Op naar de NIPT...

29-05-2017 21:54 3318 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het vervolg van "Slechte uitslag combinatietest". zwanger/slechte-uitslag-combinatietest/ ... #p22759353

Bij het starten van dit topic was ik voor de derde keer zwanger, maar helaas is dit wederom niet goed afgelopen. De eerste echo in juni '17 was al meteen niet goed: een missed abortion bij 6 weken.
We hadden hierna nog maar 1 embryo over. Helaas heeft in augustus '17 ons laatste embryo het ontdooien niet overleefd.

We moesten dus weer van voor af aan beginnen met een nieuwe ICSI poging. In september '17 is deze nieuwe poging van start gegaan. Op dag drie na de punctie werd een achtcellig embryo teruggeplaatst, op dag vier werden 3 embryo's ingevroren. Bij eerste terugplaatsing was ik wéér zwanger en de eerste echo was goed, maar bij de tweede echo in december '17 was er geen hartactiviteit meer. Miskraam nummer vier, het vruchtje was gestopt met groeien bij ruim 9 weken.

In maart '18 heb ik een nieuwe terugplaatsing gehad. Helaas is er bij het ontdooien een van de drie cryo's verloren gegaan, maar de tweede heeft het gelukkig wel gehaald. Nu dus nog maar één cryo in de vriezer over. Wonder boven wonder was het met deze terugplaatsing alweer raak.
De eerste echo's (6w6d, 7w5d, 8w4d, 10w4d, 11w3d) waren steeds goed, en na wekenlange spanning bleek de NIPT helemaal in orde! Een uitgebreide echo bij 14 weken liet een prachtig kindje zien, zonder zichtbare bijzonderheden. Bij 15w6d een pretecho met geslachtsbepaling laten doen... een meisje! Ook de 20-weken echo was goed. We kunnen nu eindelijk terug naar de normale zorg bij de verloskundige. Eindelijk wordt het nu een normale zwangerschap...

Poll: Wanneer komt flipbaby?
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?p ... 1&sort=prc

:cheer2: Hoera, ze is er!! :cheer2:
flipje2 wijzigde dit bericht op 28-11-2018 05:37
95.11% gewijzigd
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Jeetje Flip. Je verhaal constant gevolgd en had mu echt goede hoop voor jullie het is jullie zo gegund. Dikke Knuf ik duim op een wonder.
O nee, lieve Flip! :hug:
Ik hoop zo op een wonder voor jullie! Wat een rotweek gaan jullie weer tegemoet. :rose:
Lieve Flip,

Ik hoop hoop hoop dat het allemaal een nare vergissing is. Zoals je zelf schrijft, het wordt nu wel eens tijd dat jullie aan de beurt zijn...
Heel hard hopen op een wonder. Maar jeetje, wat krijgen jullie het voor je kiezen. :rose:
Lieve flip, die ellende houdt ook nooit op zo :hug:
Shit lieve Flip... Zat zo voor je te hopen. Kakzooi. Onbeschrijfelijk ellendig voor jullie. Heel veel liefs sterkte :hug: :hug: :hug:
Het is jullie zó gegund! Ik hoop ook op een klein wonder voor jullie! Sterkte aankomende week :hug:
Jezus, dit is niet te doen...

Lieve Flip, wat een k*tzooi... :'(

:hug:
Geen woorden..
Alleen :hug:
O nee......wat verschrikkelijk voor je meis. Ik had zo gehoopt dat het nu goed zou komen. Wat zal je gebroken zijn. Heel veel sterkte lieve Flip!
Weet niet wat ik moet zeggen ... Kan je alleen maar een dikke :hug: geven ...
Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.
:'-( :hug: :hug: :hug: sterkte Flipje
Ook hier nog even een berichtje, vind het niet te bevatten voor jullie. Nogmaals veel sterkte en een dikke knuffel, er wordt aan jullie gedacht :hug:
Wat een rot nieuws.. :hug: :hug: voor jou en je man
:cry:
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Shit Flip, dit zag ik even niet aankomen... :hug:
Ik weet het echt niet meer... waarom willen ze ons in NL nou niet helpen met PGD..... :'( er zou ons zoveel leed bespaard kunnen blijven. Moeten we nou echt zoveel ellende door vanwege een paar stomme regeltjes.....? Hoeveel miskramen gaan er nog komen??!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Jeetje Flip ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen. Het lijkt er wel op dat de hele punctie destijd niet goed was ofzo..
Ik hoop dat de embryo je gaan doen verbazen alleen uit je reactie begrijp en lees ik dat t niet hoopvol is.
Lieverd ik wens je meer dan sterkte toe. Ik had zo anders gehoopt.
Flipje: moest vanmorgen meteen aan jullie denken bij het wakker worden. Bij F en P ging ik echt uit van twee keer hele botte en gruwelijke pech dat jullie dit moest overkomen, maar dat het nu bij een derde keer weer helemaal mis lijkt te gaan is te gruwelijk voor woorden. En dan maar blijven terugplaatsen is ook niet te doen. Iedere keer die hoop en blijdschap, de angst en dan de klap... Je kan toch niet tegen een patient blijven zeggen: "blijft u maar proberen via terugplaatsingen en dan zien we vanzelf wel of het goed blijft gaan na een positieve test..?!" Dat is toch onmenselijk? Nog even los wat het steeds afscheid nemen met jullie doet. Echt bizar! En ik kan alleen maar zeggen dat als het weer mis gaat ik het ontzettend K** vind en je een digital edition knuffel geef hier...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Flipje ik vind het zo onvoorstelbaar verdrietig voor jullie. Drie keer op een rij dit moeten meemaken is zo ontzettend zwaar.
Ik zou komende week beslist met jullie arts bespreken of er niet eventueel (al dan niet in het buitenland) toch mogelijkheden zijn die voor de tp al gedaan kunnen worden. Zoals Baggal al schrijft elke keer die hoop, spanning, opluchting, teleurstelling, verdriet, angst of dit jullie nog vaker gaat overkomen is niet te doen.
Heel heel veel sterkte :hug: :hug: :hug:
wow flipje, die had ik niet zien komen!
echt zo f*king frustrerend dat ze gewoon niet op voorhand willen screenen... met zo'n voorgeschiedenis... misschien was dit gewoonweg brute pech en een slechte innesteling. hopelijk is het toch een misvatting, en is de volgende echo beter.
kunnen ze -als het toch mis is- dit vruchtje nog onderzoeken, of dit opnieuw een slechte genconstructie is, of dat het deze keer "gewoon" misging? want als dit nu toch een 3de keer genetisch is, dan zou je toch het recht mogen hebben om op voorhand te weten dat het vruchtje ok is... er was ook al ééntje slecht ontdooid... misschien was dit ook al een teken dat er wat mis mee was

grrr, ik word zo kwaad hiervoor... al die medische know-how die men weigert toe te passen

dikke knuffel hoor :hug: :hug:
:hug: Flip, ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Veel is al gezegd en ik kan niet anders dan me er bij aansluiten. Ik had het zo graag anders voor jullie gezien :redrose:
Ach nee. Ik zou zó graag de komende week van je over willen nemen, flipje. Wat ontzettend verdrietig. :hug:
Dit had ik niet zien aankomen :-( Ongelooflijk en zo ontzettend oneerlijk :purple: :'(
Lijkt me zo langzamerhand toch reden genoeg om jullie meer ondersteuning en vooronderzoek te bieden als dat dit soort ellende kan voorkomen..
Dit is niet te doen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven