Proberen zwanger te worden - deel 3
dinsdag 10 november 2015 om 20:09
Hier een forum van dames die zwanger proberen te worden. De meeste van ons zijn vanaf najaar 2014 bezig en dus al een poosje op weg. Daarom is iedereen welkom om mee te schrijven als je al minimaal 2 jaar aan het proberen bent zwanger te worden.
Lijkt het je leuk om mee te schrijven? We vinden het leuk als je je even voorstelt
.
Peach1990 en Da4ntje jullie schrijven hier al een tijd niet meer mee, maar we hopen allemaal dat jullie wens ooit vervuld zal worden!
Yeah, hieronder de dames die zwanger zijn!
.
Lieve Gadgetfreak, Proeliewoelie, Meivo, Miss94, Gurlie-1, Lisette_, Minilove, Suze27, Elliepie, Teacup, RianH, Mama_lin, Hil01, N89, Flower253, MissTiek2015, KimL en Bliss, jullie zijn inmiddels allemaal mama. Geniet van jullie kleintjes en kom af en toe nog eens langs om een update te geven.
Gebruikersnaam: Proberen2014-2015
Wachtwoord: Proberen
Lijkt het je leuk om mee te schrijven? We vinden het leuk als je je even voorstelt
| naam | leeftijd | ronde | #kind | NOD | bijzonderheden |
| flipje2 | 29/41 | ICSI1, tp5 | eerste | 15 aug? | kan alleen zwanger worden via ICSI 3x mk (jun '16, dec '16, jul '17) |
| Praatje | 34/42 | 58 | eerste | ? | 1 mk (feb '15) Gaat niet de mmm in |
Peach1990 en Da4ntje jullie schrijven hier al een tijd niet meer mee, maar we hopen allemaal dat jullie wens ooit vervuld zal worden!
Yeah, hieronder de dames die zwanger zijn!
| naam | leeftijd | #kind | afspraken | uitgerekend |
| Ylva | 31/30 | eerste | afspraken | 31 augustus '17 |
| Unicorn32 | 34/32 | eerste | 24 november '17 |
Lieve Gadgetfreak, Proeliewoelie, Meivo, Miss94, Gurlie-1, Lisette_, Minilove, Suze27, Elliepie, Teacup, RianH, Mama_lin, Hil01, N89, Flower253, MissTiek2015, KimL en Bliss, jullie zijn inmiddels allemaal mama. Geniet van jullie kleintjes en kom af en toe nog eens langs om een update te geven.
Gebruikersnaam: Proberen2014-2015
Wachtwoord: Proberen
anoniem_227911 wijzigde dit bericht op 18-07-2017 17:18
42.33% gewijzigd
maandag 7 maart 2016 om 20:22
maandag 7 maart 2016 om 20:41
Ohhh Flipje, wat een spanning voor jou!! Lijkt me ook pittig hoor, de hele tijd die zenuwen en waarschijnlijk gaan je gedachten de hele tijd alle kanten op, en natuurlijk ook angst, want -waaaaah zo irritant- dat hoort er nu allemaal bij ben ik bang..... Zie die gedachtenstroom maar eens te stoppen, dat kan dus volgens mij echt bijna niet want JE WILT HET GEWOON WETEN! Ik zie je al liggen vannacht , maar ik hoop eigenlijk voor jou dat je vannacht ook nog een beetje durft te dromen en dan morgen weer verder zien wat de dag gaat brengen!! In ieder geval een dikke voor jou!!
maandag 7 maart 2016 om 20:47
maandag 7 maart 2016 om 21:03
@Gurlie Wat een heerlijkheid, gefeliciteerd!
@Proeliewoelie Bruinverlies is voor mij ook altijd het bewijs dat het niet is gelukt... Hoe hard ik telkens ook hoop
@Flipje Kut dat je je kut voelt... Ik denk aan je.
@hier Dankjulliewel voor de vet lieve woorden! De standaarddosering van 75 (eenheden?) Gonal F bracht mijn eierstokken dus een soort groot WTF-moment, benieuwd of ze de dosering gaan halveren.
Ik voel me dus ook best kut. Heb 5 dagen geleden onbeschermde seks gehad en waarschijnlijk morgen de eisprong (ik temperatuur). De dokter zei dat zaad 7 dagen 'geldig' kan zijn en daarom moest ik provera slikken om innesteling te voorkomen. Maar meiden, ik kon het niet over mijn hart verkrijgen
(. Moest zo hard huilen... Heb wel netjes eencondoom gebruikt dit weekend, maar dat was al dubbel. Een vierling wil ik niet en is zeer onverstandig, maar de kans dat zijn zaad zo lang overleeft? Daar geloof ik geen zak van. Al die maanden dat we spot on seks hadden en waar het niets uitmaakte, moet ik dan nu geloven dat het 6 dagen overleeft en dan ook nog eens een vierling veroorzaakt? Ik wilde toch een beetje hoop hebben op dat ene dappere zaadje dat nu plots uit vier kanjers kan kiezen (als ze uberhaupt groter zijn gegroeid - dat ook nog eens).
Wellicht onverstandig, maar ik geloof er niets van én dit voelde gewoon beter. Vond het een mooie tussenweg. Dus. Zit ik toch op een soort (vrij kansloos) wachtbankje, maar wel één met een beetje hoop.
@Proeliewoelie Bruinverlies is voor mij ook altijd het bewijs dat het niet is gelukt... Hoe hard ik telkens ook hoop
@Flipje Kut dat je je kut voelt... Ik denk aan je.
@hier Dankjulliewel voor de vet lieve woorden! De standaarddosering van 75 (eenheden?) Gonal F bracht mijn eierstokken dus een soort groot WTF-moment, benieuwd of ze de dosering gaan halveren.
Ik voel me dus ook best kut. Heb 5 dagen geleden onbeschermde seks gehad en waarschijnlijk morgen de eisprong (ik temperatuur). De dokter zei dat zaad 7 dagen 'geldig' kan zijn en daarom moest ik provera slikken om innesteling te voorkomen. Maar meiden, ik kon het niet over mijn hart verkrijgen
Wellicht onverstandig, maar ik geloof er niets van én dit voelde gewoon beter. Vond het een mooie tussenweg. Dus. Zit ik toch op een soort (vrij kansloos) wachtbankje, maar wel één met een beetje hoop.
maandag 7 maart 2016 om 21:34
Jeetje Ylva wat moeilijk! Ik snap je helemaal... Wie weet zat er wel een superzaadje tussen en is er nog net 1 eitje bevrucht? Ik hoop het zo! In elk geval: mocht je nu toch nog zwanger worden kunnen ze op de echo altijd zien hoeveel vruchtjes er zijn en mocht er dan een meerling zijn kun je daar op dat moment natuurlijk ook nog over beslissen (hoe moeilijk ook)...
Maar ehh... 75 eenheden vind ik best wel veel! Ik spoot voor de ICSI 100 eenheden en heb daarmee 14 follikels gekregen. Maar goed, bij mij konden ze dan wel al van tevoren zien dat ik waarschijnlijk sterk op de stimulatie zou reageren.
Volgende keer ga jij gewoon met minder eenheden aan de slag en dan komt het vast en zeker goed. Het is nu in elk geval duidelijk dat de Gonal-F wel werkt!
Maar ehh... 75 eenheden vind ik best wel veel! Ik spoot voor de ICSI 100 eenheden en heb daarmee 14 follikels gekregen. Maar goed, bij mij konden ze dan wel al van tevoren zien dat ik waarschijnlijk sterk op de stimulatie zou reageren.
Volgende keer ga jij gewoon met minder eenheden aan de slag en dan komt het vast en zeker goed. Het is nu in elk geval duidelijk dat de Gonal-F wel werkt!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
maandag 7 maart 2016 om 21:40
maandag 7 maart 2016 om 21:53
Ik had 14 follikels na 11 avonden met 100 eenheden en de laatste avond zelfs nog maar 50. Dat heeft 13 eicellen opgeleverd waarvan er 12 rijp waren.
De 'standaard dosis' voor IVF of ICSI is 150 eenheden, maar bij mij is specifiek voor een veel lagere dosis gekozen omdat ze bij de uitgangsecho al meer dan 30 beginnende follikels telden. Als die allemaal waren gaan groeien had ik een heel groot probleem gehad!
De 'standaard dosis' voor IVF of ICSI is 150 eenheden, maar bij mij is specifiek voor een veel lagere dosis gekozen omdat ze bij de uitgangsecho al meer dan 30 beginnende follikels telden. Als die allemaal waren gaan groeien had ik een heel groot probleem gehad!
dinsdag 8 maart 2016 om 06:52
dinsdag 8 maart 2016 om 07:11
@Flipje: waaaahhhh wat spannend!!! Ik ben benieuwd naar de uitslag van de test die je vandaag zal doen.
@Ylva: wat een dappere keuze Goed van je dat je naar je gevoel hebt geluisterd. En wat Flipje zegt; eventueel kun je altijd nog een (erg pittige dat wel) beslissing nemen mocht er een meerling zijn. Maar laten we niet zo ver denken. Eerst duimen als een malle nu je op het wachtbankje zit
@Ylva: wat een dappere keuze Goed van je dat je naar je gevoel hebt geluisterd. En wat Flipje zegt; eventueel kun je altijd nog een (erg pittige dat wel) beslissing nemen mocht er een meerling zijn. Maar laten we niet zo ver denken. Eerst duimen als een malle nu je op het wachtbankje zit
dinsdag 8 maart 2016 om 08:17
Flipje!!!! OMG!!!! Streepje is streepje hoor meid.
Zelf merkte ik ook helemaal niks tot een week na de positieve test.
Ik feliciteer je toch echt wel voorzichtig hoor!
Wanneer heb je de afspraak in het ziekenhuis voor bloedtest? Volgens mij was dat vrijdag he?
Zelf merkte ik ook helemaal niks tot een week na de positieve test.
Ik feliciteer je toch echt wel voorzichtig hoor!
Wanneer heb je de afspraak in het ziekenhuis voor bloedtest? Volgens mij was dat vrijdag he?
The finest pleasure is kindness to others.
dinsdag 8 maart 2016 om 08:30
dinsdag 8 maart 2016 om 13:25
Een streep is een streep Flipje! Voorzichtig gefeliciteerd! Ik snap dat je misschien op kwaaltjes wacht maar echt kwaaltjes zeggen niks! Weinig of veel hcg. Ik had ook geen kwaaltjes, zelfs nu ik 28 weken ben niet. Ik voelde van begin af aan niks aparts, was alleen een tijdje heel moe van week 6 tot en met week 13.
Nou hopelijk morgen een duidelijker streepje en dan op naar de bloedtest! Spannend!
Gelijk heb je Ylva, snap helemaal dat dit beter voelde voor jezelf! En idd beter een heeeel klein kansje dan helemaal geen kans. Hoop ook voor je dat er 1 heel sterk zaadje alsnog een van de eitjes tegenkomt.
Ps.
Balen Proeliewoelie.. Bruin is bij jou dus toch echt een slecht teken.. Jammer had t zo voor je gehoopt!
Spannend Gadget bijna je operatie succes meid!
Nou hopelijk morgen een duidelijker streepje en dan op naar de bloedtest! Spannend!
Gelijk heb je Ylva, snap helemaal dat dit beter voelde voor jezelf! En idd beter een heeeel klein kansje dan helemaal geen kans. Hoop ook voor je dat er 1 heel sterk zaadje alsnog een van de eitjes tegenkomt.
Ps.
Balen Proeliewoelie.. Bruin is bij jou dus toch echt een slecht teken.. Jammer had t zo voor je gehoopt!
Spannend Gadget bijna je operatie succes meid!
dinsdag 8 maart 2016 om 13:26
@Gurlie: zo leukkk!! heb er een goed gevoel bij, gefeliciteerd!!
@flipje, een streepje is een streepje, dus alvast een voorzichtige proficiat gewenst!!
@proeliewoelie: balen zeg.. verwen jezelf!!
@Ylva, voor jou ook een hele dikke knuffel.. wat een moeilijke beslissing.. en ookal word je zo goed als in die richting geduwd, je moet het toch maar beslissen.. dit moet vast heel dubbel voor je zijn.. wat gaan ze dan de volgende keer doen?
@flipje, een streepje is een streepje, dus alvast een voorzichtige proficiat gewenst!!
@proeliewoelie: balen zeg.. verwen jezelf!!
@Ylva, voor jou ook een hele dikke knuffel.. wat een moeilijke beslissing.. en ookal word je zo goed als in die richting geduwd, je moet het toch maar beslissen.. dit moet vast heel dubbel voor je zijn.. wat gaan ze dan de volgende keer doen?
Happiness is only real when shared
dinsdag 8 maart 2016 om 13:43
@flipje, ik zeg gewoon gefeliciteerd!! Waaah! Gaat het toch nog een beetje de goede Kant op met dit forum 
@gadget, veel sterkte!
@Ylva, dat klinkt als een moeilijke keuze, snap wel waarom he dat hebt besloten. Toch nog een beetje hoop.
@hier, ik was gister bij de gyn en gelukkig is het toch niet mijn oude gyn. Dat was echt een opluchting. Ben op de 55ste cyclusdag dan ongesteld geworden. Ze had geen oorzaak gevonden voor het uitblijven van mijn eisprong, moet nu chlomifen nemen en ben gister begonnen. Vind het allemaal heel spannend. Donderdag wil he een eerste echo maken, om te kijken hoe ik er op reageer.
@gadget, veel sterkte!
@Ylva, dat klinkt als een moeilijke keuze, snap wel waarom he dat hebt besloten. Toch nog een beetje hoop.
@hier, ik was gister bij de gyn en gelukkig is het toch niet mijn oude gyn. Dat was echt een opluchting. Ben op de 55ste cyclusdag dan ongesteld geworden. Ze had geen oorzaak gevonden voor het uitblijven van mijn eisprong, moet nu chlomifen nemen en ben gister begonnen. Vind het allemaal heel spannend. Donderdag wil he een eerste echo maken, om te kijken hoe ik er op reageer.
dinsdag 8 maart 2016 om 14:09
Flipje, gefeliciteerd! Duidelijke streep hoor. Wanneer is de bloedtest!
Ylva, ook ik begrijp je beslissing. Je ziet het wel...rare ronde zo..
Proeliewoelie, boehoe echt zo kl*te zeg!! Weet ook niet wat ik moet zeggen, had zo gehoopt op goed nieuws voor jou!
Meivo, fijn dat er nu actie is ondernomen. Wat is chlomifen? Wat doet dat?
Ylva, ook ik begrijp je beslissing. Je ziet het wel...rare ronde zo..
Proeliewoelie, boehoe echt zo kl*te zeg!! Weet ook niet wat ik moet zeggen, had zo gehoopt op goed nieuws voor jou!
Meivo, fijn dat er nu actie is ondernomen. Wat is chlomifen? Wat doet dat?
dinsdag 8 maart 2016 om 15:03
@lisette/kiml/Suze bloedtest is overmorgen.
@bliss met vermoeidheid heb ik al ervaring dankzij de hormoon injecties... dat overleef ik wel!
@proelie wat super jammer!!!
Lieve meiden, wat leuk al jullie reacties. Ik hoop zo dat ik ook snel voor jullie allemaal kan juichen!
@bliss met vermoeidheid heb ik al ervaring dankzij de hormoon injecties... dat overleef ik wel!
@proelie wat super jammer!!!
Lieve meiden, wat leuk al jullie reacties. Ik hoop zo dat ik ook snel voor jullie allemaal kan juichen!