Onregelmatige Cyclus,

06-04-2018 15:12 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zwanger worden lukt niet, wie herkend dit?
Lukt niet als in je bent de hele medische molen door geweest en het gaat niet meer gebeuren.

of

Lukt niet als ik ben al een paar maandjes aan het proberen en ik vind het lang duren..
je kunt je aansluiten bij 1 van de 'ik wil zwanger worden' topics
zwanger/zwanger-worden-lange-onregelmat ... #p28135229

Ervaring hier
sugarmiss schreef:
06-04-2018 15:16
Lukt niet als in je bent de hele medische molen door geweest en het gaat niet meer gebeuren.

of

Lukt niet als ik ben al een paar maandjes aan het proberen en ik vind het lang duren..
Lukt niet als in ik ben al een paar maanden bezig maar lukt niet...
Hoe lang zijn jullie bezig nu?
En hoe zijn je cycli?
en hoe onregelmatig is je cyc;lus
en was dat altijd al zo, of sinds stoppen met hormonale ac?
bagheera91 schreef:
06-04-2018 15:27
Hoe lang zijn jullie bezig nu?
En hoe zijn je cycli?
6 maanden bezig..
En ik weet niet goed hoe ik dat moet uitleggen over mijn cyclus
lilalinda schreef:
06-04-2018 15:34
en hoe onregelmatig is je cyc;lus
en was dat altijd al zo, of sinds stoppen met hormonale ac?
toen ik de pil slikte was ik regelmatig, maar sinds ik gestopt ben niet.
Als mijn kalender zegt dat ik maandag ongesteld moet worden dan word ik dat pas op donderdag.

afgelopen maand zei mijn kalender dat ik zaterdag ongesteld moest worden. Ik telde er dus 3 dagen bij zoals dat vaker gebeurde. Maar werd 9 dagen later pas ongesteld.

ondertussen wel pijn aan de borsten, kwam wat wit vocht uit mijn tepels.
erg vermoeid en dacht zaterdag erop ik doe een test, deze was negatief dus baalde maar had nog hoop. en toen werd ik 9 dagen later (dan mijn kalender zei) toch opgesteld.

Ik snap er dus niks van want dan was mijn eisprong dus ook veel later dan gedacht.
Als je de pil slikt dan telt hé cyclus niet

6 maanden is nog dik binnen de normale termijn. Zo lang ben ik ook ongeveer dan het proberen

Het is wel verstandig om bij de houden hoe je cyclus verloopt. Zo kan je beter inzicht krijgen wanneer je eisprong is. Hoewel dat lastig blijft als je onregelmatig bent
Mocht het ooit zover komen dat je de medische molen in moet, dan is het ook handig om te weten hoe lang je cycli zijn
Het kan even duren hè dat je cyclus weer regelmatig is, nadat je bent gestopt met de pil. Geef het tijd. En test ook niet te vaak, geef dat ook tijd. Als je een paar dagen te laat bent, wacht het af om teleurstelling te voorkomen.
a smile is the prettiest thing you can wear.
bagheera91 schreef:
06-04-2018 15:50
Als je de pil slikt dan telt hé cyclus niet

6 maanden is nog dik binnen de normale termijn. Zo lang ben ik ook ongeveer dan het proberen

Het is wel verstandig om bij de houden hoe je cyclus verloopt. Zo kan je beter inzicht krijgen wanneer je eisprong is. Hoewel dat lastig blijft als je onregelmatig bent
Mocht het ooit zover komen dat je de medische molen in moet, dan is het ook handig om te weten hoe lang je cycli zijn
Ik heb een kalender op mijn telefoon waar ik bij kan houden wanneer ik ongesteld ben en wanneer mijn eisprong is.
maar als mijn ongesteldheid opschuift dan automatisch ook mijn eisprong..

Raak je er niet gefrustreerd van?
Voor mijn 1e zwangerschap varieerden mijn cyclussen tussen de 30 en 60 dagen. Heeft 4 jaar geduurd voor ik zwanger was. Dit was zonder de medische molen. Niet iedereen heeft een standaardcyclus van 28 dagen, dus dat zou ik sowieso loslaten. Bedoel je met je kalender een cyclusapp oid? Wat ik deed was opschrijven welke datum ik ongesteld was geworden en dan rekende ik het aantal dagen van de vorige cyclus erbij op en dat was dan de volgende NOD. En ja, dan kun je dus ook eerder ongesteld worden.
Ik ben zelf de medische molen niet ingegaan omdat ik overgewicht heb en je eerst moet afvallen voor ze je met zwangerschap willen helpen. Ik ben dus in eerste instantie op eigen houtje gaan afvallen. E
evii schreef:
06-04-2018 15:53
Het kan even duren hè dat je cyclus weer regelmatig is, nadat je bent gestopt met de pil. Geef het tijd. En test ook niet te vaak, geef dat ook tijd. Als je een paar dagen te laat bent, wacht het af om teleurstelling te voorkomen.
Ja dat is ook wat ik nu heb afgesproken met mezelf.
Ik wil er ook niet te veel mee bezig zijn, en mijn man ook niet te veel mee belasten.
Daarom zoek ik antwoorden, tips, steun hier...
Sisterr schreef:
06-04-2018 15:57
Ja dat is ook wat ik nu heb afgesproken met mezelf.
Ik wil er ook niet te veel mee bezig zijn, en mijn man ook niet te veel mee belasten.
Daarom zoek ik antwoorden, tips, steun hier...
Mijn tip is dan echt: laat het los. Geniet van de tijd die je nu samen hebt want misschien wordt dat straks allemaal anders. En praat er met je man juist wel over. Jullie hebben (neem ik aan) samen gekozen voor deze stap. Dan mag je hem in jouw onzekerheden heus wel betrekken. Ik heb sinds 2014 onregelmatige cyclus, maar als ik me daar iedere keer druk over maak zal ik gek worden. Bedoel dit negatief hoor, snap jouw onzekerheid echt wel. En het is allemaal wel makkelijk gezegd, maar maak jezelf niet druk.
Ja het is soms frustrerend, daarom schrijf ik hier mee in een zwanger worden topic.

Vind het fijn om er over te kunnen schrijven en zo te kunnen relativeren
evii schreef:
06-04-2018 16:04
Mijn tip is dan echt: laat het los. Geniet van de tijd die je nu samen hebt want misschien wordt dat straks allemaal anders. En praat er met je man juist wel over. Jullie hebben (neem ik aan) samen gekozen voor deze stap. Dan mag je hem in jouw onzekerheden heus wel betrekken. Ik heb sinds 2014 onregelmatige cyclus, maar als ik me daar iedere keer druk over maak zal ik gek worden. Bedoel dit negatief hoor, snap jouw onzekerheid echt wel. En het is allemaal wel makkelijk gezegd, maar maak jezelf niet druk.
We hebben het er wel over, en dit is een gezamenlijke beslissing.
Maar ik kan vaak doordraven, hij kan heeel goed loslaten en zegt dan ook het komt echt wel goed..
Ik blijf er te veel mee zitten.

Ik wil weten hoe ik mijn cyclus kan berekenen want ik kom er niet uit hoelang mijn cyclus is, en hoe ik dan mijn vruchtbare periode kan meten.
bagheera91 schreef:
06-04-2018 16:05
Ja het is soms frustrerend, daarom schrijf ik hier mee in een zwanger worden topic.

Vind het fijn om er over te kunnen schrijven en zo te kunnen relativeren
Dat is wel fijn dat je hier je hart kunt luchten.
Fijn dat je reageert op mijn topic.
Ik denk dat ik een Cyclus heb van 32 en afgelopen maand opeens van 40, is dit dan raar?
Sisterr schreef:
06-04-2018 16:09
We hebben het er wel over, en dit is een gezamenlijke beslissing.
Maar ik kan vaak doordraven, hij kan heeel goed loslaten en zegt dan ook het komt echt wel goed..
Ik blijf er te veel mee zitten.

Ik wil weten hoe ik mijn cyclus kan berekenen want ik kom er niet uit hoelang mijn cyclus is, en hoe ik dan mijn vruchtbare periode kan meten.
Tja, als je een onregelmatige cyclus hebt vergt dat veel tijd. Temperaturen is het meest betrouwbare dacht ik. Je kan ook testen daarvoor kopen, maar dat kan een duur grapje worden.
evii schreef:
06-04-2018 16:14
Tja, als je een onregelmatige cyclus hebt vergt dat veel tijd. Temperaturen is het meest betrouwbare dacht ik. Je kan ook testen daarvoor kopen, maar dat kan een duur grapje worden.
Jaa temperaturen heb ik ook wel eens gehoord.
Heb je hier ervaring mee?
Sisterr schreef:
06-04-2018 16:14
Ik denk dat ik een Cyclus heb van 32 en afgelopen maand opeens van 40, is dit dan raar?
Toen ik met de pil stopte had ik de eerste 6 maanden een regelmatige cyclus van 28 dagen. Daarna ging ik naar onregelmatig en het werd steeds langer. Ben zelf geen dokter, maar dat vond de HA wel vreemd. Weet alleen niet of je alleen vanwege je cyclus naar de HA kan (kan wel, maar of ze er wat mee doen). Zal het voor nu gewoon bijhouden idd met een app ofzo.
Sisterr schreef:
06-04-2018 16:16
Jaa temperaturen heb ik ook wel eens gehoord.
Heb je hier ervaring mee?
Nee, vind dit te veel tijd kosten. Als je ergens een beetje op kan rekenen is het misschien wel te doen. Maar je moet zeer consequent meten, dus begin je er mee om 6.00 's ochtends omdat je dan opstaat, dan moet het daarna ook. In mijn cyclus, soms van 8 week of langer, ga ik dat niet doen. Je moet ook dan de keuze maken: als je je ovulatie gaat bijhouden ben je er erg op gefixeerd. En dan kom ik toch echt weer bij het: laat het los.
Temperaturen zou ik niet gaan doen daar heb je niets aan.
Je temperatuur stijgt na je eisprong maar ja dan ben je dus al te laat.

Ovulatietesten werken beter.
Je kan ook nog gewoon om de dag seks hebben. Dan heb je geen testen of thermometers nodig.
Dan heb je altijd seks gehad op het juiste moment.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven