Pregnyl Kruidvat zwangerschapstest

06-09-2019 08:19 46 berichten
Hoi iedereen,

Na een zeer slopende3e icsi behandeling 27-08 een terugplaatsing gekregen van 1embryo dag 3, 8cellig, met pregnyl ondersteuningen 3x 1500 dag 3,6en 9 de laatste was afgelopen zondag avond. In het kliniek mag ik dag 12 testen.
maar zo stom als ik ben heb ik vandaag al een test gewaagd omdat ik de vorige pogingen ook dag 10na TP mocht testen.
Nu heb ik een test van Kruidvat 2v5 gedaan en een licht streepje is waarneembaar in 5minuten niet heeel duidelijk maar wel zeker zichtbaar. Ik lees veel over dat het bij de meeste al dag 3weg is of dag 5. Zijn de testen op wachtdag 10 ook direct duidelijk? En is er nog wel kans of is het toch nog de pregnyl? Tuurlijk kan ik beter wachten maar dit is zo slopendddd
Alle reacties Link kopieren
Hier kun je niets over zeggen, elk lijf is anders.

Je had óf elke dag moeten testen om te zien wanneer de tweede streep verdwijnt (en hopelijk weer terugkomt) óf je moet geduldig wachten als het eerste je onzeker maakt.

Je zou nu om de dag kunnen testen om te kijken of de streep donkerder wordt. Ik hoop het voor je.
Seriously?
Alaynee schreef:
06-09-2019 08:19
... Tuurlijk kan ik beter wachten maar dit is zo slopendddd
En dit vind je minder slopend....? Echt waarom luister je niet naar het advies van de arts? Nu zit je met de vraag of je zwanger bent of dat het restant Pregnyl is.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Als iemand met een traject achter de rug: bescherm jezelf en test liever een dag later dan een dag eerder. Je maakt jezelf helemaal gek zo, en dat is bij geen enkele uitkomst wenselijk.

(edit: voordat er wordt gezegd "een dag wachten, je bent gek", ik heb pas getest op 3 dagen na de testdag. Pure zelfbescherming. Ik raad het iedereen aan.)
Kom, dit is rot, maar verman je.
Het is (bijna) weekend, ga iets leuks doen. Test zondagochtend met je man opnieuw.

Sterkte!
Ik herken het vanuit een zelfde traject. En de wens is zo groot 🍀

Heb je ervaringen met eerdere terugplaatsingen? Ik werd standaard op dag 10 ongesteld. 11 x op een rij.

Ik testte zelfs al vanaf dag 8 zodat ik kon zien of de pregnyl mijn lijf uit was. Niet slim, weet ik ook. Maar het was het enige stukje controle dat ik had.

De laatste poging testte ik op dag 8 bijna niet waarneembaar positief. Die test liep op, zij het heeeeeelll licht. Dag 12 een clearblue die zei: zwanger. Dag 14 hetzelfde.

En je wilt niet weten hoeveel testen ik heb gedaan in het tijdsbestek van deze clearblue tot de eerste echo. In die maand dat we daarop moesten wachten zijn dat er misschien wel 25 geweest 🤦🏻‍♀️

Het resultaat is net één jaar geworden.

Ik duim voor je & op naar zondag :hug:
Pergamon schreef:
06-09-2019 08:48
Als iemand met een traject achter de rug: bescherm jezelf en test liever een dag later dan een dag eerder. Je maakt jezelf helemaal gek zo, en dat is bij geen enkele uitkomst wenselijk.

(edit: voordat er wordt gezegd "een dag wachten, je bent gek", ik heb pas getest op 3 dagen na de testdag. Pure zelfbescherming. Ik raad het iedereen aan.)
Ik zelfs zeven dagen na testdag.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Ik heb met ovitrelle iedere dag getest om te zien wanneer het uit mijn lichaam was: met dag 8 was het weg. Met dag 10 testte ik weer positief door de zwangerschap.

Over twee dagen weer :)
Ik werd met ovitrelle altijd keuring op dag 13 ongesteld. Toen dat uitbleef durfde ik pas na drie dagen een test te doen
Kia•Ora schreef:
06-09-2019 09:42
Ik zelfs zeven dagen na testdag.
Was dat ook na je 3e ICSI poging?
TO, klopt het dus dat je nu in termen van ovulatie op 13 dpo zou zitten? 10 dagen na terugplaatsing van een embryo van 3 dagen oud, maakt 13? Dan zou een streepje op de meeste testen wel echt goed zichtbaar moeten zijn. Dus als dat niet zou is, zou ik een slag om de arm houden. Al weet je natuurlijk nooit wanneer innesteling is/zou zijn. Sterkte met afwachten :hug:
JessMariano_1986 schreef:
06-09-2019 09:08
Ik herken het vanuit een zelfde traject. En de wens is zo groot 🍀

Heb je ervaringen met eerdere terugplaatsingen? Ik werd standaard op dag 10 ongesteld. 11 x op een rij.

Ik testte zelfs al vanaf dag 8 zodat ik kon zien of de pregnyl mijn lijf uit was. Niet slim, weet ik ook. Maar het was het enige stukje controle dat ik had.

De laatste poging testte ik op dag 8 bijna niet waarneembaar positief. Die test liep op, zij het heeeeeelll licht. Dag 12 een clearblue die zei: zwanger. Dag 14 hetzelfde.

En je wilt niet weten hoeveel testen ik heb gedaan in het tijdsbestek van deze clearblue tot de eerste echo. In die maand dat we daarop moesten wachten zijn dat er misschien wel 25 geweest 🤦🏻‍♀️

Het resultaat is net één jaar geworden.

Ik duim voor je & op naar zondag :hug:
Zoals je zegt het is de enige controle en de wens na zoveel tegenslagen is dan zo groot.. ik heb zondag mijn laatste 1500 eenheden pregnyl gespoten en de eisprong met decappeltyl opgewekt voor de punctie het is gewoon afwachten ik weet het :bonk:
Laat je het weten zondag?
JessMariano_1986 schreef:
06-09-2019 10:48
Laat je het weten zondag?
Ik zal het zeker laten weten ik heb zojuist de kliniek gesproken en zei zeiden dat het eigelijk al uit het lichaam zou moeten zijn maar dat het toch voor de zekerheid wachten beter zal zijn getverdekkie... wanneer was jou eerste positieve test na tp?
Dit draadje ga ik even volgen. Wat een spannende dagen voor je, Alaynee...!! Ik hoop heeeeeel erg dat je test zondag knallend positief is! Gun het je zo!!
Als je zondag nog pregnyl hebt gespoten (dat is nog maar 5 dagen geleden), dan komt dat streepje nu vrijwel zeker van de pregnyl.

Het kan natuurlijk evengoed zo zijn dat het raak is, maar een test zegt op dit moment gewoon nog helemaal niets helaas!
Met deze extra pregnyl injecties moet je echt heel lang wachten voordat je betrouwbaar kunt testen..... sterkte met afwachten!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alaynee schreef:
06-09-2019 10:58
Ik zal het zeker laten weten ik heb zojuist de kliniek gesproken en zei zeiden dat het eigelijk al uit het lichaam zou moeten zijn maar dat het toch voor de zekerheid wachten beter zal zijn getverdekkie... wanneer was jou eerste positieve test na tp?
Heb even voor je teruggekeken. Terugplaatsing was een cryo, matig, 6 cellig.
Terugplaatsing op 27 november.
Eerste test op 5 december. Man gebeld later (ik vertrok vroeg naar het werk) of hij ook een streepje zag. Hij zei: nou met heel veel moeite.
6&7 december wederom een licht streepje. 8 december - clearblue 'Zwanger'

Ziekenhuis gebeld. Voorzichtig gefeliciteerd... En maandag moest ik nog een x testen. Dat was destijds 11 december (14 dagen na TP).

Eerste echo was 5 januari en toen klopte er een mooi hartje 🤞🍀
Wat ontzettend spannend!! Hoop voor je dat het raak is.
Iedereen hier kan zeggen dat je geduld moet hebben en af moet wachten, maar ik weet ook hoe moeilijk dat kan zijn als de wens zo groot is en je zelf maar zo beperkt invloed hebt op het hele proces :hug:
Als je echt duidelijkheid wilt is het wel het beste te wachten tot zondag en dan dezelfde soort Kruidvat test gebruiken. Dan kun je mooi zien of hij is opgelopen. Hoop het zo voor je!!
Poeszie schreef:
06-09-2019 10:03
Was dat ook na je 3e ICSI poging?
Nee geen ICSI, wel al jaren en jaren in een medisch traject... Maar maakt dat iets uit?
Kia•Ora schreef:
06-09-2019 11:30
Nee geen ICSI, wel al jaren en jaren in een medisch traject... Maar maakt dat iets uit?
Ja, in zoverre dat ik vaker lees op Viva dat mensen heel nonchalant zeggen ik heb zo lang gewacht met testen, maar dat dat anders kan voelen als je in maand 2 van proberen zat, dan na ICSI zoveel. Dan is dat vaak makkelijker gezegd dan gedaan, rustig afwachten
Poeszie schreef:
06-09-2019 11:54
Ja, in zoverre dat ik vaker lees op Viva dat mensen heel nonchalant zeggen ik heb zo lang gewacht met testen, maar dat dat anders kan voelen als je in maand 2 van proberen zat, dan na ICSI zoveel. Dan is dat vaak makkelijker gezegd dan gedaan, rustig afwachten
Ja, ik snap dat het in maand twee makkelijker is dan na al die jaren, ik beweer dan ook niet dat het wachten makkelijk is/was. Maar om jezelf te beschermen is het wél slimmer om niet te vroeg te testen. Dan krijg je dus dit soort stress.
flipje2 schreef:
06-09-2019 11:21
Als je zondag nog pregnyl hebt gespoten (dat is nog maar 5 dagen geleden), dan komt dat streepje nu vrijwel zeker van de pregnyl.

Het kan natuurlijk evengoed zo zijn dat het raak is, maar een test zegt op dit moment gewoon nog helemaal niets helaas!
Met deze extra pregnyl injecties moet je echt heel lang wachten voordat je betrouwbaar kunt testen..... sterkte met afwachten!
Dit, je hebt extra Pregnyl gespoten dus je kunt de testresultaten echt niet vergelijken met testen van iemand die alleen voor de punctie Pregnyl heeft gespoten. Je laatste Pregnyl was pas zondag, grote kans dat daar nog een restje van in je lichaam zit. Dat je op 13dpo zit en hij dan bij zwangrschap meestal positief is, zegt dan dus helaas niks.

Hopelijk blijven je testen positief en ben je zwanger! Succes, helaas bekende spanningsmomenten!
Heel makkelijk dat sommige zeggen dat je geduld moet hebben en afleiding moet zoeken.
Natuurlijk ben je super benieuwd! Ik hoop dat het streepje de komende dagen mooi oploopt.

Hier ook een vroege tester, en stippel ook, dus wij herkennen het :lol:
Pregnyl heeft een halfwaarde tijd van 33 uur geloof ik. Dus als je voor het gemak even 24 uur aanhoudt...
Zondag 1500
Maandag 750 etc

zit je vandaag rond de 50. Zwangerschapstest heeft iets van 20 nodig? Kruidvat volgens mij minder..? Ik weet het niet meer exact.

Dus hij zou heel goed positief van de pregnyl kunnen zijn.

Het ligt ook aan je stofwisseling hoe snel deze is. Dus helaas of nu doortesten of een aantal dagen afwachten..

Sterkte
anoniem_370052 wijzigde dit bericht op 06-09-2019 13:50
Reden: Spelfout
0.56% gewijzigd
Dankjewel dames!

Het is gewoon stom van mij dat ik zo vroeg al test maar kon het echt niet meer volhouden, ik dacht straks krijg ik direct een knaltest maar dat was natuurlijk niet het geval.

Ik heb hierdoor vanochtend naar Düsseldorf gebeld en de assistent zei dat het waarschijnlijk al wel uit het lichaam was met 5dagen en voorzichtig blij mocht zijn en dat zei 10dagen aanhouden als Nederlandse assistenten en de Duitsers voor de zekerheid 12dagen aanhielden maar lees dus hier andere info pfff een grote mindF...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven