Ongevraagd buik aan raken

08-11-2018 08:27 53 berichten
Hebben andere zwangeren daar ook last van? Ik ben nu 20 weken zwanger en ik heb al een aantal keer gehad dat mensen ongevraagd aan mijn buik zitten onder het mom 'hoe gaat het met je buikje?' of in het ergste geval: 'nu mag ik aan je buik zitten hè!'
Ik vind dat echt vreselijk maar voor ik het doorheb is het al gebeurd.. Ik heb er nu steeds niks van gezegd, omdat ik erdoor overdonderd was, maar ik heb me voorgenomen om hierop te gaan reageren.. Alsof mijn buik publiekelijk bezit is o_o
Hebben anderen hier ook last van? Nog tips?
Het hangt er vanaf wie het is. Een lieve collega: prima. Een vreemde vent in de supermarkt: niet prima. En dan heb ik geen SIRE campagne nodig om daar vriendelijk maar beslist wat van te zeggen.
Lotus90 schreef:
09-11-2018 01:36
Nou dit dus. Wat zijn we in NL toch een stelletje oordelers.
Fixed that for you.

Fijn dat jouw intentie goed is maar misschien moet je je verdiepen in hoe iemands gevoel bij zoiets tot stand komt voordat je hem of haar een koele kikker noemt. Want daar word men zeker niet hartelijker van.
Alle reacties Link kopieren
Oooh herkenbaar dit!!

Ook het feit dat sommigen het aanstellerij vinden en je gewoon niet zo moeilijk moet doen.

Ik vind het heerlijk als mn vriend aan mijn buikje zit, maar voor de rest liever niemand. Ik heb ook nog niet echt een buik (17wk) dus als mensen gaan voelen/graaien en dan bij mijn vetrandje aankomen en dat gaan aaien dan word ik daar vrij ongemakkelijk van... ben ook nog niet zo'n goede in snel duidelijk weerwoord geven, maar misschien komt dat nog als de buik groeit en de handopleggingen de pan uit gaan lopen O_o

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven