Proberen zwanger te worden - deel 3
dinsdag 10 november 2015 om 20:09
Hier een forum van dames die zwanger proberen te worden. De meeste van ons zijn vanaf najaar 2014 bezig en dus al een poosje op weg. Daarom is iedereen welkom om mee te schrijven als je al minimaal 2 jaar aan het proberen bent zwanger te worden.
Lijkt het je leuk om mee te schrijven? We vinden het leuk als je je even voorstelt
.
Peach1990 en Da4ntje jullie schrijven hier al een tijd niet meer mee, maar we hopen allemaal dat jullie wens ooit vervuld zal worden!
Yeah, hieronder de dames die zwanger zijn!
.
Lieve Gadgetfreak, Proeliewoelie, Meivo, Miss94, Gurlie-1, Lisette_, Minilove, Suze27, Elliepie, Teacup, RianH, Mama_lin, Hil01, N89, Flower253, MissTiek2015, KimL en Bliss, jullie zijn inmiddels allemaal mama. Geniet van jullie kleintjes en kom af en toe nog eens langs om een update te geven.
Gebruikersnaam: Proberen2014-2015
Wachtwoord: Proberen
Lijkt het je leuk om mee te schrijven? We vinden het leuk als je je even voorstelt
| naam | leeftijd | ronde | #kind | NOD | bijzonderheden |
| flipje2 | 29/41 | ICSI1, tp5 | eerste | 15 aug? | kan alleen zwanger worden via ICSI 3x mk (jun '16, dec '16, jul '17) |
| Praatje | 34/42 | 58 | eerste | ? | 1 mk (feb '15) Gaat niet de mmm in |
Peach1990 en Da4ntje jullie schrijven hier al een tijd niet meer mee, maar we hopen allemaal dat jullie wens ooit vervuld zal worden!
Yeah, hieronder de dames die zwanger zijn!
| naam | leeftijd | #kind | afspraken | uitgerekend |
| Ylva | 31/30 | eerste | afspraken | 31 augustus '17 |
| Unicorn32 | 34/32 | eerste | 24 november '17 |
Lieve Gadgetfreak, Proeliewoelie, Meivo, Miss94, Gurlie-1, Lisette_, Minilove, Suze27, Elliepie, Teacup, RianH, Mama_lin, Hil01, N89, Flower253, MissTiek2015, KimL en Bliss, jullie zijn inmiddels allemaal mama. Geniet van jullie kleintjes en kom af en toe nog eens langs om een update te geven.
Gebruikersnaam: Proberen2014-2015
Wachtwoord: Proberen
anoniem_227911 wijzigde dit bericht op 18-07-2017 17:18
42.33% gewijzigd
zaterdag 12 maart 2016 om 13:06
Tja die "goede" hoop gaven ze vorig jaar ook na de eerste onderzoeken. Intussen zijn we wel weer bijna jaar verder en een operatie en endometriose rijker.
Beetje sceptisch ben ik dus wel!
@newskies, spannend die hsg. Ik zou het toch maar gewoon lekker doen. Het geeft wat ongemakkelijkheid van heftige menstruatie kramp maar daar ben je volgens mij zo vanaf.
Bij mij hebben ze het tijdens de operatie gedaan. Dat was wel beter.
@miss94. Mooie donkere test! Jij bent hartstikke zwanger. Geniet ervan!
Beetje sceptisch ben ik dus wel!
@newskies, spannend die hsg. Ik zou het toch maar gewoon lekker doen. Het geeft wat ongemakkelijkheid van heftige menstruatie kramp maar daar ben je volgens mij zo vanaf.
Bij mij hebben ze het tijdens de operatie gedaan. Dat was wel beter.
@miss94. Mooie donkere test! Jij bent hartstikke zwanger. Geniet ervan!
maandag 14 maart 2016 om 10:46
Gadget, ik begrijp het helemaal dat je nog wat sceptisch bent. Eerst zien, dan geloven. In ieder geval fijn dat de operatie goed verlopen is. Hoe is het nu met de pijn? Ik vind je erg dapper!
Lieve Newskies, succes morgen! HSG lijkt me geen pretje, maar wie weet gaat het jullie wel helpen! Ik begrijp je ook wel dat je kinderwens wat naar de achtergrond wat lijkt te verdwijnen, maar dat lijkt ook een beetje zelfbescherming. Dat je er wat relaxter in staat, kan sowieso geen kwaad toch? Wie weet gebeurt het dan wel spontaan
You never know. Als je de hoop maar niet op geeft!
Unicorn voor jou komen er ook spannende dagen aan he. Jij zit alweer even op het wachtbankje. Ik duim dat het IUI gesprek niet nodig is!
Ylva, hoe is het nu met jou? Wat heb jij een turbulente weken achter de rug zeg.. Kun je het een plekje geven nu?
Miss, kun je het al bevatten? Je laatste streep was super duidelijk hoor! Jij bent zwanger! Hoe is je vriend eronder? Heb je de verloskundige al gebeld voor een eerste afspraak?
Dikke en een voor iedereen!
Lieve Newskies, succes morgen! HSG lijkt me geen pretje, maar wie weet gaat het jullie wel helpen! Ik begrijp je ook wel dat je kinderwens wat naar de achtergrond wat lijkt te verdwijnen, maar dat lijkt ook een beetje zelfbescherming. Dat je er wat relaxter in staat, kan sowieso geen kwaad toch? Wie weet gebeurt het dan wel spontaan
Unicorn voor jou komen er ook spannende dagen aan he. Jij zit alweer even op het wachtbankje. Ik duim dat het IUI gesprek niet nodig is!
Ylva, hoe is het nu met jou? Wat heb jij een turbulente weken achter de rug zeg.. Kun je het een plekje geven nu?
Miss, kun je het al bevatten? Je laatste streep was super duidelijk hoor! Jij bent zwanger! Hoe is je vriend eronder? Heb je de verloskundige al gebeld voor een eerste afspraak?
Dikke en een voor iedereen!
maandag 14 maart 2016 om 11:26
Wow flipje wat leuk om te lezen dat de waardes goed zijn en je meteen bij de eerste poging ook echt zwanger bent,
spannend de eerste echo datum,
echt iets om naar uit te kijken
joepiee...
miss ook een echo datum, ook voor jou iets om lekker naar uit te kijken
en hopelijk gaan die krampen snel weg..
minilove, het hartje horen kloppen lijkt mij echt iets bijzonders
fijn dat het zo goed gaat
gadgetfreak, wat fijn dat de operatie goed gegaan is.
hoe is het nu met de pijn?
hopelijk al een heel stuk minder..
en hopelijk geeft het allemaal snel de goede bedoelingen en
ben je snel zwanger
ik duim voor je
oh newskies
wat herken ik toch wel veel in je verhaal
het gevoel dat de kinderwens naar de achtergrond verplaatst
ik zou het inderdaad heel graag willen
maar na zo lange tijd geloof ik er ook steeds minder in
deze dagen is ergens mijn eisprong
maar ik moet zeggen dat ik er deze keer helemaal geen moeite voor heb gedaan
wat ergens heel jammer is maar aan de andere kant wat rust geeft
de rust die ik vorige week had tijdens mijn weekendje weg heb ik echt even
als heel prettig ervaren
en dat gevoel houd ik nog even vast..
elke maand de hoop en daarna de flinke teleurstelling
ik ga me steeds meer bedenken wat wij allemaal kunnen zonder een kleintje
wij kunnen gaan en staan waar wij willen en wij zijn samen heel gelukkig zo
maar oh, het zou zo mooi zijn om een positieve test te mogen hebben en het hartje te mogen horen
het is allemaal best oneerlijk soms
hier,
dus alles eventjes op een laag pitje
ik geniet even van de rust die ik in mijn hoofd heb
en hopelijk helpt het ons in de volgende maand?
spannend de eerste echo datum,
echt iets om naar uit te kijken
joepiee...
miss ook een echo datum, ook voor jou iets om lekker naar uit te kijken
en hopelijk gaan die krampen snel weg..
minilove, het hartje horen kloppen lijkt mij echt iets bijzonders
fijn dat het zo goed gaat
gadgetfreak, wat fijn dat de operatie goed gegaan is.
hoe is het nu met de pijn?
hopelijk al een heel stuk minder..
en hopelijk geeft het allemaal snel de goede bedoelingen en
ben je snel zwanger
ik duim voor je
oh newskies
wat herken ik toch wel veel in je verhaal
het gevoel dat de kinderwens naar de achtergrond verplaatst
ik zou het inderdaad heel graag willen
maar na zo lange tijd geloof ik er ook steeds minder in
deze dagen is ergens mijn eisprong
maar ik moet zeggen dat ik er deze keer helemaal geen moeite voor heb gedaan
wat ergens heel jammer is maar aan de andere kant wat rust geeft
de rust die ik vorige week had tijdens mijn weekendje weg heb ik echt even
als heel prettig ervaren
en dat gevoel houd ik nog even vast..
elke maand de hoop en daarna de flinke teleurstelling
ik ga me steeds meer bedenken wat wij allemaal kunnen zonder een kleintje
wij kunnen gaan en staan waar wij willen en wij zijn samen heel gelukkig zo
maar oh, het zou zo mooi zijn om een positieve test te mogen hebben en het hartje te mogen horen
het is allemaal best oneerlijk soms
hier,
dus alles eventjes op een laag pitje
ik geniet even van de rust die ik in mijn hoofd heb
en hopelijk helpt het ons in de volgende maand?
maandag 14 maart 2016 om 18:12
Hallo meiden,
Vanmiddag ben ik ook al heen geweest. Om te kijken hoe het met de cystes was. Dat was allemaal goed. Verder konden we nog niet veel van de zwangerschap zien maar ze heeft mijn afspraak naar 31maart verzet dan heb ik dus de 7weken echo!
@suze
Mijn vriend kon het nog niet echt geloven! Maar begint het ook steeds meer te realiseren!
We hebben een stel vrienden het al verteld. Die wisten ook van alle behandelingen en dergelijke.
Vanmiddag ben ik ook al heen geweest. Om te kijken hoe het met de cystes was. Dat was allemaal goed. Verder konden we nog niet veel van de zwangerschap zien maar ze heeft mijn afspraak naar 31maart verzet dan heb ik dus de 7weken echo!
@suze
Mijn vriend kon het nog niet echt geloven! Maar begint het ook steeds meer te realiseren!
We hebben een stel vrienden het al verteld. Die wisten ook van alle behandelingen en dergelijke.
dinsdag 15 maart 2016 om 06:35
Hoi meiden, hoe is met jullie?
NewSkies vandaag HSG toch? Veel succes!
Ylva hoe is het op dit 'gekke' wachtbankje?
Ik vind het wachten tot de echo erg moeilijk omdat ik vrijwel aan niets voel dat ik zwanger ben, dus vanmorgen maar gewoon nog een testje gedaan. Nou, die was duidelijk! Teststreep wordt steeds donkerder. Ik moet maar leren om er gewoon een beetje op te vertrouwen....
NewSkies vandaag HSG toch? Veel succes!
Ylva hoe is het op dit 'gekke' wachtbankje?
Ik vind het wachten tot de echo erg moeilijk omdat ik vrijwel aan niets voel dat ik zwanger ben, dus vanmorgen maar gewoon nog een testje gedaan. Nou, die was duidelijk! Teststreep wordt steeds donkerder. Ik moet maar leren om er gewoon een beetje op te vertrouwen....
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
dinsdag 15 maart 2016 om 07:38
Flipje, de eerste weken zijn ongelooflijk spannend! De dagen tot de eerste echo duren láng, maar ook daarna zal de onzekerheid nog regelmatig toeslaan. Het is een heel kostbaar kindje en daarnaast barst je van de hormonen! Je moet inderdaad vertrouwen op je lichaam. Hier zijn we immers voor gemaakt. Succes!
Miss, leuk dat ook bij jou de eerste echo gepland staat. Spannend hoor.
Newskies, heeeeeel veel succes vandaag meid! Toitoitoi!
Miss, leuk dat ook bij jou de eerste echo gepland staat. Spannend hoor.
Newskies, heeeeeel veel succes vandaag meid! Toitoitoi!
dinsdag 15 maart 2016 om 07:42
Newskies ik wens je heel veel succes vandaag!
Praatje, ik begrijp goed wat je zegt, maar geef de moed nooit op!
Ik geloof dat ik al eens verteld heb over mijn manager he?
Die waren ook al een aantal jaren bezig en toen ze erover na gingen denken dat het misschien niet voor hun weggelegd was of eventueel adoptie, bleken ze ook na heel wat jaren in verwachting.
Het kan altijd nog en je lichaam heeft dat al eens bewezen, dus kan zomaar nog een keer gebeuren!
En flipje, hier heeft t ook lang geduurd haha. Gisteren termijn echo gehad en nu geloof ik t toch wel echt. Ook omdat ik niet meer mn buik zomaar kan negeren, die staat al echt bol.
Vertrouw op jezelf en koester juist het feit dat je niets merkt
Dat verdien je ook na alle ellende!
Praatje, ik begrijp goed wat je zegt, maar geef de moed nooit op!
Ik geloof dat ik al eens verteld heb over mijn manager he?
Die waren ook al een aantal jaren bezig en toen ze erover na gingen denken dat het misschien niet voor hun weggelegd was of eventueel adoptie, bleken ze ook na heel wat jaren in verwachting.
Het kan altijd nog en je lichaam heeft dat al eens bewezen, dus kan zomaar nog een keer gebeuren!
En flipje, hier heeft t ook lang geduurd haha. Gisteren termijn echo gehad en nu geloof ik t toch wel echt. Ook omdat ik niet meer mn buik zomaar kan negeren, die staat al echt bol.
Vertrouw op jezelf en koester juist het feit dat je niets merkt
Dat verdien je ook na alle ellende!
The finest pleasure is kindness to others.
dinsdag 15 maart 2016 om 12:56
Die eerste weken kunnen idd heel lang lijken te duren Flipje! Snap ook helemaal dat je denkt van huh maar hoe dan ik voel niks, ik had precies hetzelfde! Die kwaaltjes lijken er zo standaard bij te horen terwijl dat echt helemaal niet hoeft.
Idd wat hierboven ook al gezegd word die onzekerheid blijft de hele zwangerschap nog wel een beetje, al is het telkens om wat anders.
Fijn dat de test je toch weer even gerustgesteld heeft nu idd gewoon vertrouwen hebben meid en blij zijn dat je kwaaltjes vrij bent, niet iedereen heeft dat geluk! Ben het helemaal eens met Lisette.
Achteraf zal het trouwens lijken of deze weken voorbij gevlogen zijn. Het gaat zo snel allemaal.
Ik duim nog steeds door voor de rest hier!!
Idd wat hierboven ook al gezegd word die onzekerheid blijft de hele zwangerschap nog wel een beetje, al is het telkens om wat anders.
Fijn dat de test je toch weer even gerustgesteld heeft nu idd gewoon vertrouwen hebben meid en blij zijn dat je kwaaltjes vrij bent, niet iedereen heeft dat geluk! Ben het helemaal eens met Lisette.
Achteraf zal het trouwens lijken of deze weken voorbij gevlogen zijn. Het gaat zo snel allemaal.
Ik duim nog steeds door voor de rest hier!!
dinsdag 15 maart 2016 om 13:45
Hoi meiden! Ik kan nu even niet op iedereen reageren, al wil ik wel nog even @Miss94 feliciteren met dit bijzondere nieuws en een knuffel geven aan @praatje. En @gadget: fijn dat het relatief goed ging! Ik weet nog dat ik heel sceptisch was toen de gyn zei dat ik vruchtbaarder was na het doorspuiten. En terecht dus (in mijn geval!!).
Lief dat jullie naar me vragen
Hier loop ik even tegen een muur op helaas. Doordat door mijn afgebroken IUI de kans op een zwangerschap echt nihil is voelt het even alsof ik meer stilsta dan ooit. Ik ga er maar niet vanuit dat zijn zaad 6 dagen heeft overleefd, als dat zo was dan was ik vast al vanzelf zwanger geraakt. Ik ben nu dus alleen maar aan het wachten totdat ik ongesteld word volgende week. Ik loop dus een beetje vast: ik wil verder, maar dat kan niet.
Wat een domper zeg... Eerst ruim 1,5 jaar niet zwanger raken, dan een mislukte IUI-poging en mag ik pas weer in mei beginnen. Ik weet dat er meiden zijn die het erger hebben dan ik, maar een beetje meer geluk in dit hele traject heb ik inmiddels wel verdiend vind ik .
Gelukkig komt de bruiloft en de huwelijksreis steeds dichterbij! Ik heb er zo onwijs veel zin in! Ook in de vakantie, die heb ik erg nodig na een druk jaar in werk en privé opzicht.
Nou meiden, op naar een volle onderste tabel!
Lief dat jullie naar me vragen
Hier loop ik even tegen een muur op helaas. Doordat door mijn afgebroken IUI de kans op een zwangerschap echt nihil is voelt het even alsof ik meer stilsta dan ooit. Ik ga er maar niet vanuit dat zijn zaad 6 dagen heeft overleefd, als dat zo was dan was ik vast al vanzelf zwanger geraakt. Ik ben nu dus alleen maar aan het wachten totdat ik ongesteld word volgende week. Ik loop dus een beetje vast: ik wil verder, maar dat kan niet.
Wat een domper zeg... Eerst ruim 1,5 jaar niet zwanger raken, dan een mislukte IUI-poging en mag ik pas weer in mei beginnen. Ik weet dat er meiden zijn die het erger hebben dan ik, maar een beetje meer geluk in dit hele traject heb ik inmiddels wel verdiend vind ik .
Gelukkig komt de bruiloft en de huwelijksreis steeds dichterbij! Ik heb er zo onwijs veel zin in! Ook in de vakantie, die heb ik erg nodig na een druk jaar in werk en privé opzicht.
Nou meiden, op naar een volle onderste tabel!
dinsdag 15 maart 2016 om 14:59
Zo, ik heb het HSG onderzoek net gehad! Het was even behoorlijk pittig maar het goede nieuws is vooral dat alles er goed uit zag; mijn eileiders zijn goed doorgankelijk en baarmoeder zag er goed uit volgens de arts
Nu met een dekentje op de bank een middagje series kijken.
Ylva; ik spring even over je muur heen om je een knuffel te brengen: !! Niet fijn, dat gevoel dat je stilstaat en er niks aan kunt doen... weet dat je niet alleen bent, al voelt dat soms wel zo!!!
Nu met een dekentje op de bank een middagje series kijken.
Ylva; ik spring even over je muur heen om je een knuffel te brengen: !! Niet fijn, dat gevoel dat je stilstaat en er niks aan kunt doen... weet dat je niet alleen bent, al voelt dat soms wel zo!!!
dinsdag 15 maart 2016 om 15:25
Gadget jij topvrouw!
Flipje, geen paniek, ookal snap ik dat het even spannend is hoor!
Ik voelde ook helemaal niets tot 6 weken ongeveer... Gewoon heel even op de tanden bijten, je hebt al zoveel doorstaan Zelfs als je de 12w echo achter de rug hebt blijft het spannend, ik spreek dan voor mezelf he.. ben nu 19 weken zwanger en ik vraag me ook nog heel vaak af 'zou ze er nog zitten, zou alles goed zijn?' Stom wsch, maar ook wel normaal denk ik
Ylva, een dikke knuffel voor jou!!
NewSkies: voor jou ook een dikke knuffel, fijn dat het goed gegaan is! Nu lekker ontspannen!
Flipje, geen paniek, ookal snap ik dat het even spannend is hoor!
Ik voelde ook helemaal niets tot 6 weken ongeveer... Gewoon heel even op de tanden bijten, je hebt al zoveel doorstaan Zelfs als je de 12w echo achter de rug hebt blijft het spannend, ik spreek dan voor mezelf he.. ben nu 19 weken zwanger en ik vraag me ook nog heel vaak af 'zou ze er nog zitten, zou alles goed zijn?' Stom wsch, maar ook wel normaal denk ik
Ylva, een dikke knuffel voor jou!!
NewSkies: voor jou ook een dikke knuffel, fijn dat het goed gegaan is! Nu lekker ontspannen!
Happiness is only real when shared
dinsdag 15 maart 2016 om 15:40
@ flipje: idd heel normaal dat het spannend is... zoals elliepie zegt, even doorbijten, en het blijft spannend... zelfs op 35.2 weken 
als ze hier even niet beweegt denk ik al "oei er zal toch niets mis zijn"
en als ze beweegt wil ik dat ze ophoudt wegens te hard stampen...
aan iedereen die er nood aan heeft: dikke (en dat mag je letterlijk nemen) knuffel!
als ze hier even niet beweegt denk ik al "oei er zal toch niets mis zijn"
aan iedereen die er nood aan heeft: dikke (en dat mag je letterlijk nemen) knuffel!
dinsdag 15 maart 2016 om 15:57
Thnx Ellepie! Ik ben nog wel een beetje dizzy merk ik, maar een beetje werken (en forummen) op de bank gaat prima.
@ Gadget, ben jij inmiddels hersteld van alle pijn van het onderzoek? Ik snap je scepsis ook hoor, op een gegeven moment kom je toch een beetje in de "eerst zien, dan geloven" modus! Toch hoop ik heel hard dat deze goede hoop ook gewoon omgetoverd wordt tot dat ene streepje waar we allemaal zo op hopen! (wie had gedacht dat we ooit zoveel waarde zouden hechten aan een streep??)
En @ Praatje, blijkbaar moeten we door al deze dingen heen, en reageert ons lichaam en geest daar op allerlei manieren op, van hoop tot wanhoop, van vertrouwen tot onzekerheid... het blijft elke keer toch weer een hele uitdaging hè, om al die gedachten en gevoelens te accepteren en het leven te laten komen zoals het komt... Ik ben blij om te horen dat jij ook weer even wat rust hebt kunnen ervaren en ook (weer) je geluk kan voelen. Zelf merk ik nu al dat het me toch wel veel rust geeft dat het onderzoek nu achter de rug is. Ik ga ook proberen om deze flow mee te nemen en tegelijkertijd mezelf toe te staan dat ik er soms ook weer even uit ben.
En ik merk op de een of andere manier heb ik heel veel zin in seks nu, dus ik ga eens even kijken of ik mijn vriend zo ver kan krijgen, haha! (hij werkt thuis vandaag ) Lekker mn gevoel volgen!
@ Gadget, ben jij inmiddels hersteld van alle pijn van het onderzoek? Ik snap je scepsis ook hoor, op een gegeven moment kom je toch een beetje in de "eerst zien, dan geloven" modus! Toch hoop ik heel hard dat deze goede hoop ook gewoon omgetoverd wordt tot dat ene streepje waar we allemaal zo op hopen! (wie had gedacht dat we ooit zoveel waarde zouden hechten aan een streep??)
En @ Praatje, blijkbaar moeten we door al deze dingen heen, en reageert ons lichaam en geest daar op allerlei manieren op, van hoop tot wanhoop, van vertrouwen tot onzekerheid... het blijft elke keer toch weer een hele uitdaging hè, om al die gedachten en gevoelens te accepteren en het leven te laten komen zoals het komt... Ik ben blij om te horen dat jij ook weer even wat rust hebt kunnen ervaren en ook (weer) je geluk kan voelen. Zelf merk ik nu al dat het me toch wel veel rust geeft dat het onderzoek nu achter de rug is. Ik ga ook proberen om deze flow mee te nemen en tegelijkertijd mezelf toe te staan dat ik er soms ook weer even uit ben.
En ik merk op de een of andere manier heb ik heel veel zin in seks nu, dus ik ga eens even kijken of ik mijn vriend zo ver kan krijgen, haha! (hij werkt thuis vandaag ) Lekker mn gevoel volgen!
dinsdag 15 maart 2016 om 18:48
Hoe gaat het nu met jou, Gadget? Wat verrot dat je pijn hebt gehad.
Flipje, kan me voorstellen dat het spannend is!
Ylva, poeh, tot mei wachten, dat is lang! Knuffel aan jou!
Ook een knuffel aan Praatje!
En newskies, wat een goed nieuws dat alles goed was. Enne, veel plezier met je vriend
@hier. Overmorgen heb ik weer een echo bij de gyn, kijken of de clomid aanslaat. Bij de vorige echo was alles goed, geen cyste of overstimulatie. Ik hoop dat ik dan ook echt een eisprong krijg.
Liefs aan iedereen!
Flipje, kan me voorstellen dat het spannend is!
Ylva, poeh, tot mei wachten, dat is lang! Knuffel aan jou!
Ook een knuffel aan Praatje!
En newskies, wat een goed nieuws dat alles goed was. Enne, veel plezier met je vriend
@hier. Overmorgen heb ik weer een echo bij de gyn, kijken of de clomid aanslaat. Bij de vorige echo was alles goed, geen cyste of overstimulatie. Ik hoop dat ik dan ook echt een eisprong krijg.
Liefs aan iedereen!
dinsdag 15 maart 2016 om 18:57
@newskies fijn dat je het onderzoek achter de rug hebt en dat alles goed was.
@ylva erg balen dat je pas in mei weer verder kunt maar je hebt wel iets moois in het vooruitzicht staan. Geniet van de voorbereidingen die nog nodig zijn.
@hier ik heb gisteren en vandaag een follikel meting gehad en ik moet morgen weer terug. Omdat ik deze ronde begonnen ben met gonal f groeien er nu meerdere eitjes. Het is zeker dat er 3 gaan springen maar er bestaat ook een grote kans dat er een vierde mee gaat doen en dan houdt deze ronde voor mij ook op. Morgen wordt erg spannend want dan hoor ik of het erop of eronder is....
@ylva erg balen dat je pas in mei weer verder kunt maar je hebt wel iets moois in het vooruitzicht staan. Geniet van de voorbereidingen die nog nodig zijn.
@hier ik heb gisteren en vandaag een follikel meting gehad en ik moet morgen weer terug. Omdat ik deze ronde begonnen ben met gonal f groeien er nu meerdere eitjes. Het is zeker dat er 3 gaan springen maar er bestaat ook een grote kans dat er een vierde mee gaat doen en dan houdt deze ronde voor mij ook op. Morgen wordt erg spannend want dan hoor ik of het erop of eronder is....
woensdag 16 maart 2016 om 10:39
Hoi meiden, wat is er weer veel geschreven!!
Ik zeg alvast sorry als ik iemand vergeet, maar ik ga proberen op iedereen te reageren!
@Flipje en Miss94, volgens mij had ik jullie beiden al gefeliciteerd, maar bij deze nog een keer -> Gefeliciteerd!!
Houden jullie ons op de hoogte van de eerste echo's?! Leuk en spannend tegelijk kan ik me voorstellen!
@Proeliewoelie, spannende dag voor jou vandaag. Succes!!
@Praatje, ik snap je gevoel maar houd de moed erin. Het is jullie al eerder gelukt. Helaas niet met een positieve afloop, maar het is wel een keer gelukt en hopelijk overkomt dit wonder jullie nog een keer
@Meivo, ik hoop met je mee op een eisprong!! Gooo eitjes!!
@MissTiek, alweer bijna 36 weken! Het aftellen gaat bijna beginnen voor je!
@Elliepie, ik moest even 2x lezen toen ik las dat je 19 weken bent. Wat gaat dat snel!!
@Newskies, fijn dat de HSG goed nieuws bracht! Ik vond het ook onprettig, maar het goede nieuws daarna verzachtte de pijn wel gelukkig Ben je inmiddels een beetje bijgekomen ervan? Hebben jullie een plan voor nu of heb je zoiets van nu even niks en genieten van de positieve uitslag van de HSG? De HSG was bij ons het laatste onderzoek van de hele reeks zullen we maar zeggen en toen ook daar (gelukkig) niks uit kwam werd gezegd dat we over 6 maanden pas weer terug hoefden te komen en dat we dan over IUI konden gaan praten. Hebben jullie ook zoiets meegekregen?
@Suze, lief van je Ik hoop ook dat IUI niet nodig is. We gaan het zien over een paar dagen...
Mijn hoop is nu vooral dat ik niet weer onverwachts ongesteld wordt op het werk
@Gadget, hoe gaat het nu met je?
@Ylva, ik heb je een pb gestuurd
@Lisette, hoe gaat het nu met jou?
@hier, gisteren heb ik een test gedaan omdat ik het gevoel had dat ik misschien al een streepje zou zien. Dit is de eerste keer dat ik zo vroeg een test doe, aangezien er nog gewoon een (grote) kans bestaat dat ik ongesteld wordt. Maar ik had opeens de onbedwingbare drang om het te doen vanwege iets heel sufs; mijn hormoonhuishouding is denk ik he-le-maal van slag. Mijn gezicht zit namelijk onder de pukkeltjes en gekkigheidjes die ik normaal nooit heb, zelfs niet als ik ongesteld moet worden. Ik had een keer gehoord dat als je zwanger bent je dit o.a. kunt merken aan je huid ivm de verandering in hormoonhuishouding. Maar aangezien de test die ik gisteren deed me pijnlijk met de neus op de feiten drukte dat ik niet zwanger ben of uberhaupt hcg getraceerd is, denk ik dat ik gewoon dingen in mijn hoofd haal en ik rekening moet houden met een 'gewone' ongesteldheid zoals de afgelopen 21 maanden
Mijn snelle berichtje is een half boek geworden, sorry Voor iedereen die het nu kan gebruiken:
Ik zeg alvast sorry als ik iemand vergeet, maar ik ga proberen op iedereen te reageren!
@Flipje en Miss94, volgens mij had ik jullie beiden al gefeliciteerd, maar bij deze nog een keer -> Gefeliciteerd!!
Houden jullie ons op de hoogte van de eerste echo's?! Leuk en spannend tegelijk kan ik me voorstellen!
@Proeliewoelie, spannende dag voor jou vandaag. Succes!!
@Praatje, ik snap je gevoel maar houd de moed erin. Het is jullie al eerder gelukt. Helaas niet met een positieve afloop, maar het is wel een keer gelukt en hopelijk overkomt dit wonder jullie nog een keer
@Meivo, ik hoop met je mee op een eisprong!! Gooo eitjes!!
@MissTiek, alweer bijna 36 weken! Het aftellen gaat bijna beginnen voor je!
@Elliepie, ik moest even 2x lezen toen ik las dat je 19 weken bent. Wat gaat dat snel!!
@Newskies, fijn dat de HSG goed nieuws bracht! Ik vond het ook onprettig, maar het goede nieuws daarna verzachtte de pijn wel gelukkig Ben je inmiddels een beetje bijgekomen ervan? Hebben jullie een plan voor nu of heb je zoiets van nu even niks en genieten van de positieve uitslag van de HSG? De HSG was bij ons het laatste onderzoek van de hele reeks zullen we maar zeggen en toen ook daar (gelukkig) niks uit kwam werd gezegd dat we over 6 maanden pas weer terug hoefden te komen en dat we dan over IUI konden gaan praten. Hebben jullie ook zoiets meegekregen?
@Suze, lief van je Ik hoop ook dat IUI niet nodig is. We gaan het zien over een paar dagen...
Mijn hoop is nu vooral dat ik niet weer onverwachts ongesteld wordt op het werk
@Gadget, hoe gaat het nu met je?
@Ylva, ik heb je een pb gestuurd
@Lisette, hoe gaat het nu met jou?
@hier, gisteren heb ik een test gedaan omdat ik het gevoel had dat ik misschien al een streepje zou zien. Dit is de eerste keer dat ik zo vroeg een test doe, aangezien er nog gewoon een (grote) kans bestaat dat ik ongesteld wordt. Maar ik had opeens de onbedwingbare drang om het te doen vanwege iets heel sufs; mijn hormoonhuishouding is denk ik he-le-maal van slag. Mijn gezicht zit namelijk onder de pukkeltjes en gekkigheidjes die ik normaal nooit heb, zelfs niet als ik ongesteld moet worden. Ik had een keer gehoord dat als je zwanger bent je dit o.a. kunt merken aan je huid ivm de verandering in hormoonhuishouding. Maar aangezien de test die ik gisteren deed me pijnlijk met de neus op de feiten drukte dat ik niet zwanger ben of uberhaupt hcg getraceerd is, denk ik dat ik gewoon dingen in mijn hoofd haal en ik rekening moet houden met een 'gewone' ongesteldheid zoals de afgelopen 21 maanden
Mijn snelle berichtje is een half boek geworden, sorry Voor iedereen die het nu kan gebruiken:
woensdag 16 maart 2016 om 17:24
lieve allemaal
wat zijn jullie toch schatten
al die positieve leuke berichtjes
die een mens echt goed doen
dank jullie wel!!
ja lisette, inderdaad het verhaal heb je al een keer aangeven,
en ook veel mensen om mij heen praten over soort gelijke
verhalen
dat mensen na een aantal jaren toch ineens zwanger raken
en ergens weet ik heel goed dat ik moed moet houden,
maar soms is dat echt heel erg zwaar
maar het even op een laag pitje leggen is ook geen slecht teken,
het geeft zelfs wat rust,
waar ik misschien toch (on)bewust wel aan toe ben.
en inderdaad mijn lichaam heeft al eens laten zien dat het kan
en dat is ook het enige waar ik de moed vandaan kan halen
lisette fijn dat jij het nu ook echt kan geloven,
dat je echo en je groeiende buik het ook bevestigen
oh flipje geniet misschien maar van de momenten zonder de kwaaltjes
er zijn nog genoeg weken/maanden dat de kwaaltjes
goed aanwezig kunnen zijn
maar ik begrijp het wel hoor
elke maand let ik ook op dingen die je "hoort" te voelen
als teken van
maar net wat miss zegt
het hoeft niet
je kan ook zwanger zijn zonder dingen te voelen
ylva bedankt voor je knuffel
maar ik geef je een knuffel terug hoor
zeker heb je het verdiend en is dit even een zware domper
maar ga lekker genieten van de aanloop naar je bruiloft
en dan geloof ik ook bij jou dat alles zeker goed gaat komen
je hebt zin in je vakantie
heb je een leuke huwelijksreis in de planning?
wat fijn newskies dat je hsg onderzoek er goed uit zag
dat is toch weer een prettig idee, toch?
en ik geloof ook wat jij schrijft hoor
ik geloof er ook in dat het allemaal zo moet zijn
zoals het leven loopt
niets is zomaar, ik denk dat alles een betekenis heeft
dus dit zal zo moeten zijn,
al is dat soms erg moeilijk om er mee om te gaan
hopelijk heb jij je vriend zover kunnen krijgen
en lekker van elkaar kunnen genieten
ook zonder de bedoelde opdracht is het fijn om van en met elkaar
te kunnen genieten
oh proeliewoelie spannend
hoe is het vandaag afgelopen?
hopelijk blijft de vierde gewoon lekker zitten....
ah jammer unicorn dat je geen streepje hebt waargenomen
wat kan ons lichaam ons voor de gek houden he
dat je ineens pukkeltjes ziet die geen betekenis hebben
dikke knuffel meid.
liefs aan allemaal
houd het kort deze keer
wat zijn jullie toch schatten
al die positieve leuke berichtjes
die een mens echt goed doen
dank jullie wel!!
ja lisette, inderdaad het verhaal heb je al een keer aangeven,
en ook veel mensen om mij heen praten over soort gelijke
verhalen
dat mensen na een aantal jaren toch ineens zwanger raken
en ergens weet ik heel goed dat ik moed moet houden,
maar soms is dat echt heel erg zwaar
maar het even op een laag pitje leggen is ook geen slecht teken,
het geeft zelfs wat rust,
waar ik misschien toch (on)bewust wel aan toe ben.
en inderdaad mijn lichaam heeft al eens laten zien dat het kan
en dat is ook het enige waar ik de moed vandaan kan halen
lisette fijn dat jij het nu ook echt kan geloven,
dat je echo en je groeiende buik het ook bevestigen
oh flipje geniet misschien maar van de momenten zonder de kwaaltjes
er zijn nog genoeg weken/maanden dat de kwaaltjes
goed aanwezig kunnen zijn
maar ik begrijp het wel hoor
elke maand let ik ook op dingen die je "hoort" te voelen
als teken van
maar net wat miss zegt
het hoeft niet
je kan ook zwanger zijn zonder dingen te voelen
ylva bedankt voor je knuffel
maar ik geef je een knuffel terug hoor
zeker heb je het verdiend en is dit even een zware domper
maar ga lekker genieten van de aanloop naar je bruiloft
en dan geloof ik ook bij jou dat alles zeker goed gaat komen
je hebt zin in je vakantie
heb je een leuke huwelijksreis in de planning?
wat fijn newskies dat je hsg onderzoek er goed uit zag
dat is toch weer een prettig idee, toch?
en ik geloof ook wat jij schrijft hoor
ik geloof er ook in dat het allemaal zo moet zijn
zoals het leven loopt
niets is zomaar, ik denk dat alles een betekenis heeft
dus dit zal zo moeten zijn,
al is dat soms erg moeilijk om er mee om te gaan
hopelijk heb jij je vriend zover kunnen krijgen
en lekker van elkaar kunnen genieten
ook zonder de bedoelde opdracht is het fijn om van en met elkaar
te kunnen genieten
oh proeliewoelie spannend
hoe is het vandaag afgelopen?
hopelijk blijft de vierde gewoon lekker zitten....
ah jammer unicorn dat je geen streepje hebt waargenomen
wat kan ons lichaam ons voor de gek houden he
dat je ineens pukkeltjes ziet die geen betekenis hebben
dikke knuffel meid.
liefs aan allemaal
houd het kort deze keer
woensdag 16 maart 2016 om 18:01
De iui gaat vrijdag door

Ik had een follikel van 19, 17, 14 en 12.5 ze gaan ervan uit dat die van 12.5 niet mee zal doen. De kans op een meerling is wel besproken maar ik acht de kans op een drieling klein. Vandaar dat we er voor hebben gekozen om de iui door te laten gaan. Er komen weer een paar spannende weken aan zullen we maar zeggen.
Ik had een follikel van 19, 17, 14 en 12.5 ze gaan ervan uit dat die van 12.5 niet mee zal doen. De kans op een meerling is wel besproken maar ik acht de kans op een drieling klein. Vandaar dat we er voor hebben gekozen om de iui door te laten gaan. Er komen weer een paar spannende weken aan zullen we maar zeggen.
donderdag 17 maart 2016 om 09:26
Hai meiden!
Proeliewoelie, yeah voor het goede nieuws. Wat ontzettend fijn dat de IUI vrijdag (morgen!) door kan gaan. Ik duim als een malle voor je!
Lisette, fijn dat de termijnecho goed was.
Ylva, er zijn altijd "ergere" verhalen, en oorlog is erger, maar dat ben jij niet. Voor jou is dit nu even realiteit en het is gewoon verschrikkelijk. En dat is zo ontzettend logisch. Die onzekerheid is killing. Daar mag je ook verdrietig en gefrustreerd om zijn! Maar je bruiloft komt dichtbij, en daarna lekker op reis. En dan is het alweer bijna mei en kunnen jullie verder. Dikke voor jou
Newskies, fijn dat het er goed uit zag! En zin in seks is in dit proces nooit verkeerd toch, hihi.
Meivo, succes vandaag! Ik hoop dat het er goed uit ziet voor je en dat je eindelijk een eisprong hebt!
Unicorn, he bah wat vervelend dat je lichaam je nog steeds zo voor de gek kan houden na al die maanden. Een extra klap als de test dan wit blijkt te zijn. Ook voor jou een dikke pff het is je zo gegund na al die tijd!
Praatje mag ik iets brutaals vragen? Ik weet dat je de stap naar de medische wereld niet wilt maken (of je vriend niet), en dat respecteer ik! Maar als je nu het succesverhaal van Flipje hoort, heb je dan niet zoiets van: zou ik het toch eens moeten doen? Ik ben gewoon even nieuwsgierig hoor! Als je het vervelend vind, moet je het maar zeggen.
Miss94, spannend meid. Nog 2 weken wachten. Duurt een eeuwigheid he? Als je het fijn vind kun je je afspraak hierboven neerzetten, ik zie dat Flipje een extra tabje heeft aangemaakt voor afspraken.
Heb je verder al "kwaaltjes"? Of merk je nog niet zoveel?
Peach, ik moest laatst nog aan je denken! Hoe is het met jou meid?
Hier gaat het sinds een paar dagen weer beter met de misselijkheid. Gelukkig, was ik wel aan toe na 16 weken beroerd zijn. Morgen pretecho. Leuk, maar toch ook weer spannend
Proeliewoelie, yeah voor het goede nieuws. Wat ontzettend fijn dat de IUI vrijdag (morgen!) door kan gaan. Ik duim als een malle voor je!
Lisette, fijn dat de termijnecho goed was.
Ylva, er zijn altijd "ergere" verhalen, en oorlog is erger, maar dat ben jij niet. Voor jou is dit nu even realiteit en het is gewoon verschrikkelijk. En dat is zo ontzettend logisch. Die onzekerheid is killing. Daar mag je ook verdrietig en gefrustreerd om zijn! Maar je bruiloft komt dichtbij, en daarna lekker op reis. En dan is het alweer bijna mei en kunnen jullie verder. Dikke voor jou
Newskies, fijn dat het er goed uit zag! En zin in seks is in dit proces nooit verkeerd toch, hihi.
Meivo, succes vandaag! Ik hoop dat het er goed uit ziet voor je en dat je eindelijk een eisprong hebt!
Unicorn, he bah wat vervelend dat je lichaam je nog steeds zo voor de gek kan houden na al die maanden. Een extra klap als de test dan wit blijkt te zijn. Ook voor jou een dikke pff het is je zo gegund na al die tijd!
Praatje mag ik iets brutaals vragen? Ik weet dat je de stap naar de medische wereld niet wilt maken (of je vriend niet), en dat respecteer ik! Maar als je nu het succesverhaal van Flipje hoort, heb je dan niet zoiets van: zou ik het toch eens moeten doen? Ik ben gewoon even nieuwsgierig hoor! Als je het vervelend vind, moet je het maar zeggen.
Miss94, spannend meid. Nog 2 weken wachten. Duurt een eeuwigheid he? Als je het fijn vind kun je je afspraak hierboven neerzetten, ik zie dat Flipje een extra tabje heeft aangemaakt voor afspraken.
Heb je verder al "kwaaltjes"? Of merk je nog niet zoveel?
Peach, ik moest laatst nog aan je denken! Hoe is het met jou meid?
Hier gaat het sinds een paar dagen weer beter met de misselijkheid. Gelukkig, was ik wel aan toe na 16 weken beroerd zijn. Morgen pretecho. Leuk, maar toch ook weer spannend