Nuchter zwanger worden 2019

31-03-2019 21:33 724 berichten
Hoi,

Er zijn al veel lopende groepjes waarin iedereen al langere tijd meeschrijft, daarom leuk het me leuk om een nieuw topic te starten.

Mijn man en ik hebben de knoop doorgehakt en gaan voor een tweede. Gisteren heb ik mijn laatste pil geslikt. Spannend! We hebben een zoon van ruim 3 jaar oud.

Ik zoek dames die er een beetje hetzelfde (nuchter) in staan als ik. Geen gedoe met ovulatietesten, niet temperaturen, geen slijmanalyses, niet vroegtijdig testen en jezelf bij elk mogelijk symptoom gek maken.. Gewoon regelmatig seksen en zien waar het schip strandt. ;) In ieder geval in eerste instantie een beetje relaxed erin staan (je weet nooit hoe het loopt natuurlijk).

Het duurde 1,5 jaar voordat ik zwanger was van onze zoon, hopelijk gaat het dit keer wat vlotter.

Wie schrijft er mee? :)

De meeschrijvers
Minik, 2e kindje (zwanger)
Yongpeople, 1e kindje
Haasjehop, 2e kindje (zwanger)
SilentStorm, 2e kindje (zwanger)
Sooofff, 1e kindje (zwanger)
Mirriemirrie, 2e kindje
Pinguïn92, 2e kindje (zwanger)
Justine15, 1e kindje (miskraam)
Vlaflippie, 1e kindje (zwanger)
anoniem_374695 wijzigde dit bericht op 13-09-2019 08:55
14.99% gewijzigd
Gefeliciteerd Vlaflippie en Herfstblaadje! Wat fijn dat het zo snel is gegaan. Een zoon en een dochter erbij voor jullie.

Hoop dat jullie je goed voelen. Dat je kunt genieten van je kraamweek.

Nu komt het voor mijn gevoel dichterbij, maar moet nog wel even. :winkie:
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd vlaflippie en herfstblaadje.

Hier is onze dochter gisteren om 14.10 geboren vanaf 8.00 ingeleid dus een stukje sneller dan de eerste keer.
Nu wachten op uitslagen en behandeling hopelijk mogen we snel weer naar huis.....maar oooh wat ben ik verliefd :love:
Wauw pinguïn! Wat een babyboom hier ineens! Van harte gefeliciteerd!!
OMG! Hoe leuk dit. Inderdaad een babyboom ineens. :flirting:
Herfstblaadje19 schreef:
01-02-2020 22:20
Hoi hoi,

Vanmiddag is onze dochter geboren met 38+6! :heart: Om 9.15 uur de eerste, menstruatie-achtige kramp en 4,5 uur later was ze er!

Alles is goed gegaan, nu lekker bijkomen. ;)
Gefeliciteerd!! Geniet ervan!
Pinguïn92 schreef:
02-02-2020 13:22
Gefeliciteerd vlaflippie en herfstblaadje.

Hier is onze dochter gisteren om 14.10 geboren vanaf 8.00 ingeleid dus een stukje sneller dan de eerste keer.
Nu wachten op uitslagen en behandeling hopelijk mogen we snel weer naar huis.....maar oooh wat ben ik verliefd :love:
Jij ook gefeliciteerd!

Wat een babyboom inderdaad, maar ook wat een snelle bevallingen!!
Hopelijk snel naar huis en lekker genieten.

Hier is onze Luca morgen alweer een week. Het gaat steeds beter allemaal en voelt heel fijn en normaal!
Pinguïn92, vlaflippie en herfstblaadje alledrie van harte gefeliciteerd!

Hier gaat alles nog steeds voorspoedig. Volgende week de 16 weken controle, hartje luisteren en bloeddruk meten.
Gefeliciteerd alle 3😁😁 zoo leuk! Nu lekker genieten!

Hier mog steeds niks. Gisteren op dag 30 en test gedaan maar helaas negatief. Maar ook nog niet ongesteld. Verder ook geen duiding op enige zwangerschap. Dus het zal helaas niet zo zijn. Maar krijg zo wel stiekem hoop haha
Jammer Yongpeople! Had je nou ovulatietesten gebruikt? Eisprong kunnen vinden?

Hier gaat t wat minder. Bij groeiecho deze week blijkt ons meisje ineens flink achter te lopen. Onze eerste is/was ook klein dus we maakten ons niet gelijk druk, maar de vk wel. Ik ben nu direct overgedragen aan het zkh. Ze groeit op alle fronten heel gemiddeld alleen haar buikje zit nu op p6 terwijl ze met 20 weken nog bovengemiddeld was (nu ruim 30 weken).

Dit kan een duidelijk teken zijn van een slecht werkende placenta, dus ik moet goed in de gaten houden dat ze blijft bewegen. En nu elke week naar het zkh voor echo’s van de navelstreng en groeiecho’s.

We kwamen vrij relaxt thuis maar toen ik alles liet bezinken, werd me wel duidelijk dat de artsen het heel hoog opnemen. Er is al gesproken over ‘rekken tot 37 weken en dan inleiden’. Best even heftig dus. We wachten de komende twee weken nog af wat de groei gaat doen en aan de hand daarvan komt een behandelplan.
Oei nog erg spannend dus! Hopelijk blijft ze goed groeien

Nee geen test gebruikt wel ovulatie gevoeld
Wat vervelend Minik :hug: ....heftig hoor....hoop voor je dat het allemaal meevalt straks hoeveel weken zou je achter lopen dan? Ben je nu helemaal gestopt met werken?
Hoe zwaar was je eerste kindje toen dan? als ik het vragen mag hoor.

Hier is de kleine dame inmiddels 7 dagen oud. Dag 4 mochten we naar huis uit het ziekenhuis...voorlopig nog geen medicatie ze hopen dat ze zelfstandig mijn antistoffen oplost. Wrl 2x in de week met haar bloedprikken met ziekenhuis afspraken maar dat is te doen. Ze kwam volgens kraamzorg nog niet veel aan maar inmiddels vandaag weer op geboorte gewicht van 3 kg dus ik maak me niet veel zorgen. De bekende krampjes zijn hier weer begonnen...dus wat slechte nachtrust maar ach het is een knapperd! :-D
pinguïn92 wijzigde dit bericht op 12-02-2020 04:10
1.22% gewijzigd
Spannend Minik.. Ik lees net ook je andere topic. Nu heb je deze spanning er ook nog bovenop. :hug: Ongeacht hoe eea gaat uitpakken, hoop ik dat je straks positiever op je tweede bevalling kunt terugkijken!
Hoe gaat het met iedereen? Ik ben erg benieuwd.

Paardje al 20 weken echo gehad? Wil je weten wat het wordt?
Hier gaat alles nog goed. Het geslacht wordt voor ons een verrassing.
De 20 weken echo staat gepland op 7-3, dus over zo'n 1.5 week.

Hoe gaat het nu met de rest?
Ben ook heel benieuwd hoe het met iedereen gaat!
Minik, al iets meer bekend bij jou?

Hier is luca alweer een maand oud. Hij groeit goed en is over het algemeen best tevreden. Maar kan niet ontkennen dat in 't soms loodzwaar vind. Het is zo zoeken soms. Waar het bij last van, waarom wilt hij nu alweer eten, etc. Op dit moment zit ik bijv met hem beneden want hij heeft mega veel krampjes. En ik ben zo mooeee😂 ach ja. Hij valt nu bijna in slaap geloof ik.
@ Vlaflippie, Wat gaat dat snel!
Fijn dat het goed gaat met Luca :)

Ik vind het soms ook wel zwaar hoor...maar dan meer omdat zoon lief van 14 maand zo actief is en ik soms zooooo moe!
Gelukkig slaapt hij van 12.00 tot 14.30 en is dat even voor mij tijd om bij te tanken. Ach ik denk wel altijd van.. ik heb verlof niets moet in deze periode.

Zielig he die krampjes. Nadine heeft er ook last van. We weten dat het er bij hoort maar het is soms zo frustrerend.
Sabsimplex geprobeerd dit hielp des tijd erg goed bij zoon maar zij moet er veel van overgeven. Nu cinababy aan het proberen.....het is homeopathisch dus ik heb zoiets van kan het altijd proberen ;-D

Verder gaat het hier ook prima!
Heb haar net wakker gemaakt voor de nacht voedjng....dus nog even boertje en rechtop hopelijk gaat ze zo weer verder slapen in bed.

Ze is alleen nu al neus verkouden ook zo zielig maar ik denk dat ik het vervelender vind dat zij zelf!

@paardje, Spannend hoor hopelijk is volgende week alles goed! Voel je de baby al bewegen?
Wat fijn Paardje, dat de echo goed was! Altijd een hele opluchting hè. Je bent alweer over de helft!

Vlaflippie: het is ook gewoon zwaar soms, en konden baby’s maar gewoon vertellen wat er aan de hand is hè. ;)

Pinguïn: kan me voorstellen dat het pittig is met een dreumes erbij! Onze zoon is al 4, kan veel zelf en gedraagt zich echt keurig, maar ik moet er erg aan wennen om de aandacht te verdelen. Sowieso weer erg wennen, een baby! Met een vierjarige ben je alweer zo vrij/flexibel en nu leef je weer van slaapje naar voeding etc. Even aanpassen weer. :P
@ Pinguïn: Ja ik voel hem/haar nu vanaf de 16e week. Sinds vorige week echt duidelijk en dagelijks.

@ Herfstblaadje, ik heb de 20 weken echo a.s. zaterdag ;-))
Paardje64 schreef:
02-03-2020 13:13
@ Pinguïn: Ja ik voel hem/haar nu vanaf de 16e week. Sinds vorige week echt duidelijk en dagelijks.

@ Herfstblaadje, ik heb de 20 weken echo a.s. zaterdag ;-))
Oh sorry, zie het nu! Niet goed gelezen.. :-?
Al heel lang stil hier, ook logisch, want de meesten zijn gelukkig in een volgende fase. Hoe is t met iedereen?

Even update van mij: woensdagavond moet ik me melden in het zkh voor een ballon en dan gaan ze me hopelijk, als die ballon goed werkt, donderdag verder inleiden. Dit ivm kleine baby en verminderd vruchtwater. Ik word er doodzenuwachtig van maar ben ook blij dat het zwanger zijn bijna klaar is.
Oh spannend Minik! Ik ben ingeleid bij mijn zoontje de vorige keer. Laat het op je afkomen. Hier nu ruim 38 weken zwanger. Spannend, denk elke dag van: wanneer gaat het beginnen?

Andere dames al bevallen?
Spannend Minik.

SilentStorm, voor jou trouwens ook!

Merken jullie nog wat van de corona maatregelen?

De 20 weken echo was goed! Afgelopen vrijdag zou ik een normale controle hebben gehad, maar die is opgeschoven naar 24 april ivm. de corona pandemie. Wel een heel aparte tijd nu...
@Minik spannend!! Dan ben je nu in 'tzhuis als het goed is. Ik ben ook ingeleid met ballon en vond het meevallen.. Super veel succes!!! Dat je maar snel je kindje in je armen mag houden, 😊

@silent, ook al bijna!! Spannend hoor. Voel je je goed verder?

@paard fijn dat alles goed was! Hoe voel jij je verder?
Silentstorm wat spannend, je bent er bijna!

Paardje, geweldig dat de echo gewoon goed was 😊

Ik ben gisteren eind van de middag voor de tweede keer mama geworden van een wolk van een dochter. De bevalling was heftig, door het infuus kwam ik in een hele heftige weeënstorm terecht wat ik heel slecht trok, zeker in combinatie met het trauma van de vorige keer. Er ontstond zoveel paniek en ik kom alleen nog maar trillen en spugen. Toen gekozen voor een ruggenprik en dat was echt zaaaa-lig! Uiteindelijk zelfs mogen persen met ruggenprik en t was echt geweldig mooi. Zkh personeel zei ook dat het echt een goede keuze was, want dankzij die prik ging het heel rustig en heb ik de geboorte heel bewust meegemaakt. Het was echt heel erg mooi en ik voel me zó dankbaar! En dus geen keizersnede dit keer dus gelijk lekker naar huis. We genieten!
Gefeliciteerd Minik! Wat knap van je dat je je tweede dochter op de wereld hebt gezet. Ik vind bevallen niet zomaar iets hoor. Fijn dat de ruggenprik je zoveel rust gaf (had ik ook bij mijn eerste na die heftige weeeenstorm, dus herken veel in je verhaal).

Ik hoop dat alles goed gaat. Dat jullie genieten als gezin van 4. Zal wel weer even anders zijn, zo’n newborn. Nu kan ik zelf ook niet meer wachten :heart:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven