Overtijd en niet zwanger?

06-09-2019 11:27 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo forum,

Vandaag ben ik bijna een week overtijd. Mijn cyclus zit altijd tussen 32 - 36 dagen en inmiddels zit ik op dag 43. Sinds een paar jaar heb ik een koperspiraal. Zwangerschapstest was negatief en ook nul zwangerschapskwaaltjes. Terwijl ik die wel had bij mijn vorige zwangerschappen. Dit lijkt me dus uitgesloten.

Verder geen stress die uitblijvende menstruatie zou kunnen verklaren.
Iemand hier ervaring mee? Wanneer ga je hiermee naar de huisarts?
Als je geen hormonale anticonceptie gebruikt, kan je cyclus om allerlei redenen wel eens afwijken. Niet alleen door stress, maar door een heleboel factoren die voor elke vrouw persoonlijk weer anders zijn en uitpakken. En je gaat naar je huisarts als je daar zelf behoefte aan hebt. Daar is ie (m/v) voor.
Ik heb het ook gehad. Omdat ik toen echt niet zwanger wilde zijn, ben ik meteen een bloedtest bij de huisarts gaan laten doen...een beetje een paniekreactie.

Ik had in de weken ervoor mijn wijsheidstanden laten trekken en was daarvoor onder narcose geweest. Misschien had dat er iets mee te maken. De maand erna wel gewoon menstruatie. Ik nam toen de pil.
Ik ben vorig jaar ook ineens twee weken later ongesteld geworden dan verwacht. Terwijl ik normaal heel regelmatig ben (cyclus van 28-30 dagen). Ik had verder nergens last van, dus ben ook niet naar de huisarts gegaan.
Het kan wel eens voorkomen dat je een eisprong overslaat of dat 'ie later is dan normaal. Geen man overboord :)
Hoe oud ben je?
Onveilige seks gehad?? (uberhaupt seks?)
Ik zou me niet meteen zorgen maken. Er kunnen zoveel redenen zijn om later ongesteld te worden. Zelf heb ik het ook wel eens gehad. Een keer had ik anderhalve week flinke griep en die maand werd ik precies anderhalve week te laat ongesteld (alsof mijn lichaam alle energie nodig had om die griep te bestrijden en even pauze had genomen van de andere processen) en ik heb ook wel eens gehad dat ik een paar maanden in het buitenland zat en toen opeens die maanden niet ongesteld werd, terwijl ik absoluut niet zwanger kon zijn. En zo kunnen er nog tig dingen zijn, stress bijvoorbeeld. Ik zou het gewoon nog even afwachten, misschien sla je zelfs wel een maand over. Na langer dan dat zou ik persoonlijk pas naar de huisarts gaan.
Niks, gewoon afwachten.
Je lichaam is geen atoomklok en soms is je cyclus anders.
Je lichaam is geen robot. Soms ben je even uit je ritme. Ik heb sowieso nooit een regelmatige cyclus gehad, maar dat is voor mij gewoon.
Ik was begin dit jaar 3! Maanden niet ontsteld. Steeds testen gedaan en niet zwanger, na 2 maanden langs de ha gegaan en hij heeft een inwendig onderzoek gedaan en een bloed test. Overigens is daar niks uitgekomen en inmiddels weer elke 5 weken ongeveer ongesteld.
pamelacourson schreef:
06-09-2019 13:10
Ik zou me niet meteen zorgen maken. Er kunnen zoveel redenen zijn om later ongesteld te worden. Zelf heb ik het ook wel eens gehad. Een keer had ik anderhalve week flinke griep en die maand werd ik precies anderhalve week te laat ongesteld (alsof mijn lichaam alle energie nodig had om die griep te bestrijden en even pauze had genomen van de andere processen) en ik heb ook wel eens gehad dat ik een paar maanden in het buitenland zat en toen opeens die maanden niet ongesteld werd, terwijl ik absoluut niet zwanger kon zijn. En zo kunnen er nog tig dingen zijn, stress bijvoorbeeld. Ik zou het gewoon nog even afwachten, misschien sla je zelfs wel een maand over. Na langer dan dat zou ik persoonlijk pas naar de huisarts gaan.

Dat had ik tijdens mijn centraal schriftelijk examen van de mavo. Normaal heel veel buikpijn en de pil was toen nog niet zo gebruikelijk daarvoor als nu.

Waarom in het altijd wel in de zomervakantie krijg weet ik nog steeds niet. Vorig jaar bijvoorbeeld binnen negentien dagen na de keer ervoor.
lilalinda schreef:
06-09-2019 12:58
Hoe oud ben je?
Onveilige seks gehad?? (uberhaupt seks?)
In dertig, twee kinderen. Ik heb dit dus nooit gehad, behalve toen ik dus wel zwanger was.
En ja “onveilige” seks. Ik heb immers een koper spiraal.

Bedankt voor de reacties. Huisarts zal ook wel afwachten zeggen dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven