Pco ineens over na bevalling?

23-09-2016 08:55 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, begin dit jaar ben ik moeder geworden, zwanger worden bleek helaas niet vanzelfsprekend. Pco werd geconstateerd en door middel van een hele lage dosering Clomid ben ik snel zwanger geraakt. Helaas ging dit mis, daarna kwam mijn cyclus werderom niet vanzelf op gang, uiteindelijk ben ik zwanger geworden en nu gaat alles goed.

De wens voor een tweede is groot, na het stoppen met de borstvoeding werd ik snel ongesteld en nu heb ik ineens een mooie cyclus van mezelf, alhoewel ik me afvraag of dat ook meteen betekent dat ik dan ook daadwerkelijk een eisprong heb.

Is dit voor meer vrouwen herkenbaar?
Ja dat komt vaker voor. Het kan dus zomaar zijn dat je nu wel spontaan zwanger wordt, dat gebeurd wel vaker. Als je een regelmatige cyclus hebt dan is dat wel een goed teken in elk geval. Je zou eventueel een ovulatie test kunnen kopen of je temperatuur bijhouden.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Ik ben twee keer zwanger geworden met behulp van clomid. De derde keer spontaan (cyclus blijkbaar toch op gang gekomen).

Mijn cyclus is soms heel regelmatig, soms helemaal niet. Na de bevalling was die inderdaad zeer regelmatig.

Nu weer minder.
Mijn cyclus was raar,zat soms wel 3 maanden tussen.

3 kinderen later kan ik er de klok op gelijk zetten. Dus ja, alles kan
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Voor de zwangerschap bijna geen cyclus ivm PCO. Daarna aan de (mini) pil maar na een paar jaar gestopt. Nu een keurige cyclus waarin ik ook de eisprong voel. Herkenbaar dus. Al denk ik dat alleen een gyn je kan vertellen of je PCO echt helemaal weg is.
quote:saaaaar81 schreef op 23 september 2016 @ 09:20:

Mijn cyclus was raar,zat soms wel 3 maanden tussen.

3 kinderen later kan ik er de klok op gelijk zetten. Dus ja, alles kan

Ik heb dezelfde ervaring. Geen middelen als Clomid oid gebruikt. Weet ook niet of ik pcos had, maar wel die cyclus waar geen peil op was te trekken.

Val nu nog niet in de standaard curve van 28 dagen (32 ongeveer) Maar het is al een heel stuk regelmatiger.

Heb daarbij wel meer last gekregen van de pre-menstruele kwaaltjes zoals emoties, kort lontje en acne.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Ik heb/ had ook pcos. De eerste lang over gedaan en geen cyclus etc. We wilden niet te lang tussen de eerste en tweedze dus dachten na 3 mnd, met oog op medische molen, we gaan alvast weer oefenen. Ik was direct zwanger. Daarna spiraal laten plaatsen en daarna weer direct zwanger van nummer 3. Ik weet dus ook niet zo goed meer of ik het nu nog heb of geluk heb gehad.
Ja, had ik ook, PCO en endometriose. Na (een onverwachte, ik was gestopt met behandelingen) zwangerschap van de eerste nergens last meer van gehad en lijk ineens heel vruchtbaar te zijn. Heel bijzonder vond ik dat, de gynaecoloog zag het vaker gebeuren.
Zwanger worden was voor mij niet mogelijk door een zeldzaam luf-syndroom. Na pregnyl behandeling toch zwanger geraakt.

Daarna nog twee keer zonder hulp zwanger geraakt.
Vriendin van mij heeft eerste 2 met hulp van hormonen gekregen, nummer 3 spontaan. In de jaren erna steeds regelmatiger cyclus, dus dat komt inderdaad vaker voor.
Hier was het omgekeerd. Nooit problemen, net na bevalling ook niet, een jaar na bevalling PCO -kenmerken. Wel onmiddellijk zwanger geraakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven