ovulatietest blijft lang positief
dinsdag 30 oktober 2012 om 17:09
Hallo allemaal,
Ik lees al een tijdje mee, maar heb zelf nooit iets geschreven of geplaatst. Nu heb ik toch een profiel aangemaakt, omdat ik met een vraag zit waar jullie misschien meer over weten.
Ik ben 23 jaar en probeer sinds kort, 4 maand, om zwanger te worden (2e kindje). Deze periode ben ik begonnen met ovulatietesten. Hiermee ben ik op dag 12 begonnen, op dag 18 was deze eindelijk positief. Hierna 2 dagen niet getest, maar toch nieuwsgierig geworden. Opnieuw getest op dag 21 en 22, beide positief!!! Mijn cyclus is trouwens 26-27 dagen. Kan dit? Of zijn de ovulatietesten niet betrouwbaar. Het was de bedoeling om meer duidelijkheid te krijgen.
Bedankt voor het lezen, iemand een idee of tips?!
Ik lees al een tijdje mee, maar heb zelf nooit iets geschreven of geplaatst. Nu heb ik toch een profiel aangemaakt, omdat ik met een vraag zit waar jullie misschien meer over weten.
Ik ben 23 jaar en probeer sinds kort, 4 maand, om zwanger te worden (2e kindje). Deze periode ben ik begonnen met ovulatietesten. Hiermee ben ik op dag 12 begonnen, op dag 18 was deze eindelijk positief. Hierna 2 dagen niet getest, maar toch nieuwsgierig geworden. Opnieuw getest op dag 21 en 22, beide positief!!! Mijn cyclus is trouwens 26-27 dagen. Kan dit? Of zijn de ovulatietesten niet betrouwbaar. Het was de bedoeling om meer duidelijkheid te krijgen.
Bedankt voor het lezen, iemand een idee of tips?!
dinsdag 30 oktober 2012 om 17:24
Woow wat een snelle reacties, super zeg. De testen zijn allemaal even positief en ook niet twijfelachtig.. C is een lijn en T is een extra donkere LIJN. Ik heb zelfs al getwijfeld of ik de testen niet verkeerd om had haha.
Jeetje zou het echt een zwangerschap kunnen zijn?! Dan zou testen toch veel te vroeg zijn?!
Jeetje zou het echt een zwangerschap kunnen zijn?! Dan zou testen toch veel te vroeg zijn?!
maandag 5 november 2012 om 22:06
Hoi slagroomvla,
Ik herken je 'probleem' ! Ik had laatst op zaterdag een lichte streep, op zondag een superdonkere streep, en op dinsdag nog steeds een superdonkere streep. Redelijk vaag.
Iedereen hierboven reageert dat je dan zwanger bent, maar dat lijkt me stug als je je ovulatie op dat moment aan het testen bent
Ik wacht iig mn menstruatie van volgende week af, maar ben hierover net zo benieuwd als jij!
Ik herken je 'probleem' ! Ik had laatst op zaterdag een lichte streep, op zondag een superdonkere streep, en op dinsdag nog steeds een superdonkere streep. Redelijk vaag.
Iedereen hierboven reageert dat je dan zwanger bent, maar dat lijkt me stug als je je ovulatie op dat moment aan het testen bent
Ik wacht iig mn menstruatie van volgende week af, maar ben hierover net zo benieuwd als jij!
dinsdag 6 november 2012 om 00:22
Ja daar zat ik zelf ook aan te denken idd, aan de andere kant, dan zou dat elke maand zo moeten zijn. Kan ook toevallig zijn dat ik deze maand een latere eisprong heb gehad én begonnen met ovu testen.. Anders had ik dat nooit geweten natuurlijk en was ik "gewoon" te laat ongesteld geworden. Ach ik zie het wel, probeer er zo weinig mogelijk aan te denken. Makkelijker gezegd dan gedaan haha
donderdag 8 november 2012 om 15:59
Ik lees ook al een tijdje mee, ik heb exact hetzelfde. Maar ik ben op dag 9 begonnen met ovulatietesten. Vorige maand had ik op dag 23, 24 en 25 (ochtend) positieve testen en werd ik helaas 10 dagen later ongesteld. Deze maand heb ik afgelopen dinsdag (dag 18) een positieve test zowel ’s ochtends als ’s middags de teststreep een keer zo donker als de controlestreep. Dit geldt ook voor gister ochtend, gister middag dacht ik dat ie wat lichter was (net zo donker als de controlestreep) maar deze morgen was hij echt nóg veel donkerder dan de controlestreep. Nu weet ik niet zo goed wanneer ik mijn eisprong krijg/ heb gehad.
Eigenlijk moet je stoppen met testen bij de eerste positieve test, maar ja ik ben eigenwijs.. haha
Vanavond voor de zekerheid toch nog een keer mijn vriend lief aankijken..
Wel lang voor een LH piek vind ik, vraag me dan ook af of dat helemaal goed is. Weet iemand dat of moet ik even de huisarts/gynaecoloog bellen?
Eigenlijk moet je stoppen met testen bij de eerste positieve test, maar ja ik ben eigenwijs.. haha
Vanavond voor de zekerheid toch nog een keer mijn vriend lief aankijken..
Wel lang voor een LH piek vind ik, vraag me dan ook af of dat helemaal goed is. Weet iemand dat of moet ik even de huisarts/gynaecoloog bellen?
donderdag 8 november 2012 om 17:55
Miep32 ik kan daar ook weinig over terugvinden. De test geeft aan dat je in de komende 24-36 uur ovuleert, dus het zou logisch zijn dat je dan de dag erna, tijdens de ovulatie, weer positief test. Maar waarom drie dagen achter elkaar de test positief is, terwijl een eitje 12 uur leeft, da snap ik nie. Bel jij? Dan hoor ik graag wat de arts zegt

vrijdag 9 november 2012 om 10:50
Hoi Nanna,
Ik heb nog niet gebeld, gisteren middag toen ik thuis kwam was de ovulatietest bijna negatief.. Vanmorgen was ie een ongeveer net zo donker als de teststreep, maar goed het schijnt ook dat het 's ochtends donkerder kan uitslaan.. Ik denk ook dat ik gisteren mijn eisprong heb gevoeld, kreeg een steek onder in mijn buik, dacht eerst dat ik naar de wc moest, maar nee.. Het voelde hetzelfde als toen ik (voor het eerst in mijn leven) mijn eisprong voelde toen ik zwanger werd van onze dochter*.
In augustus heb ik een miskraam gehad van een tweeling met 7,5 week, mijn eerste cyclus daarna had ik een positieve test en een week later werd ik ongesteld (veeeel te vroeg). Vorige maand had ik ook 2,5 dag volledig positieve testen (vanaf dag 23) en toen werd ik 10 dagen later (vanaf de eeste test gerekend) ongesteld, ook weer te vroeg... En deze maand op dag 19 de eerste positieve ovulatietest, nu hopen dat ik niet weer te vroeg ongesteld wordt. En dat het genoeg was die ene keer 's avonds..
Men... wat is onzekerheid en wachten killing! Over 2 weken weet ik het pas.. pfff
Jij kan binnenkort testen toch?
Ik heb nog niet gebeld, gisteren middag toen ik thuis kwam was de ovulatietest bijna negatief.. Vanmorgen was ie een ongeveer net zo donker als de teststreep, maar goed het schijnt ook dat het 's ochtends donkerder kan uitslaan.. Ik denk ook dat ik gisteren mijn eisprong heb gevoeld, kreeg een steek onder in mijn buik, dacht eerst dat ik naar de wc moest, maar nee.. Het voelde hetzelfde als toen ik (voor het eerst in mijn leven) mijn eisprong voelde toen ik zwanger werd van onze dochter*.
In augustus heb ik een miskraam gehad van een tweeling met 7,5 week, mijn eerste cyclus daarna had ik een positieve test en een week later werd ik ongesteld (veeeel te vroeg). Vorige maand had ik ook 2,5 dag volledig positieve testen (vanaf dag 23) en toen werd ik 10 dagen later (vanaf de eeste test gerekend) ongesteld, ook weer te vroeg... En deze maand op dag 19 de eerste positieve ovulatietest, nu hopen dat ik niet weer te vroeg ongesteld wordt. En dat het genoeg was die ene keer 's avonds..
Men... wat is onzekerheid en wachten killing! Over 2 weken weet ik het pas.. pfff
Jij kan binnenkort testen toch?
vrijdag 9 november 2012 om 10:56
Huisarts heeft mij een keer verteld dat ovulatietesten helemaal niet betrouwbaar zijn, toen ik de pil liet staan. Gaf aan dat het onderzocht was en de testen niet betrouwbaar zijn, dat zelfs mannen positief testten. Ik weet natuurlijk niet in hoeverre dat allemaal echt zo is,maar het lijkt mij net zo handig/goed om het in de vruchtbare periode (die wel wat uit te rekenen is) gewoon voldoende te doen. Heel veel geluk!
vrijdag 9 november 2012 om 12:17
Toch is het voor sommige niet goed uit te rekenen wanneer de vruchtbare periode is. Voor mij nu bijvoorbeeld, na een miskraam is mijn cyclus goed van slag en heb ik een cyclus van de ene keer 28 en de andere keer 35 dagen.
Daarnaast vind ik de ovulatietesten wel betrouwbaar. Ik hou ook mijn afscheiding bij, en op het moment dat mijn testen donkerder beginnen te worden zie ik ook het vruchtbaar slijm komen. Op de knal dagen is het vruchtbare slijm volop aanwezig.
Dan vind ik de ovulatietesten makkelijker (oke wel duurder) dan het bijhouden van je afscheiding.
Maar goed, dat is mijn mening.. Laten we hopen dat we allemaal snel zwanger zullen zijn.
Daarnaast vind ik de ovulatietesten wel betrouwbaar. Ik hou ook mijn afscheiding bij, en op het moment dat mijn testen donkerder beginnen te worden zie ik ook het vruchtbaar slijm komen. Op de knal dagen is het vruchtbare slijm volop aanwezig.
Dan vind ik de ovulatietesten makkelijker (oke wel duurder) dan het bijhouden van je afscheiding.
Maar goed, dat is mijn mening.. Laten we hopen dat we allemaal snel zwanger zullen zijn.
vrijdag 9 november 2012 om 12:31
Ik denk dat je eisprong na de eerste positieve ovulatietest komt, zo staat het iig in de gebruiksaanwijzing. Waarom hij daarna nog dagen positief kan zijn weet ik niet.. Maar zo te horen hebben er meer "last" van. Ik zou morgen ongesteld moeten worden als ik de ovulatietesten moet geloven. Daar ga ik dan ook maar vanuit aangezien ik anders vorige week al ongesteld had moeten worden en dus niet is gebeurd. De zwangerschaps test was ook negatief trouwens, dus ik denk dat de ovulatie testen kloppen