Pil en toch eisprong?

15-10-2017 20:38 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Ik zit nu 4 maanden aan de pil, daarvoor mirena gehad. HA zei dat niet erg was als ik evt zou doorslikken, eerste 3 maand gedaan en vervolgens stopweek.. er kwam echter niks op oudbloed na. Volgens HA is dit niet ernstig ivm overstap, wennen etc.

Na de stopweek begonnen met de pil, echter door drukke tijd ben ik er 2 vergeten (1 te laat) .. ook onveilige seks gehad. Nu heb ik daarna gecheckt hoe het precies zat en ik weet dat ik eigenlijk met condoom had moeten doen (het zou ongepland zijn maar meer dan welkom) Na wat forums af te hebben gelezen etc. Nu heb ik sinds 2 dagen bruinachtig, apart dik slijm (sorry voor details) het is niet veel, daarnaast heb ik het gevoel dat ik ongesteld moet worden (krampjes etc). Kan dit toch een eisprong zijn? Als ik het terug reken zou het wel evt kunnen kloppen.. nu heb ik 4 dagen geleden voor het laatst onveilig seks gehad.. ik maak me er nog niet heel erg druk om maar zat net dus informatie te zoeken erover. Ben eigenlijk benieuwd of iemand dit herkent? En testen is waarschijnlijk slim om in de stopweek te doen denk ik? Mits ik gewoon ongesteld wordt.

In ieder geval bedankt!
Gr. Lisa
Even ter aanvulling: achteraf wist ik pas dat het slim was om met condoom te doen.
Ja als je in de eerste week twee x je pil vergeet dan kun je een eisprong krijgen en is je pil niet veilig. Even een test doen in je stopwerk idd. Het bruin verlies kan een doorbraak bloeding zijn omdat je je pil niet regelmatig hebt geslikt
WAK93 schreef:
15-10-2017 20:40
Even ter aanvulling: achteraf wist ik pas dat het slim was om met condoom te doen.
Joh....
WAK93 schreef:
15-10-2017 20:38

En testen is waarschijnlijk slim om in de stopweek te doen denk ik? Mits ik gewoon ongesteld wordt.

In ieder geval bedankt!
Gr. Lisa
Hier zeg je dat je wil gaan testen als je ongesteld wordt en anders niet.

Je bedoelt waarschijnlijk tenzij in plaats van mits.

Ja dat is slim want als je de pil vergeet dan kan je er eisprong krijgen.

Het kan ook een doorbraakbloeding zijn geweest.

Maar voor meer zekerheid zal je dus nog een week of 2 moeten wachten.
ik voel m'n eisprong altijd, maar herken het niet zoals jij het beschrijft. maar denk dat het voor iedereen anders kan voelen, dus geen idee.

even ter aanvulling op wat je zelf zei en bovenstaande dingen: over 2 wkn moet je sowieso testen als je het zeker wilt weten. het optreden van bloedverlies in je stopweek is geen garantie voor het 'niet zwanger zijn'. Succes met wachten, fijn dat het wel welkom zou zijn, dat scheelt denk ik wel met de spanning.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven