Positiekleding

13-12-2013 13:59 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik ben benieuwd hoeveel positiekleding stukken jullie in de kast hebben hangen.

Gebruiken jullie dit lang? Ik had het zelf ongeveer een half jaar aan!
Ik ben niet zo vaak zwanger dat ik ze permanent in de kast heb liggen en een gemiddelde draagtijd kan aangeven.



Ik heb een doos. Ergens op zolder. Twee broeken, wat shirtjes, en wat buikbanden voor onder mijn shirts zodat het niet zo opviel dat ik een elastiekje door mijn knoopsgat had. Een maand of drie gedragen, denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een stuk of 5 broeken waarvan ik er eigenlijk maar 2 lekker vind zitten, 2 leggings en een stapel shirts met korte en lange mouw. Ik gebruik het meeste alweer voor de derde zwangerschap. Hoewel ik nu midden in de winter moet bevallen. Vorige 2 waren herfst/ zomerkindjes dus was blij met de geleende winterjas. Ik paste ook al vrij snel mijn broeken niet meer, kreeg er zo'n muffintop van dus het wordt hier allemaal wel gebruikt.

Ben heel blij als ik al de kleren over 3/4 weken in een zak kan proppen en nooooiitt meer aan hoef! Zodra ik ben bevallen geef ik mijn positiekleding ook een gooi, heb gewone spijkerbroeken in een maat groter en stretchjurkjes voor vlak na de bevalling.
2 broeken, meerdere shirts, meerdere hemden, 4 rokken, jurkjes. Vanaf 2e zwangerschap vooral broeken en rokken vanaf week of 10 aan. Deze keer denk ik nog eerder, heb elke avond buikpijn van mijn broek.
Alle reacties Link kopieren
2 broeken 2 zwangerschapspanty's.

1 trui en 3 shirtjes 2 jurken en een winterjas.

Ik ben nu zwanger dus draag het nu en ga het wel bewaren.
Alle reacties Link kopieren
Goeie vraag bloempje! Was ik ook benieuwd naar! En ben ook benieuwd vanaf wanneer (hoeveel weken/ maanden) jullie de kleding gingen dragen..
Alle reacties Link kopieren
Ik had alleen 2 broeken en een rokje. Verder mijn gewone shirts gedragen, ging prima, draag sowieso al extra lange shirts.



Hoe lang? LANG. paste met 7 weken al niet meer in mijn broeken. En na mijn zwangerschap NOG niet in mijn broeken.
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn vorige zwangerschap heb ik tot het einde mijn gewone broeken aangekund, als je wat lage modellen draagt dan valt dit gewoon onder je buik, de wat hogere ging niet lukken.

Ik ben nu 13 weken zwanger en draag dus ook m'n gewone broeken nog.

Heb wel 2 positiebroeken aangeschaft een jeans van mamalicious en een zwarte broek, met mijn gewone lagere broeken heb ik dan 5 broeken.

Verder heb ik verschillende blazers en grofgebreide vesten dus met een positietop er onder staat ook prima.



Ik vind het wel fijn om ongeveer 5 setjes te hebben die ik ook met elkaar kan combineren.
Twee spijkerbroeken, een spijkerrokje en een witte en een zwarte broek (maar die laatste twee heb ik alleen in mijn eerste zwangerschap gedragen, toen viel een gedeelte van de zwangerschap in de zomer). Nu ben ik in maart uitgerekend, dus alleen de spijkerbroeken en het spijkerrokje (plus) legging aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 3 spijkerbroeken, 1 zwarte broek en 5 shirts. Verder nog wat dingen die ik nog steeds pas.
Ik heb drie jeansbroeken van de H&M, 2 blauwe en 1 zwarte. Met zo'n band er boven. Ik heb nu drie shirts en 1 dikke trui, maar ik moet er nog een paar bij kopen. Ik droeg voor de zwangerschap allemaal hogere broeken en dus kortere shirts, die nu niet meer over de H&M broeken vallen. Ook heb ik 2 jurkjes, eentje is best wel een miskoop.



Ik ben de kleding met 9 weken al gaan dragen, omdat ik dus hoge jeans droeg en dat al ging knellen.
Alle reacties Link kopieren
volgens mij 4 broeken en een aantal shirtjes. en een lekkere dikke wintertrui. winterjas niet gekocht, gewoon mijn eigen winterjas blijven dragen (zonder gordel, paste nog prima). Broeken al vroeg in de zwangerschap gaan dragen. oh en positieonderbroeken (van hema) heerlijk, zaten ook nog fijn na de bevalling, was een keizersnee, dus dan geen randje van je ondergoed in de buurt van het litteken. ook positie-onderhemdjes (zwanger afgelopen winter dus wel nodig)

eind van de zwangerschap ging ik meer vocht vasthouden, toen pasten ook mijn schoenen niet meer, dus met wandelschoenen naar het werk (was gelukkig winter). en van die tussenstukjes voor beha's ook handig.
Alle reacties Link kopieren
Ik kon met heel weinig positiekleding toe, kwam amper aan, hield geen vocht vast.

Laatste zwangerschap was in de zomer, dus ik droeg op het laatst wijde jurkjes, normale niet-positie
Drie broeken, stuk of vijf shirts en hemdjes, twee rokjes en een paar jurken. Verder zw.panty's en al vaak nieuwe bh's moeten kopen, die van voor mijn zwangerschap kan ik met geen mogelijkheid meer aan en het blijft maar doorgroeien. Inmiddels hou ik zoveel vocht vast dat ik mijn schoenen niet meer pas dus heb daar ook nieuw paar van aangeschaft (nu bijna 36 weken).

Draag de broeken sinds week 10-11 ongeveer, toen vond ik de druk op mijn buik niet meer prettig. Maar dat verschilt echt per persoon.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook heel weinig positiekleding omdat ik precies niets ben aangekomen, behalve een buikje erbij. Heb 1 jeans en 1 broek en draag daar mijn eigen shirtjes op met een vestje dat ik open laat. Verder jurkjes en rokken met elastiek in de taille.



Verder mijn eigen bh's met een verlengstukje ertussen en draag wel positie ondergoed omdat dat niet knelt.
Ik draag normaal hele lage broeken maar die zitten echt niet lekker meer.... Verbaas me altijd over vrouwen bij wie hun broeken prettig blijven zitten bij hun buik tot het eind!
Alle reacties Link kopieren
Iedere buik is anders, ik droeg het hoog dus die lage broeken zaten prima, als dat niet zo was had ik wel positiebroeken aangetrokken.

Ik heb nu nog geen buikje maar wie weet is het deze keer anders
Alle reacties Link kopieren
Bij 6/7 maanden kon ik nog gewoon in mijn spijkerbroek en gewone kleren. Bovenkleding was nooit een probleem. Ik heb sowieso weinig strakke kleding. Ik geloof dat ik 1 of 2 zwangerschapsbroeken heb gekocht. Moet ik wel bij zeggen, dat ik aan het einde van de zwangerschap maar 1 of 2 kilo zwaarder was dan aan het begin. Zelfs toen ik hoogzwanger was, zagen mensen meestal niet dat ik zwanger was.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik had heel veel........gewoon omdat ik het leuk vond , veel te veel eigenlijk.

En nu staat het in een doos en gaat niet meer gebruikt worden, sommige dingen nog nieuw. Iemand nu zwanger, in de zomer uitgerekend met interesse? Maat M/L, inclusief een zwarte Esprit cocktailjurk, 2 keer gedragen!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
1 jeans, 4 leggings, 2 panty's, 1 trui, een bikini en 3 jurkjes.

Voor de rest gewone (lange) kleding. De meeste kleren zijn van H&M en Asos. Vind het zonde om er veel geld aan uit te geven omdat ik het max een half jaar draag.

De jeans is duurder, maar die heb ik ook al vanaf de 7e week aan.

Oh en ik heb een winterjas.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 2 positiebroeken waarvan er 1 ongebruikt in de kast ligt(kaartje er nog aan), en ik de ander nu 5x aan heb gehad. Verder 1 shirt, en 1 shirt dat weer terug kan naar de winkel omdat het meer een halve jurk is (veel te lang). Verder gewoon mijn eigen kleding, wel smokkelen met een elastiekje door het knoopsgat van m'n spijkerbroek. Ben nu 37 weken, dus ik hoop dat ik het uitzing. Ik vind die positiebroeken echt voor geen meter zitten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 1 blauwe, 1 grijze en 1 zwarte positiespijkerbroek. Verder 3 shirtjes (3/4 of korte mouw), 2 overhemden + 1 vest + 1 badpak + 1 Yogabroek + 1 winterjas.



Vanaf 13 weken draag ik al positiebroeken. Veel gewone shirtjes gaan nog wel (nu 20 weken) maar, omdat ik normaal ook best wel veel strakkere kleding draag is er veel wat ik niet meer pas. Heb gelukkig nog wel een paar stretch jurkjes welke prima passen, dus hoop dat ik verders niets meer hoef bij te kopen.
Alle reacties Link kopieren
Hier 3 broeken, 3 bloesjes/tuniekjes, 1 trui en 1 feestjurk. Vooral voor de lol, want vorige zwangerschap prima doorgekomen met 1 positiebroek en verder mijn eigen kleding. Geen positieleggings of -panties, die blijven niet goed zitten. Gewone Hemapanties in een grote maat zitten prima vind ik. En ik denk dat ik die bloedjes pas na 35 weken aan kan, want die hangen nu op een rare lengte
Alle reacties Link kopieren
Bloedjes zijn natuurlijk bloesjes... Maar effe serieus, ik vind al die zwangerschapsbovenkleding echt veel te lang. Mijn gewone shirts worden te kort, maar die net te lange dingen zien er raar uit...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 2 vuilniszakken vol. Het meeste heb ik zelf 2 rondes gedragen, mijn vriendin nog 1 ronde.

Binnenkort hoop ik het weer aan te mogen, maar denk dat ik dan wel even lekker opnieuw ga shoppen



Ik had mijn positiekleding (mn broeken) al erg vroeg aan omdat mijn buik altijd snel groeide en laag bleef zitten.



Heb wel een stukje gelezen wat neerkwam op het volgende:

1e zwangerschap weet je niet hoe snel je je positiekleding aan moet

2e zwangerschap stel je het zo lang mogelijk uit

3e zwangerschap, je draagt nog steeds de positiekleding van zwangerschap 2.

Vond het wel grappig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven