Pril zwanger en het valt me lichamelijk zo tegen.

11-10-2019 19:44 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een nieuw account aangemaakt ivm herkenbaarheid/ schaamte.

Ik ben 8 weken zwanger. Helemaal gewenst en gepland, maar de echte blijdschap wil nog niet echt komen. Zoals de titel van dit topic al zegt, valt de zwangerschap op lichamelijk gebied erg tegen.

Ik ben halverwege de dertig en dit is mijn eerste zwangerschap. Ik was voor mijn zwangerschap fit, sportte iedere dag, geen overgewicht, rookte niet, geen andere ongezonde gewoontes.

Nu ik zwanger ben, voel ik me vanaf week 5 al een vaatdoek. Ik ben de hele dag misselijk en het is iedere dag weer een gevecht wat ik wel en niet kan eten. Gelukkig niet vaak overgeven, maar ik ervaar de misselijkheid als slopend. Als ik thuis ben lig ik meestal op de bank of op bed te slapen. Maar goed, dit hoort bij zwanger zijn en hopelijk gaat dit ergens rond week 12 over.

Maar daarnaast voel ik me nu dus ook al drie weken alsof ik griep krijg. Koude rillingen, spierpijn, stijve nekspieren, hoofdpijn, rugpijn, keel, opgezette klieren. Ik weet dat je weerstand lager is als je zwanger bent en ik dus gevoeliger ben voor virusjes enzo. Ik vraag me alleen af of dit grieperige gevoel inderdaad een griepje is of dat het bij de zwangerschap hoort.

Mijn gezonde eetpatroon is veranderd in vooral koolhydraten, vet eten en vla. Dat trek ik het best. Als ik groente zie begin ik te kokhalzen. Ik snap er helemaal niets van. Iedere dag neem ik me voor om gezonder te eten, maar het lukt gewoon echt niet. Ik slik wel foliumzuur, maar geen extra vitamines voor zwangere vrouwen. Zal me hier nog even in gaan verdiepen.

Tegen de misselijkheid heb ik al van alles geprobeerd. Ik heb alle topics hierover uitgeplozen, maar tot op heden nog geen oplossing gevonden.

Ik hoop eigenlijk wat herkenning en geruststelling te vinden in dit topic. Ik schaam me er best voor dat het me zo tegenvalt en voel me echt een enorme aansteller. Dat ik de hele dag met al mijn fysieke klachten bezig ben, heeft natuurlijk ook geen positief effect op mijn humeur. Op hele slechte dagen vraag ik mezelf zelfs wel eens af of ik zwanger had willen worden als ik dit had geweten. Ik voel me verdrietig hierdoor en ben bang dat dit een slechte invloed op mijn kindje heeft :|
the_Wicked_Witch schreef:
13-10-2019 12:38
Daarom vroeg ik ook om een bron, maar die zie ik vooralsnog niet.
Wikipedia natuurlijk. 🙄

To, maak je niet te druk, zwanger zijn is soms ook gewoon zwaar.

Ik heb de afgelopen tijd een enorme bak ellende over me heen gehad, heel veel hele verdrietige dingen en er gaan er dit jaar nog een aantal komen. Daarbij stress rondom de zwangerschap en eigen gezondheid en mijn kleintje doet het enorm goed hoor. Groeit goed, is lekker actief en :flirting: .

Qua eten, tja, dat is ook enorm veranderd en ik luister gewoon naar waar mijn lijf om vraagt en ja soms is dat niet de beste keuze, zo lang je maar niet explosief aankomt. Niet dat ik nu ineens zakken drop wegwerk maar eet veel vaker vanwege de honger en dat is echt vanwege de zwangerschap.

En hou voor ogen, je mag je kut voelen en dat mag je ook gewoon uitspreken. Zwanger zijn is niet altijd een roze wolk en is zwaar en doet soms zeer. Gelukkig gaat het daar niet om maar om het resultaat over een maandje of zeven. En mag je zwanger zijn gewoon driewerf kut vinden ook al wil je het zelf. Ik ben bijna tien jaar bezig geweest om zwanger te raken en heb echt momenten liggen huilen omdat ik het zo zwaar vond/vind en baalde van mijn lijf. En ik ben ervan overtuigd dat mijn kleintje gewoon vrolijk rond dobbert en er niks aan over zal houden. Je kunt niet negen maanden een blij ei zijn, dat is niemand...
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Kia•Ora schreef:
13-10-2019 16:08
Wikipedia natuurlijk. 🙄
Of het Viva-forum.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Solomio schreef:
13-10-2019 16:27
Of het Viva-forum.
Ook een goede optie.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Hè Kia,

Wat leuk dat jij zwanger bent, ook al is het soms geen roze wolk.
Van harte!
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
feow schreef:
13-10-2019 22:30
Hè Kia,

Wat leuk dat jij zwanger bent, ook al is het soms geen roze wolk.
Van harte!
Dankjewel! :kiss:
Heel herkenbaar. Voelde me alsof ik elke dag een kater had. Emfesene hielp bij mij ook niet. Ook van alles geprobeerd. Week 9 was het ergste. Daarna knapte het langzaamaan op. Af en toe een dag dat ik me wat beter voelde. Week 12 a 13 werd het echt beter. Ben 4 keer zwanger geweest en elke keer zei ik: dit nooit weer, tja en toch maar weer... enige wat mij hielp was genoeg slaap krijgen en tegen mezelf zeggen: dit gaat weer over. Sterkte en gefeliciteerd. Liefs

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven