Ongepland zwanger, wel kinderwens

07-12-2021 19:39 162 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Ik zit met een probleem waar ik zelf niet uit kom dus leg het graag aan jullie voor en hoop hiermee tot een goede keuze te komen.

Ik hoop dat jullie me wat inzichten kunnen geven want ik denk er nu elk uur zo’n beetje anders over.

Bedankt
eef-g wijzigde dit bericht op 24-01-2022 11:16
78.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het afbreken in deze situatie .
Alle reacties Link kopieren
Heeft de labiele man ook psychische problemen? Die zou ik niet door willen geven.
Ik zou het ook afbreken in deze situatie/met deze man.
Alle reacties Link kopieren
Unpopular opinion waarschijnlijk, maar als je voor een donor gaat heeft het kindje ook geen vader. Ik zou beiden niet doen, in belang van het kind.
Alle reacties Link kopieren
Afbreken. Een kind van een labiele man is een Heel Slecht idee.
Chocolade, altijd goed!
Alle reacties Link kopieren
nowomannocry schreef:
07-12-2021 19:44
Heeft de labiele man ook psychische problemen? Die zou ik niet door willen geven.
Niet dat ik weet. Maar daar ken ik hem niet goed genoeg voor om dat zeker te weten
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat hij om met zijn huidige kinderen? Is hij een goede vader voor hen?
Alle reacties Link kopieren
Je zit hoe dan ook aan deze man vast. Mij lijkt het vreselijk. Maar een zwangerschap afbreken ook. Dus sterkte met je keuze!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je toch echt beter af bent met het zoeken van een donor, hier kunnen allerlei haken en ogen aan komen.
Alle reacties Link kopieren
Daveotion schreef:
07-12-2021 19:51
Hoe gaat hij om met zijn huidige kinderen? Is hij een goede vader voor hen?
Ik vind dat hij hen veel te weinig ziet. Maar een weekend in de 2 weken. Maar hij gaat er leuk en liefdevol mee om. Maar dit zeg ik op basis van wat hij me verteld want ik heb hem natuurlijk nooit samen met z’n kinderen gezien. Hij heeft wel veel gedoe met z’n ex (wat volgens hem aan haar ligt maar daar twijfel ik soms wel aan)
Heb je hem daadwerkelijk verteld dat je zwanger bent?
Alle reacties Link kopieren
Tja ik denk dat het toch echt een gevoelsding is.
Ik denk dat het makkelijker is zonder deze man, je hebt nog tijd om een leuke man te vinden en anders een donor.

Maar je hebt een kinderwens, dus kan je het afbreken, gevoelsmatig gezien?
Alle reacties Link kopieren
Gizmoreturns schreef:
07-12-2021 19:54
Heb je hem daadwerkelijk verteld dat je zwanger bent?
Ja, direct. Hij wil niet nog meer kinderen en heeft het liefst dat ik het afbreek. Maar zegt wel dat het m’n eigen keuze is en ik er zelf over na moet denken. Maar dat hij er wel veel “last” van zou krijgen mentaal als ik het zou houden .

In hoeverre moet ik rekening houden met wat hij wil/ vindt?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het in dit geval afbreken, precies om wat Airesopure zegt, je zit dan vast aan deze man, dan kun je het beter over een tijdje proberen met een donor
Alle reacties Link kopieren
Ik zou die man er sowieso buiten laten.

Hij wil het niet. Klaar.

Je weet wie het is, dus als kind op zijn / haar 16de vraagt wie het is geef je eventueel de naam en het oude adres, maar that's it.

Als je hiermee doorgaat zou ik het echt alleen gaan doen.

Nadeel is wel dat je weinig weet van deze kerel en dus ook psychische en medische problemen kan meegeven.
Bij een donor is er veel meer geweten hierover.


Het zegt ook wel iets over hem dat hij de andere 2 kinderen al nauwelijks ziet en dan dit kind ook totaal niet ziet zitten.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Eef-G schreef:
07-12-2021 19:56
Ja, direct. Hij wil niet nog meer kinderen en heeft het liefst dat ik het afbreek. Maar zegt wel dat het m’n eigen keuze is en ik er zelf over na moet denken. Maar dat hij er wel veel “last” van zou krijgen mentaal als ik het zou houden .

In hoeverre moet ik rekening houden met wat hij wil/ vindt?
Ik vind wel dat je er rekening mee moet houden

Maar het is aan jou..
Alle reacties Link kopieren
Eef-G schreef:
07-12-2021 19:56
Ja, direct. Hij wil niet nog meer kinderen en heeft het liefst dat ik het afbreek. Maar zegt wel dat het m’n eigen keuze is en ik er zelf over na moet denken. Maar dat hij er wel veel “last” van zou krijgen mentaal als ik het zou houden .

In hoeverre moet ik rekening houden met wat hij wil/ vindt?
Pfff, wat een stomme opmerking.
Alle reacties Link kopieren
Zo ik vind het lastig

Ik heb even geen mening

Opgroeien zonder vader is niet zo'n probleem.

Maar dan ga je wel zoeken. Wat zou je dan denken en voelen als kind?
Mijn vader was nou ook niet een hele grote fan van mij. Maar als je erachter komt doet dat wel wat met je.
Alle reacties Link kopieren
Westerpaviljoen schreef:
07-12-2021 20:03
Zo ik vind het lastig

Ik heb even geen mening

Opgroeien zonder vader is niet zo'n probleem.

Maar dan ga je wel zoeken. Wat zou je dan denken en voelen als kind?
Mijn vader was nou ook niet een hele grote fan van mij. Maar als je erachter komt doet dat wel wat met je.
Als het een donor-kind wordt is er ook geen vader.
Of toch geen vader die enige ambitie heeft om vader te zijn.

Loop je waarschijnlijk tegen dezelfde problemen aan.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Westerpaviljoen schreef:
07-12-2021 20:03
Zo ik vind het lastig

Ik heb even geen mening

Opgroeien zonder vader is niet zo'n probleem.

Maar dan ga je wel zoeken. Wat zou je dan denken en voelen als kind?
Mijn vader was nou ook niet een hele grote fan van mij. Maar als je erachter komt doet dat wel wat met je.
Klopt.. dit is waar ik het meest over nadenk. Ik denk dat ik het kan in m’n eentje, heb m’n leven goed op orde. En die eerste jaren zonder vader zullen geen probleem zijn. Maar daarna? Als ik zwanger word van een donor denk ik dat ik dit beter kan uitleggen aan een kind dan dit. Dit is gewoon een afwijzing.
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
07-12-2021 20:05
Als het een donor-kind wordt is er ook geen vader.
Of toch geen vader die enige ambitie heeft om vader te zijn.

Loop je waarschijnlijk tegen dezelfde problemen aan.
Klopt maar dan is het kindje wel meer gewenst dan nu. En ik weet niet in hoeverre je dat moet vertellen aan je kind maar als het vragen gaat stellen is deze situatie wel moeilijk en pijnlijk denk ik
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
07-12-2021 20:05
Als het een donor-kind wordt is er ook geen vader.
Of toch geen vader die enige ambitie heeft om vader te zijn.

Loop je waarschijnlijk tegen dezelfde problemen aan.
Ik denk dat het als kind beter te verteren is dat je vader een donor is die een vrouw wilde helpen dan een date die jou eigenlijk niet wilde.

Ik weet niet hoeveel het mij heeft beïnvloed (de opmerking dat ik beter niet geboren had kunnen worden) want daarvoor ging er teveel mis in mijn jeugd maar kan niet positief zijn geweest
Alle reacties Link kopieren
Eef-G schreef:
07-12-2021 20:07
Klopt.. dit is waar ik het meest over nadenk. Ik denk dat ik het kan in m’n eentje, heb m’n leven goed op orde. En die eerste jaren zonder vader zullen geen probleem zijn. Maar daarna? Als ik zwanger word van een donor denk ik dat ik dit beter kan uitleggen aan een kind dan dit. Dit is gewoon een afwijzing.
Ja. Maar de berg liefde die jij je kind geeft zal daar ook wel tegen opwegen toch
Alle reacties Link kopieren
Westerpaviljoen schreef:
07-12-2021 20:11
Ja. Maar de berg liefde die jij je kind geeft zal daar ook wel tegen opwegen toch
Ja dat denk ik ook. Maar wil niet naïef zijn in wat dit voor een kind op de lange termijn betekent. Ik heb zelf veel verdriet van de band met mijn vader en als dit iets is wat een grote kans heeft dat dat ook gebeurt dan is het misschien beter om af te breken. Maar dat weet je natuurlijk nooit zeker, dat maakt het lastig de keuze te maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven