NUB-theorie (wie kijkt mee? ^^)

10-01-2018 19:39 330 berichten
Hai dames,

Afgetrapt met een eigen echofoto, zoals de TO dat hoort te doen, maar wij weten inmiddels het geslacht.

Daarom maken we hier het algemene nub-topic van. Voel je vrij om foto's te delen en nubjes te kijken ;).
anoniem_281085 wijzigde dit bericht op 15-01-2018 10:50
69.62% gewijzigd
AnnA_C schreef:
10-01-2018 20:21
Wat is een nub???? Niet uit buik?
Ik kan natuurlijk googelen, maar nu kan kan ik je meteen feliciteren.
Gefeliciteerd!
Oh, en ik zeg jongen :)
Bedankt Anna! Als je googled op nub, is het duidelijker dan wanneer ik je het probeer uit te leggen, ben ik bang. Haha!
Alle reacties Link kopieren
Morgenstond, zeker weten een meisje!
Morgenstond schreef:
10-01-2018 20:27
Wil iemand mij dan vertellen of dit ding dat ik het aangeduid met een pijltje ook de NUB is?

Afbeelding
TO: meisje, en ik denk jij ook een meisje
Afbeelding

Deze echo heb ik ook nog, maar die vond ik zelf niet zo duidelijk. Maar... nu we experts in de zaal hebben ;).
Oeh, mijn gevoel zegt ook een meisje. Ben benieuwd!
Ik dacht ook meteen meisje en ben niet de enige die dat dacht, las ik daarna.
Spannend!
Wel even laten weten volgende week he?
Ja, ik laat het zeer zeker weten. Spanneeend ^^.

Hebben jullie vaker nubs geraden? :D
Nee, wel 3 keer op rij het geslacht goed geraden zonder een foto, twee keer een naam en een keer op 1 letter na een naam. Redelijke score ;-)

Hoewel ik van mijn kinderen beide keren ervan overtuigd was dat ze van het andere geslacht zouden zijn. Dus zo goed ben ik nou ook weer niet in raden!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben geen echoscopiste, maak weleens echo's maar niet van baby's. Ooit een echo bij mezelf gedaan toen ik zwanger was en vervolgens ook bij familie en vrienden die even wilden gluren naar de baby, en stiekem ook al het geslacht wilde weten. Zodoende heb ik mij er wat meer in verdiept. Een accurate voorspelling hangt van een aantal factoren af. Bij het plaatje van Morgenstond is het al duidelijk omdat de echo iets later is gemaakt, ik vermoed rond de 13 weken. Bij jouw echo ben ik wat minder zeker omdat je schrijft (ik nu pas goed lees) dat het een echo met 11 weken betreft. Maar op basis van een enkel plaatje zeg ik jongen :)
samosa wijzigde dit bericht op 10-01-2018 23:11
1.84% gewijzigd
samosa schreef:
10-01-2018 21:10
Ik ben geen echoscopiste, maak weleens echo's maar niet van baby's. Ooit een echo bij mezelf gedaan toen ik zwanger was en vervolgens ook bij familie en vrienden die even wilde gluren naar de baby, en stiekem ook al het geslacht wilde weten. Zodoende heb ik mij er wat meer in verdiept. Een accurate voorspelling hangt van een aantal factoren af. Bij het plaatje van Morgenstond is het al duidelijk omdat de echo iets later is gemaakt, ik vermoed rond de 13 weken. Bij jouw echo ben ik wat minder zeker omdat je schrijft (ik nu pas goed lees) dat het een echo met 11 weken betreft. Maar op basis van een enkel plaatje zeg ik jongen :)
Aaah, ik snap het! Ik was hier 10 weken en - ik geloof - 3 dagen. Ik heb er nog een geupload, heb je dat gezien? ^^

Jullie maken het wel spannend, zo leuk! :D aan beide geslachten vind ik weer andere dingen leuk, dus krijg bij allebei van die blije kriebels, haha. Als baby dan, want als opgroeiend kind zegt geslacht niks. Ik ken jongetjes die fan zijn van My Little Pony en meisjes die met laarzen door de modder banjeren. Ik vind het allemaal prima :).
ShaunTheSheep schreef:
10-01-2018 20:59
Nee, wel 3 keer op rij het geslacht goed geraden zonder een foto, twee keer een naam en een keer op 1 letter na een naam. Redelijke score ;-)

Hoewel ik van mijn kinderen beide keren ervan overtuigd was dat ze van het andere geslacht zouden zijn. Dus zo goed ben ik nou ook weer niet in raden!
Oeh, je hebt een gave, behalve bij jezelf? :o
Alle reacties Link kopieren
Nav, op je 2e foto is geen nub te zien.

Morgenstond, hoe ver ben jij bij deze echo?

Selin, stuur maar een PB.
Alle reacties Link kopieren
Ah, met maar 10 weken en 3 dagen kan je er echt nog geen zinning iets over zeggen helaas, er is dan nog niets te onderscheiden tussen m/v.
eenhoornn schreef:
10-01-2018 21:34
Nav, op je 2e foto is geen nub te zien.

Morgenstond, hoe ver ben jij bij deze echo?

Selin, stuur maar een PB.
Nee, dat dacht ik al. Maar ik weet er niet zoveel van, dus postte het toch maar. Ben jij studente echoscopie, begreep ik dat goed? ^^
Alle reacties Link kopieren
Nav__ schreef:
10-01-2018 21:36
Nee, dat dacht ik al. Maar ik weet er niet zoveel van, dus postte het toch maar. Ben jij studente echoscopie, begreep ik dat goed? ^^
Ik zit al heel lang in het vak en ga nu de opleiding extra erbij doen ja.
eenhoornn schreef:
10-01-2018 22:03
Ik zit al heel lang in het vak en ga nu de opleiding extra erbij doen ja.
Oh wat leuk, zeg! Dan heb je dus wel wat ervaring met dit soort analyses? ^^

Ik zal het je zeker laten weten. Denk jij ook dat de nub-theorie niets zegt op een echofoto van 10w3d? Of gaat het er vooral om dat de nub goed te zien is?
Ik weet niks van NUBs dus ik doe een gokje en gok op een meisje. Vind jou wel een meisjestype Nav :P

Gefeliciteerd trouwens! Had helemaal niet door dat je zwanger was ;)

Wb het verschil tussen beide geslachten: behalve dat ik al heel vaak ben ondergeplast heb ik nog niet echt het idee van 'goh, wat een jongetje is het toch' als ik naar mijn babyzoon kijk. Ze vinden allemaal hetzelfde leuk op deze leeftijd (je mobiele telefoon, de afstandsbediening, aan je haren trekken, borstvoeding, klap eens in je handjes, dat soort dingen). En het zal me eigenlijk ook echt een worst wezen wat hij later leuk gaat vinden, ik vind hem leuk en hij mag alles leuk vinden en ik zal met alles meedoen. Behalve als hij erg van spinnen gaat houden, dat doet hij dan maar met z'n vader. :bye:


Niet lullig bedoeld trouwens. Meer als: geniet ervan dat het nu zo spannend en belangrijk is, ik vond het ook zoooo leuk om over te fantaseren VOOR de bevalling en genoot er echt van . Na de bevalling denk je er niet eens meer over na.
Alle reacties Link kopieren
Even een ordinaire TVP. Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Alle reacties Link kopieren
lux. schreef:
10-01-2018 22:17
Ik weet niks van NUBs dus ik doe een gokje en gok op een meisje. Vind jou wel een meisjestype Nav :P

Gefeliciteerd trouwens! Had helemaal niet door dat je zwanger was ;)

Wb het verschil tussen beide geslachten: behalve dat ik al heel vaak ben ondergeplast heb ik nog niet echt het idee van 'goh, wat een jongetje is het toch' als ik naar mijn babyzoon kijk. Ze vinden allemaal hetzelfde leuk op deze leeftijd (je mobiele telefoon, de afstandsbediening, aan je haren trekken, borstvoeding, klap eens in je handjes, dat soort dingen). En het zal me eigenlijk ook echt een worst wezen wat hij later leuk gaat vinden, ik vind hem leuk en hij mag alles leuk vinden en ik zal met alles meedoen. Behalve als hij erg van spinnen gaat houden, dat doet hij dan maar met z'n vader. :bye:


Niet lullig bedoeld trouwens. Meer als: geniet ervan dat het nu zo spannend en belangrijk is, ik vond het ook zoooo leuk om over te fantaseren VOOR de bevalling en genoot er echt van . Na de bevalling denk je er niet eens meer over na.
Eens, dat fantaseren is een fijne periode :)
eenhoornn schreef:
10-01-2018 21:34
Nav, op je 2e foto is geen nub te zien.

Morgenstond, hoe ver ben jij bij deze echo?

Selin, stuur maar een PB.
Die is van 12 weken en 2 dagen!
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Don't waste your time or time will waste you.
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste gevoel zegt jongen door dat uitsteekseltje op de eerste foto. Als dat er niet zou zitten zou ik meisje zeggen..

Spannend! Ik ben zelf net zwanger en nu al erg benieuwd of we een jongen of meisje krijgen! We hebben al een dochter. Maar man wil het dit keer misschien niet weten..
Vlammetje-1 schreef:
11-01-2018 08:23
Mijn eerste gevoel zegt jongen door dat uitsteekseltje op de eerste foto. Als dat er niet zou zitten zou ik meisje zeggen..

Spannend! Ik ben zelf net zwanger en nu al erg benieuwd of we een jongen of meisje krijgen! We hebben al een dochter. Maar man wil het dit keer misschien niet weten..
Dat uitsteekseltje (de NUB) zit er dus altijd ;-)

De NUB theorie gaat over de hoek die dat uitsteekseltje maakt. Als hij meer omhoog wijst zou het een jongetje zijn en als 'ie meer horizontaal is, zou het een meisje zijn.

Als ik dit nu verkeerd zeg, mag iemand me graag verbeteren.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik bedoel het knobbeltje op het uitsteekseltje eigenlijk. Het streepje is vrij horizontaal dus meisje maar er zit een puntje of knobbeltje aan het einde die omhoog staat. Daarom denk ik een jongen :)
Oh zo! Dan snap ik wat je bedoelt ja :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven