Nuchter zwanger worden 2019
zondag 31 maart 2019 om 21:33
Hoi,
Er zijn al veel lopende groepjes waarin iedereen al langere tijd meeschrijft, daarom leuk het me leuk om een nieuw topic te starten.
Mijn man en ik hebben de knoop doorgehakt en gaan voor een tweede. Gisteren heb ik mijn laatste pil geslikt. Spannend! We hebben een zoon van ruim 3 jaar oud.
Ik zoek dames die er een beetje hetzelfde (nuchter) in staan als ik. Geen gedoe met ovulatietesten, niet temperaturen, geen slijmanalyses, niet vroegtijdig testen en jezelf bij elk mogelijk symptoom gek maken.. Gewoon regelmatig seksen en zien waar het schip strandt.
In ieder geval in eerste instantie een beetje relaxed erin staan (je weet nooit hoe het loopt natuurlijk).
Het duurde 1,5 jaar voordat ik zwanger was van onze zoon, hopelijk gaat het dit keer wat vlotter.
Wie schrijft er mee?
De meeschrijvers
Minik, 2e kindje (zwanger)
Yongpeople, 1e kindje
Haasjehop, 2e kindje (zwanger)
SilentStorm, 2e kindje (zwanger)
Sooofff, 1e kindje (zwanger)
Mirriemirrie, 2e kindje
Pinguïn92, 2e kindje (zwanger)
Justine15, 1e kindje (miskraam)
Vlaflippie, 1e kindje (zwanger)
Er zijn al veel lopende groepjes waarin iedereen al langere tijd meeschrijft, daarom leuk het me leuk om een nieuw topic te starten.
Mijn man en ik hebben de knoop doorgehakt en gaan voor een tweede. Gisteren heb ik mijn laatste pil geslikt. Spannend! We hebben een zoon van ruim 3 jaar oud.
Ik zoek dames die er een beetje hetzelfde (nuchter) in staan als ik. Geen gedoe met ovulatietesten, niet temperaturen, geen slijmanalyses, niet vroegtijdig testen en jezelf bij elk mogelijk symptoom gek maken.. Gewoon regelmatig seksen en zien waar het schip strandt.
Het duurde 1,5 jaar voordat ik zwanger was van onze zoon, hopelijk gaat het dit keer wat vlotter.
Wie schrijft er mee?
De meeschrijvers
Minik, 2e kindje (zwanger)
Yongpeople, 1e kindje
Haasjehop, 2e kindje (zwanger)
SilentStorm, 2e kindje (zwanger)
Sooofff, 1e kindje (zwanger)
Mirriemirrie, 2e kindje
Pinguïn92, 2e kindje (zwanger)
Justine15, 1e kindje (miskraam)
Vlaflippie, 1e kindje (zwanger)
anoniem_374695 wijzigde dit bericht op 13-09-2019 08:55
14.99% gewijzigd
maandag 18 november 2019 om 16:40
Egopost:
https://ibb.co/Kb8rw4T
Dit was mijn test afgelopen weekend
!!
Nou hopen op 3 x scheepsrecht
Dit was mijn test afgelopen weekend
maandag 18 november 2019 om 16:44
maandag 18 november 2019 om 17:17
Justine15 schreef: ↑18-11-2019 16:40Egopost:
Dit was mijn test afgelopen weekend!!
maandag 18 november 2019 om 18:26
Ik breek even in voor Justine, gefeliciteerd! Ik duim voor een mooie plakker, op drie keer scheepsrecht.Justine15 schreef: ↑18-11-2019 16:40Egopost:
Dit was mijn test afgelopen weekend!!
dinsdag 19 november 2019 om 16:11
Dankjulliewel
!
Superleuk maar dus ook behoorlijk spannend.
Ik heb normasl altijd grote pijnlijke borsten en dat soort dingen.
Nu op nog last van menstuatiekramp, ging er heilig vanuit dat het kwam.
Dag na nod getest
Dan ben ik dus nu 4+ 4
Nog steeds last van buikpijn, dat is wel onzeker,
Maar wel fijn van de knaltest
Superleuk maar dus ook behoorlijk spannend.
Ik heb normasl altijd grote pijnlijke borsten en dat soort dingen.
Nu op nog last van menstuatiekramp, ging er heilig vanuit dat het kwam.
Dag na nod getest
Dan ben ik dus nu 4+ 4
Nog steeds last van buikpijn, dat is wel onzeker,
Maar wel fijn van de knaltest
vrijdag 22 november 2019 om 11:03
Gefeliciteerd Justine! Heel leuk. Het is je gegund. Ik heb ook lang die krampjes gehad. Probeer er vanuit te gaan dat het goed zit, maar ik weet hoe lastig dat is.
Voor nu: gefeliciteerd!! (Misschien moet even de openingspost aangepast worden)
Paardje64, voor jou ook spannende dagen zo met je NOD. Laat het ons weten!
Voor nu: gefeliciteerd!! (Misschien moet even de openingspost aangepast worden)
Paardje64, voor jou ook spannende dagen zo met je NOD. Laat het ons weten!
vrijdag 22 november 2019 om 20:15
@ paardje spannend hopelijk goed nieuws straks.
Hoe gaat het verder met de zwangere dames?
Hier veel last van buikpijn momenteel. Gynaecoloog denkt aan blaasontsteking dus even de kweek afwachten.
Iemand toevallig nog nieuwsuur gekeken van gisteravond 22:00 ( over het inleiden vs blijven zitten tot 42 weken)
Best heftig voor mij nu wel duidelijk dat ik voor 41 weken graag wil bevallen.
Gaan jullie nog de kinkhoest vaccinatie zwangerschap halen? Ik heb het vorig jaar wel gedaan bij mijn zoon. Ze hadden alleen nog het oude vaccinatie schema aangehouden bij hem (ggd) dus hij heeft een injectie extra, maar gelukkig niet erg. ( het was toen ook nog niet echt bekend en ging in 2019 pas vergoed worden)
Maar ik weet niet of ik hem kan halen misschien is het te snel op elkaar met deze zwangerschap.
Hoe gaat het verder met de zwangere dames?
Hier veel last van buikpijn momenteel. Gynaecoloog denkt aan blaasontsteking dus even de kweek afwachten.
Iemand toevallig nog nieuwsuur gekeken van gisteravond 22:00 ( over het inleiden vs blijven zitten tot 42 weken)
Best heftig voor mij nu wel duidelijk dat ik voor 41 weken graag wil bevallen.
Gaan jullie nog de kinkhoest vaccinatie zwangerschap halen? Ik heb het vorig jaar wel gedaan bij mijn zoon. Ze hadden alleen nog het oude vaccinatie schema aangehouden bij hem (ggd) dus hij heeft een injectie extra, maar gelukkig niet erg. ( het was toen ook nog niet echt bekend en ging in 2019 pas vergoed worden)
Maar ik weet niet of ik hem kan halen misschien is het te snel op elkaar met deze zwangerschap.
zaterdag 23 november 2019 om 12:53
Spannend Paardje! Al kwaaltjes o.i.d?
Ik heb het ook gehoord over het inleiden. Ik zou ook niet over de 41 weken willen gaan, het risico is mij te groot. In ieder geval iets om met de verloskundige te bespreken!
Kinkhoest zou je ook even moeten overleggen. Geen idee hoelang een vaccinatie bescherming geeft.
Wat gaat de tijd snel. Sommigen van jullie zijn al zo'n eind hun zwangerschap! Geniet ervan dames
Hier niet veel nieuws te melden. Vruchtbare dagen komen eraan, en dan weer afwachten....
Ik heb het ook gehoord over het inleiden. Ik zou ook niet over de 41 weken willen gaan, het risico is mij te groot. In ieder geval iets om met de verloskundige te bespreken!
Kinkhoest zou je ook even moeten overleggen. Geen idee hoelang een vaccinatie bescherming geeft.
Wat gaat de tijd snel. Sommigen van jullie zijn al zo'n eind hun zwangerschap! Geniet ervan dames
Hier niet veel nieuws te melden. Vruchtbare dagen komen eraan, en dan weer afwachten....
zaterdag 23 november 2019 om 20:16
Justine, wat fijn! Gefeliciteerd 
Hier gaat alles goed. Ik ga morgen m'n derde trimester in. Beetje bizar wel dat t zo hard gaat. Ben wel veel moe en het wordt steeds een stukje zwaarder, maar mag niet klagen.
Kinkhoest vaccinatie ga ik binnenkort halen. Ik val net niet onder die nieuwe regeling, dus zal het zelf moeten betalen maar dat vind ik het wel waard.
@paardje hoe was de test?
@pinguïn vervelend een blaas ontsteking! Beterschap!
@mirrie ik duim voor je dat de vruchtbare dagen goed benut worden!
Hier gaat alles goed. Ik ga morgen m'n derde trimester in. Beetje bizar wel dat t zo hard gaat. Ben wel veel moe en het wordt steeds een stukje zwaarder, maar mag niet klagen.
Kinkhoest vaccinatie ga ik binnenkort halen. Ik val net niet onder die nieuwe regeling, dus zal het zelf moeten betalen maar dat vind ik het wel waard.
@paardje hoe was de test?
@pinguïn vervelend een blaas ontsteking! Beterschap!
@mirrie ik duim voor je dat de vruchtbare dagen goed benut worden!
zondag 24 november 2019 om 08:41
@Mirrie, ik hoop op goede vruchtbare dagen voor jou.
@Paardje64, heel benieuwd of je al getest hebt. Wat blijft dat toch altijd spannend!
@Pinguin, blaasontstekingen zijn vervelend ja. Heb er ook vaak last van, maar gelukkig niet tijdens mijn zwangerschap.
@vlaflippie, derde trimester alweer.
Over het inleiden versus wachten tot 42 weken. Heb het niet gezien, ga het wel even terugkijken. Ik ben benieuwd wat ze zeggen, want ben de vorige keer zelf ingeleid met 41+5. Zou eigenlijk met 42 weken zijn, maar bleek op 41+4 te hoge bloeddruk te hebben dus vandaar. Waar zijn jullie sceptisch over? Inleiden is ook geen pretje..
@Paardje64, heel benieuwd of je al getest hebt. Wat blijft dat toch altijd spannend!
@Pinguin, blaasontstekingen zijn vervelend ja. Heb er ook vaak last van, maar gelukkig niet tijdens mijn zwangerschap.
@vlaflippie, derde trimester alweer.
Over het inleiden versus wachten tot 42 weken. Heb het niet gezien, ga het wel even terugkijken. Ik ben benieuwd wat ze zeggen, want ben de vorige keer zelf ingeleid met 41+5. Zou eigenlijk met 42 weken zijn, maar bleek op 41+4 te hoge bloeddruk te hebben dus vandaar. Waar zijn jullie sceptisch over? Inleiden is ook geen pretje..
zondag 24 november 2019 om 09:10
Pinguïn, hoe gaat het met je? Was het inderdaad blaasontsteking? Ik had twee weken terug ook enorm buikpijn en ze dachten hetzelfde maar er kwam niks uit. Uiteindelijk ging het gelukkig na een paar dagen vanzelf over. Ik ga de kinkhoestvaccinatie ook weer halen, bij dochter ook gedaan en precies tzelfde als bij jou, kind heeft er uiteindelijk ook een vaccinatie teveel aan over gehouden, maar ja...
Paardje, al getest?? Ik hoop t zo voor je dat het raak is!
Justine, hoe gaat het?
Mirrie, ook voor jou weer heel hard hopen op een goede maand!
Silentstorm, in Zweden deden ze een onderzoek naar afwachten tot 42 weken tegenover inleiden met uiterlijk 41 weken. In die eerste groep zijn toen 6 baby’s overleden waarschijnlijk doordat ze te lang bleven zitten, dus is het onderzoek direct gestaakt omdat het ethisch niet meer verantwoord was om door te gaan. Vandaar nu veel spanning daarover.
Met mij gaat het niet heel geweldig. 20 weken echo was gelukkig helemaal goed en we krijgen weer een meisje! Maar ik ben zelf nog steeds erg moe. Van de week weer bloedgeprikt en nu blijk ik een flink ijzertekort te hebben, terwijl bij 10 weken er nog niks aan de hand was. Wel fijn dat er nu iets is gevonden en hopelijk valt er iets aan te doen (vk zal me komende week bellen denk ik, ik zag de uitslag online), maar t blijft wel vreemd dat dat ijzer zo enorm gedaald is in zo’n korte tijd. Gelukkig eindelijk een reden voor de vermoeidheid, ik begon me al een beetje een aansteller te voelen..
Paardje, al getest?? Ik hoop t zo voor je dat het raak is!
Justine, hoe gaat het?
Mirrie, ook voor jou weer heel hard hopen op een goede maand!
Silentstorm, in Zweden deden ze een onderzoek naar afwachten tot 42 weken tegenover inleiden met uiterlijk 41 weken. In die eerste groep zijn toen 6 baby’s overleden waarschijnlijk doordat ze te lang bleven zitten, dus is het onderzoek direct gestaakt omdat het ethisch niet meer verantwoord was om door te gaan. Vandaar nu veel spanning daarover.
Met mij gaat het niet heel geweldig. 20 weken echo was gelukkig helemaal goed en we krijgen weer een meisje! Maar ik ben zelf nog steeds erg moe. Van de week weer bloedgeprikt en nu blijk ik een flink ijzertekort te hebben, terwijl bij 10 weken er nog niks aan de hand was. Wel fijn dat er nu iets is gevonden en hopelijk valt er iets aan te doen (vk zal me komende week bellen denk ik, ik zag de uitslag online), maar t blijft wel vreemd dat dat ijzer zo enorm gedaald is in zo’n korte tijd. Gelukkig eindelijk een reden voor de vermoeidheid, ik begon me al een beetje een aansteller te voelen..
maandag 25 november 2019 om 16:27
Paardje:
Wat leukk
gefeliciteerd. Lopen we straks bijna gelijk op.
Minik:
Wat fijn dat je 20 weken echo van jullie meisje goed is. Wel balen van de ijzertekort. Hopelijk knap je snel op.
Vlaflippe:
Jeetje wat ben je ver al
succes in het laatste trimester.
Hier gaat het tot nu toe goed ( durf dat bijna niet te zeggen )
Afspraak met de verloskundige voor 5 december ingepland
Wat leukk
Minik:
Wat fijn dat je 20 weken echo van jullie meisje goed is. Wel balen van de ijzertekort. Hopelijk knap je snel op.
Vlaflippe:
Jeetje wat ben je ver al
Hier gaat het tot nu toe goed ( durf dat bijna niet te zeggen )
Afspraak met de verloskundige voor 5 december ingepland
maandag 25 november 2019 om 17:04
Gefeliciteerd paardje!!
Och wat naar Minik. Wellicht is floradix (vitamine+ijzer) een optie, dit kan je bij drogist kopen mocht je geen voorgeschreven tabletten krijgen. Ik gebruik ze ook.
Gynaecoloog uit ons ziekenhuis adviseert dit ook na de bevallig voor ijzer en borstvoeding.
Fijn dat je 20 weken echo goed is en ook een meisje leuk hoor
Ik hoor morgen meer over uitslagen van kweek. Ook heb ik morgen een groei echo+afspraak. We gaan het zien.
Och wat naar Minik. Wellicht is floradix (vitamine+ijzer) een optie, dit kan je bij drogist kopen mocht je geen voorgeschreven tabletten krijgen. Ik gebruik ze ook.
Gynaecoloog uit ons ziekenhuis adviseert dit ook na de bevallig voor ijzer en borstvoeding.
Fijn dat je 20 weken echo goed is en ook een meisje leuk hoor
Ik hoor morgen meer over uitslagen van kweek. Ook heb ik morgen een groei echo+afspraak. We gaan het zien.