Overgewicht en zwanger worden

21-06-2019 22:31 52 berichten
Hallo allemaal...

Ik heb een aantal vragen en wil graag mijn verhaal even kwijt.
Ik ben zelf 27 en mijn vriend 28.
We proberen al een dik jaar zwanger te worden.. helaas is het nog steeds niet gelukt. We zijn inmiddels in het ziekenhuis geweest. En hebben een aantal testjes gehad... bij allebei was het prima in orde.
Ik ben zelf 1.75 en weeg een dikke 100 kilo...soms ben ik bang dat het daar aan ligt.. terwijl ze in het ziekenhuis er niks van hebben gezegd.. hebben nog meer mensen met overgewicht dat het langer duurde om zwanger te worden?
Mijn vriend is prima in verhouding, en zijn zaad was ook super. Dus daar kan het verder niet aan liggen...
Ik gebruik zelf ook ovulatie testen.. en hebben dan sowieso 3 keer seks ik de vruchtbare periode en proberen vaker..
Hoe zit dat bij jullie? Wanneer en hoe vaak hebben jullie seks?
Ik vind dit vrij genante vragen dus vandaar dat ik het hier vraag..

Liefs.
Alle reacties Link kopieren
Enigme schreef:
26-06-2019 18:51
Bij (morbide) obesitas gaat het echt in 90% vd gevallen wel om een slecht leefstijl.
En een BMI van 27 is vast beter dan van 19. Maar een BMI van 27 is ook beter dan van 35.
Ik ben ook zwanger geworden met overgewicht. Zonder planning, we wilden er niet teveel druk op leggen.
Ik had een BMI van 33, was toen 28 jaar. Bij de verloskundige zei ze dat ik dan een groeiecho meer moest omdat er bij overgewicht meer kans was op groeiachterstand, en zo'n suikertest.

Met 20 weken ben ik overgedragen aan het ziekenhuis omdat er misschien iets mis was in de hersenen van onze baby. ( uiteindelijk gelukkig niet het geval)
Ik heb in het ziekenhuis nooit hoeven wegen, ze hebben nooit gevraagd naar mijn gewicht en ook dat suikerdrankje heb ik niet hoeven drinken.

Uiteindelijk met 39 +2 ingeleid bevallen vanwege langdurig gebroken vliezen. Baby had een geboortegewicht van 3420gr.
Verder geen complicaties gehad.

*Nog kleine toevoeging.. Ik heb gewerkt tot 36 weken zwangerschap in de zorg, geen lichamelijke klachten gehad ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven