Ongeplande zwangerschap

29-11-2016 16:24 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik lees wel vaker mee maar heb nooit iets zelf geplaatst. Deze keer weet ik me echt geen raad. Ik ben 23jaar en moeder van twee kinderen. Ik heb geen relatie en heb wel iemand leren kennen. We wilden elkaar beter leren kennen. Maar ik heb het idee dat hij bindingsangst heeft. Wat het nogal lastig maakt. En nu hebben we ook geen contact meer. Ik geef hem de ruimte, want ik ben echt super gek op hem. En hoop dat hij toch weer zelf terug komt zoals normaal. Maar van het één kwam het ander een paar weekjes terug, Ook hebben wij gemeenschap gehad en zat ik gewoon aan de pil. Nu blijk ik zwanger te zijn en weet ik me echt geen raad. Eigenlijk ben ik geen voorstander van abortus. Maar in deze situatie weet ik echt niet wat ik moet doen. (Hij weet er nog niet van, weet het zelf pas sinds vandaag).
je zal nog zat nare reacties krijgen zoals bovenstaande. Ikzelf nu 13 weken zwanger van een derde niet gepland wel gewenst (10 jaar samen met man leuk huis financieel mogelijk en getrouwd) kreeg met mijn topic nare reacties terwijl ik alleen mij ei kwijt wilde dus ik hoop dat je bereikt wat je wil bereiken met dit topic.

Allereerst wat een vervelende situatie.. ook voor je kinderen lijkt me dit heel verward.

Als je het kindje wil houden dan zul je de vader toch moeten inlichten is wel zo eerlijk misschien rent hij dan hard weg maar ja dan weet je meteen wat je in huis hebt.

Ik ga niet beginnen over het weg laten halen want ik ben daar op tegen ongeacht de situatie in elke situatie kun je terecht komen maar ook weer uitkomen!

Veel succes met het besluiten en het vertellen.
quote:Lieke200919 schreef op 29 november 2016 @ 16:38:

[...]

Waar twee kinderen kunnen eten, kunnen er drie eten. Maar wil ik het kindje evt zonder vader op laten groeien? (Weet zijn reactie nog niet). Vader van de andere twee(ling) heb ik heel sterk contact, doen heel veel samen, sinterklaas kerst enzoMooi, dus dat is het probleem niet. En zonder vader opgroeien? Ik denk wel dat deze kans sterk aanwezig is. Maar vertel het hem, dat zal je uiteindelijk toch wel 'moeten' doen.
Ik zou juist eerst beslissen wat jij wil, en het daarna pas aan hem vertellen. Jouw buik, jouw keuze.

Werk je To?
quote:wondertje3 schreef op 29 november 2016 @ 16:38:

je zal nog zat nare reacties krijgen zoals bovenstaande. Ikzelf nu 13 weken zwanger van een derde niet gepland wel gewenst (10 jaar samen met man leuk huis financieel mogelijk en getrouwd) kreeg met mijn topic nare reacties terwijl ik alleen mij ei kwijt wilde dus ik hoop dat je bereikt wat je wil bereiken met dit topic.

Allereerst wat een vervelende situatie.. ook voor je kinderen lijkt me dit heel verward.

Als je het kindje wil houden dan zul je de vader toch moeten inlichten is wel zo eerlijk misschien rent hij dan hard weg maar ja dan weet je meteen wat je in huis hebt.

Ik ga niet beginnen over het weg laten halen want ik ben daar op tegen ongeacht de situatie in elke situatie kun je terecht komen maar ook weer uitkomen!

Veel succes met het besluiten en het vertellen.

Dat heb ik dus ook. Ben er met mn twee kanjers ook uit gekomen. Woon al 5jaar in hetzelfde huisje. En op dit moment weten zij niet wat er speelt (te jong. En ik maak eerst mijn keuze voor ik hen betrek).

Ik ga het hem zoiezo vertellen! Vanavond bel ik hem
Zitten tweelingen aan jouw kant van de familie? Want het kunnen er dan ook weer 2 zijn natuurlijk. Zou je dat eventueel ook alleen aankunnen?

Sterkte met het gesprek.
Succes en sterkte trouwens, lijkt me niet makkelijk... ik ben even oud als jou wel een vaste relatie maar een tweeling nu al op deze leeftijd + zwanger van een nieuwe man... lijkt me niet niks.
Was je in een stabiele relatie wel klaar geweest voor een derde kind?

Hoe is je netwerk?

Hoe gaat het met je eerste twee kinderen?

Heb je (uitzicht op) zelfstandig inkomen?

Wat als dit ook een tweeling is?

Dat zijn een paar vragen die ik mijzelf zou stellen.

Sterkte.
Je zegt "eigenlijk ben ik geen voorstander van abortus, maar ik weet in deze situatie niet wat te doen" .

Dat klinkt voor mij alsof je wel een abortus wil, maar het niet mag van jezelf.

Je bent nog zo jong. Zou je niet liever dat derde kind op een later tijdstip krijgen met een man die wel voor jou en je kinderen gaat?

Stel je krijgt op je 30ste een relatie met de man van je leven en je wil samen nog een kind, dan heb je er al vier en twee exen waar je ook rekening mee moet houden met de kerst- en vakantieplanning.

Heeft je droomprins ook nog een kind uit een vorige relatie.

Hoe oud is die met bindingsangst?
quote:Star schreef op 29 november 2016 @ 16:29:

Mooi begin van elkaar beter leren kennen zo'n zwangerschap.

Precies.

Altijd dat gezeik over ongeplande zwangerschappen.

Heb dan geen sex.
quote:Lieke200919 schreef op 29 november 2016 @ 16:44:

[...]

Dat heb ik dus ook. Ben er met mn twee kanjers ook uit gekomen. Woon al 5jaar in hetzelfde huisje. En op dit moment weten zij niet wat er speelt (te jong. En ik maak eerst mijn keuze voor ik hen betrek).

Ik ga het hem zoiezo vertellen! Vanavond bel ik hemGoed dat je het gaat vertellen. Je hopelijk jullie komen er vast wel uit!
quote:wondertje3 schreef op 29 november 2016 @ 16:59:

[...]

Goed dat je het gaat vertellen. Je hopelijk jullie komen er vast wel uit!Dat is wel heel positief niet? Hoezo vast wel? Ze heeft niet eens contact met de man.
Krijgt die kerel even een koude douche.
quote:papi-chulo schreef op 29 november 2016 @ 17:05:

Krijgt die kerel even een koude douche.had die hem er niet in moeten steken
Hm, ik heb jarenlang geen kind gewild maar was heel secuur met de pil. Met vaste relaties deed ik het altijd zonder condoom. Als TO de pil secuur slikte en door de pil heen zwanger is geworden, kun je haar toch niet 'verwijten' dat ze het maar met condoom + pil had moeten doen? Vind het heel raar dat dit gezegd wordt.

TO, ik zou heel goed voor jezelf overwegen wat je wilt en daarnaast het overleggen met die man. Ik zou daarin je eigen oordeel zwaarder laten wegen dan wat die man wil.
[quote]padme84 schreef op 29 november 2016 @ 17:16:

Hm, ik heb jarenlang geen kind gewild maar was heel secuur met de pil. Met vaste relaties deed ik het altijd zonder condoom. Als TO de pil secuur slikte en door de pil heen zwanger is geworden, kun je haar toch niet 'verwijten' dat ze het maar met condoom + pil had moeten doen? Vind het heel raar dat dit gezegd wordt.

Tjonge, we leven 2016....Iedereen zou ondertussen moeten weten dat pil ook niet 100% werkt.
quote:Lieke200919 schreef op 29 november 2016 @ 16:38:

[...]

Waar twee kinderen kunnen eten, kunnen er drie eten. Maar wil ik het kindje evt zonder vader op laten groeien? (Weet zijn reactie nog niet). Vader van de andere twee(ling) heb ik heel sterk contact, doen heel veel samen, sinterklaas kerst enzo

En dat zijn ook alle kosten voor een kind

Heb je werk om 3 kinderen in je eentje te bekostigen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
het is wel een goede test of het een fatsoenlijke kerel is zo'n ongeplande zwangerschap...

veel succes TO, hou je ons ook op de hoogte?
Lorem Ipsum
Jee Lieke, je zal je kapot geschrokken zijn! Wij waren met spiraaltje èn stabiele relatie al helemaal van slag.

Onze verrassing zit nu op de basisschool, terwijl onze oudste al werkt en de middelste twee bijna klaar zijn met de middelbare school.

Bedenk vooral wat jij zelf wil, wat je denkt aan te kunnen en wat je -indien nodig- van je vriend verwacht.

(en laat de wijsneuzen hier maar kletsen, die willen vooral aan zichzelf bewijzen dat je het risico op zwangerschap dat èlk voorbehoedsmiddel heeft, tòch zelf kan beïnvloeden)
Dus terwijl je aan de pil zit was die ene keer seks genoeg om gelijk de werking van je pil te omzeilen?

Ten eerste, dan zou ik toch eens met de huisarts gaan praten over een andere pil misschien. Als je heb goed hebt geslikt en rekening hebt gehouden met diarree/overgeven, is die kans bij 1 keer seks echt miniem. Erg vervelend dus.

Verder, als jij een 3e kindje kunt verzorgen en je bent tegen abortus.. dan lijkt het antwoord me duidelijk. De vraag is alleen inderdaad of jij kind eventueel wil laten opgroeien zonder vader (hij vertoont in jullie prille relatie al bindingsangst, een kind erbij met verantwoordelijkheid zal hem al helemaal benauwen denk ik). Ik persoonlijk zou er voor kiezen om het kindje niet te laten komen en
Als je deze zwangerschap niet afbreekt en de vader niets van zijn kind wil weten dan kan je het misschien alleen doen. Waar je wel bij na moet denken dat deze derde misschien geen vader gaat hebben bij het opgroeien. De kans dat je weer zo'n goede band met de vader houdt is niet zo groot zoals de situatie nu is.

Ik vind het verschil tussen de kinderen, opgroeien met een vader/goede band met vader en dan eentje die geen of amper een vader heeft erg groot en ook zielig.

Ook als je in de toekomst opnieuw een relatie krijgt zijn 3 kinderen van 2 verschillende vaders misschien een grote hindernis. Die nieuwe vriend wil misschien ook graag een kind met jou. Wil je 4 of meer kinderen?
Waarom is er geen contact meer met je nieuwe vlam?

En, ga bij het FIOM langs om te praten. Liefste zo snel mogelijk, omdat je nu nog keuzes hebt. Beter dan een viva forum voor levenskwesties. Echt.
quote:turquasi schreef op 29 november 2016 @ 17:18:

het is wel een goede test of het een fatsoenlijke kerel is zo'n ongeplande zwangerschap...

Hoezo? Stel dat die man een gezin wil vormen met TO. Dan moet hij gaan samenwonen met een date, en krijgt hij naast een ongepland kind er gratis een tweeling bij. Dat lijkt me voor iedereen moeilijk.

De andere mogelijkheid is dat hij financieel bijdraagt. Lijkt me ook verschrikkelijk, je kind niet zien opgroeien.
Niet dat het iets uitmaakt, maar ik vraag me af hoe oud jouw tweeling is. Lijkt me pittig, een tweeling als alleenstaande 23jarige moeder. Ik zou het niet kunnen, dus petje af.
[quote]yette schreef op 29 november 2016 @ 17:22:

en laat de wijsneuzen hier maar kletsen, die willen vooral aan zichzelf bewijzen dat je het risico op zwangerschap dat èlk voorbehoedsmiddel heeft, tòch zelf kan beïnvloeden)

Nee, het risico van zwangerschap bestaat ook bij anticonceptiegebruik.

wil je 100% zeker geen zwangerschap dan ook niet sexen.
Wat mij het eerste door het hoofd gaat is: wat positief dat jij en de vader van de tweeling nog zo goed met elkaar omgaan. Dat brengt me meteen op het volgende: wat verandert er door een nieuw kindje waarvan de vader er misschien nu niet zo instaat en de band die jij hebt met de vader van de tweeling?

Probeer eens voors en tegens op te schrijven, plan een gesprek met fiom en stop met jezelf van alles op te leggen, maar probeer even buiten het moeten en ik ben eigenlijk tegen om te denken, neem je tijd en maak een beslissing waar je achter kan staan; want wat je nu ook kiest: een achtbaan van emoties wordt het toch wel.... Sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven