Proberen zwanger te worden - deel 3
dinsdag 10 november 2015 om 20:09
Hier een forum van dames die zwanger proberen te worden. De meeste van ons zijn vanaf najaar 2014 bezig en dus al een poosje op weg. Daarom is iedereen welkom om mee te schrijven als je al minimaal 2 jaar aan het proberen bent zwanger te worden.
Lijkt het je leuk om mee te schrijven? We vinden het leuk als je je even voorstelt
.
Peach1990 en Da4ntje jullie schrijven hier al een tijd niet meer mee, maar we hopen allemaal dat jullie wens ooit vervuld zal worden!
Yeah, hieronder de dames die zwanger zijn!
.
Lieve Gadgetfreak, Proeliewoelie, Meivo, Miss94, Gurlie-1, Lisette_, Minilove, Suze27, Elliepie, Teacup, RianH, Mama_lin, Hil01, N89, Flower253, MissTiek2015, KimL en Bliss, jullie zijn inmiddels allemaal mama. Geniet van jullie kleintjes en kom af en toe nog eens langs om een update te geven.
Gebruikersnaam: Proberen2014-2015
Wachtwoord: Proberen
Lijkt het je leuk om mee te schrijven? We vinden het leuk als je je even voorstelt
| naam | leeftijd | ronde | #kind | NOD | bijzonderheden |
| flipje2 | 29/41 | ICSI1, tp5 | eerste | 15 aug? | kan alleen zwanger worden via ICSI 3x mk (jun '16, dec '16, jul '17) |
| Praatje | 34/42 | 58 | eerste | ? | 1 mk (feb '15) Gaat niet de mmm in |
Peach1990 en Da4ntje jullie schrijven hier al een tijd niet meer mee, maar we hopen allemaal dat jullie wens ooit vervuld zal worden!
Yeah, hieronder de dames die zwanger zijn!
| naam | leeftijd | #kind | afspraken | uitgerekend |
| Ylva | 31/30 | eerste | afspraken | 31 augustus '17 |
| Unicorn32 | 34/32 | eerste | 24 november '17 |
Lieve Gadgetfreak, Proeliewoelie, Meivo, Miss94, Gurlie-1, Lisette_, Minilove, Suze27, Elliepie, Teacup, RianH, Mama_lin, Hil01, N89, Flower253, MissTiek2015, KimL en Bliss, jullie zijn inmiddels allemaal mama. Geniet van jullie kleintjes en kom af en toe nog eens langs om een update te geven.
Gebruikersnaam: Proberen2014-2015
Wachtwoord: Proberen
anoniem_227911 wijzigde dit bericht op 18-07-2017 17:18
42.33% gewijzigd
vrijdag 18 maart 2016 om 11:16
Hej dames wat gaaf al die zwangeren! Supergoed zeg!!! Gefeliciteerd allemaal.
Ik schrijf wat minder mee maar lees jullie nog steeds hoor wij zijn alleen een punt waarmee we niet goed weten wat we moeten. Het lijkt gewoon niet te lukken en ik wil daar niet teveel mee bezig zijn omdat ik ook al een. Zoontje heb dat het niet verdiend dat ik steeds down ben.
Laatst dacht jk echt dat ik zwanger was want dikke week overtijd maar nee toch niet gewoon 1 x overgeslagen.
Dus proberen een beetje los te laten hier en hoop dat als kk nog ietsjes meer afval het misschien toch vanzelf gaat.
Dikke knuffel voor jullie allemaal!
En proeloewoelie zet hem op met de uiu.
En alle zwangeren geniet ervan! Nog even en jullie hebben een mooie baby en dan weet je waarvoor we het allemaal gedaan hebben!
Ik schrijf wat minder mee maar lees jullie nog steeds hoor wij zijn alleen een punt waarmee we niet goed weten wat we moeten. Het lijkt gewoon niet te lukken en ik wil daar niet teveel mee bezig zijn omdat ik ook al een. Zoontje heb dat het niet verdiend dat ik steeds down ben.
Laatst dacht jk echt dat ik zwanger was want dikke week overtijd maar nee toch niet gewoon 1 x overgeslagen.
Dus proberen een beetje los te laten hier en hoop dat als kk nog ietsjes meer afval het misschien toch vanzelf gaat.
Dikke knuffel voor jullie allemaal!
En proeloewoelie zet hem op met de uiu.
En alle zwangeren geniet ervan! Nog even en jullie hebben een mooie baby en dan weet je waarvoor we het allemaal gedaan hebben!
Life is like an hourglass glued to the table.
vrijdag 18 maart 2016 om 11:25
Net de iui behandeling gehad. Er zijn 4,8 miljoen zaadjes ingebracht. Zo'n 10 miljoen minder dan de vorige keer.... Maar nu wel 3 eitjes. Om 10.15 uur voelde ik links steken dus ik was heel benieuwd of dat mijn eisprong was. Maar de eitjes zaten er nog. Ze staan wel op springen dus hopelijk precies goed getimed. Nu weer wachten. 31 maart weet ik waarschijnlijk meer. Succes allemaal.
vrijdag 18 maart 2016 om 12:09
@Unicorn: wat vervelend van de testdrang, maar heel herkenbaar hoor.. Heb zo vaak een gevoel gehad dat ik moest testen. En soms dacht ik ook 'ook al is ie wit, dan weet ik het maar'.. Niet fijn natuurlijk..
@Proelie: wauw leuk zeg! En idd spannende tijden, mss ineens een tweeling
wie weet, ik duim heeeel hard voor je!!
@Ylva: wat Suze zegt, tuurlijk zijn er ergere dingen, maar dat slaat niet op jou, en iedereen heeft z'n eigen problemen.. dus dat jij nu baalt, dat mag, en daar heb je recht op Hopelijk kan je een beetje uitkijken naar de trouw en de reis die eraan komen..
@Meivo: hoe ging het?
@peach: jij bent een straffe madam hoor, dikke knuffel!
@Suze: geniet van je pretecho
@hier: geen nieuws, volgende week de 20w-echo, best een belangrijke dus.. Lig nu met griep en verkoudheid id zetel.. (of op de bank zoals de meesten van jullie dat zeggen)
@Proelie: wauw leuk zeg! En idd spannende tijden, mss ineens een tweeling
@Ylva: wat Suze zegt, tuurlijk zijn er ergere dingen, maar dat slaat niet op jou, en iedereen heeft z'n eigen problemen.. dus dat jij nu baalt, dat mag, en daar heb je recht op Hopelijk kan je een beetje uitkijken naar de trouw en de reis die eraan komen..
@Meivo: hoe ging het?
@peach: jij bent een straffe madam hoor, dikke knuffel!
@Suze: geniet van je pretecho
@hier: geen nieuws, volgende week de 20w-echo, best een belangrijke dus.. Lig nu met griep en verkoudheid id zetel.. (of op de bank zoals de meesten van jullie dat zeggen)
vrijdag 18 maart 2016 om 12:16
@suze en unicorn, bedankt voor jullie lieve woorden. Unicorn, dat is het ergste, als je echt denkt dat je dan zwanger bent. De natuur is soms echt gemeen... Suze, hoe was je pretecho? Leuk, zeker? Was alles goed?
@proeliewoeli, spannend, spannend!! Ik duim voor je!
@peach, het is waarschijnlijk ook wel fijn om een beetje los te laten, of niet? Vrienden van mij gaan nu weer een hormoontraject in . Bij hun eerste kind was dat ook het geval. Ze zeggen dat er Nu alleen niet zo'n druk achterzit als bij de eerste keer, omdat ze iig 1 kind hebben en dus al ouders zijn. Is dat bij jou ook zo?
@hier, bij de gyn was alles goed. Een ei stond op springen en krijg waarschijnlijk vandaag of morgen een eisprong, dus hebben we het natuurlijk gezellig gehad (hoewel romantisch echt wat anders is). Ik ben zo blij dat die clomid blijkt te werken. Toch is nog niets zeker. Over 2 weken weer telefoneren met de gyn. Zoooo spannend!!
@proeliewoeli, spannend, spannend!! Ik duim voor je!
@peach, het is waarschijnlijk ook wel fijn om een beetje los te laten, of niet? Vrienden van mij gaan nu weer een hormoontraject in . Bij hun eerste kind was dat ook het geval. Ze zeggen dat er Nu alleen niet zo'n druk achterzit als bij de eerste keer, omdat ze iig 1 kind hebben en dus al ouders zijn. Is dat bij jou ook zo?
@hier, bij de gyn was alles goed. Een ei stond op springen en krijg waarschijnlijk vandaag of morgen een eisprong, dus hebben we het natuurlijk gezellig gehad (hoewel romantisch echt wat anders is). Ik ben zo blij dat die clomid blijkt te werken. Toch is nog niets zeker. Over 2 weken weer telefoneren met de gyn. Zoooo spannend!!
vrijdag 18 maart 2016 om 13:26
@proeliewoelie ik ben net begonnen met duimen voor je en jullie 4,8 miljoen zaadcellen en je 3 eitjes!
@Elliepuie, ach beterschap meis, ben je net van zwg-misselijkheid af krijg je griep
@Meivo toi toi toi...bij ons was het romantische er ook echt af haha maar dat komt straks wel weer terug hoor, believe me
@Peach wat naar allemaal meis, de natuur speelt soms gemene spelletjes met je idd! Maar misschien ook wel lekker dat je even je gedachte ergens anders op kan focussen! Wie weet wat de lente brengt
@hier vanochtend vk controle en alles goed, ligt nog wel in een stuit maar hij heeft nog alle tijd om te draaien dus ik maak me niet zo'n zorgen. Vanmiddag nog een echo, super veel zin in om purkje weer even te zien! (VK en echoscopiste zijn 2 verschillende bij mij)
@Elliepuie, ach beterschap meis, ben je net van zwg-misselijkheid af krijg je griep
@Meivo toi toi toi...bij ons was het romantische er ook echt af haha maar dat komt straks wel weer terug hoor, believe me
@Peach wat naar allemaal meis, de natuur speelt soms gemene spelletjes met je idd! Maar misschien ook wel lekker dat je even je gedachte ergens anders op kan focussen! Wie weet wat de lente brengt
@hier vanochtend vk controle en alles goed, ligt nog wel in een stuit maar hij heeft nog alle tijd om te draaien dus ik maak me niet zo'n zorgen. Vanmiddag nog een echo, super veel zin in om purkje weer even te zien! (VK en echoscopiste zijn 2 verschillende bij mij)
Life is a party to be thrown
vrijdag 18 maart 2016 om 20:02
Spannend voor jou proeliewoelie! Nu duimen draaien dat het gewoon raak is!
Tsja meivo die romantiek is dan ver te zoeken dat begrijp ik wel. Alles voor het goede doel
Kiml fijn dat het goed was bij de vk! Ookal moet de kleine nog wel even draaien gelukkig is daar nog genoeg tijd voor.
Peach wat een domper zal dat geweest zijn dat je menstruatie heb over geslagen.. Hoop zo voor jullie dat het alsnof gaat lukken ookal begrijp ik dat je niet altijd even positief kan zijn
Ik laat het hier even bij meiden sorry. Ik heb sinds vorig weekend al de griep. Ben er echt sagerijnig van, verschrikkelijk zeg dat thuis zitten en van bed naar de bank verplaatsen.
Nu dacht ik dat het vanmorgen wat beter ging en toen werd ik dus misselijk.... Wat lekker al de hele dag aanhoud.
Tsja meivo die romantiek is dan ver te zoeken dat begrijp ik wel. Alles voor het goede doel
Kiml fijn dat het goed was bij de vk! Ookal moet de kleine nog wel even draaien gelukkig is daar nog genoeg tijd voor.
Peach wat een domper zal dat geweest zijn dat je menstruatie heb over geslagen.. Hoop zo voor jullie dat het alsnof gaat lukken ookal begrijp ik dat je niet altijd even positief kan zijn
Ik laat het hier even bij meiden sorry. Ik heb sinds vorig weekend al de griep. Ben er echt sagerijnig van, verschrikkelijk zeg dat thuis zitten en van bed naar de bank verplaatsen.
Nu dacht ik dat het vanmorgen wat beter ging en toen werd ik dus misselijk.... Wat lekker al de hele dag aanhoud.
zondag 20 maart 2016 om 14:34
Goedemiddag dames,
het is Lente, daar word ik best wel vrolijk van...
alleen jammer van de regen van vandaag,
jee Suze wat een brutale vraag, hihi
nee hoor dat mag je altijd vragen.
Zeker bekruipt mij af en toe het gevoel
van goh, hoe zou dat bij ons zijn, stel dat het lukt..
Wij hebben de keuze gemaakt om niet de medische
wereld in te gaan,
deze keuze was al gemaakt ver voor dat ik
bij deze groep kwam ( > waar ik me zeker op mijn gemak voel
en heel dankbaar ben voor alle gesprekken die hier zijn.
je kan hier lekker je hart luchten bij meiden in dezelfde situatie
en als je het nodig hebt zijn ze er met lieve woorden die
je dan hard nodig hebt)
vooral in het begin bij dit forum was ik wat onzeker,
oh en wat als wij het toch gaan proberen (de medische wereld)
er zijn zoveel mensen, zie hier onze dames
dat het wel lukt en je zo intens gelukkig bent.
maar om mij heen zijn er ook mensen waarbij het niet gelukt is
en hoe voel je je dan? ik denk dat ik niet tegen die spanning kan.
ik zou gek worden als het dan niet gelukt is.
(je weet het niet of het wel of niet gaat lukken)
je relatie moet sterk zijn, dat is in dit forum ook al eens voorbij gekomen
je moet zelf sterk zijn, en ik weet dat dat een zwakke kant van mijzelf is.
zoals jullie weten is het de keuze van mijn partner geweest
maar het is niet zo dat ik er niet achter sta
er zijn vele gesprekken geweest tussen ons en wij denken allebei dat het beter voor ons is om niet de medische wereld in te gaan
het is lastig om het hier zo te beschrijven, over het hoe en waarom.
en ik hoop dat ik het zo een beetje goed verwoord heb,
zonder er mensen mee beledigd heb, want dat is absoluut niet mijn bedoeling.
steeds vaker geef ik mijzelf het gevoel dat het goed is zo.
wij zijn gelukkig samen, kunnen staan en gaan waar en wanneer wij willen.
hopelijk komt de dag dat ik het kan los laten dat het niet lukt
en dat gaat af en toe steeds makkelijker
tot een klant in de winkel of een collega zwanger is
dan bekruipt het verdrietige en boze gevoel mij weer
binnenkort moet ik weer op kraamvisite
mijn collega loopt in het laatst van haar eerste zwangerschap
goed genoeg erover
ik begrijp je vraag en je gevoel hoor Suze
het is af en toe ook best lastig
wat fijn dat jij schrijft dat je misselijkheid wat is weg getrokken
hoe is je pretecho gegaan?
oh peach wat vervelend dat je je wat down voelt
toch wel vreemd denk je dan,
je hebt al een zoontje en dan toch wil een tweede niet lukken,
waarom is de natuur zo ingewikkeld?
zo is dat bij ons dus ook, heb een mk gehad, ruim een jaar geleden
en daarna gebeurd er niets.
het is allemaal zo lastig te volgen.
en dan houd je lichaam je zo voor de gek,
dat je niet weet wat je daarmee aan moet.
dikke knuffel peach
oh wat fijn dat de IUI is doorgegaan Proeliewoelie
spannend nu, ik ga hard voor je duimen dat het allemaal goed gaat.
Elliepie beterschap...
voel je je inmiddels al wat beterder?
spannend de 20 w echo..
Meivo spannend!!
hopelijk heeft jullie gezelligheid gedaan wat het moest doen
en heb je straks positief nieuws
ah, het was niet romantisch,
ook dat is soms iets wat hier ook wegvalt
(wat bij meerderen onder ons gebeurd, zoals je hier kan lezen)
het moeten, want.......
toch wel jammer, maar dan is het toch weer voor het goede doel...
kiml wie weet wat de lente brengt,
dat vind ik een leuke uitspraak
de hele natuur is op moment ermee bezig
de dagen worden langer en lichter
dus wij mensen voelen ons ook wat beter, gezelliger, fitter en actiever
ik heb er ook wat hoop op gevestigd...
fijn dat je controle weer goed was,
en ja de stuit, daar is nog tijd genoeg voor.
er is alle ruimte om een rondje te draaien
Gurlie voel je je al wat beterder?
wat naar dat je de griep hebt
kan mij voorstellen dat je humeur daar iets minder van word
er zijn ook nog zoveel mensen ziek.
wil maar niet over gaan.
nou hier weinig nieuws
verwacht volgende week (met Pasen) mijn menstruatie ergens,
heb zojuist zelf geprobeerd de tabel aan te passen
en dat is mij gelukt, de NOD stond nog op 07-02
klopt niet helemaal.
iedereen een fijne Zondag
en dikke knuffels voor iedereen die er een gebruiken kan..
liefs
het is Lente, daar word ik best wel vrolijk van...
alleen jammer van de regen van vandaag,
jee Suze wat een brutale vraag, hihi
nee hoor dat mag je altijd vragen.
Zeker bekruipt mij af en toe het gevoel
van goh, hoe zou dat bij ons zijn, stel dat het lukt..
Wij hebben de keuze gemaakt om niet de medische
wereld in te gaan,
deze keuze was al gemaakt ver voor dat ik
bij deze groep kwam ( > waar ik me zeker op mijn gemak voel
en heel dankbaar ben voor alle gesprekken die hier zijn.
je kan hier lekker je hart luchten bij meiden in dezelfde situatie
en als je het nodig hebt zijn ze er met lieve woorden die
je dan hard nodig hebt)
vooral in het begin bij dit forum was ik wat onzeker,
oh en wat als wij het toch gaan proberen (de medische wereld)
er zijn zoveel mensen, zie hier onze dames
dat het wel lukt en je zo intens gelukkig bent.
maar om mij heen zijn er ook mensen waarbij het niet gelukt is
en hoe voel je je dan? ik denk dat ik niet tegen die spanning kan.
ik zou gek worden als het dan niet gelukt is.
(je weet het niet of het wel of niet gaat lukken)
je relatie moet sterk zijn, dat is in dit forum ook al eens voorbij gekomen
je moet zelf sterk zijn, en ik weet dat dat een zwakke kant van mijzelf is.
zoals jullie weten is het de keuze van mijn partner geweest
maar het is niet zo dat ik er niet achter sta
er zijn vele gesprekken geweest tussen ons en wij denken allebei dat het beter voor ons is om niet de medische wereld in te gaan
het is lastig om het hier zo te beschrijven, over het hoe en waarom.
en ik hoop dat ik het zo een beetje goed verwoord heb,
zonder er mensen mee beledigd heb, want dat is absoluut niet mijn bedoeling.
steeds vaker geef ik mijzelf het gevoel dat het goed is zo.
wij zijn gelukkig samen, kunnen staan en gaan waar en wanneer wij willen.
hopelijk komt de dag dat ik het kan los laten dat het niet lukt
en dat gaat af en toe steeds makkelijker
tot een klant in de winkel of een collega zwanger is
dan bekruipt het verdrietige en boze gevoel mij weer
binnenkort moet ik weer op kraamvisite
mijn collega loopt in het laatst van haar eerste zwangerschap
goed genoeg erover
ik begrijp je vraag en je gevoel hoor Suze
het is af en toe ook best lastig
wat fijn dat jij schrijft dat je misselijkheid wat is weg getrokken
hoe is je pretecho gegaan?
oh peach wat vervelend dat je je wat down voelt
toch wel vreemd denk je dan,
je hebt al een zoontje en dan toch wil een tweede niet lukken,
waarom is de natuur zo ingewikkeld?
zo is dat bij ons dus ook, heb een mk gehad, ruim een jaar geleden
en daarna gebeurd er niets.
het is allemaal zo lastig te volgen.
en dan houd je lichaam je zo voor de gek,
dat je niet weet wat je daarmee aan moet.
dikke knuffel peach
oh wat fijn dat de IUI is doorgegaan Proeliewoelie
spannend nu, ik ga hard voor je duimen dat het allemaal goed gaat.
Elliepie beterschap...
voel je je inmiddels al wat beterder?
spannend de 20 w echo..
Meivo spannend!!
hopelijk heeft jullie gezelligheid gedaan wat het moest doen
en heb je straks positief nieuws
ah, het was niet romantisch,
ook dat is soms iets wat hier ook wegvalt
(wat bij meerderen onder ons gebeurd, zoals je hier kan lezen)
het moeten, want.......
toch wel jammer, maar dan is het toch weer voor het goede doel...
kiml wie weet wat de lente brengt,
dat vind ik een leuke uitspraak
de hele natuur is op moment ermee bezig
de dagen worden langer en lichter
dus wij mensen voelen ons ook wat beter, gezelliger, fitter en actiever
ik heb er ook wat hoop op gevestigd...
fijn dat je controle weer goed was,
en ja de stuit, daar is nog tijd genoeg voor.
er is alle ruimte om een rondje te draaien
Gurlie voel je je al wat beterder?
wat naar dat je de griep hebt
kan mij voorstellen dat je humeur daar iets minder van word
er zijn ook nog zoveel mensen ziek.
wil maar niet over gaan.
nou hier weinig nieuws
verwacht volgende week (met Pasen) mijn menstruatie ergens,
heb zojuist zelf geprobeerd de tabel aan te passen
en dat is mij gelukt, de NOD stond nog op 07-02
klopt niet helemaal.
iedereen een fijne Zondag
en dikke knuffels voor iedereen die er een gebruiken kan..
liefs
maandag 21 maart 2016 om 08:48
Jeej Praatje wat een boekwerk haha! Maar je uitleg is zeker duidelijk en ik denk niet dat je überhaupt iemand kan beledigen met jou gevoelens over dingen en al helemaal niet over dit onderwerp. Dit is een keuze die jij en je partner hebben gemaakt! Ik hoop intens dat jullie een kindje mogen krijgen!
En de VK had het aan het verkeerde eind. Beebje ligt mooi met zijn hoofdje naar beneden, en al zo diep dat ze zijn gezicht niet meer op de echo kon krijgen....Hij kan nog wel bewegen, rondjes draaien, maar niet meer echt koppeltje duikelen volgens mij. Dus de stuit is out of the question denk ik! Verklaart wel waarom ik zo veel moet plassen haha
En de VK had het aan het verkeerde eind. Beebje ligt mooi met zijn hoofdje naar beneden, en al zo diep dat ze zijn gezicht niet meer op de echo kon krijgen....Hij kan nog wel bewegen, rondjes draaien, maar niet meer echt koppeltje duikelen volgens mij. Dus de stuit is out of the question denk ik! Verklaart wel waarom ik zo veel moet plassen haha
Life is a party to be thrown
maandag 21 maart 2016 om 08:58
Praatje, duidelijk antwoord. Het lijkt erop dat je steeds meer berusting kan vinden in de keuzes die jullie hebben gemaakt en dat is wel erg prettig! Ik ben veel bewondering voor je, ik vind het erg sterk! Ik hoop echt voor je dat je toch zwanger zult raken, en mocht dit echt niet gaan gebeuren dat je hier ook vrede mee hebt. Volgens mij ben je op de goede weg
Elliepie, spannend hoor de 20 weken echo. Deze week dus.. Ik hoop dat je bent opgeknapt!
Oh Gurlie, jij ook al ziek.. en nog eens misselijk erbij.. Dat laatste kan natuurlijk ook van je zwangerschap komen
Bij mij was het in ieder geval niet alleen ochtendmisselijkheid maar 24/7-misselijkheid. Beterschap!
Meivo, wat spannend nu voor jou! Je zit zowaar op een echt wachtbankje. Ik duim voor je! En ook bij ons was het niet altijd even spontaan.. maar ook dat komt weer goed!
Peach, dat je dit zegt.. over je zoon.. zegt wel veel over dat je een enorm goede moeder bent! Ik hoop dat je het inderdaad los kunt laten en er vanzelf een mooie, spontane zwangerschap komt!
Proeliewoelie, ik duim voor je!
Kim, zo fijn dat die kleine goed ligt nu! Houden zo!
De echo was goed vrijdag! Mijn moeder en zusje waren mee, zij hadden nog nooit een echo gezien dus dat was wel heel bijzonder. De kleine lag lekker te drinken en kreeg ook nog de hik, grappig om te zien
Elliepie, spannend hoor de 20 weken echo. Deze week dus.. Ik hoop dat je bent opgeknapt!
Oh Gurlie, jij ook al ziek.. en nog eens misselijk erbij.. Dat laatste kan natuurlijk ook van je zwangerschap komen
Meivo, wat spannend nu voor jou! Je zit zowaar op een echt wachtbankje. Ik duim voor je! En ook bij ons was het niet altijd even spontaan.. maar ook dat komt weer goed!
Peach, dat je dit zegt.. over je zoon.. zegt wel veel over dat je een enorm goede moeder bent! Ik hoop dat je het inderdaad los kunt laten en er vanzelf een mooie, spontane zwangerschap komt!
Proeliewoelie, ik duim voor je!
Kim, zo fijn dat die kleine goed ligt nu! Houden zo!
De echo was goed vrijdag! Mijn moeder en zusje waren mee, zij hadden nog nooit een echo gezien dus dat was wel heel bijzonder. De kleine lag lekker te drinken en kreeg ook nog de hik, grappig om te zien
maandag 21 maart 2016 om 09:07
even heel kort een update van mij:
beuurk, wie zegt dat de eerste 16 weken zwaar waren die is er aan voor de moeite (allez, achteraf bekeken kon ik niet klagen)... nu 36+1 en ik slaap maar half, ik heb de hele dag door last van het zuur, mijn hele lijf wringt tegen en kan amper draaien in bed, ik heb geen zuurstof in mijn lijf, kan amper mijn schoenen nog aandoen, mijn handen zijn opgezwollen...
ik voel me gewoon een walvis op het droge!
kortom: tijd dat ze er uit kan komen... maar ik geloof niet dat ze veel vroeger als de uitgerekende datum zal komen!
veel beterschap aan de zieken, veel succes aan de zwangeren met hun echo's (en hun ziekzijn), en een knuffel aan iedereen die het nodig heeft (ik ga niet op iedereen reageren, jullie zijn met te veel actief
)...
beuurk, wie zegt dat de eerste 16 weken zwaar waren die is er aan voor de moeite (allez, achteraf bekeken kon ik niet klagen)... nu 36+1 en ik slaap maar half, ik heb de hele dag door last van het zuur, mijn hele lijf wringt tegen en kan amper draaien in bed, ik heb geen zuurstof in mijn lijf, kan amper mijn schoenen nog aandoen, mijn handen zijn opgezwollen...
ik voel me gewoon een walvis op het droge!
kortom: tijd dat ze er uit kan komen... maar ik geloof niet dat ze veel vroeger als de uitgerekende datum zal komen!
veel beterschap aan de zieken, veel succes aan de zwangeren met hun echo's (en hun ziekzijn), en een knuffel aan iedereen die het nodig heeft (ik ga niet op iedereen reageren, jullie zijn met te veel actief
maandag 21 maart 2016 om 10:21
Waaa, wat veel geschreven! Ik ga nu echt mensen vergeten, vind ik altijd wel een beetje erg van mezelf. Ok, ik ga mijn best doen.
Begin met mezelf (lekker ego
): dat ene dappere zaadje was 'm niet meer geworden. Ben gisteren ongesteld geworden helaas en weet nog steeds niet goed wat ik moet denken. Ik was uiteraard teleurgesteld, maar blij dat het vroeg was en dus dat ik gewoon weer in mijn normale cyclus en zonder IUI verder kan. Zat maar te wachten de afgelopen 2,5 week... Ik hoorde op een ander forum van een meisje dat het wel met 4 eitjes gaat proberen, was best een beetje jaloers dat ze dat durfde. Stel je echter voor dat je echt met een meerling zit, dan heb je wel je kindjes, maar je leven staat voor altijd op z'n kop. Moeilijke keuze, maar ik denk dat ik er verstandig aan heb gedaan. Al huilt m'n hart nog steeds een beetje om m'n vier verloren potentiële beebjes. Ik trouw over 2 weken (WAAAH <3 + vruchtbare periode moehaha), dus dat is een mooie overgang naar de eerste echte IUI half mei met de juistere dosis hormonen!
Nou, daar ga ik dan. Moet eigenlijk werken, maar dit forum is ook belangrijk haha:
@NewSkies Wat goed van de HSG!! Wat ben ik blij voor je! Ik weet nog dat ik trillend en bevend dat onderzoek inging. Was echt geen pretje nee, leek wel of iemand met z'n vuisten in mijn buik stompte. Uiteindelijk was het het dus waard, we weten nu dat het goed zit daar!
@Meivo Spannend!! Een echt wachtbankje, wat heerlijk. Hoop dat het net zo goed uitpakt als bij Miss!
@Proeliewoelie Ik ben wel een beetje jaloers hoor (positief bedoeld!). Top dat jouw IUI wel door is gegaan! Bij mij hadden ze het afgeblazen vrees ik, maar aangezien die van 12,5 inderdaad te klein is had ik het dan maar zelf geprobeerd. Terecht dus dat het doorging vind ik. Hoop dat er iig 1 kanjer tussenzit! We duimen hoor.
@unicorn Witte testen zijn afschuwelijk. Die testdrang had ik eind december ook (weet alleen niet meer waarom, al die symptomen die ik inmiddels gehad denk te hebben kan ik niet meer uit elkaar houden), met het resultaat dat ik huilend oud en nieuw inging. Leermomentje
@Praatje <3 Jij bent echt een topwijf. Als jij zwanger wordt en het kindje blijft plakken ga ik op je proosten. Hopelijk zelf ook met Jip en Jannekewijn, maar echt hoor.
@Suze Wat onwijs lief. Klopt ook wel. Ik overrelativeer nog weleens... Leuk hoor, die pretecho!
@Peach Dikke knuffel voor jou!!
Fijn dat het goed gaat met onze zwangere chicks. Al snap ik je heel goed MissTiek. Niet dat ik weet wat je doormaakt, maar ik hoor vaker dat de laatste weken geen pretje zijn.
En ik zie dat 31 maart spannend wordt: Proeliewoelie door de IUI en Miss door de echo. Go girls!
Begin met mezelf (lekker ego
Nou, daar ga ik dan. Moet eigenlijk werken, maar dit forum is ook belangrijk haha:
@NewSkies Wat goed van de HSG!! Wat ben ik blij voor je! Ik weet nog dat ik trillend en bevend dat onderzoek inging. Was echt geen pretje nee, leek wel of iemand met z'n vuisten in mijn buik stompte. Uiteindelijk was het het dus waard, we weten nu dat het goed zit daar!
@Meivo Spannend!! Een echt wachtbankje, wat heerlijk. Hoop dat het net zo goed uitpakt als bij Miss!
@Proeliewoelie Ik ben wel een beetje jaloers hoor (positief bedoeld!). Top dat jouw IUI wel door is gegaan! Bij mij hadden ze het afgeblazen vrees ik, maar aangezien die van 12,5 inderdaad te klein is had ik het dan maar zelf geprobeerd. Terecht dus dat het doorging vind ik. Hoop dat er iig 1 kanjer tussenzit! We duimen hoor.
@unicorn Witte testen zijn afschuwelijk. Die testdrang had ik eind december ook (weet alleen niet meer waarom, al die symptomen die ik inmiddels gehad denk te hebben kan ik niet meer uit elkaar houden), met het resultaat dat ik huilend oud en nieuw inging. Leermomentje
@Praatje <3 Jij bent echt een topwijf. Als jij zwanger wordt en het kindje blijft plakken ga ik op je proosten. Hopelijk zelf ook met Jip en Jannekewijn, maar echt hoor.
@Suze Wat onwijs lief. Klopt ook wel. Ik overrelativeer nog weleens... Leuk hoor, die pretecho!
@Peach Dikke knuffel voor jou!!
Fijn dat het goed gaat met onze zwangere chicks. Al snap ik je heel goed MissTiek. Niet dat ik weet wat je doormaakt, maar ik hoor vaker dat de laatste weken geen pretje zijn.
En ik zie dat 31 maart spannend wordt: Proeliewoelie door de IUI en Miss door de echo. Go girls!
maandag 21 maart 2016 om 10:28
@Meivo: ook weer herkenbaar hoor.. toen we aan de onderzoeken begonnen was het zelfs nog meer 'onromantisch'.. Het was echt van te moeten
Maar kijk, achteraf heb ik er geen spijt van hoor, alles voor de beeb! Go Go Go !!
@Praatje bedankt! Ik voel me al beter ja, lief dat je t vraagt.. af en toe 's avonds toch nog eens naar de wc lopen.. helaas, maar gelukkig veel minder! Vooral heel moe eigenlijk, ik zou de hele dag kunnen slapen.. en met mijn narcolepsie erbij is die combinatie natuurlijk niet zo denderend
@kiml fijn dat alles goed is met je baby! en dat ie goed ligt natuurlijk.. spannend!
Bedankt voor de beterschapswensen allemaal! Ik ben er weer bijna bovenop en weer aan het werk.
@Praatje bedankt! Ik voel me al beter ja, lief dat je t vraagt.. af en toe 's avonds toch nog eens naar de wc lopen.. helaas, maar gelukkig veel minder! Vooral heel moe eigenlijk, ik zou de hele dag kunnen slapen.. en met mijn narcolepsie erbij is die combinatie natuurlijk niet zo denderend
@kiml fijn dat alles goed is met je baby! en dat ie goed ligt natuurlijk.. spannend!
Bedankt voor de beterschapswensen allemaal! Ik ben er weer bijna bovenop en weer aan het werk.
Happiness is only real when shared
maandag 21 maart 2016 om 11:42
Wat een mooie, open verhalen en reacties allemaal !!!
De lente is begonnen en ik hoop dat deze voor ons allemaal weer veel moois zal brengen en zal laten groeien!
@ hier: het lijkt wel of er bij de HSG iets is "geopend" ofzo, sindsdien heb ik steeds zin in seks en zijn mijn tepels continue heel gevoelig. Die gevoelige tepels herken ik van vroeger, maar dat was al lang geleden dat ik dat zo heb gevoeld (en ik was al bijna vergeten dat ik dit vroeger zo had). Het is net alsof er toch wel ergens een blokkade zat die nu is opgeheven, heel apart! Herkent één van jullie, die ook een hsg heeft gehad, dit toevallig? Kan natuurlijk ook allemaal tussen mijn oren zitten, maar hoe dan ook is het wel een leuk effect Ben erg benieuwd wat deze maand zal brengen!! Omdat wij onze bruiloft hebben verplaatst naar augustus zal het ook fijn als ik níet zwanger wordt (anders 5 maanden zwanger tijdens mijn bruiloft) dus deze maand ben ik met beide uitslagen blij
@ Ylva jij trouwt over twee weken al, wat leuk en spannend dat het al zo dichtbij is!! En bijzonder dat dat dan ook juist in je vruchtbare periode is, ik heb al helemaal een plaatje voor me van een stralende vrouw die geniet al het moois van die dag en daarna ook stiekem uitziet naar de huwelijksnacht En ik begrijp heel goed dat je in je hoofd nog bezig bent met het verwerken van hetgeen er allemaal is gebeurd, vooral als je dan leest van anderen in een soortgelijke situatie kan ik me zo goed voorstellen dat je dan ook weer opnieuw gaan afwegen of je nu wel of niet de "juiste" keuze hebt gemaakt (zelf ben ik een enorme twijfelaar, dus gepieker en tweestrijd in mijn hoofd ken ik heel goed) ... Ik hoop dat je dat proces de ruimte kunt geven zonder jezelf dit kwalijk te nemen!! Dikke daarvoor!
Praatje het is al een aantal keer gezegd maar je verhaal heeft op mij ook heel veel indruk gemaakt, wat mooi hoe helder je kunt omschrijven in welk proces jij en jullie samen zit(ten)!!
Ik moet ook verder met werken, maar nog even snel een voor Misstiek; lijkt me ook pittig hoor als het op een gegeven moment zo zwaar voor je lijf wordt!! En lastig als je zo weinig slaapt... zijn er andere dingen die je kunt doen om te ontspannen? Zwemmen ofzo? (dat past dan ook wel weer bij het beeld van de walvis op het droge, haha...)
De lente is begonnen en ik hoop dat deze voor ons allemaal weer veel moois zal brengen en zal laten groeien!
@ hier: het lijkt wel of er bij de HSG iets is "geopend" ofzo, sindsdien heb ik steeds zin in seks en zijn mijn tepels continue heel gevoelig. Die gevoelige tepels herken ik van vroeger, maar dat was al lang geleden dat ik dat zo heb gevoeld (en ik was al bijna vergeten dat ik dit vroeger zo had). Het is net alsof er toch wel ergens een blokkade zat die nu is opgeheven, heel apart! Herkent één van jullie, die ook een hsg heeft gehad, dit toevallig? Kan natuurlijk ook allemaal tussen mijn oren zitten, maar hoe dan ook is het wel een leuk effect Ben erg benieuwd wat deze maand zal brengen!! Omdat wij onze bruiloft hebben verplaatst naar augustus zal het ook fijn als ik níet zwanger wordt (anders 5 maanden zwanger tijdens mijn bruiloft) dus deze maand ben ik met beide uitslagen blij
@ Ylva jij trouwt over twee weken al, wat leuk en spannend dat het al zo dichtbij is!! En bijzonder dat dat dan ook juist in je vruchtbare periode is, ik heb al helemaal een plaatje voor me van een stralende vrouw die geniet al het moois van die dag en daarna ook stiekem uitziet naar de huwelijksnacht En ik begrijp heel goed dat je in je hoofd nog bezig bent met het verwerken van hetgeen er allemaal is gebeurd, vooral als je dan leest van anderen in een soortgelijke situatie kan ik me zo goed voorstellen dat je dan ook weer opnieuw gaan afwegen of je nu wel of niet de "juiste" keuze hebt gemaakt (zelf ben ik een enorme twijfelaar, dus gepieker en tweestrijd in mijn hoofd ken ik heel goed) ... Ik hoop dat je dat proces de ruimte kunt geven zonder jezelf dit kwalijk te nemen!! Dikke daarvoor!
Praatje het is al een aantal keer gezegd maar je verhaal heeft op mij ook heel veel indruk gemaakt, wat mooi hoe helder je kunt omschrijven in welk proces jij en jullie samen zit(ten)!!
Ik moet ook verder met werken, maar nog even snel een voor Misstiek; lijkt me ook pittig hoor als het op een gegeven moment zo zwaar voor je lijf wordt!! En lastig als je zo weinig slaapt... zijn er andere dingen die je kunt doen om te ontspannen? Zwemmen ofzo? (dat past dan ook wel weer bij het beeld van de walvis op het droge, haha...)
maandag 21 maart 2016 om 12:17
@newskies: hehe, leuk dat je "blokkade" is opgeheven hopelijk levert het meer zin hebben en zo iets op ik duim voor jou!
5 maand zwanger met bruiloft lijkt me nog ideaal: je bent nog niet al te "dik", enkel je kleedje zal op het laatste moment moeten aangepast worden, je bent minder moe (normaal) als in het begin of op het eind, en je bent normaal gezien ook nog mobiel...
@ontspannen: ik "ontspan" in de zetel :p . voor activiteit heb ik weinig zin (doe wel nog dagelijks mijn kort fietstochtje naar het werk, en 3 verdiepen omhoog met de trap, vind dat al voldoende beweging
) . het was ooit mijn plan om nog wel te gaan zwemmen, maar ik weet niet of mijn heup/bekken/lies dat zo leuk vindt
. continu het gevoel als ik beweeg of in bed lig dat er een gloeiende pook in mijn lijf gestoken wordt bleh
5 maand zwanger met bruiloft lijkt me nog ideaal: je bent nog niet al te "dik", enkel je kleedje zal op het laatste moment moeten aangepast worden, je bent minder moe (normaal) als in het begin of op het eind, en je bent normaal gezien ook nog mobiel...
@ontspannen: ik "ontspan" in de zetel :p . voor activiteit heb ik weinig zin (doe wel nog dagelijks mijn kort fietstochtje naar het werk, en 3 verdiepen omhoog met de trap, vind dat al voldoende beweging
maandag 21 maart 2016 om 12:33
@Newskies Ja, dat herken ik!! Was ook het geval bij mij én mijn vriend. Seks werd opeens weer leuk, want zwanger worden kon gewoon en die stress was in ieder geval weg. Ik moet zeggen, nu het alsnog zo lang duurt, blijft natuurlijk de frustratie dat het niet lukt maar het blijft relaxt op dat vlak. Gewoon, omdat er met niemand wat mis lijkt te zijn. Het duurt alleen verrekte lang.
Dat twijfelen herken ik dus ook haha. Verschrikkelijk. Piekeren, twijfelen, chagrijnig worden omdat met elke keuze wat mis is en niets echt goed voelt.
Dat twijfelen herken ik dus ook haha. Verschrikkelijk. Piekeren, twijfelen, chagrijnig worden omdat met elke keuze wat mis is en niets echt goed voelt.
maandag 21 maart 2016 om 13:29
Ylva, wauw 2 weken nog... spannend maar zooooo leuk! Voor mij heeft trouwen ECHT iets toegevoegd aan mijn relatie. Ik kan niet goed uitleggen waarom, maar het heeft onze relatie nog veel intenser en mooier gemaakt. En de huwelijksnacht.... zeker van genieten! en dan als man & vrouw..
Newskies, ik heb geen HSG gehad maar wel onderzoeken na een jaar. Daarna (toen alles goed bleek te zijn) was er ook een soort blokkade opgeheven, ik snap wat je bedoelt. Wat konden weer meer van elkaar en de seks genieten. Ik hoop dat jullie in deze positieve flow blijven
MissTiek, oeh dat klinkt zwaar. Neem veel rust waar het kan!
Ellie fijn dat je bent opgeknapt!
Newskies, ik heb geen HSG gehad maar wel onderzoeken na een jaar. Daarna (toen alles goed bleek te zijn) was er ook een soort blokkade opgeheven, ik snap wat je bedoelt. Wat konden weer meer van elkaar en de seks genieten. Ik hoop dat jullie in deze positieve flow blijven
MissTiek, oeh dat klinkt zwaar. Neem veel rust waar het kan!
Ellie fijn dat je bent opgeknapt!
woensdag 23 maart 2016 om 08:24
Hallo meiden.
Hoe is het met iedereen?
Hier bijna twee weken na de operatie. Behalve het wondje in m'n navel (blijft toch een rot plekje) gaat het eigenlijk wel goed.
Ben inmiddels weer bezig met ovulatietesten. Ben heel benieuwd hoe m'n cyclus gaat zijn deze ronde.
Mocht iemand nog ovutesten gebruiken dan zijn die paarse van clearblue in de aanbieding op Groupon
Werkse vandaag!
Hoe is het met iedereen?
Hier bijna twee weken na de operatie. Behalve het wondje in m'n navel (blijft toch een rot plekje) gaat het eigenlijk wel goed.
Ben inmiddels weer bezig met ovulatietesten. Ben heel benieuwd hoe m'n cyclus gaat zijn deze ronde.
Mocht iemand nog ovutesten gebruiken dan zijn die paarse van clearblue in de aanbieding op Groupon
Werkse vandaag!
woensdag 23 maart 2016 om 13:17