Ovulatietest HELP
dinsdag 11 september 2018 om 10:20
Als er iets geldklopperij is zijn het die ovulatietesten wel. Ik gebruikte 2 merken, bij de ene ovuleerde ik NOOIT, volgens de andere (die ik gelijktijdig gebruikte) 8 dagen achter elkaar. Nutteloze dingen. Trouwens wel een kind verwekt ten tijde van deze nutteloze testen
maolmoire wijzigde dit bericht op 11-09-2018 10:20
Reden: Spelfout
Reden: Spelfout
0.18% gewijzigd
dinsdag 11 september 2018 om 11:59
Dat gaat niet op bij alle vrouwenVergeetmenietje1980 schreef: ↑11-09-2018 11:51de streep van de ovulatie moet net zo dik zijn als de testtreep, dan ovuleer je.
Bij mij werkten ze perfekt.
Aks je dat lagere hormoonwaardes hebt, dan kan de streep wat lichter blijven, maar dan zie je de lijntjes wel oplopen en kan je de piek vinden
dinsdag 11 september 2018 om 12:19
1 test met een dun streepje zegt niet zoveel. Heeft pas waarde als je meerdere dagen meet. Rond je verwachte eisprong misschien zelfs meerdere tests per dag.
Als je de hele maand negatief (helemaal geen streepje) op die test scoort en één dag een dun streepje, dan is dat waarschijnlijk wel je ovulatiedag. Kan zijn dat je van jezelf niet zo'n hoge hormoonpiek hebt of dat je nét niet op het goede moment gemeten hebt. Dat je bv snachts ovuleert en je pas de middag erop de test doet.
Maar t kan ook zijn dat je wel hoge hormoonwaardes hebt, en de piek echt pas wordt weergegeven door een dikke streep. Of zou ook nog kunnen dat je (deze maand) helemaal geen eisprong hebt gehad. Er kan zoveel.
Om je ovulatiedag te bepalen kun je (naast die test) misschien meerdere methodes gebruiken, zoals meten van temperatuur en bekijken van je baarmoederslijm enzo. Na een paar maanden zou je dan wel aardig zicht moeten hebben op jouw cyclus, tenzij die heel onregelmatig is.
Oh ja, en als je wilt weten of je zwanger bent, dan doe je toch gewoon een zwangerschapstest
Als je de hele maand negatief (helemaal geen streepje) op die test scoort en één dag een dun streepje, dan is dat waarschijnlijk wel je ovulatiedag. Kan zijn dat je van jezelf niet zo'n hoge hormoonpiek hebt of dat je nét niet op het goede moment gemeten hebt. Dat je bv snachts ovuleert en je pas de middag erop de test doet.
Maar t kan ook zijn dat je wel hoge hormoonwaardes hebt, en de piek echt pas wordt weergegeven door een dikke streep. Of zou ook nog kunnen dat je (deze maand) helemaal geen eisprong hebt gehad. Er kan zoveel.
Om je ovulatiedag te bepalen kun je (naast die test) misschien meerdere methodes gebruiken, zoals meten van temperatuur en bekijken van je baarmoederslijm enzo. Na een paar maanden zou je dan wel aardig zicht moeten hebben op jouw cyclus, tenzij die heel onregelmatig is.
Oh ja, en als je wilt weten of je zwanger bent, dan doe je toch gewoon een zwangerschapstest