Ongewenst zwanger

01-09-2018 16:01 168 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja de titel zegt het al. Ik ben ongewenst zwanger geworden. 30 jaar, eigen huis, goede baan, maar ongewenst zwanger. Wat een puinhoop heb ik er van gemaakt.

Ik wil nu alvast mijn excuses aanbieden voor iedereen hier die heel graag zwanger wil worden, maar waar het niet lukt.

Terwijl het met mijn ex na een jaar proberen nog niet wilde lukken, ben ik nu zwanger van een date. Door de pil heen en ja geen condoom gebruikt. Heel dom, ik weet het.

Ik weet helemaal niet of ik een relatie met deze man wil, laat staan dat ik een kind van hem wil.

Ik ben er gisteren achter gekomen. Heb vandaag weer twee testen gedaan en hef is echt zo. Nog heel pril allemaal, maar voelde al twee weken dat het niet goed zat.

Vanmorgen heb ik een abortuskliniek gebeld, en ik kan volgende week maandag terecht.
Ja echt, ik wil geen kind op deze manier. Dat weet ik 100% zeker. Ik heb geen verdriet van het feit dat ik het weg wil laten halen, maar van het feit dat ik zo stom ben geweest om geen condoom te gebruiken.

Nu twijfel ik alleen enorm of ik het hem moet vertellen. Ik weet helemaal niet hoe hij hier tegenover staat. Ik wil hem ook niet met van alles opzadelen en hem een schuldgevoel geven. Wellicht is hij heel erg tegen het plegen van abortus.
Iemand tips? (Voortaan wel een condoom gebruiken weet ik... ik slik de pil trouw, dus had dit niet zien aankomen en dacht dat het voldoende zou zijn).

Ik durf dit verder tegen niemand te zeggen, voel me zo dom. Schaam me.
Verdrietig dat je abortus wil plegen en ja, dom dat jullie geen condooms hebben gebruikt. Ik heb geen idee of je hem er een plezier mee doet het te vertellen. Hoe goed kennen jullie elkaar? En laat een SOA-test doen!
Gewoon actie ondernemen en het niet vertellen. En volgende keer beter oppassen met je anticonceptie.
Niet vertellen. Dat levert alleen maar gedoe op, en jij bent er toch al uit.
Bedankt voor jullie snelle reacties.
Ja beter nadenken over anti conceptie klopt helemaal. Ik weet dat ik stom ben geweest. Soa test ga ik ook laten doen.

Vraag me alleen af of hij er ‘recht op heeft’, al vind ik ook dat het veel gedoe op levert.

Ik spreek hem overigens nog wel en heb hem vorig weekend nog gezien.
Ik zou het ook niet vertellen. Wat heeft hij eraan? Je hebt toch al een besluit genomen.
Als je hem nog spreekt lijkt het me ingewikkeld het te verzwijgen! Misschien brengen als een mededeling en ook vertellen dat je al een keuze gemaakt hebt.
Ik vind het jammer dat je abortus wil plegen terwijl je 30 bent en je leven verder prima op orde hebt. Verder geef je ook aan dat de kinderwens er wel is, alleen niet met deze man. Straks vind je niet op tijd een goede partner en krijg je onwijze spijt. Ik zou er echt nog even goed over nadenken; een abortus is niet zomaar iets!

Of ik het zou vertellen hangt af van mijn relatie met die man; wil je nog wat opbouwen met hem? Dan moet je het eerlijk vertellen. Zo niet, zou ik niks zeggen.

Ik wil wel nog even kwijt dat de pil in principe betrouwbaar is, mits bij juist gebruik. Als mensen 'door de pil heen' zwanger worden is er bijna altijd toch een andere factor geweest (bijv. diarree, overgeven, keertje vergeten, middeltje als st. Janskruid gebruikt).
Gaat dit contact misschien uitlopen op een relatie? Is ook een beetje vreemd om het dan niet verteld te hebben misschien. Je kunt het ook wel vertellen. Dan weet je direct wat voor man het is. Tenslotte is het ook zijn schuld. Hij heeft geen condoom gebruikt.
Ik ben niet tegen abortus, maar heb je jezelf genoeg tijd gegeven hierover na te denken? Je hebt zelf ondervonden dat het krijgen van een kindje niet altijd vanzelf gaat. Je weet niet wat de toekomst je brengt, maar als je een kinderwens hebt krijg je nu wel de kans deze te vervullen. Sterkte ermee in ieder geval!
Als jij onder de gegeven omstandigheden geen moeder wilt worden dan hoeft dat niet. Gelukkig heb je die keuze.
Je hoeft het jezelf niet onnodig moeilijk te maken.
Ik zou het deze meneer ook niet vertellen maar ook niet verder daten met hem.
Sterkte met je keuze.
alexandra03 schreef:
01-09-2018 16:15
Vraag me alleen af of hij er ‘recht op heeft’, al vind ik ook dat het veel gedoe op levert.
Nee, hij heeft er geen recht op. Bespaar jezelf gedoe. Het is niet je grote liefde met wie je al jaren samenwoont tenslotte.
Ik vraag mij af hoe mannen hier zullen reageren. Zouden zij willen weten dat een date zwanger is geraakt maar heeft besloten het kind niet te houden?

Persoonlijk vind ik het geen stijl om te zwijgen, aan de andere kant schiet niemand er iets mee op door het wel te vertellen. Dus aan mijn post heb je echt helemaal niets.
Ik ben inderdaad een beetje ziek geweest en heb diarree gehad. Daar is het dus mee mis gegaan. Heb niet overgegeven en hoe naïef ook, ik had niet verwacht dat dit dan zou gebeuren.
alexandra03 schreef:
01-09-2018 16:23
Ik ben inderdaad een beetje ziek geweest en heb diarree gehad. Daar is het dus mee mis gegaan. Heb niet overgegeven en hoe naïef ook, ik had niet verwacht dat dit dan zou gebeuren.
Kan gebeuren.
Je weet nu beter.
depster schreef:
01-09-2018 16:23
Ik vraag mij af hoe mannen hier zullen reageren. Zouden zij willen weten dat een date zwanger is geraakt maar heeft besloten het kind niet te houden?

Persoonlijk vind ik het geen stijl om te zwijgen, aan de andere kant schiet niemand er iets mee op door het wel te vertellen. Dus aan mijn post heb je echt helemaal niets.
Als een vrouw een spiraaltje heeft kan ze ook bevrucht raken en wordt het ook afgestoten binnen korte tijd.
Er is geen sprake van een kind, alleen van 'n ongewenste bevruchting. TO is wellicht nog gewoon op tijd voor 'n overtijdbehandeling.
Ja, ik wil graag een keer moeder worden. Maar wil een kind van een man waar ik een stabiele relatie mee heb. Waarvan ik weet/voel dat we samen oud willen worden.
Ik ken deze man 6 weken, dat voel ik nu nog niet. Ik wil onder geen beding op deze manier een kind. Daarnaast wil ik al helemaal niet alleen een kind opvoeden. Dat weet ik heel zeker.

Ik weet dat hij niks met dit nieuws kan. Maar zwijgen... dat voelt oneerlijk.
Je wil abortus, weet dit zeker.
Dus waarom zou je het dan vertellen? Als hij zegt dat hij wel het kind wil, ga je dan de zwangerschap uitdragen en het kind afstaan? Of samen in coouderschap groot brengen? Of toch abortus doen hem boos of verdrietig erom laten zijn??
Ik zou het daarom niet met de potentiële vader delen.
redbulletje schreef:
01-09-2018 16:28
Als een vrouw een spiraaltje heeft kan ze ook bevrucht raken en wordt het ook afgestoten binnen korte tijd.
Er is geen sprake van een kind, alleen van 'n ongewenste bevruchting. TO is wellicht nog gewoon op tijd voor 'n overtijdbehandeling.
Ik ben inderdaad op tijd voor een overtijdbehandeling. Weet precies wanneer ik bevrucht ben.
alexandra03 schreef:
01-09-2018 16:30
Ja, ik wil graag een keer moeder worden. Maar wil een kind van een man waar ik een stabiele relatie mee heb. Waarvan ik weet/voel dat we samen oud willen worden.
Ik ken deze man 6 weken, dat voel ik nu nog niet. Ik wil onder geen beding op deze manier een kind. Daarnaast wil ik al helemaal niet alleen een kind opvoeden. Dat weet ik heel zeker.

Wil je met hem verder daten? In dat geval kun je hem ook gewoon mededelen dat je naar de abortuskliniek bent gegaan omdat de anticonceptie gefaald heeft. En of ie in 't vervolg toch maar liever condooms aan wil doen.
niet vertellen. je hebt geen relatie met deze man, hij heeft geen invloed op je beslissing. hij kan er niks mee, dus wat heeft hij eraan en wat heb jij eraan
Moezy schreef:
01-09-2018 16:16
Ik vind het jammer dat je abortus wil plegen terwijl je 30 bent en je leven verder prima op orde hebt. Verder geef je ook aan dat de kinderwens er wel is, alleen niet met deze man. Straks vind je niet op tijd een goede partner en krijg je onwijze spijt. Ik zou er echt nog even goed over nadenken; een abortus is niet zomaar iets!

Of ik het zou vertellen hangt af van mijn relatie met die man; wil je nog wat opbouwen met hem? Dan moet je het eerlijk vertellen. Zo niet, zou ik niks zeggen.

Ik wil wel nog even kwijt dat de pil in principe betrouwbaar is, mits bij juist gebruik. Als mensen 'door de pil heen' zwanger worden is er bijna altijd toch een andere factor geweest (bijv. diarree, overgeven, keertje vergeten, middeltje als st. Janskruid gebruikt).
waarom vind jij dat jammer? Je kent to niet en je hebt helemaal niks te maken met de kwestie
alexandra03 schreef:
01-09-2018 16:30

waarom zou dat oneerlijk zijn? je neemt toch ook zelf de beslissing
redbulletje schreef:
01-09-2018 16:33
Wil je met hem verder daten? In dat geval kun je hem ook gewoon mededelen dat je naar de abortuskliniek bent gegaan omdat de anticonceptie gefaald heeft. En of ie in 't vervolg toch maar liever condooms aan wil doen.
Hmm als je serieus met hem wil verder daten en echt iets opbouwen zou ik dit ten zeerste afraden. Mijn vriend had dit echt niet leuk gevonden (understatement). Een abortus is niet zomaar iets, er zijn genoeg mensen die het als moord zien en dat zijn echt niet alleen maar gelovigen. Misschien wil die man wel heel graag een kindje, als jij dan ijskoud vertelt 'oja, ik ben trouwens van de week even bij de abortuskliniek geweest. Anyway, welke film wil je zien?' Dat kan toch niet! Gaat die man echt niet tof vinden.
S-Meds schreef:
01-09-2018 16:38
waarom vind jij dat jammer? Je kent to niet en je hebt helemaal niks te maken met de kwestie
Ik ken TO inderdaad niet maar ze heeft wel aangegeven een kinderwens te hebben. Dat maakt dat ik het jammer vind dat ze het nu wil laten weghalen. Er is geen oordeel aan verbonden, maar denk wel dat TO er goed over na moet denken en niet in paniek moet handelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven