Overtijd maar niet zwanger?

29-08-2019 12:40 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heel benieuwd naar ervaringen van dames die ook in deze situatie zitten/ hebben gezeten.

Sinds maart gestopt met de pil.
Het gekke is dat ik deze maand voor het eerst wat bloed verloor rond de eisprong. Sinds die tijd ook erge buikpijn en erg moe, levendige dromen, veel afscheiding en soms misselijk. Gewoon niet lekker dus. Nu ben ik ook al 6 dagen overtijd maar testen zijn negatief.

Ik lees veel verhalen van dames die dit ook gehad hebben, maar ben heel benieuwd wat zij gedaan hebben. Nogmaals testen? Ging de buikpijn vanzelf over?

Volgende week op vakantie, ben nu bang dat de menstruatie wacht tot juist die week :o.
:fortune:

sterkte met afwachten!
gewoon geduld hebben, een lichaam kan je niet zo maar dwingen om iets te doen.

Vertrouw je het niet, dan kan je altijd contact opnemen met je huisarts.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Hier heb ik wel dat als ik over tijd ben dat ik meestal ook een hele lijst aan kwalen heb. Hier was dat in ieder geval niet zwangerschaps gerelateerd. Wat het wel was geen idee? Kan van alles zijn.
stomme vraag wellicht, maar je wil graag zwanger worden?
Gerichte, onveilige seks gehad??

Of ben je bang dat je zwanger bent?
Als wij nou met z'n allen heel hard gaan roepen dat wij 'vroegah' dat ook meegemaakt hebben en toen wel/niet (doorstrepen wat niet van toepassing is) zwanger bleken te zijn, verandert dat uiteindelijk niets aan of jij nu wel of niet zwanger bent.

Er zit maar een ding op: wachten. En onze ervaringen heb je niets aan
Ik begrijp dat jullie resultaten niets zeggen over mij, maar daarom vraag ik naar ervaringen, wat dames toen zelf deden. Wanneer ga je naar de huisarts? Doe je niet na een paar dagen al lijkt me. En was je menstruatie uiteindelijk weer gewoon normaal of bleef het ongeregeld.. ik vraag gewoon om hoe het bij anderen ging, wat herkenning.. niet om antwoorden wat het wel of niet is.. soms is dat gewoon fijn om te bespreken met mensen in zelfde situatie.
Ik heb dit ook een keer gehad, bleek niet zwanger en heb toen gewoon op mijn menstruatie gewacht...
idontknow89 schreef:
29-08-2019 13:39
Ik begrijp dat jullie resultaten niets zeggen over mij, maar daarom vraag ik naar ervaringen, wat dames toen zelf deden. Wanneer ga je naar de huisarts? Doe je niet na een paar dagen al lijkt me. En was je menstruatie uiteindelijk weer gewoon normaal of bleef het ongeregeld.. ik vraag gewoon om hoe het bij anderen ging, wat herkenning.. niet om antwoorden wat het wel of niet is.. soms is dat gewoon fijn om te bespreken met mensen in zelfde situatie.

Ik zou zeggen: zeker 2 weken overtijd
en dan de assistente eens bellen en overleggen

Huisarts kan niet zo veel voor je doen
Je bent pas in mei gestopt met de pil. Het kan langer duren voordat je cyclus zich weer oppakt.. Gewoon of even afwachten tot je menstruatie komt. Denk dat de dokter dat ook zou zeggen. Als de test negatief is, is dat wat het is. Succes
Stel dat je meteen zwanger was geworden na het stoppen. Had je nu 4maanden geweest en misschien doodmoe en kotsmisselijk. Dan is ongesteld misschien niet eens zó'n ramp op vakantie :D
aloha66 schreef:
29-08-2019 13:53
Stel dat je meteen zwanger was geworden na het stoppen. Had je nu 4maanden geweest en misschien doodmoe en kotsmisselijk. Dan is ongesteld misschien niet eens zó'n ramp op vakantie :D
Haha hier moest ik toch wel om lachen, uiteraard heb je helemaal gelijk! Laat het dan maar komen, hopelijk is de buikpijn dan eindelijk over!
Ik ben met 15 dagen overtijd naar huisarts geweest. Ik ging trouwens voor slapeloosheid en heb tussen neus en lippen door gemeld dat ik overtijd was bij afspraak maken. Of ik toch even urine mee wilde nemen.

Ik bleek ondanks anticonceptie zwanger maar eisprong was ook later geweest. Baby is uiteindelijk 19 dagen later geboren dan uitgerekende datum op basis van menstruatie.
Je kunt altijd de huisarts bellen voor advies, als je 2 weken of n maand overtijd bent ofzo. Maar ik vrees dat de huisarts zal zeggen dat het normaal is dat je lichaam op gang moet komen na de pil. Ik ben 6 maanden niet ongesteld geweest na het slokken van de pil. Contact gehad met de HA en hij kon toch echt niks voor me doen. Moest bellen als 't na een jaar nog steeds was maar toen was ik gelukkig al ongesteld :)
Ik had dit ook en bleek een late eisprong te hebben en toch zwanger te zijn. Op pas de 10e dag overtijd positief getest.
Update; ben toen na 48 dagen toch 2 dagen ongesteld geweest. Toen alles losgelaten en 52 dagen later, toen ik het wel weer erg lang vond duren, toch een positieve zwangerschapstest!
Gefeliciteerd!!
Wat leuk, gefeliciteerd !!
Gefeliciteerd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven