Onregelmatige Cyclus,

06-04-2018 15:12 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zwanger worden lukt niet, wie herkend dit?
sugarmiss schreef:
06-04-2018 16:24
Temperaturen zou ik niet gaan doen daar heb je niets aan.
Je temperatuur stijgt na je eisprong maar ja dan ben je dus al te laat.

Ovulatietesten werken beter.
Je kan ook nog gewoon om de dag seks hebben. Dan heb je geen testen of thermometers nodig.
Dan heb je altijd seks gehad op het juiste moment.
Mijn man en ik houden van elkaar en hebben goeie seks, maar werken allebei fulltime en hij ok nog in verschillende diensten.
Dus soms zitten er periodes bij dat we het niet zo heel vaak doen. Daarom zoeken we eigenlijk de vruchtbare periode op zodat we daar wat actiever kunnen zijn..
evii schreef:
06-04-2018 16:21
Nee, vind dit te veel tijd kosten. Als je ergens een beetje op kan rekenen is het misschien wel te doen. Maar je moet zeer consequent meten, dus begin je er mee om 6.00 's ochtends omdat je dan opstaat, dan moet het daarna ook. In mijn cyclus, soms van 8 week of langer, ga ik dat niet doen. Je moet ook dan de keuze maken: als je je ovulatie gaat bijhouden ben je er erg op gefixeerd. En dan kom ik toch echt weer bij het: laat het los.

Dat loslaten probeer ik ook echt!
Het is lastig omdat het een grote wens is.
In mijn omgeving zit niemand in dezelfde situatie en heeft niemand de zelfde situatie meegemaakt.
Dus ik werd er wat onzeker over en dacht ik ga gewoon hier eens navragen en mezelf wat rust geven.
Heb je al ovulatietesten geprobeerd?

Toen ik stopte met de pil varieerde mijn cyclus van 29 tot 37 dagen. De gyn vond dit echter doodnormaal, en noemt dit niet onregelmatig. Volgens haar komt een aantal dagen verschil vaker voor dan op de dag gelijk.
40 dagen is wel wat aan de lange kant, maar nog niet zorgelijk op zich.
Ik had dus ook niets aan de app, dus ben vrij snel met ovulatietesten begonnen.
Na een paar maanden ook teunisbloemolie capsules gehaald, omdat dit een gunstig effect kan hebben op je cyclus als die aan de lange kant is. Of mijn cyclus er korter van is geworden weet ik niet, want die maand bleek ik zwanger!
sugarmiss schreef:
06-04-2018 16:24
Temperaturen zou ik niet gaan doen daar heb je niets aan.
Je temperatuur stijgt na je eisprong maar ja dan ben je dus al te laat.
Vlak voor je ovulatie heb je een dipje in je temperatuur, heel handig, de ideale dag om seks te hebben.
Wat je ook doet stop met denken dat een app je eisprong kan bepalen.

Ook al zou je een regelmatige cyclus hebben zou die app dat nog niet kunnen weten, deze gaan van standaard dagen uit. Hartstikke leuk maar dat geldt dus niet voor iedereen.

Wel handig is de app om zicht te krijgen/ houden op hoeveel dagen je cyclus is en of dit veranderd.

Als je ook pas 6 maanden gestopt bent met de pil is het ook niet gek dat je cyclus nog onregelmatig is.
Bedankt voor jullie tips en het delen van jullie ervaringen. Ik ga hier wat mee doen in de hoop dat onze wens uitkomt.

Hoelang zijn jullie al bezig
Ik ongeveer net zo lang als jij
Ik dacht echt dat dat heel lang was.
Internet maakt je soms ook gekk. Fijn dat er mensen zijn die elkaar kunnen steunen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven