Proberen vanaf mei 2012!

14-04-2012 14:55 2535 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben inmiddels 18 actieve schrijfsters. De tabel is gesloten. We raden je aan om je aan te sluiten bij een nieuwer topic. Veel succes!

Naam Leeftijd Kind Begonnen NOD/UD Zwanger? Bijzonderheden... Groenk 30 1 april 2012 UD
21/1/2013 week 34 (ma)
je klopt! (20/6)
EEN JONGEN! Koehandel 28 1 april 2012 UD
6/2/2013 week 31 (wo)
je klopt! (2/7)
EEN MEISJE! Barbabientje2 31 1 mei 2012 UD
13/2/2013 week 29 (wo)
je klopt! (16/7)
EEN MEISJE! Tocoala 29 1 april 2012 UD
16/2/2013 week 29 (za)
je klopt! (13/7)
EEN MEISJE! Wiesewies 28 1 mei 2012 UD
18/2/2013 week 29 (ma)
je klopt! (3/7)
EEN MEISJE! Loisje 34 2 april 2012 UD
07/3/2013 week 27 (za)
je klopt! (19/7)
VERRASSING! Schorpioen22 30 1 april 2012 UD
15/3/2013 week 25 (vr)
je klopt! (1/8)
EEN JONGEN! Blomster 35 1 april 2012 UD
26/3/2013 week 23 (di)
je klopt! (27/8)
EEN MEISJE! Sann21 30 1 mei 2012 UD
30/3/2013 week 23 (zo)
jes kloppen! (15/8)
2 JONGENS! Dreamzzz 28 1 mei 2012 UD
18/5/2013 week 16 (vr)
je klopt! (28/9) Suzy83 29 1 mei 2012 UD
15/6/2013 week 13 (za)
je klopt! (17/10) Jayla2 29 1 april 2012 UD
27/6/2013 week 12 (ma)
je klopt! (9/11) Bn1987 25 1 mei 2012 8 dec Ka_bo 23 1 april 2012 11 dec Kroes 26 1 okt 2012 14 dec Sproetje21 29 1 mei 2012 Oempa-loempa 27 1 mei 2012 Smikkie87 25 1 april 2012
Haha al die bakerpraatjes er is er nog eentje met een Chinese kalender. Afhankelijk van wanneer de kleine verwekt is (of uitgerekend, weet ik zo even niet) zou het een jongen of meisje worden (klopte bij mij niet maar de helft van de eerder genoemde bakerpraatjes ook niet ).

Schorpioen: als je geen brood lust en geen yoghurt (ook geen vla?), lust je dan wel crackers, cornflakes/fruit 'n fibre, harde broodjes? (ik lustte geen boterhammen maar wel harde broodjes/pistoletjes)
Hoi

Ik zit nu in mn 6e week, donderdag 7 weken

Woensdag eerste gesprek bij moeders voor moeders,

dan doen ze daar weer een test,hopelijk nog steeds zwanger..stom he...dat je daar aan twijfelt..

Waarom we het alleen tegen mijn ouders hebben gezegd en niet tegen mijn schoonouders, niet door de afstand,mijn schoonouders wonen zelfs nog dichterbij,zelfde woonplaats.

Nee we hadden in eerste instantie afgesproken het te zeggen bij de echo..maar denk je nou dat ik het kan verzwijgen voor mn eigen moeder..neeee... dus daar wel tegen gezegd,en mn vriend wil liever wachten met het zeggen, na de 1e echo zeggen we het tegen broers en zussen,en schoonouders,en na de 2e echo pas tegen de rest...inmiddels ook het boek veilig zwanger via internet gekocht,dus daar kan ik lekker in lezen...marktplaats is een goede plek voor die boeken,als je goed kijkt hebt je hem zo een stuk goedkoper in huis...meteen een boekje gekocht voor mn vriend..babymanagement..wel grappig...heeft hij tenslotte ook wat te lezen...
ohwja...ik denk trouwens dat ik een meisje in mn buik heb...

en mn vriend denkt een jongetje...dus 1 van twee heeft in ieder geval gelijk..maar wie...

horen we als alles goed blijft gaan bij de 20 weken echo wel..want we zijn beide veeeeels te nieuwsgierig..
@oempaloempa: oeeeh, het wordt nu spannend bij jou! Ga je woensdag ook testen?

@sann21: aah, ik dacht al: jullie hebben toch geen slechte band met jouw schoonouders? De reden is eigenlijk heel simpel, hihi. Ik moet ook zeggen dat ik het wel moeilijk vind om mijn mond te houden tegen mijn moeder. Voelt niet goed om zoiets groots te verzwijgen. Maar ik weet dat het goed is, het is ónze keuze om nog even te wachten tot na de echo. .

@bakerpraatjes: hahaha, daar is het nog veel te vroeg voor. Al die signalen, daar kan ik nog niks over zeggen... Wel grappig, maar ik geloof niet dat er veel van klopt.

@jayla2: uit de reactie van je leidinggevende blijkt wel dat ze rekening houden met zwangerschappen, als er zoveel vrouwen werken. En ik zou het in jouw geval ook hebben verteld hoor, het zou me ook niet lekker zitten. Veel succes met je evaluatiegesprek en ik duim met je mee voor contractverlening!

@barbarientje: ik heb op sommige dagen dagen ook last van (bijna) kramp in mijn kuiten! Zal er wel bij horen! Maar steunkousen, help! Dat klinkt alsof ik al heel oud word...

@geslacht: mijn vriend en ik grappen er wel over de laatste dagen: hij zegt een jongetje, en ik een meisje. Maar dat is meer voor de flauwekul. Ik heb eigenlijk echt geen voorkeur, maar er zijn al zoveel jongetjes geboren in onze vriendengroep, dat een meisje misschien wel leuk zou zijn... Maar echt, het maakt helemaal niks uit!

@hier: ik begin het nu toch wel een beetje spannend te vinden, morgen de echo. Zou het allemaal goed zijn?

Wij gaan het volgende week vertellen aan ouders, broers en zussen. En komend weekend gaan we met vrienden een weekendje weg, aan hen vertellen we het ook. Dat vind ik allemaal wel spannend hoor. Ik weet dat ze allemaal superblij zullen zijn, maar toch...
Even mijn verhaal kwijt. Ik heb een nare reactie gekregen op mijn zwangerschap van een direct familielid. Ik wil niet teveel in details treden maar ik denk dat deze reactie gebaseerd is op jaloezie. En ik begrijp heel goed dat jaloerse gevoelens kunnen ontstaan in zulke situaties, daar heb ik echt begrip voor. Maar ik vind het moeilijk dat het nu lijkt of ons dit niet gegund wordt.

Gisteravond in mijn bed een potje liggen janken. Nu probeer ik het naast mij neer te leggen, maar het zit mij toch dwars.
@barbarientje: wat vervelend zeg, zo'n nare reactie. Ik begrijp heel goed dat dit je dwars zit. Knuffel voor jou! Ik ben nl. ook bang voor de reactie van een familielid. Zij is al jaren aan het proberen om zwanger te raken (ze is een aantal jaar ouder dan ik) en is bezig met een medisch traject. En dat vind ik echt heel erg voor haar. Een paar maanden geleden gingen we eten met een aantal mensen en ze vertelde me dat ze erg tegen die dag had opgezien, omdat ze bang was dat ik ook zou gaan vertellen dat ik zwanger was (op dat moment was een ander familielid hoogzwanger), want dat zou ze echt heel erg vinden. Nou, fijn... Ik was toen natuurlijk niet zwanger, maar ik was achteraf wel wat kwaad om die opmerking. Want ik kan daar toch niks mee? Wat als ik wel zwanger was geweest? Ze heeft me echt een schuldgevoel aangepraat... Ik hoop echt dat zij nu ook zwanger is, of dat ze dat binnenkort wordt, maar ik moet haar het nieuws toch ook gaan vertellen en daar zie ik héél erg tegenop.
Hoi Allemaal!

Ongesteld geworden!! Klein baal momentje vanmorgen! cyclus was 37 dagen en weet nu dat de laatste ovulatietest de juiste was. Helaas pindakaas op naar de volgende ronde!

@ Jayla: ik hoop dat je een goed evaluatiegesprek krijgt! Goed van je dat je het verteld hebt.

@ bakerpraatjes: haha wat grappig die verhalen!

@ barba: he bah wat naar. Van mij ook een knuffel! Dat is niet leuk als mensen zo reageren.

@ Schorpioen: kan me voorstellen dat dat lastig wordt. Ik snap dat het lastig is als het niet lukt en om je heen worden mensen wel zwanger maar kom op zeg beetje respect voor de medemens!
@Schorpioen, erg herkenbaar! Tuurlijk is het heel moeilijk voor anderen waarbij het zwanger worden niet vanzelfsprekend verloopt. En daar moet ook ruimte voor zijn om over te kunnen praten. Maar het voelt niet eerlijk om dan een soort wrok naar andere zwangere te koesteren. Want wat kunnen die er aan doen?? We kunnen het toch ook moeilijk niet vertellen.

Sterkte met vertellen!! Vervelend dat je er nu al zo tegenop ziet.
Oempaloempa, bah dat is echt balen!! Helaas op naar de volgende ronde...
Barbabientje, wat vervelend.

Heel gemeen van deze mensen vind ik.

Je kunt moeilijk af gaan zitten wachten met zwanger proberen te worden tot dat je hele omgeving dat is..

Ik kan me bijvoorbeeld bij mijn zus indenken dat het even steekt maar ze zal echt wel blij voor me zijn en zoiets nooit zeggen.

Klinkt erg simpel, maar probeer je er niet te druk over te maken en wees vooral trots op je zwangerschap.

Dikke knuffel
Bedankt voor jullie lieve reacties, dat doet mij goed!
*poef*

@ Oempa-loempa: Wat balen dat je ongesteld bent geworden, dikke voor jou!

@ Barba: Wat een nare reactie zeg, en helemaal dat ze eerst 'mooi weer speelt' om vervolgens achteraf jou nog even een schuldgevoel aan te praten Ik kan me goed voorstellen dat het erg moeilijk is als iedereen om je heen zwanger wordt en jij dat ook graag wilt en het lukt niet, maar om dat nou op deze manier te uitten, dat vind ik niet fair en oneerlijk t.o.v. jou. Hopelijk kan ze zich er de komende maanden wat bij neerleggen en kan ze juist het leuke ervan gaan inzien dat jullie nu allebei zwanger zijn & er 2 kleinkinderen vlak na elkaar komen!

@ Schorpioen: Ik kan me indenken dat je er tegenop ziet om diegene het nieuws te gaan vertellen, wat gemeen om jou op die manier zo'n rotgevoel te geven. Ik kan me voorstellen dat het rot is voor haar als het niet lukt, maar daar kan ze ook op een normale manier met je over praten zou je denken. Sterkte ermee!
Ach Jayla, ik kan mij voorstellen dat je hiervan baalt! Je verheugt je er zo op!! Ik hoop dat de dagen omvliegen en het snel zaterdag is.
Hoi allemaal,

Even een berichtje van mij. Een uur geleden een echo gehad. Het is niet goed...

Er is geen hartactie meer en het vruchtje was al zo gekrompen dat het bijna al niet meer te zien was op de echo.

Erg verdrietig nu, zo naar het zienhuis om daar de opties te bespreken.

Het was ook allemaal te mooi om waar te zijn.

Ik wil graag wel met jullie blijven meeschrijven als dat goed is? Jullie zijn toch een soort van vriendinnen geworden.

Laat weten hoe het verder gaat!
ach jee Sproet wat naar en onverwacht!!hele grote knuffel voor jou, die kun je wel gebruiken nu. Sterkte straks in het ziekenhuis en uiteraard blijf jij meeschrijven!
Ow sproetje, wat erg! Ook van mij een dikke knuffel. Veel sterkte om dit te verwerken.
@sproetje21: onee! Wat erg! Heel veel sterkte zometeen in het ziekenhuis. Natuurlijk blijf je hier gewoon meeschrijven hoor, we gaan gewoon samen door! Knuffel voor jou!
@ Sproetje: Ach nee, wat erg! Wat een klap! Veel sterkte zometeen in het ziekenhuis en de periode daarna. En natuurlijk blijf je gewoon meeschrijven met ons, in voor- en tegenspoed!
@Jayla: Hé, jammer zeg, de echo verschoven. Maar twee dagen later valt toch nog wel mee? Het is voorbij voordat je het weet!

@barbarientje: vreemd hoor: eerst samen blij en gelukkig doen en daarna jou dingen gaat verwijten. Inderdaad een nare reactie.

@oempaloempa: balen dat je nu ongesteld bent! Maar wel één pluspunt: je hebt je eisprong herkend! Op naar de volgende ronde. We duimen allemaal met je mee!

@hier: bedankt voor jullie reacties op mijn verhaal over mijn familielid.
Ach Sproet, wat een verdrietig nieuws! Heel veel sterkte straks in het ziekenhuis en met de verwerking! Een dikke knuffel voor jou
@ Sproet: heel veel sterkte!!
Sproetje wat een verdrietig nieuws! Jij was toch bij de vorige echo ook een week terug gezet? Weet je of dat hier mee te maken heeft?

Heel veel sterkte en een hele dikke knuffel. Ik hoop dat je hier ook steun kunt vinden op het forum.
@de rest: hier alles ok, ik moet alleen even tijd vinden om uitgebreid te reageren, anders wordt het zo'n echo-post....:)
Oh nee Sproetje, wat erg! Sterkte...
@sproetje, sterkte en een dikke knuffel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven