**Ovulatie inductie (Clomid-injecties-IUI) Deel 3**

06-07-2016 14:39 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het vervolg op het topic **Ovulatie inductie**. Happy new topic! :cheer2: Dat we maar snel allemaal zwanger mogen zijn.

Ben je zwanger en wil je in dit topic een positieve test of een echofoto delen doe dit dan alsjeblieft achter een linkje en niet in je post zelf, zodat iedereen zelf kan beslissen of ze dat wil bekijken. Alvast bedankt.

De inloggegevens voor de tabel zijn:

Mama's to be :rose:
Naam Leeftijd Kindje Ronde# Status Bijzonderheden
Annejill 36 Derde na mk ronde 8 gonal-f 100 EH +pregnyl ondersteuning +IUI nod +/- 5 april 2018 PCOS missed abortion dec 2016 en mk mei 2017 3 jr bezig waarvan 1,5 MMM
Vienna .. Eerste .. Gonal F 75 PCOS
Flomo 30/32 Tweede 4e ronde Clomid 50mg NOD 10 juni PCOS, bij 1e kindje na 1e keer 100mg Clomid zwanger
Sophie990 27 Eerste Ronde 6 clomid nod +/- 26 april Laatste ronde clomid, hierna over op injecties
Rompertje - Eerste start mei Clomid nod 4 mei per mei starten met Clomid tabletten
De zwangeren onder ons! :yes:
*Jonro
*Myrre29 (UD: 7 mei 2018)
*Snowy89 (UD: 19 mei 2018)
*TruusdeMier

De zwangeren praten hier verder:
zwanger/zwanger-na-ovulatie-inductie/li ... ges/390613

:love: Bevallen! :duckie:
De nog actieve dames:
* Heytan: 20 mei 2017 van een zoon!
*San_D: ..-12-2017 van een tweeling!
* Sammie81: februari 2018 bevallen van een dochter!
* Wiek88: februari 2018 bevallen van een dochter!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:46
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
76.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Welkom Pergamon! Nog een weekje spanning, succes!

Arctic, ik herken dat niet - ik moet eerlijk zeggen dat ik meestal niks voel. Geduld is het toverwoord.

Vienna, hoe is het met jou? Zijn jullie nu al bezig met het spuiten voor TP2 of moet je steeds een maand rust ertussen? Heeft het er erg ingehakt?

Susie, jij hebt al een tijd niks laten horen. kan me voorstellen als je het even helemaal zat bent hoor, maar ben zo benieuwd hoe het met je gaat. Nog een maandje tot je in het andere ziekenhuis terecht kunt, toch?

Annejill, hoe is het bij jou?
Alle reacties Link kopieren
Welkom Pergamon. Hoop dat het gauw mag lukken met Clomid!
Herken dat wel, het gevoel niet meer de jongste te zijn.

Arcticfox: heb dat ook wel vaker gehad steekjes. Meestal een dag of 5-6 na eisprong. Helaas bij mij nooit een teken voor een zwangerschap geweest.

Flomo: was inderdaad weer een grote teleurstelling, want we hadden goede hoop. En jammer dat weer moeite voor niets is geweest. Maar we kunnen gelukkig wel direct door. Wel heb ik best wat last van bijwerkingen nu (wat sneller uit mijn doen). Over 2 weken ongeveer een nieuwe terugplaatsing. Hopelijk dan wel succesvol!
Hoe is het verder met jou?
Alle reacties Link kopieren
Hey ladies,

Even radiostilte geweest hier na die stomme [positieve test en vervolgens weer negatief...

@Flomo lieverd gefeliciteerd zeg! Een streep is een streep! En je kunt ook niets voelen hoor is helemaal niks geks :cheer2:

@Vienna jammer zeg dat de eerste terugplaatsing niks geworden is, gauw op naar de volgende cryo! Het zal nu toch eens zo moeten zijn zeg pfff :smooch:

Welkom voor mij nieuwe dames :daisy:

Hier afgelopen maandag eerste folikelmeting gehad en meteen een ei van 17 mm op CD 11, dinsdag opnieuw gemeten toen was hij 18.5 mm en woensdag de IUI gehad met een follikel die aan het springen was en op dat moment 19mm was... Ik zit weer op het welbekende wachtbankje... Kotsmisselijk ben ik van die utro man bah :sick: :sick: 4 juli mag ik testen, toeval of niet maar 4 jaar geleden mocht ik testen van Dani op 5 juli en had ik op 3 juli mijn voorspellende droom dat ik zwanger was en ze wordt volgend jaar alweer 4 jaar :hihi: Dit zou dus betekenen dat ik 1 dag voor haar verjaardag zou gaan bevallen als deze ronde raak zou zijn 8-. Ach ja diverse datums de revu gepasseerd en nooit niks blijvends uitgekomen dus ik zit 9 juli waarschijnlijk ongesteld op de afspraak in Gent :rofl:

Vienna er is mij verteld dat het het beste is om je bloed te laten testen als je dus ongesteld bent en geen hormonen hebt gespoten weet jij dit toevallig??

Ik moet de komende week veel werken dus genoeg afleiding, de week daarna 2 korte diensten en 1 lange dienst dan heb ik 4 juli om half 2 vakantie tot en met 27 juli :cheer2: :cheer2: :cheer2: Dan zal ik me weer eens meer bezig houden hier met jullie lieve dames :bigkiss: :bigkiss:

Groetjes Liefs Anne
Blijf jezelf ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ah Anne, miste je al ;). Maar kan het me goed voorstellen dat je even geen zin had in het forum. Is ook zo balen, eerst positief en daarna toch negatief....
Ik had zelf ook even stiekeme hoop (op 9 dpo hele lichte streep), maar bleek toch nog van Ovitrelle te zijn. Van de Utro heb ik gelukkig niet zo last, nu wel van de Estradiol (hoofdpijn, stemmingswisselingen en slapeloosheid...).
Hoop maar dat dit de laatste ronde (nr. 39 alweer) wordt en alle moeite eindelijk beloond wordt.

Maar goed te lezen dat je alweer een poging hebt kunnen doen, nu aftellen naar 4 juli. Vind dat ook wel een bijzonder datum, dus duim heel hard mee dat het dan een positieve test wordt en blijft!

Bedoel je met het bloed prikken om te testen of je zwanger bent? Of ook andere waardes (Oestrogeen/Progesteron?)?

Bij mij stond er een datum vast om bloed te prikken (12 dagen na terugplaatsing), maar dat heb ik toen niet meer gedaan omdat ik toch al ongesteld was geworden....
Alle reacties Link kopieren
Hey vienna :smooch:

Ik bedoel meer de onderzoeken van je schildklier, progesteron, je algehele hormonale gesteldheid zeg maar ik begreep dat als je bloed afneemt op het moment dat je zelf hormonen spuit je een vertekent beeld zou krijgen?

Ik ga 8 juli een nachtje hotel in Gent trouwens omdat we echt achterlijk vroeg er moeten zijn O_O
In ieder geval ben ik of zwanger of ongesteld :lol:

Het zou enorm bijzonder zijn opnieuw een kindje te mogen krijgen in februari...

Ik was laatst met mama aan het kletsen, bij ons zit de PCOS in de familie... Oma had het ook die heeft 5 kinderen gekregen maar overal ruim 4 jaar ertussen en die waren behoorlijk religieus dus geen anticonceptie in dit geval lijk ik enorm op haar :bonk:

Dat stukje had Ik liever niet geërfd hihi

Hèhè morgen bloedheet jow zwembad opgezet vandaag en even 1 dag vrij daarna weer 2 dagen werken en dan weekend!
Volgende week nog 2 halve diensten en 1 hele en dan vakantie :high5:

Ik ga voor je duimen in ieder geval dat nu de volgende terugplaatsing goed gaat en blijft plakken :heart:

Susie meissie ook ik ben nieuwschierig hoe het met je gaat?

:bigkiss:
Blijf jezelf ;-)
Ik ben ongesteld geworden en heb het er echt moeilijk mee.
Lichamelijk voel ik mij vreselijk en ik ben zo emotioneel dat ken ik niet van mijzelf
Alle reacties Link kopieren
Arcticfox: wat ontzettend balen! Heel herkenbaar de emotionele teleurstelling :hug:

Annejil: Nu snap ik je vraag :). De hormonen kunnen inderdaad invloed op elkaar hebben. Voor mijn schildklier is de dosis ook iets verlaagd, omdat ik aan het hyperen ben/was (denk invloed van utrogestan).

Hoop dat je zwanger in Gent zit!
Alle reacties Link kopieren
@ Arcticfox, die teleurstelling na zo'n eerste ronde is groot hè.

@ Annejill, hoe gaat het met jou? Veel succes in Gent meis, bijna hè...

@ Vienna, hoe is het met jou?

Hier nog steeds pauze, en om eerlijk te zijn vind ik het heerlijk. Even een zomer zonder hormonen te spuiten. Ik voel mezelf beter in mijn vel zitten. Over twee weekjes hebben we de IVF intake, en dan kunnen we weer verder denken, denk dat we in september zullen starten want ik wil geen spuiten meenemen op vakantie.
C'est la vie
Susieflower fijn dat je kan genieten van je pauze. Rust is ook heel belangrijk

Ik ben best wel geschrokken van mijn eigen reactie. Zo ken ik mijzelf helemaal niet.
Nu ben ik best wel gevoelig voor hormonen, dus het zou zomaar door de clomid kunnen komen
Alle reacties Link kopieren
Susie: wat fijn dat je zo geniet van de pauze! Hoop op een goed gesprek over twee weken. En zou ook zeker geen spuiten meenemen op vakantie. Wij zijn toen ook pas weer na de vakantie gestart, heel fijn.

Arcticfox: hormonen zijn echt ondingen!

Hier mega chagrijnig vandaag en mijn huid ziet er echt slecht uit (meestal tekenen dat menstruatie eraan komt).
Terugplaatsing was afgelopen maandag van een dag 5 cryo. Helaas hebben ze alle twee die van 5 moeten ontdooien, omdat de eerste het niet overleefd had. Dit
komt maar zelden voor en natuurlijk hadden net wij weer die pech.
Vandaag ook weer babynieuws hier in de straat.
Eigenlijk weinig vertrouwen meer dat het ons ook een keer lukt.
Heb echt even geen zin meer in dit hele gebeuren. Argggh!!!
Vienna dat gevoel herken ik.
Bij mij komt de hoop dat het ins ooit lukt en het gevoel dat het nooit gast lukken beide met vlagen voorbij

Hier nu weer begonnen net clomid, veel hoofdpijn en duizelingen helaas
Alle reacties Link kopieren
Lieve Vienna,

Wat rot zeg!! Ik leef met je mee en begrijp je gevoel helemaal...
Ik had afgelopen maandag al bloedverlies door de utrogestan heen en dus gisteren voor een goeie ongesteld en dus niet zwanger in Gent :cry:
Dus jou gevoel had ik maandag ook en dan de zoveelste aankondiging van iemand toen brak ik :bonk:

Het komt allemaal zo dichtbij vind het zo moeilijk! Nu heb ik morgen trouwens in NL nog een echo om te kijken hoe het er van binnen uitziet en in principe mag ik dan weer gonal f spuiten voor een IUI, heb net Gent gemaild om te vragen of de gonal f invloed heeft op de bloeduitslagen omdat ik mentaal gezien geen enkele maand wil overslaan (daarom erg knap van je susie ik geloof dat ik een overactieve bio klok heb :facepalm: )

Zuchtttt het is allemaal wat :thunder:

Ik hou jullie op de hoogte maandag 9 juli en dan hopelijk gauw goed nieuws en een plan van aanpak :hello: :cheer2: :bigkiss:
Blijf jezelf ;-)
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie meiden!

Het is echt weer een rollercoaster...

Annejil: wat super balen zeg! Waarom zit het niet eens mee! Grrrr.
Snap goed dat het nu wel erg dichtbij komt.
Hoop op een heel goed gesprek maandag en dat het vertrouwen er toch weer komt!

Hier helemaal geen symptomen, dus gevoel dat er weer niets is gebeurd na de terugplaatsing. Nog een paar dagen en dan moet het duidelijk zijn.
Baal wel dat we ons andere dag 5 cryo kwijt zijn...
Alle reacties Link kopieren
Annejill, succes vandaag in Gent! Hoop dat ze jullie daar kunnen helpen!

Vienna, hoe is het met jou? Je zou eind van de week zo'n beetje moeten kunnen weten of het gelukt is of niet toch? Wel/geen symptomen zeggen weinig natuurlijk, maar snap dat je in deze achtbaan zo graag meer zou willen voelen. Bij zoon dacht ik te weten dat ik zwanger was (o.a. door mijn borsten) en nu dacht ik dat het niks ging worden en was ik toch zwanger, terwijl ik niks voelde. Ik duim keihard voor je! Snap dat je baalt van die tweede ontdooide mooie cryo, laten we maar hopen dat het voor een goed doel was :(

Arctic, ik denk dat iedereen in dit traject dat gevoel wel eens heeft. Maar jij bent 'pas' in je tweede ronde clomid en hebt dus echt nog een supergrote kans dat het 'gewoon' met pilletjes slikken gaat lukken. Weet dat dat soms niet zo voelt en dat alles wat niet normaal lekker zelf binnen een half jaar komt als heftig aanvoelt, maar relativeren helpt echt. Zet 'm op deze ronde!

Als jullie het vervelend vinden dat ik nog af en toe meeschrijf, moeten jullie het zeggen hoor. Zolang ik de 12 weken/termijnecho nog niet voorbij ben, durf ik dit topic niet helemaal los te laten, denkende dat het ook zo mis kan gaan en ik dan gewoon volgende maand weer aan de clomid zit. Vorige week wel een kloppend hartje gezien, dus dat stelt enigszins gerust en vrijdag mogen we weer. Het geloof komt langzaamaan dat het goed gaat komen...
Alle reacties Link kopieren
Flomo: wat goed een hartje :heart: . Snap de onzekerheid goed, maar denk dat je er langzaam wel op mag gaan vertrouwen. Voor mij geen probleem dat je hier nog even meeschrijft.

Voor mij moet het inderdaad deze week duidelijk worden. Kon het niet laten en heb al twee testjes gedaan (nu rond 12dpo). Op de ene denk ik wat te zien, maar andere echt negatief. Laatste was van een later moment. Dus ga ervan uit het niets is.
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames!

De update!

Oké ik zal zo kort en bondig mogelijk vertellen hoe het gegaan is...
1e gesprek met assistente, dossier zo helder mogelijk in beeld gebracht (gekeken naar verleden van miskramen, zwangerschap en behandelingen). Echo gemaakt, zwart ringetje in mijn baarmoeder is weg ( vrijdag zat er ineens een zwart rondje ze dachten dat ik alsnog zwanger was zucht) en mogelijk rechts een groeiende follikel.
Kwaliteit zaad van Bas is ook hier uitermate goed, boven het gemiddelde 😎

2e gesprek met de arts :
*dossier besproken, doordat ik 2 kinderen heb is onderzoek naar chromosomen of stolling etc niet van toepassing.

*arts vond dat ik goed bezig was met gewicht te reduceren, het liefst nog 5kg eraf.

*arts adviseerde hysteroscopie, aanstaande vrijdag 14. 15 staat deze op de planning.

*arts ziet geen meerwaarde meer in IUI, haar exacte woorden waren ' laten we de koe bij de horens vatten' dus opstarten IVF hiervoor vandaag bloed geprikt. Meteen wordt er ook gekeken naar mijn eicel voorraad.

* 22 Aug 14.30 opnieuw evaluatie van alle uitslagen, mits alles prima is daadwerkelijke opstart IVF, tot aan die tijd geen hormonen gebruiken omdat mijn lichaam even rust nodig heeft😊

Dit stukje vind Ik vreselijk lastig, maar als ik wil afvallen is dit wel de allerbeste optie en augustus is niet zoveel lang 😄
*wel belangrijk is de suikertest, mocht ik suiker hebben moet dit eerst onder controle zijn alvorens je zwanger mag raken. Ik hoop echt dat dit geen struikelblok is😅😅

Conclusie vanuit manlief en mij is dat we ons gehoord hebben gevoeld, duidelijkheid hebben gekregen en ons nu kunnen voorbereiden op wat er komen gaat 💓

:bigkiss: :cheer2:

Flomo yes en hartje wat goed! Ik wil best nog wel wat van je lezen hoor!

Vienna ik blijf hard duimen! :hug:

Ik ga gauw slapen ben zo moe :sheep:

Liefs
Blijf jezelf ;-)
Alle reacties Link kopieren
Oooh meiden, ik stond afgelopen weekend ineens met een positieve test in handen. Kan het gewoon niet geloven en ben ook erg zenuwachtig. Heb er nog een paar gedaan en de lijntjes zijn steeds anders, dat maakt me nog zenuwachtiger. Maar voor nu moet ik stoppen met testen van mezelf anders word ik helemaal gek.
Heb eind juli een eerste afspraak in het ziekenhuis, en een week later de 8 weken-echo. Oooooooh zo ongeloofelijk, zonder behandelingen in de pauze van ons traject.
C'est la vie
Alle reacties Link kopieren
@susieflower woow super!
Alle reacties Link kopieren
WoW gefeliciteerd Susie. Wat fijn dat het zo is gelukt en niet nog meer behandelingen nodig zijn.
Duim dat alles goed zal gaan.

Hier wederom een mislukte poging (denk ik). Test hartstikke negatief, 8 dagen na terugplaatsing (dag 5 cryo).
Had nu al wel wat moeten laten zien op de test.
Wel echt balen, maar ja had ook niet anders verwacht. Eind voor ons komt wel in zicht qua pogingen :(.
Alle reacties Link kopieren
Susie Wow wat een prachtig nieuws!!! Het is je zo gegund. Ik ga dik duimen op een prachtige echo over een paar weken!!!

Vienna Ach meis, wat klote weer. Het zit niet mee :hug:. Had zo gehoopt dat IVF nu dé uitkomst voor jullie zou zijn. Loop jij nou nu ook in België of ergens in NL nog? Je hebt nog 2 pogingen over toch? Dat maakt niet uit hoeveel terugplaatsingen er zijn? Misschien toch nog een andere kliniek proberen (ik heb geen idee hoeveel zin dat heeft)?

Annejill Alvast succes met de hysteroscopie! En fijn dat deze gyn meteen overgaat tot actie en IVF. Hopelijk zijn alle uitslagen goed en kunnen jullie eind augustus aan de slag. Die maand overslaan is lastig, dat snap ik wel heel goed. Het voelt dan alsof je een poging laat liggen, maar even je lichaam wat rust gunnen en er dan weer vol voor gaan is misschien wel heel verstandig.
Alle reacties Link kopieren
Flomo: dank je. Heb er ook flink de balen van.
We zouden hierna nog 2 IVF/ICSI behandelingen kunnen doen.
Omdat we in België lopen moeten we een groot deel zelf betalen.
Praktisch en financieel hebben we (voorlopig) besloten geen nieuwe behandeling (ICSI) te gaan doen, dus moeten we het doen met de pogingen (vers of cryo’s) uit de eerste ICSI. Daarvan hebben we nu nog 2 dag 3 embryootjes in de vriezer.

Alternatief zou toch NL zijn, daar wordt alles vergoed. Maar ik ben ook wel toe aan een eindpunt.
Alle reacties Link kopieren
Vienna meisje vind het zo rot voor je en ook die ontdooiing die niet goed gegaan is fuckeduck zeg...
Ik begrijp werkelijk niet dat jullie zoveel zelf moeten ophoesten ik hoef tot nu toe niks bij te betalen, ben ook enorm uitgebreid verzekerd moet ik zeggen :)

Maar die dag 3 embryo's zijn die dan minder goed? Doen ze ook scratching? Je verteld op dag 8 te testen hoef jij geen pregnyl of ovitrelle ter ondersteuning? Utro heb je wel Hé?
Het zou toch goed moeten komen met jullie daar duim ik al erg lang voor :heart: :heart:

Susie hoe gaat het met je schat? Ik hoop goed...

Flomo dank je wel meissie B-)

Vandaag suikertest gehad, maar schrok me rot ze had eerst een vingerprik gedaan nuchter voor ze het buisje bloed vanuit de ader nam en mijn nuchtere waarde was 7.3 dat is echt een beetje aan de hoge kant... Daarna die gore drank opgedronken en weer laten prikken... Morgen is de uitslag binnen als het goed is :@@:

Mocht ik suiker hebben duurt de opstart voor IVF weer iets langer tenzij we die suiker meteen onder de knie krijgen snel... God echt ik baal zo altijd bij mij dit soort gemiep... :puh:

Ik hou jullie op de hoogte :heart:
Blijf jezelf ;-)
Vienna en Annejill hoe is het met jullie? :heart:
Alle reacties Link kopieren
Snowy: wat leuk een bericht van jou! Hoop dat alles goed is met je en natuurlijke de kleine?!

Hier afgelopen vrijdag voorlopig de laatste terugplaatsing gehad. Ontdooiing ging weer niet helemaal goed (eentje niet overleefd, andere deels), maar wel blij dat het doorging. Wie weet.

Als dit niets wordt gaan we ons oriënteren op pleegouderschap. En misschien in de toekomst nog eens dit proberen.
Vienna hier alles goed met ons. Alweer bijna 3 mnd.

Hmm klinkt allemaal niet heel positief met de embryos! Wat houd het in dat eentje deels het deels heeft overleefd?
Maar wat knap dat jullie de stap kunnen zetten om het hele traject op pauze/stop te zetten en verder te gaan kijken. Lijkt me een hele lastige keuze!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven