Raar voelen na bevalling
maandag 11 juli 2016 om 12:47
Hebben jullie je ook zo raar, totaal niet jezelf, gevoeld na de bevalling?
Ik merk heel erg dat ik soms niet eens helder na kan denken en dat prikkels al snel teveel zijn.
Ik herken mezelf echt niet zoals ik me nu voel.
Ik kan het niet eens goed omschrijven wat het precies is, ben ook erg vergeetachtig.
Meer mensen last van gehad?
Ik merk heel erg dat ik soms niet eens helder na kan denken en dat prikkels al snel teveel zijn.
Ik herken mezelf echt niet zoals ik me nu voel.
Ik kan het niet eens goed omschrijven wat het precies is, ben ook erg vergeetachtig.
Meer mensen last van gehad?
maandag 11 juli 2016 om 12:58
Ja ik voel me verder goed, in de zin van niet ziek of iets dergelijks. Doe veel dingen op de automatische piloot. Hebben een makkelijk kindje, slaapt veel, drinkt goed. Ga zelfs ooit kijken of ie nog ademt.
Het ene uur gaat beter dan het andere.
Zal eerlijk zijn niet al teveel geslapen te hebben afgelopen 1,5 week. M'n leven is even een rollercoaster momenteel..
Ook geen behoefte aan slaap, wel aan rust.
Na een uur visite kijk ik ze zowat de deur uit maar vind het wel heel fijn een klein rondje te lopen met de kleine...
Zal eerlijk zijn niet al teveel geslapen te hebben afgelopen 1,5 week. M'n leven is even een rollercoaster momenteel..
Na een uur visite kijk ik ze zowat de deur uit maar vind het wel heel fijn een klein rondje te lopen met de kleine...
maandag 11 juli 2016 om 13:02
quote:donkerblauw schreef op 11 juli 2016 @ 12:58:
Ja ik voel me verder goed, in de zin van niet ziek of iets dergelijks. Doe veel dingen op de automatische piloot. Hebben een makkelijk kindje, slaapt veel, drinkt goed. Ga zelfs ooit kijken of ie nog ademt.
Klinkt allemaal heel normaal hoor
Je bent het gewoon niet gewend dat je je zo voelt nu.
Klinkt allemaal heel normaal hoor
Je bent het gewoon niet gewend dat je je zo voelt nu.
maandag 11 juli 2016 om 13:06
Dit is heel normaal, je hele hormoonhuishouding is van slag, fysiek gebeurt er van alles en je psyche raakt ook vaak wat uit balans door gebrek aan slaap. Ik had het gevoel in n kokon te leven, prikkels zoals visite of volle winkels trok ik heel slecht. Schreef alles op in notitiefunctie mobiel, anders vergat ik van alles. Eerste 6 weken heb ik middagrust genomen. Als slapen niet lukte dan lag ik te lezen op bed. Ging per week beter.
maandag 11 juli 2016 om 13:16
maandag 11 juli 2016 om 13:49
Ja, herkenbaar hoor, vooral het niet tegen prikkels kunnen. Zeg visite af (dat mag! Jij bent de kraamvrouw!) en ga cocoonen en vooral doen wat voor jou goed voelt. Als dat een rondje lopen is, dan doe je dat. Als dat 3 dagen het huis niet uitkomen is, dan doe je dat. Luister naar je gevoel, hoe moeilijk dat ook kan zijn als je zelf eigenlijk niet weet wat je voelt.
maandag 11 juli 2016 om 14:17
Ik ben nu twee weken na de bevalling en ik voel mij ook nog steeds raar.
Weinig slaap, veel met de kleine bezig omdat hij zo verkouden is, en daarnaast ook het huishouden, de boodschappen en dan nog de visite die telkens langs willen komen of onverwacht weer iemand aan de deur.
Gisteren hebben we voor het eerst visite afgezegd, en ook al is het niet raar om af te zeggen, het voelde wel erg lullig.
Maar we waren eindelijk eens met z'n drieën zonder verplichting buiten de deur of visite, dus we hadden er gewoon echt geen zin in.
Dus gewoon doen waar jij je goed bij voelt, zeg eens visite af, doe even je eigen ding.
Een bevalling is niet niks en vergt heel wat van je lichaam, daarvan goed herstellen is belangrijk.
Weinig slaap, veel met de kleine bezig omdat hij zo verkouden is, en daarnaast ook het huishouden, de boodschappen en dan nog de visite die telkens langs willen komen of onverwacht weer iemand aan de deur.
Gisteren hebben we voor het eerst visite afgezegd, en ook al is het niet raar om af te zeggen, het voelde wel erg lullig.
Maar we waren eindelijk eens met z'n drieën zonder verplichting buiten de deur of visite, dus we hadden er gewoon echt geen zin in.
Dus gewoon doen waar jij je goed bij voelt, zeg eens visite af, doe even je eigen ding.
Een bevalling is niet niks en vergt heel wat van je lichaam, daarvan goed herstellen is belangrijk.
maandag 11 juli 2016 om 15:09
Bordje op de deur hangen (en desnoods op je Facebook pagina of zoiets) met de mededeling dat jullie bezoekuren aanhouden. Dus ook dat er dagen zijn dat bezoek gewoonweg niet welkom is en dat jullie de deur dichthouden, zelfs voor Tante Truus uit Tokyo die "speciaal vandaag" overgekomen is.
Wel handig zo'n waas, tegen de tijd dat je er uit bent is merk je opeens dat je automatisch een totaal andere levensstijl met gewoontes hebt aangenomen, een waar nu ook een extra persoon deel van uitmaakt. Een veel gemakkelijkere manier van aanpassen aan een nieuwe situatie als dat je dat totaal nuchter en bewust zou moeten doen.
Wel handig zo'n waas, tegen de tijd dat je er uit bent is merk je opeens dat je automatisch een totaal andere levensstijl met gewoontes hebt aangenomen, een waar nu ook een extra persoon deel van uitmaakt. Een veel gemakkelijkere manier van aanpassen aan een nieuwe situatie als dat je dat totaal nuchter en bewust zou moeten doen.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
maandag 11 juli 2016 om 15:11
quote:Dragisa schreef op 11 juli 2016 @ 13:36:
Stoppen met die visite, ze kunnen je kind ook over een paar weken komen bewonderen als jij in je ritme zit. Even aan jezelf denken nu.
Eens.
Ik herken je gevoel TO, hield ook een flinke tijd aan moet ik zeggen. Hebben weinig bezoek laten komen maar was elke keer weer kapot. Vooral gesprekken voeren kostte mij veel moeite.
Stoppen met die visite, ze kunnen je kind ook over een paar weken komen bewonderen als jij in je ritme zit. Even aan jezelf denken nu.
Eens.
Ik herken je gevoel TO, hield ook een flinke tijd aan moet ik zeggen. Hebben weinig bezoek laten komen maar was elke keer weer kapot. Vooral gesprekken voeren kostte mij veel moeite.
maandag 11 juli 2016 om 15:13
Ja, herkenbaar! Ik was zo dement dat ik met gierende uithalen & snot mijn ontslag wilde indienen omdat ik ervan overtuigd was dat ik nooit meer normaal zou kunnen functioneren.
Uiteindelijk is het goed gekomen, maar daar ging echt wel een flinke tijd overheen: na een week of zes wist ik weer ongeveer wat boven of onder was. Maar het heeft zeker anderhalf jaar geduurd voordat ik ook op mijn werk weer helemaal scherp was. (Nu heb ik wel na de bevalling 10 maanden verlof genomen, dus ik moest er echt weer opnieuw in komen )
Uiteindelijk is het goed gekomen, maar daar ging echt wel een flinke tijd overheen: na een week of zes wist ik weer ongeveer wat boven of onder was. Maar het heeft zeker anderhalf jaar geduurd voordat ik ook op mijn werk weer helemaal scherp was. (Nu heb ik wel na de bevalling 10 maanden verlof genomen, dus ik moest er echt weer opnieuw in komen )
[Hier had uw advertentie kunnen staan]