Op naar de NIPT...

29-05-2017 21:54 3318 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het vervolg van "Slechte uitslag combinatietest". zwanger/slechte-uitslag-combinatietest/ ... #p22759353

Bij het starten van dit topic was ik voor de derde keer zwanger, maar helaas is dit wederom niet goed afgelopen. De eerste echo in juni '17 was al meteen niet goed: een missed abortion bij 6 weken.
We hadden hierna nog maar 1 embryo over. Helaas heeft in augustus '17 ons laatste embryo het ontdooien niet overleefd.

We moesten dus weer van voor af aan beginnen met een nieuwe ICSI poging. In september '17 is deze nieuwe poging van start gegaan. Op dag drie na de punctie werd een achtcellig embryo teruggeplaatst, op dag vier werden 3 embryo's ingevroren. Bij eerste terugplaatsing was ik wéér zwanger en de eerste echo was goed, maar bij de tweede echo in december '17 was er geen hartactiviteit meer. Miskraam nummer vier, het vruchtje was gestopt met groeien bij ruim 9 weken.

In maart '18 heb ik een nieuwe terugplaatsing gehad. Helaas is er bij het ontdooien een van de drie cryo's verloren gegaan, maar de tweede heeft het gelukkig wel gehaald. Nu dus nog maar één cryo in de vriezer over. Wonder boven wonder was het met deze terugplaatsing alweer raak.
De eerste echo's (6w6d, 7w5d, 8w4d, 10w4d, 11w3d) waren steeds goed, en na wekenlange spanning bleek de NIPT helemaal in orde! Een uitgebreide echo bij 14 weken liet een prachtig kindje zien, zonder zichtbare bijzonderheden. Bij 15w6d een pretecho met geslachtsbepaling laten doen... een meisje! Ook de 20-weken echo was goed. We kunnen nu eindelijk terug naar de normale zorg bij de verloskundige. Eindelijk wordt het nu een normale zwangerschap...

Poll: Wanneer komt flipbaby?
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?p ... 1&sort=prc

:cheer2: Hoera, ze is er!! :cheer2:
flipje2 wijzigde dit bericht op 28-11-2018 05:37
95.11% gewijzigd
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Flipje, hoe gaat het met je?
Succes met de echo deze week en verdorie laat dat laatste cryootje nou eens jullie lucky one zijn.
Denk nog steeds geregeld aan je. Houd moed meid! ( al valt dat niet mee)
Nee het valt niet mee inderdaad... nu eerst weer wachten op mijn menstruatie.
Een heel hard duimen voor ons cryo'tje straks...
Ik duim weer mee Flipje!! :heart: :cheer2:
Willen jullie de volgende mogelijke cyclus gelijk weer verder of lassen jullie eerst pauze in?
En er is weer een babytje geboren in onze nabije kring. Zo moeilijk!

Uiteraard gunnen wij hen al het geluk van de wereld. Maar tegelijk haalt het bij ons zo vreselijk veel pijn en verdriet naar boven... verdriet wat we haast niet kunnen/mogen uiten. Dan hier maar even schrijven dus...

Wanneer is het ons dan eindelijk gegund?

:cry:
flipje2 wijzigde dit bericht op 25-07-2017 20:16
10.96% gewijzigd
Oh flip, ik hoop snel. :hug: :hug: :hug:
:hug: lieve Flip!

Ik denk vaak aan je. Hoop zo dat het geluk nu eens aan jullie kant staat.

En die baby's vlakbij... pijnlijk! En moeilijk om te zien. Die mensen snappen dat vast ook, maar kunnen er niet zoveel mee.
Hier kun je idd altijd van je afschrijven.

Hebben jullie ook vakantie? Nog iets op de planning staan dat afleiding geeft?
Ik duim ook weer mee. Dit moet hem gewoon gaan worden Flip! :hug:
Ik voel de pijn in het berichtje dat je schrijft... t is ook gewoon ronduit k*t, vréselijk gemeen en oneerlijk...

Jullie tijd, met een kindje dat bij jullie kan blijven komt vast snel... :hug:
Het verdriet straalt uit je post :hug:
Ik hoop zo ontzettend dat het jullie ook gauw gegund is!

Weten mensen uit jullie omgeving wat er allemaal gebeurt is/ hoe het ervoor staat of dragen jullie alles met z'n 2?
:hug:
Ja, iedereen weet er wel van maar ja....

Ons leven staat stil maar de wereld draait intussen gewoon door.
Flipje: Dat is reuze pijnlijk en steekt enorm :redrose: ! Na alles wat jullie is over komen is het nu echt jullie tijd - dat is het al wel even naar mijn smaak en natuurlijk mag je dat uiten hier. Jij bent een van de meest rationele personen die het geluk van anderen ook kan scheiden van eigen problemen, echter waar jullie door heen zijn gegaan en nog steeds gaan is gewoon onmenselijk en zo "effing" zwaar! Ik zou zo graag willen dat ik iets voor je zou kunnen doen, maar kom niet verder dan een digitale knuffel... :heart: en ondertussen duim ik dat de cryo voor onverwacht succes gaat zorgen. Maar zelfs met een positieve test zal het nog wel een hele tijd duren voordat je blij kan zijn. Daar voor is er domweg te veel gebeurd :hug: Sterkte Flip!!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Flipje, ik sluit me volledig bij de post van Baggal aan. Dit moet zo ontzettend veel pijn doen. Ook een dikke :hug: van mij.

Ik vind trouwens niet dat jullie leven stilstaat, alleen jullie wereld draait op het moment een andere kant op, maar dat is geen stilstaan. Ik vind het ook superknap dat jullie ondanks de meest recente miskraam wel gewoon jullie huwelijk door hebben laten gaan en jullie dragen voor de rest van jullie leven jullie 3 kindjes in jullie hart. :redrose:
Alles is anders dan toen jullie begonnen dus van stilstaan is echt geen sprake hoor :hug:
Ach meid toch ... Tuurlijk is dat pijnlijk, schrijf het hier maar even van je af. Dikke knuffel, ik ben keihard aan het duimen met al mijn vingers en tenen dat het nu eindelijk eens goed afloopt. Dat verdienen jullie gewoon!
Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.
Lieve Flip, ik kwam hier even om je succes te wensen met de controle-echo deze week.
Maar zie je laatste post, wat enorm confronterend blijven dit soort dingen en kom dat vooral hier even van je afschrijven.

Ik vind het altijd knap dat je het geluk van anderen los kan zien van jullie eigen verdriet en wat jullie door maken, maar dat betekent niet dat het geen pijn doet.... :hug:

Ik duim heel hard voor jullie laatste cryo'tje en dat jullie eindelijk een keer aan de goede kant van de streep staan.
Ach lieve Flipje wat kan ik me je pijn goed voorstellen, of eigenlijk ook niet. Wat jullie me hebben gemaakt is onmenselijk! En hoe jullie mee omgaan is ontzettend knap. Zoals mssfiddler zegt, heeft jullie wereld niet stil gestaan. In deze moeilijke tijd hebben jullie jezelf en elkaar leren kennen en zijn naar elkaar toegegroeid. Zijn hele andere personen dan 3 jaag geleden. Ik hoop en duim dat laatste cryo jullie zal verbazen. Dikke knuffel en uit al je gevoelens en emoties hier. :rose:
:hug:
Ik hoop dat alles er morgen goed uitziet en dat het met het laatste vruchtje eindelijk gaat lukken!
Heb van zeer nabij meegemaakt hoe pijnlijk en confronterend is als "iedereen" in je omgeving zwanger raakt en bevalt terwijl het jou niet gegund lijkt te worden...
Bij dit stel kwam het uiteindelijk toch nog goed...ik hoop van harte bij jullie ook :hug:
Miss is dit een hele foute(?) post can mij, in dat geval sorry maar ik zit er zo ineens aan te denken.

Krijgen jullie iets van (psychische) ondersteuning aangeboden om het gebeurde een plekje te geven? Het hele traject is natuurlijk sowieso al pittig en dan zit je nog geeneens in die emotionele rollercoaster waar jullie inzitten. Een 'gewone' miskraam is al pittig en kan veel losmaken. Een zwangerschap die na zoveel verdriet wel goed gaat kan ook alsnog veel losmaken. Een kind krijgen is nogal een life event.
Zie dat bij m'n man (speelt nog wel meer bij hem, maar de miskramen/ dochter heeft veel gedaan)
En lieverd, natuurlijk voor morgen veel sterkte met de echo. Hoop voor je dat je schoon bent. :hug:
Ik denk dat die echo wel goed zal zijn.. heb in elk geval al een tijdje geen bloedverlies meer.
Ben benieuwd of ze alweer iets van aanwijzingen zien van een cyclus.
@cookie Psychologische hulp hebben we al een aantal keer aangeboden gekregen maar tot nu toe geen behoefte aan gehad.
Succes morgen met de echo flipje!!
Succes vandaag Flipje & Flipje-man. Als je schoon bent, mag je dan in augustus de cryo laten terug plaatsen? X
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Aanvulling: En er daarbij even vanuit gaande dat je een cyclus hebt natuurlijk? Bij mij kwam de cyclus zowel de eerste als de tweede keer vrij snel terug (binnen 5 en 6 weken) en was daarna ook weer constant 26/27 dagen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven