Nog niet zwanger na een half jaar. Wie ook?

01-01-2014 09:06 484 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er meer dames hier die inmiddels een half jaar proberen zwanger te raken? Ik ken de statistieken en weet rationeel gezien dat ik me nog niet echt zorgen hoef te maken, maar toch word ik inmiddels wel een beetje nerveus. Het lijkt mij fijn om die onzekerheden te kunnen delen. Ik ben overigens 30 jaar, we gaan voor kind nr. 1.
Nope Miaauw, ik wacht nog op mijn ongesteldheid die op zijn vroegst halverwege volgende week komt. Ik hou het netjes bij op mijn app en denk ook mijn ovulatie gespot te hebben vorige week maar ik verwacht er niks van.

Nu vooral bezig met mij en man, we moeten echt even omschakelen naar deze nieuwe situatie. Gelukkig kunnen we er goed over praten. Serieas, hoe doe jij dat, je relatie goed houden ondanks spanning op dit onderwerp?

@ Serieas, jij bent dus onderzocht. Je man ook? Lijkt me inderdaad een goed plan om in juni weer langs te gaan. Hoe oud zijn jullie eigenlijk? (Dat is voor mij een ding, soms denk ik oooooh ik ben al 32!)
@miaauw, ze hebben bij mij op een aantal vastgestelde data in mijn cyclus bloed geprikt om mijn eicelvoorraad te bepalen en om het verloop van bepaalde hormonen te volgen.

Verder hebben ze 1 cyclus vanaf dag 3 van mijn menstruatie tot aan de eisprong om de zoveel dagen een echo gemaakt om te kijken hoe mijn eierstok en baarmoederslijm zich ontwikkelde. Ik heb niets met vloeistof gehad.

Ik vond de onderzoeken op zich best meevallen. Het was vooral een geregel: vaak op en neer naar het ziekenhuis voor een heel kort onderzoekje. De uitkomsten van die onderzoeken waren trouwens allemaal goed.

@moringa, ik ben zelf ook 32 (toen ik nog in het ziekenhuis liep 31) en dat was volgens alle artsen die ik toen gesproken heb geen enkele reden tot paniek.

Dus daar probeer ik zelf maar niet teveel op te focussen.

Mijn man is niet onderzocht. Dat vonden ze toen niet nodig omdat het een keer gelukt was om zwanger te worden.

Wij zijn de laatste maanden wel aan het werk geweest met onze relatie. De spanning vanwege de miskraam en de vervolgens uitblijvende zwangerschap heeft er goed ingehakt.

Wij hebben afgesproken elke week iets leuks te ondernemen, waardoor we het gevoel hebben dat we uit die 'pauzestand' komen. Dat kan zijn lekker uit eten gaan, een avondje naar de film, maar ook een fijne wandeling. Gewoon even quality time voor ons samen.

Verder zijn we dingen als een vakantie weer gaan plannen (begin dit jaar geweest en daar zo van genoten dat we de volgende alvast weer hebben geregeld).

Verder is bij ons ook het sleutelwoord "praten". Ik kan niet ruiken wat er in mijn man omgaat en omgekeerd is dat voor hem natuurlijk ook lastig. Zonder dat het nu bewust gepland is, hebben wij het er eigenlijk elke dag wel even over. We proberen de laatste tijd om de insteek in die gesprekken positief te laten zijn. Het moet niet elkaar de put in praten worden, want dan kun je net zo goed niets zeggen. Wat niet wil zeggen dat we elkaar niet steunen als een van de twee een dipje heeft, hoor!
Hier weer even een berichtje van mij,

Ik lees altijd mee, maar heb soms gewoon geen puf om te reageren haha

@moringa, ik vind het echt knap hoe je ermee omgaat. Lijkt me zo moeilijk allemaal, en je staat er (hoe je hier overkomt) echt positief in. Kan me ook wel voorstellen dat meer duidelijkheid ook rust geeft. Het is natuurlijk ook zon onzekere tijd.

@miaauw, he jeetje balen meis :( het is je zo gegund! Snap dat de stap naar het zh nog groot is. Ze zullen daar ook wel zeggen dat het in principe gewoon moet lukken en dat je moet doorporberen. Is dan ook teleurstellend om te horen. Ik weet zeker dat het voor jou ook snel komt. Goed dat je wat afstand neemt. Ik doe dat eigenlijk ook een beetje. Meestala ls mijn nod naderd wordt ik wat actiever.

@serieas, dat niet meer spontaan tijdens de ovulatie herken ik zo erg. Ik moet zeggen dat dat het ook wel moeilijk maakt allemaal. Ik werk onregelmatig en we moeten het dan zo plannen. Nou dan is de lol er toch wel eens van af. Maar we doen ons best haha

Vervelend van je collega. Kan me zo voorstellen hoe je je voelt! Ik heb betzelfde gehad. Het is niet dat je het haar niet gunt, maar je wilt zeld ook zo graag. En dan alle verhalen en maar steeds over horen is moeilijk. Hoop dat je ermee om kan gaan. Wat is het lichaam toch raar he! Dat je in ronde 1 zwanger kan raken, en dat het daarna een jaar duurt. Ben je gecurrereerd? Bij mijn collega was er perongeluk nog kets achter gebleven, waardoor het zwanger worden niet luktte. Ze kwamen er bij toeval achter! Bizar ook. Ken jou verhaal natuurlijk niet, maar wie weet heb je er wat aan.

Hier is het weer aardig spannend aan het worden.. 11 maart mn nod. 4 maart licht bruinverlies gehad, echt heeeel weinig. Dit gaat nu door tot gisteravond. Alleen bij het plassen komt er dan een heeeeeel inieminiebeetje. Heb onwijs pijnlijke borsten en steekjes onder mn oksel net aan de zijkant van mn tiet. Dat heb ik nog niet eerder gehad. Verder de normale steekjes.

Ik probeer nuchter te blijven, om teleurstelling te voorkomen. Bruinverlies is voor mij altijd een teken dat ik ongesteld word. Maar hebd e afgelopen maanden terug gekeken in mijn app (hier hou ik alles in bij) en heb ik die bruinverlies nog niet eerder zo vroeg gehad. Achja, na 10 rondes word de hoop ook wel steeds minder. Ik denk vaak, waarom zou het nu ineens wel lukken. Afwachten maar.....
Ha allen, ook even hier, ik postte hetzelfde bericht al in de zwanger worden topics waar ik meeschrijf maar dit vat de boel nou eenmaal het beste samen:

Hai meiden. Ik zit niet goed in mijn vel. Heb een angststoornis en die heeft een tijd gesluimerd maar laat ik het zo zeggen: de beer is los. Kinderwens is er natuurlijk nog, maar even naar de achtergrond verdwenen. Ik meld me weer als het beter gaat.

Veel succes iedereen die nog bezig is, en voorspoedige zwangerschappen gewenst voor de mama's to be.

x D.
Hartje, hoe is het nu bij jou? Het kan natuurlijk een goed teken zijn.

Wat jouw tip betreft. Ik ben niet gecurreteerd. Mijn lijf heeft het zelf opgelost. Ik ben daarna diverse malen bij de gynaecoloog geweest. Ik kan me dus niet voorstellen dat niet alles weg is. Dan had dat toch moeten blijken uit de echo's die ik toen gehad heb.

@Dubbeltje, dat klinkt allemaal behoorlijk heftig. Ik snap dat je nu eerst aan jezelf moet werken voordat jullie verder kunnen met zwanger worden. Sterkte!
Hier is het nog steeds afwachten. Bruinverlies is sinds gister gestopt. Durven nog niet zon vroeg test te doen, we zijn bang voor teleurstelling. Nog 2 dagen wachten dus..

Hoe is het met jou serieas? Ik kan niet helemaal terug vinden wanneer jou nod is.

En ja je hebt gelijk, lijkt me wel dat je op echo's kan zien dat alles weg is. Goed dat jullie in juni naar het zh gaan. Wij hebben mei in gedachte. Zijn dan precies een jaar bezig. Vind het ook wel weer eng klinken... Maar heel hard duimen dat deze ronde raak is.
Spannend, hartje!

Mijn NOD is 15 maart, maar meestal kondigt mijn menstruatie zich altijd wat eerder aan dmv een aantal dagen spotting. Op dit moment is alles nog rustig. We wachten het maar af.

Ik vind het aan de ene kant een fijn idee dat we samen een afspraak hebben wanneer we weer verder gaan in het medische circuit. Aan de andere kant word je dan wel gelijk patiënt en op dat moment is zwanger worden niet meer iets van ons samen. Dat vind ik ook wel eng. Ik heb gemerkt dat ik het fijn vind om zelf de regie te hebben waar dat mogelijk is (vandaar ook de ovulatietesten). Die regie ben je natuurlijk helemaal kwijt, zodra je in een ziekenhuis loopt.
Mweh, ik ben gisteren ongesteld geworden na 26 dagen. Normaal was mijn cyclus altijd 30-32 dagen. Maar blijkbaar zaten daar ook nog een paar psychische uitsteldagen bij omdat ik het zo graag wou

Ik was er gisteravond chagrijnig van - het drukt je toch weer even met neus op de feiten. Inmiddels weer beter, mede dankzij het mooie weer!

Hartje, ik duim voor je!

Serieas, begrijp je gevoel helemaal. Het leuke, onverwachte en romantische is er wel af bij een ziekenhuis. Ik zou het liefste ook thuis dokteren.

Maar de regie heb je in dit soort dingen zelf toch niet. Het kan nog zoveel kanten op. Uiteindelijk gaat het om je wens, ook al heb je misschien een ander middel nodig om die wens mogelijk te vervullen.

Een fijne week dames, ik hoop voor jullie met goed nieuws!
Spannend serieas, ook al bijna nod. Snap het dubbele gevoel van net zh wel ja. Het gaat natuurlijk niet hoe je het altijd in gedachten hebt gehad.. Hopen dat het niet zover komt. Heb je wel al wat symptomen?

@moringa, he balen meis. Had toch wat geweest als het raak was snap dat het dan even extra aankomt dat het niet makkelijk gaat bij jullie. Hoe gaat het nou verder bij jullie?

Hier nog niet ongesteld. Wel al sinds gister menstruatiebuikpijn. Wat gek is want dat heb ik alleen als ik ongesteld moet worden. Verder heeeel erg aandrang tot plassen. Gaan morgenochtend testen, ben benieuwd
Ahhh, Moringa! Ik snap dat je baalde/baalt. Jouw opmerking over dat de manier waarop je je wens in vervulling ziet gaan uiteindelijk niet belangrijk is, is een hele rake opmerking. Eigenlijk maakt het middel me niet zoveel uit, als wij daarmee zo'n hummeltje zouden krijgen.

Ik loop natuurlijk ook wel eens te denken hoe ver ik zou willen gaan als we toch in een medisch traject terecht zouden komen. En zoals ik het nu bekijk zou ik daarvoor heel veel voor lief nemen.

@hartje, dat klinkt goed! De keer dat ik zwanger was had ik ook van die vage krampjes. Bij mij was het ineens een hele heftige steek en toen een dagje bloedverlies. Eerst dacht ik dat ik ongesteld zou worden, maar toen dat niet doorzette wist ik wel wat er aan de hand was. Helaas liep dat niet goed af.

Ik ben natuurlijk nu wel alerter, maar ik merk eigenlijk nog niet zoveel. Dus hier blijft het afwachten.
Oh en ik had nog niet gereageerd op @ Dubbeltje zie ik ineens: dubbeltje, ik hoop dat je nog meeleest maar het lijkt me een heftige tijd voor jou en vriend. Heeft de afgelopen periode van zwanger worden angsten getriggerd of is dat het niet?

In ieder geval veel sterkte, ik hoop dat je je snel weer wat beter voelt!

@ Hartje, ik hoop het voor je! Laat je het gauw weten? Spannend hoor!

@ Serieas, ik kan voor mezelf wel zeggen dat ik behoorlijk ver zal gaan in het medische traject. En die kans zit er dik in, dat we ver moeten gaan. Dat is nu gewoon de realiteit.

En sowieso verandert je houding soms als je er mee te maken krijgt. Mijn man zei ook "ik had allerlei ideeën over die medische trajecten maar als het over jezelf gaat is het toch anders (en ligt de grens veel verder)" We hebben het er ook uitgebreid over gehad.

Ik hoop ook voor je dat dat circus je bespaart blijft! Maar het kan geen kwaad om eens na te denken wat je zou willen.
Jeeeeeej ik ben zwanger! Eindelijk na 10 rondes!
@hartje04 Gefeliciteeeeeerddd!!!
Gefeliciteerd! WOW!!
Niets hoeft, paarden wel
Gefeliciteerd, hartje! Ik dacht het al. Je symptomen kwamen me bekend voor. Geniet er van!

Hier nog steeds geen enkel symptoom en inmiddels op dag 9 na de eisprong. Ik begin de moed al een beetje te laten zakken.
Jaaaaa! Gefeliciteerd wat fijn!

@serieas: geen symptoon is natuurlijk nog geen reden voor geen zwangerschap. ook zonder symptonen kun je harstikke zwanger zijn. ik begrijp wel heel goed dat je jezelf vooral niks wilt aanpraten en of hoop wilt krijgen, daarom is het soms ook gewoon fijner om voor jezelf alvast te besluiten dat het deze ronde niks wordt. zo kan het altijd nog meevallen en valt het in ieder geval niet zo erg tegen :-)
Hé Tralala! Hoe is het bij jou? Jij gaat weer richting je ei of niet?

Wat jij net schreef dat is het inderdaad! Stukje zelfbescherming.

In het begin was ik er elke ronde van overtuigd dat we raak geschoten hadden en dan was de teleurstelling natuurlijk enorm.

Ik ben een keertje kort zwanger geweest en toen had ik het snel in de gaten. Beetje de symptomen die Hartje beschrijft. In mijn beleving horen symptomen er dus helemaal bij en zonder geen symptomen geen zwangerschap. Maar je hebt gelijk ik hoor de verhalen ook van vrouwen die weinig tot geen symptomen hadden en die wel zwanger waren.

Maar goed, inmiddels ruim een jaar na mijn miskraam en inmiddels kom ik een beetje op een punt dat ik me eigenlijk niet voorstellen kan dat het ooit een keer gelukt is om zwanger te worden (blijven is nog een ander verhaal). En ik vind steeds moeilijker voor te stellen dat het ooit echt lukt. Terwijl dat eigenlijk nergens op slaat.
Heel herkenbaar hoor serieas. Ik dacht de eerste ronde ook oprecht, nou dan zal ik nu wel zwanger zijn Voor jou zal het nog wel weer anders zijn, omdat je het bij je vorige zwangerschap zo snel in de gaten had. Dan verwacht je ergens toch weer dat het nu ook zo zal gaan. Vooral niet vergeten dat je ooit zwanger bent geweest, je kunt dus zwanger worden! Het slaat (hoe begrijpelijk ook) nergens op dat je denkt dat het nu niet meer kan Het slaat in ieder geval nergens op, totdat ergens het tegendeel bewezen wordt.

Juist zo'n bericht van Hartje doet mij dan weer goed, ook als het langer duurt kan het maar zo een keer lukken.

Inmiddels probeer ik in ieder tot m'n nod (in het kader van zelfbescherming) in ieder geval te denken dat het deze maand vast niet gelukt is. Afgelopen maand dus ruim over m'n nod heen, nou mijn fantasie was al flink op hol geslagen, dus ook wel een dikke tegenvaller. M'n vriend zei al, tot een week erna mag er niet meer over nadenken, net alsof het zo makkelijk is. Vooral als er per week ongeveer 2 zwangerschappen bekend worden gemaakt, ik word echt omsingeld door zwangere mensen

Mijn NOD zal ergens rond of na het weekend zijn, geen flauw idee wanneer precies. Dus we maken er maar gewoon een leuke week van!
Hartjeeeeeeeeeeeeee, gefeliciteerd!

Wat ontzettend fijn voor je!
Thanks lieve meiden!

Ik hoop zo dat het jullie ook gauw lukt!

Dikke kus voor jullie xxx
Hoi,

graag zou ik ook met jullie mee willen schrijven. Mijn verhaal komt aardig overeen met het verhaal serieas.

Maart 2013 begonnen. In ronde 2 was ik al zwanger. Helaas ging dit na een week (week 5) verkeerd. Op dat moment was ik heel realistisch: "Het kan gebeuren en 5 weken is ook nog niet echt iets en ik kan zwanger worden dus we proberen gewoon verder".

Nu is het inmiddels weer maart, zit ik in ronde 12 en nog steeds niet zwanger. Iedereen in mijn omgeving lijkt wel zwanger, of is inmiddels al bevallen en ik word elke maand weer teleurgesteld.

Volgende week is mijn eisprong, en dan is mijn vriend ook nog voor zijn werk in het buitenland.. ik baal momenteel dus extra
@ Hartje, het is je gegund! Tof dat je vanmorgen al een bericht kwam posten. Nu kun je lekker samen met vriend bedenken wanneer je het gaat vertellen enzo.

Je bent uitgerekend rond mijn verjaardag. Moringa misschien een leuke naam voor het kind?

@ Chevrolet, welkom natuurlijk!

Balen he, die teleurstelling elke maand.

Nou ja, ik ben nu niet meer zo teleurgesteld want ik weet sinds kort dat man verminderd vruchtbaar is dus ik zit te wachten op een doorverwijzing voor het ziekenhuistraject.

Maar schrijf lekker mee want god, wat is dat zwanger worden toch een gedoe soms!
Hoi Chevrolet! Ik heb ook met jullie meegelezen destijds. Vond het toen al sneu dat het misging. Helaas weet ik sinds september hoe het voelt. Welkom! Klote dat je man dan in het buitenland zit. Dat maakt het aantal kansen aanzienlijk kleiner. Hier volgende week ook de vruchtbare dagen. Ik heb dezelfde instelling als Tralalala. Ik ga maar uit van het negatieve. Ik kan mezelf dan tenminste niet helemaal gek maken. Het feit dat iedereen zwanger/bevallen is, vind ik persoonlijk moeilijk te verkroppen. De mensen die ik ken zouden allemaal later dan mij bevallen! Zouden in dit geval, want ik ben niet meer zwanger. Pfff als ik dit typ weet ik meteen waarom ik weer even afstand nam...
Niets hoeft, paarden wel
Hoi allemaal, ik zou ook graag mee willen schrijven.. mijn vriend en ik zijn nu bijna 2 jaar aan het proberen zwanger te raken.. helaas is dat tot op heden niet gelukt en hebben we al een paar onderzoeken bij het zh gedaan.. mijn slijm was te vijandig.. maar doormiddel van schedespoelingen was dit probleem te verhelpen.. helaas bleek ook dat mijn vriend weinig+slechte kwaliteit zaad heeft uit de eerste test.. de 2e zaadtest hebben we vorige week gedaan maar daar krijgen we deze week de uitslag van.. indien weer niet goed, word ook meteen besproken wat de vervolgstappen zijn..de gyn heeft de afkortingen ivf en icsi al laten vallen dus ik ga ervan uit dat het bij ons niet op de natuurlijke manier zal gaan.. maar dat geeft niets.. op dit moment zou ik het liefst vandaag nog ermee beginnen!

Oh en van harte gefeliciteerd hartje.. je zal nu wel op een roze wolk zitten

Alle anderen succes toegewenst!
@chevrolet, welkom. Vervelend dat je in hetzelfde schuitje zit als ik. Ik kan me voorstellen hoe je je voelt. En ik begrijp heel goed dat je er van baalt dat je ei precies komt als je man in het buitenland zit! Voor jou komt de grens van 1 jaar na de miskraam ook in zicht. Ik heb dit jubileum recent achter de rug en bij mij viel het ook nog eens samen met 2 meldingen van zwangerschappen. Erg fijn. NOT!

Aan de andere kant kan het ook rust geven om een maand niet te proberen. Je weet in elk geval waar je aan toe bent.

Wij hebben het er over gehad om ook maar eens een maandje over te slaan. Alle dingen die ik hoopte (zwanger zijn op de uitgerekende datum, zwanger zijn als de miskraam een jaar geleden was) is bij mij allemaal niet gelukt. Dus een maand meer of minder maakt nu toch niet meer uit.

Stresskipje, welkom. Jullie verhaal klinkt ook behoorlijk heftig. Schrijf het hier lekker van je af! schreef over jouw slijmvlies wat vijandig is. Kun je dat zelf merken? In de zin van niet het juiste slijm in de vruchtbare periode. Of heeft dat niet met elkaar te maken?

Ik heb bij mezelf namelijk het idee dat ik het laatste jaar niet echt goed slijm heb gehad. De keer dat het bij ons gelukt is had ik doorzichtig rekbaar slijm en het laatste jaar is het eigenlijk nooit meer doorzichtig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven