Op van de zenuwen

17-09-2016 07:40 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden....

Ik heb 2weken geleden een hsg gehad, het viel me allemaal reuze mee,

Ik ben nu alleen super zenuwachtig,of ik nu zwanger zou zijn of niet. Volgende de week moet ik ongi worden,word elke ochtend wakker met zenuwachtig gevoel in mijn buik,word er gek van. Herkennen jullie dit? En wat hebben jullie er aan gedaan?en zou dit invloed kunnen hebben op een eventuele zwangerschap?...

Groetjes
Van hsg wordt je geloof ik niet zwanger. Vn onbeschermde sex kan dat wel.

Waarom die zenuwen? Gebeurd toch pas als het gebeurd.
Na mijn hsg gebeurde er helemaal niks. Duurde nog een eeuw voor ik zwanger werd.

Hsg + seks = niet per definitie zwanger.

Je maakt jezelf gek zo.
De zenuwen in het hele traject herken ik goed, maar er zit maar één ding op: afwachten. Ik had een lijstje met dingen die ik wilde doen en dingen die ik nog moest doen, klusjes enzo. En ik ging als ik die zenuwen voelde dat omzetten in energie, dus ik kon lekker klusjes doen of leuke dingen. Afleiding helpt echt. Succes!
Probeer het toch een beetje los te laten. Wie weet duurt het nog wel een jaar. Op deze manier gaat dat behoorlijk zwaar worden. Sterkte!
Oh, het heeft overigens geen invloed op een eventuele zwangerschap, dus daar hoef je je iig niet druk over te maken.
Afleiding zoeken! Ik werd ook pas in mei zwanger na een hsg in augustus. Zegt echt niets.
Niet te druk maken, ik weet het makkelijk praten. Je weet niet hoelang je reis is naar je droom en je moet het wel volhouden. Bij ons een lange reis van 4 jaar. HSG, laparoscopie, IUI (6x) en uiteindelijk zwanger toen ik een tijdelijke stop inlaste.
Dank jullie wel voor jullie reacties, word je iets rustiger van om er met meiden over te praten, het gekke is, we hebben een dochter van 2,5 en zijn nu al ruim 2 jaar bezig om weer zwanger te worden, dan ga je je afvragen: wat is er mis....

Het is idd ook sochtends dat ik zenuwachtig ben, en als je dan bezig gaat met alles gaat het ook wel weer weg, maar je denkt er elke dag wel aan....
Ach meid, wat kunnen die 2 weken lang duren hè. Bij mij werd het eigenlijk pas makkelijker toen ik gewoon niet meer kon geloven dat ik ooit een positieve test in handen zou hebben. Zelfs toen ik eenmaal met IVF bezig was stond dat zo ver van me af, dat ik gewoon dacht: zal wel weer niks zijn.

Was dan ook hoogst verbaasd toen de test positief uitsloeg

Maar wat me altijd wel hielp om het een beetje dragelijker te maken, was a) preparing for the worst, want hoe meer ik mezelf liet hopen, hoe groter de klap was, dus ik ging er eigenlijk standaard vanuit dat het niet raak was, dat hielp, en b) ik leidde mezelf af: huis poetsen, dingen doen met man/vriendinnen, extra werk verzetten, heel veel sporten, etc. Zolang ik wat te doen had was de onzekerheid te behapstukken.

Ik hoop voor je dat je zwanger bent helaas is HSG (en niks op de poli fertiliteit eigenlijk) geen wondermiddel
Ik werd na de HSG ongesteld maar de keer erna was ik zwanger. Of de HSG daar nou aan bijgedragen heeft kan ik niet vertellen maar blij waren we wel. We zouden namelijk na deze menstruatie gaan starten met IUI.
If you can dream it you can do it
Wat lief al die reacties,

Ja elke keer is het weer zenuw slopend he...

Stom gedoe altijd, moet maar meer afleiding zoeken inderdaad,lekker hardlopen ofzo,sommige momenten gaat het heel goed en andere momenten vreet je jezelf op vam zenuwen...

Hoop zo dat mijn dochter een lief broertje of zusje krijgt. ...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven