets hoeft, paarden wel
Het was maar een klein schopje.. maar heel goed van je miaauw

@tralala. Beterschap! Niks aan om ziek te zijn.

@Moringa, balen zeg. Zoals tralala al zegt, meestal voel je het zelf wel aan. Soms zeggen mensen dan nog dat het van alles kan zijn terwijl je zelf allang beter weet.. Ach de masale zwangerengolf mag ook best volgende maand! We wachten nu toch al zolang, een maand later kan ik wel aan.

Gelukkig voelen jullie het ook zo. Ik voelde me al wat lullig dat ik het hier prettiger vind omdat niet iedereen maar zwanger wordt. Natuurlijk gun ik het iedereen, maar soms wordt je zo met je neus op de feiten gedrukt dat het niet lukt en anderen zijn 'zomaar' zwanger.

Wat is iedereen trouwens actief vandaag! Gezellig!
quote:chevrolet schreef op 24 mei 2014 @ 19:00:

Het wordt inderdaad eens tijd voor een chearleader! Wie trapt af .Ik. Vanochtend een half om half streepje bij de T van mijn zwangerschapstest. Ik vind het nooit steeds vaag (het streepje) want zo was hij ook bij de miskraam. Ik wil als ik voorlopig niet bloed een vroege echo.
Niets hoeft, paarden wel
Hee Miaauw, wat spannend alleen snap ik 'm niet helemaal. Heb je positief getest? Mag ik nu een cheerleader plaatsen of niet? Ik hoop t voor je (duim duim)

Als het eerste schaap over de dam is, volgt de rest snel in de massale golf. Toch?

@ Chevrolet en Tralala, ik hoop natuurlijk nog een klein beetje maar dat is tegen beter weten in. Heb al twee keer spotting gehad (net als vorige maand) en zere liezen en een rommelende buik zoals gebruikelijk.

En beterschap Tralala!
We gaan woensdag opnieuw testen. Jullie kwalificeren het gewoon als positief. Ik ben gewoon onzeker.
Niets hoeft, paarden wel
Oeee! Miaauw, wat spannend zeg! Ik duim met je mee... Heel logisch dat je nog onzeker bent, gewoon woensdag afwachten en heel stiekem alvast een klein beetje hoop krijgen. Ook nog klachten, kwaaltjes of andere aanwijzingen voor het één of ander?

Temperatuur (hoewel je thermometers haat) kan je ook nog een idee geven. Hoog blijvende temp. kan indicatie zijn van zwangerschap.

Ik hou overigens ook niet van thermometers hoor Sinds ik een klein kind was niet meer gebruikt, zag er ook enorm tegenop (zelfde verhaal als jij). Maar ik moet zeggen, dat het me nu wel veel rust geeft. Het gevoel alsof ik het nu echt goed in de gaten kan houden, die ovulatietestjes zijn leuk als ze werken. Een thermometer liegt niet (behalve na slecht slapen, veel alchol of als je ziek bent). Maar juist dat soort dingen zie ik dus ook gelijk terug, voor mij is het nu meer een indicator dat m'n lichaam gewoon doet wat ie hoort te doen

En dat van die schapen over de dam, zo werkt het inderdaad áltijd ;-P
Miaauw, ook ik duim met je mee! Spannend!!!

De thermometer is vandaag niet lief voor mij geweest. Vanmorgen een duidelijke daling van mijn temperatuur (van 37 naar 36,5). Dus ik zag de bui al hangen...

en inderdaad: vanmiddag was het zover.

Wat een enorme teleurstelling... alweer...pffff.

Wel goed dat ik in ieder geval die duidelijke daling bij de temperatuur zie. Dat klopt dat in ieder geval wel.

Mijn gevoel is op dit moment wel erg vergelijkbaar met het weer: regenbuien en windvlagen.

Tijd voor iets leuks... bijna een lang weekend vrij! Dat is fijn!
Miaauw wat spannend! Ik ga duimen voor een duidelijker streepje op woensdag!

sun wat bale.. verwen jezelf maar lekker.
allemaal

Hmpfff, hier zit ik nog steeds te wachten op ongesteld worden. Maar alle tekenen zijn er, t is alleen nog wachten tot het doorbreekt. Weer een lange cyclus, bijna 40 dagen.

Wat jammer sun! Ik baal toch ook iedere keer weer.

Miaauw, hopelijk morgen een duidelijker streepje.
Whoehoeee miaauw!!!!!!! Een streep is een streep zeggen ze!!!! Maar aangezien ik snap dat je zelf even de bevestiging wilt door middel van een donkerdere streep zal ik nog even wachten met het juichpoppetje!!

Sun

Moringa balen dat de tekenen er alweer zijn, maar zolang je niet ongi bent is er natuurlijk nog hoop

Tralala voel je je al beter?

Chevrolet alvast een fijne vakantie! Staat er iets leuks op de planning? Ik zal voor je meeduimen op goed weer want nu is het niet veel..

serieas ik sluit me aan bij jou plan, praten over zwangerschap lijkt me een stuk leuker dan het praten over zwanger proberen te worden!

Hier begint het) toch weer te kriebelen zucht.. en ik maar denken dat ik het wel even "makkelijk" los kon laten!. het lukte op zich goed tot ik gister veel slijm had. Daardoor was ik nieuwsgierig omdat ik volgens mijn app pas zaterdag mijn ei heb.. dus was benieuwd of het slijm bij mij toch ook n teken was al heb ik er niet vaak last van.. daardoor heb ik vanmorgen toch een ovutest gedaan en hij was positief (alhoewel ik denk dat de streepjes morgen egaler donker zijn). Ga even met vriend bespreken straks of ik zal gaan spoelen of niet
Heee lieve meiden!

I'm back, geweldige reis gehad! EN een positieve ovu test gehad midden las vegas dus ik hoop dat het voor ons weer raak is deze keer. Mocht het zo zijn maken wij dus echt vakantie kindjes hahaha goeie reden om op vakantie te gaan dus

Maaargoed hoooop berichtjes zeg! Heb het allemaal gelezen en ben het nu alweer kwijt.

Miaauw, woooow! Ik ben blij voor je! Streep is een streep he! Dus alvast een voorzichtige gefeliciteerd! Ik snap dat je het allemaal nog even afwacht, ik zou hetzelfde doen. Ik duim voor een hele donkere streep morgen! Spannend!!

Stresskipje, snap dat je door het slijm het niet zo goed los kan laten. Ik denk namelijk dat loslaten heeeeel moeilijk is. Na zon lange tijd ken je je cyclus gewoon te goed om er niet aan te denken. Ik zou er toch gebruik van maken nu je je eisprong gemeten hebt! Je weet maar nooit

Moringa, he vervelend..... Heb je wel een testje gedaan? Ik vind die dagen echt de onzekerste tijd.. Komt het wel, komt het niet. Niet naar de wc durven enz.. Toen ik even van het zwanger zijn heb mogen proeven voelde het ook alsof ik ongesteld ging worden.. Ik werd het alleen niet. Het zegt dus ook weer niks dat je niks voelt afwachten maaaar.

Sun, he wat balen meis :( het is iedere keer weer zon teleurstelling he...wel fijn dat het temperaturen iedergeval klopt en je daar een goed beeld van krijgt!

Chevrolet, eens met het gevoel dat het fijn is dat het hier niet zo snel gaat met de zwangeren. Al klinkt dat zooo dubbel! Ik gun het iedereen zo, maarja iedereen snapt het wel haha

Sorry als ik niet alles gehad heb! Maar het was veel haha
Hartje, vakantieganger! Er komen nu allemaal slechte grappen over Las Vegas, ovulatietesten en jackpotten in me op Maar wat mooi dat je zo'n fijne reis hebt gehad! Je klinkt in ieder geval lekker blij en ontspannen en dat is altijd goed.

Nee, ik heb nog geen test gedaan. As donderdag is mijn NOD, mocht ik dan nog niet ongesteld zijn dan doe ik vrijdag wel een testje. Maar ik heb nu steeds spotting, kleine beetjes bloed en af en toe een veeg bruin. En zere liezen, onwijs irritant maar niks wat ook maar lijkt op een zwangerschapssymptoom (al moet ik toegeven dat het me enorm bezig houdt) en believe me: ik weet er alles van (hoera voor dr. Google)

Stresskipje, je kan ook alleen bij een positieve ovulatietest spoelen en voor de rest niet. Dan blijft het vervelende gedoe beperkt tot twee dagen van je cyclus en kan je voor de rest gewoon seks hebben als je zin hebt ipv op commando.

welterusten allemaal!
Volgens mijn man (die vaker zwangerschapstesten afneemt) is hij goed positief. Ik ga jullie dus zo goed als verlaten. Hiermee bedoel ik dat het voor jullie niet fijn is om allemaal zwangere verhalen te horen als het zelf niet lukt. Zo ervoer ik het nou eenmaal. Ik kom wel af en toe buurten hoor. Trouwens... precies de maand die bij ons niet favoriet was. Stom eigenlijk. 1 februari zou het nu zijn als ik babybytes moet geloven. 1 voordeel.. Mijn verlof zou ingaan op 5 januari. Ik werk 3 dagen in de week en dat betekent dat ik rond kerst mijn laatste werkdag heb. Mijn bedrijf sluit helemaal met kerst en dat betekent dat ik medio december vakantie/verlof heb.

Hartje: Fijn dat je vakantie relaxt was. Hopelijk heeft je kerel raak geschoten!

Stress-kipje: Ik zou wel spoelen en niets tegen vriend zeggen. Hem dan verleiden en gewoon lol hebben.

Moringa: Die nep kwaaltjes ook altijd. Iedere keer als ik steekjes in mijn borst voelde dacht ik: maak jezelf niet gek! Ik had soms het gevoel dat mijn borsten wat zwaarder werden, maar ik dan dacht ik alleen: maak je niet gek!

_sun: Kut voor je! Heb er geen andere woorden voor.
Niets hoeft, paarden wel
Miaauw!!! gefeliciteerd meid! Wat klink je kalm! Spring een gat in de lucht!!! (Wel voorzichtig natuurlijk) je denkt er veel te veel over na, heerlijk toch medio dec verlof! Met de kersdagen en oud en nieuw en dergelijke.. lekker met vies weer de kaarsjes aan, tegen die tijd heb je ook nesteldrang, in je gezellige huisje, je flink laten verwennen door je lief etc! En nee je blijf gewoon kletsen en geef ons maar even de tips :p.. niemand hier is niet blij voor je hoor.. dus blijf gewoon en word maar onze adviseur

Ik wilde gister toch gaan spoelen alleen lief was even langs een vriend en ik wist niet hoelaat hij terug zou zijn dus ik vond het heel moeilijk inschatten.. uiteindelijk kwam hij eerder terug dan verwacht en begon hij mij te verleiden op de bank.. toen kon ik het niet laten om het dan toch zonde te vinden dus ik zei je stinkt naar rook en ik ben nog niet gedouched (wat niet waar was haha) dus eerst douchen.. uiteindelijk heb ik het kunnen "rekken" tot een 20 a 30 min na de spoeling (dit moet een uur zijn) dus ben er bang voor dat t een gemiste kans is! Heb indd toch maar niet gezegd dat ik ging spoelen dus hopelijk ziet hij het nog als spontaan..

jaa moringa dat doe ik ook nu is echt een goeie tip alleen het punt is meer dat ik mezelf ken en dan de komende weken rekening ga houden met een kleine kans waardoor ik mijn kinderwens mijn leven laat lijden (oppassen met sporten, drank, rood vlees, rauwe vis) en het nu al te vaak voor niets is geweest.. na zoveel mislukte pogingen wil je alle risicofactoren uitsluiten denk ik.. ps jouw symptomen dat kunnen ook zwangerschapssymptomen zijn.. spotting kan innestelingsbloedzijn en zere liezen hoeft niet perse ongi te zijn.. ben best nieuwsgierig voor je.. maar aangezien je pas morgen wilt testen zitten we nog even in spanning hopelijk mag ook jij een gat in de lucht springen!

Hartjeeee gezellig dat je er weer bent! Hoe was je vakantie? Flink genoten? Had je t zonnetje niet mee terug kunnen nemen voor ons ? :p wat goed dat jullie een positieve test hadden in las vegas! Op vakantie is alles leuker en ik heb dan ook goede hoop voor jullie deze maand! Aangezien jullie van de vakantiekindjes zijn hihi..
jeeeeeej miaauw! Het kon ook niet anders hoor! Gefeliciteeeerd! Vinden hete cht wel leuk als je blijft meeschrijven hoor! Het is je gegund! Hoopndat je ervan kan genieten!

Stresskipje, goed dat je het niet verteld hebt! Heeft hij idd het spontane gevoel gehad wie weet werkt het! En je hebt iedergeval gespoeld, dus er is een kans! Ik duim heeeel hard!

Ik ken het trouwens hoor het rekening houden met eten en drinken.. Ik probeer er nuchter in te blijven maar naarmate die nod komt, ga ik ook niet meer drinkem. Achtteraf had het dan best gekund. Zo stom. Zal alvast wel een soort verantwoordelijkheisgevoel zijn wat we hebben haha

Helaas geen zon meegenomen, ook wij hadden niet altijd het zonnetje helaas hoop ook zo dat het raak is. Ik ben er nu alweer teveel mee bezig vind ik. Lastig dat loslaten. Ik heb nu al gevoelige tepels namelijk. Maar volgens mij kan dat helemaal niet zo vroeg hahahah dus ppff word alweer moe ervan.

Spannend moringa, wat stresskipje zegt, die tekenen hoeven niet alleen op menstruatie te duiden. Ik duim voor je! en ben toch wel nieuwsgierig naar je slechte grappen over Vegas

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven