Rammelaars- deel 6

07-03-2012 13:55 2160 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdStartdatumN.O.D.Zwanger!Uitgerekend?BijzonderhedenBarbabientje8130Augustus 2011 Bevallen...!!!!Een Zoon..!!!Zeelinde27Eind 2011/begin 2012Bevallen..!!een dochterBlacheflor23Over een jaar of 2/3Mommy12327Maart2012BevallenEen zoon..!!Jomi27Voorjaar 2013Italiagirl28Maart/April 2012bevalleneen zoonVeliene27Januari 2012Zondag 1 AprilNeweve21Hopelijk voor de 4 jaarPaddle22(Hopelijk) binnen 3 jaarMuisje423Januari 2012bevallen..!!een DochterMrsKrijgsman30Maart 2012bevallen!een zoonSouffle27November 2011Bevallen..!!een ZoonLovelylady8923Juni 2012Boekenlegger024Mei 2013Twinklinstar24Januari 2013Haazz26Mei 2012Tulpje8823liefst binnen een jaarOrzoo232014/2015

In navolging van "Rammelende eierstokken- deel 1 t/m 5" is hier het nieuwste deel van onze avonturen..!!!

Een heerlijke plek om verder te kletsen over het ompraten vd mannen, zwanger willen worden en -zijn, NOD's etc etc. Hopelijk veel cheerleaders in de tabel.

Wil je er ook in (tabeltechnisch gezien) maak je gegevens dan vetgedrukt ben je mobiel dan je gegevens in hoofdletters.

MeelezerTs zijn ALTIJD welkom om mee te schrijven!
Krijgsman, Fijn dat de griep voorbij is en je weer beter bent. En gelukkig ook dat je het beter gaat met je enkel. Haha de hormonen, lastig zijn ze soms he!

Tulpje, fijn dat je over je kinderwens met je collega/vriendin kunt praten. Want het is natuurlijk eigenlijk ook heel leuk om over te praten. En hier op het forum kunnen we er ook flink op los kletsen;)

Veliene, mooi liedje zeg!

Wij vrouwen voelen natuurlijk ook alles in ons lichaam, en onze mannen hebben het ‘geluk’ dat ze dat in de fase voor een zwangerschap en soms ook tijdens, niet hebben. En het onzekere gevoel herken ik wel van voordat ik zwanger was. Ik denk dat veel vrouwen dat hebben, maar dat maakt het er natuurlijk niet minder vervelend om!

Lekker dat je zo opgelucht bent over het feit dat je minder bent gaan werken, dan weet je ook zeker dat je de juiste beslissing hebt gemaakt!

Ik hoop ook dat de twee maanden voorbij vliegen en ik hem weer in mijn armen heb!

Souffle, wat fijn dat je je weer wat beter voelt! En jeetje wat ga je snel, alweer 13 weken. Weet je al wanneer je de 20weken echo hebt? Hebben jullie de combinatietest gedaan? Jammer dat je nog geen buikje hebt, maar dat komt wel en dan kun je lekker pronken met je buikje!

Italiagirl, haha werk-ontwijkend gedrag dat forummen haha. Vervelend dat je ook steeds onzeker bent. Het is ook een hele spannende periode, want je wilt het zo graag. Maar ik vind gewoon dat je schoonzusje gelijk moet hebben dat je met pasen zwanger bent! Ik ben nog altijd aan het duimen!

Boekenlegger, jammer dat je ouders een hele andere mening hebben over wanneer je aan kinderen zou ‘moeten’ beginnen. Ik herken het wel van mijn schoonvader, die deelt de mening van jou ouders. Maar natuurlijk weten jij en je vriend wanneer jullie er klaar voor zijn en jullie zijn al heel lang bij elkaar, dat speelt natuurlijk ook een rol. Ben je bang dat ze niet blij voor je zullen zijn?

Ik hoop dat je vriend gelijk heeft en er toch vooruitgang te zien is met de injecties!

Ik heb al een broekje en sokjes gekocht voor de kleine. Ook al wat kleine dingetjes gekregen, zoals een shirtje, broekje, sokjes, slabbertje, rammelaartje;)

Mommy, fijn dat je weer wat fitter bent! Dat is met de bruiloft in het zicht ook wel heel belangrijk natuurlijk, op jou grote dag moet je op en top kunnen genieten!

Schattig he, al die kleine rompertjes en kleertjes! Ik hoop dat je ze snel mag kopen!

Neweve, ohh puzzelen, dat vind ik soms ook zo leuk en ontspannend om te doen!

Zeelinde, hoe is het met jou? Hoe voel je je?

@ hier. Zaterdag muisman uitgezwaaid op het vliegveld..Volgens mij hebben mijn tranen het vliegveld bijna laten overstromen haha. Pff wat mis ik hem al en daarbij opgeteld de hormonen;)

Vandaag weer druk bezig geweest met afstuderen. Maar we waren gelukkig alweer wat eerder klaar dus net lekker buiten geweest met de hondjes, heerlijk weer zeg!
Wat is er veel gepost dames! Gezellig hoor!

Heb denk ik niet alles bij gelezen, maar doe m'n best

Hier komt het mijne hahaha

@Muisje, weet niet meer of ik nog had gereageerd maar super nieuws zeg! Hoop ook dat de komende maanden snel gaan voor je, zodat muisman snel weer thuis is!

@Tulpje, lastig inderdaad als je het daar zo over hebt met vrienden. Wel goed dat je niets gezegd heb, ookal was dat heeeeel moeilijk. Wel fijn dat je het in elk geval met nog een collega er over kunt praten, en hier natuurlijk ook, maar is face-to-face wel fijner soms. Dit forum is echt fantastisch haha. Zo maak ik mijn vriend ook niet gek met mijn rammels, en kan ik het lekker hier kwijt

@boekenlegger0, leuk zicht is dat hé als je dan je vriend zo zit met zo’n kleintje! Zou inderdaad leuk zijn als ze nog even kan wachten, zodat jullie samen zwanger zijn en de kindjes samen op kunnen groeien. Ik heb dat ook met een vriendin, en ons lijkt het beide een erg leuk idee.

Mijn vriend en ik, beginnen misschien wel iets eerder, maar het kan zo maar zijn dat wij een paar maandjes bezig zijn. Fijn dat je vriend wel merkte dat de injecties hebben gewerkt. Wat raar dat sommige mensen daar zo anders over denken hé wanneer je het beste kinderen kunt krijgen. Ze bedoelen het natuurlijk wel goed, maar lijkt me wel lastig. Mijn ouders zijn ook vroeg aan kinderen beginnen, en wij hebben redelijk wat met hun kunnen doen, en nog steeds. Zo ga ik nog steeds met mijn ouders sporten (groepsles) en shoppen met mijn moeder etc. ze is eigenlijk mijn beste vriendin, en dat wil ik ook graag met mijn kinderen. Maar overal is het anders zie je wel Als jullie er zelf maar klaar voor zijn, dat is het belangrijkste.

@Mommy, en hoe was je jurk?? Alles naar wens, zat tie perfect?? Echt leuk zeg, het gaat ook echt opschieten nu. moet je nog veel regelen?

Wij gelukkig niet meer, vind dat wel een fijn gevoel. Nog een keer naar de locatie kijken en muziek uitzoeken en kleding voor onze bruidsjongen.

@veliene, Jammer dat je je eisprong niet voelde inderdaad. Ik heb hem zelf nog nooit gevoeld, maar dat zal wel komen omdat ik al vanaf mijn 15e aan de pil zit Oh dat gevoel ja, haha ik herken het hihi erg hé.

@Italia, nou dat hebben ze van dat bureau maar goed gefikst zeg. Jeetje wat spannend inderdaad. Maar het is beter om niet te veel hoop te hebben, anders valt het zo zwaar tegen. Snap ook dat je een paar dagen wilt wachten tot je test. Ik ga wel keihard duimen!!!!

@souffle wat fijn dat het al wat beter gaat, en dat je al wat meer voedsel binnen kunt houden. Snap dat je dat wel jammer vind dat je nog niets ziet aan je buik, maar dat komt wel geduld hihi

@mrskrijgsman, wat goed dat je de griep het huis uit heb geschopt! Hop, weg ermee! En goed nieuws met je enkel, nou fijn zeg.

Dat kousje is dan inderdaad wel even fijn voor de steun denk ik. Hahaha leuk ja die hormonen

@hier zijn de rammels sinds zaterdagavond weer heel erg aanwezig!! Afgelopen week waren we nog wat bezig over de bruiloft en hebben we het niet over kinderen gehad. Maar had een feestje en kreeg te horen dat er nog een vriendin zwanger was. Hartstikke leuk natuurlijk, want ze waren een half jaar bezig, dus ben hartstikke blij voor hun. heb daarna tussen 3 vrouwen gestaan die allemaal zwanger waren, erg leuk hoor, maar dan dat gevoel ‘’ik-wil-dat-ook’’ en ‘’ ik-wil-ook-mee-praten’’ is zoooo sterk. Hoorde daarna dat mijn vriend met een vriendin van mij aan het praatte was, en die vroeg of wij de volgende zouden zijn. Mijn vriend zei daarop dat wij wel na ons trouwen gingen proberen. Erg leuk dat hij dat zei natuurlijk (nu weet ik zeker dat hij het ook wilt) , maar ik wou niet dat hun dat weten…. Zou het erg vervelend vinden als ze er naar zouden vragen en het zwanger worden duurt een tijdje…. Nu hoop ik stiekem dat ze het voor zichzelf houd en niet verder verteld, maarja. Bijna iedereen heeft het wel in de gaten denk ik. Lijkt soms wel dat ik een bordje op mijn voorhoofd heb hangen, want veel mensen gaan er om vragen ‘’wanneer gaan jullie beginnen aan kindjes zeker na het trouwen……’’
@boekenlegger, jou ouders hebben elkaar eigenlijk pas op latere leeftijd gevonden. En jij en je vriend al eerder. Ik ben al sinds mijn 16e met mijn vriend, maar als je het zo bekijkt hebben wij meer kinderloze jaren gehad waarin we lekker samen ons eigen ding konden doen dan jou ouders.

Als het uiteindelijk zo ver is, zullen ze er best blij mee zijn omdat ze zien hoe gelukkig jij er van word! :-)

Ik weet eigenlijk helemaal niet of de mensen om ons heen het al bij ons verwachten... met vrienden bespreek ik het nog niet en met mijn schoonouders al helemaaaal niet. Alleen heb ik laatst tegen mijn moeder gezegt dat het begint te 'rammelen'.

Maar verder kan ik er geen pijl op trekken! haha.

@Lovelylady, jeetje sta je daar tussen al die zwangere vrouwen en kan ik me voorstellen dat je mee-wilt-praten! Zijn die meiden ook allemaal van jou (onze) leeftijd?

Wel lief inderdaad van je vriend dat hij het zei, maar het nadeel is inderdaad dat je vragen kunt krijgen van; en, lukt het al? etc.

Lijkt me niet leuk, vooral als het niet meteen raak is.

Mijn collega is ook al 1.5jr getrouwd en ze zijn bezig voor een kindje, maar dat wil niet zo lukken. Ze krijgt ook regelmatig vragen van vrienden of het niet eens tijd word etc. Ze heeft weinig mensen verteld dat ze bezig zijn en dat heeft ze mooi goed anders werd er nog meer na gevraagd.

@Hier, heb gister het boek van Kluun; Help, ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt, gelezen. Ik moest af en toe hardop lachen, wat grappig. Ppssssttt... nu leest mijn vriend hem. Yes! hahaha.
@ muis. Even een dikke omdat je muisman zo mist!!!!

@ MMM. Tja een beetje raar misschien om daar nu al mee bezig te zijn, maar in het kader van werkontwijkend gedrag heb ik mij vanmiddag eens verdiept in de medische malle molen in Italië. Tja stel dat wij dat toch nodig hebben later, vind ik het wel fijn om te weten hoe dat hier werkt. Ben erachter gekomen dat ze ook hier doen aan iui, ivf (fivet in t Italiaans) en icsi. Alleen de kosten, jeetje. Ik zit nu bij een privé gynaecoloog maar die behandeling zijn niet te betalen. Tot 800 voor een iui en tot 7000 voor een ivf of icsi. Gelukkig zijn er ook nog klinieken die een conventie hebben met het ziekenfonds. Wel vaak langere wachttijden (tot 6 mnd, afhankelijk van leeftijd partners), maar wel stuk goedkoper. Iui alleen een of ander duur medicijn, van ongeveer 150 euro en ivf ongeveer 1000 euro. Hier helaas dus geen zoveel pogingen gratis. Nou ja hoop het niet nodig te hebben. Naast het financiële aspect natuurlijk ook een enorme emotionele impact.
Haaaiii

Kan niet uitgebreid reageren (geen tijd), dus excuses aan de dames die ik oversla.

@ Mommy dank je voor het berichtje in het andere topic!! Veeeeel succes gewenst met de laatste voorbereidingen voor jullie bruiloft en ik wens je een práchtige dag toe! Dat is jouw/jullie moment!!

@ Italiagirl, ook bedankt!! En? En? Nog steeds niets? Ik wil ZO graag dat jij ook dit keer aan de beurt bent! Lijkt me ook gaaf om samen op te gaan! Maar bovenal gun ik je het gewoon van harte!

@ Muisje, even een voor jou! Hoop dat je de 6 (? of was het nou 8..) weken goed doorkomt! Je redt je vast wel, maar leuk is het niet!

En dan even volgens meldplicht: het is in de 1e ronde gelukt hier! Ben nu precies op 4 weken, dus het is nog erg pril. We vertellen het ook verder nog aan niemand. Maar ben stiekem wel blij en besef dat we rete veel geluk hebben gehad.

Groetjes aan de rest!!
Amliemelo, dat is snel in de eerste ronde! Inderdaad wat een geluk! :-)
Gefeliciteerd!
Gefeliciteerd! Wanneer willen jullie het gaan vertellen?
Whaaaaa Amelie! Gefeliciteeeeerd! Wat gaaf!
@italia: en?? Al ern menstruatie?
@ amelie. Ik had je al even in het andere topic gefeliciteerd, maar hierbij dus nogmaals. Super gaaf meid.Wat vindt je vriend ervan?

@ hier. Nog steeds geen bloed. Gisteravond buikpijn, maar nu ook geen buikpijn meer. Vind het wel een beetje spannend worden nu. Ook al wil ik dat eigenlijk niet toegeven. Het kan natuurlijk net zo goed nog komen.
O italia! Wat maak je het toch spannend!!! Hou ons op de hoogte hè!
@amelie: Gefeliciteerd..!!!!!

@Italia: DUIM DUIM DUIM DUIM DUIM DUIM DUIM DUIM DUIM
@ Krijgsman. Herkenbaar wat je schrijft over die hormonen. Ik ben ook best lang aan de pil geweest en sinds 1,5 jaar zonder. zeker de eerste maanden merkte ik dat ik mij heel blij voelde rond de eisprong en een labiele zeur rond mijn menstruatie. Nu heb ik er de ene maand wat meer last van dan de andere.

@ Tulpje. Mijn ervaring met de omgeving is, is dat je die vragen ook wel krijgt als je niets gezegd hebt. Dat zie ik bij ons zelf gebeuren, maar bv ook bij mijn schoonzus. Toen zij getrouwd waren, kregen ze de ene na de andere vraag en de ene na de andere opmerking.

@ dit topic. Ik vind het echt fijn om hier te schrijven. We zitten allemaal in hetzelfde schuitje en kunnen ons hart hier fijn bij elkaar luchten

@ hier. Pfff ben trouwens ontzettend moe. Onze kat stond om 5 uur vanochtend al achter de slaapkamerdeur te krabben. Heb hem er uiteindelijk maar in gelaten, want anders slaap ik ook niet meer. Beetje jammer dat hij dan bijna op mijn gezicht gaat liggen spinnen. Zal wel een lange dag worden vandaag.

@ zwangeren. Hebben jullie wel eens aan de verloskundige gevraagd wat het effect is van vliegen nadat je net zwanger bent? In de eerste 12 kwetsbare weken zeg maar. Op internet lees ik namelijk tegenstrijdige verhalen. Er zijn dames die van hyn gynaecoloog of VK te horen hebben grekegen dat het geen kwaad kan, anderen zeggen weer dat je het beter kan vermijden i.v.m. een verhoogde kans op een miskraam.
@Italia: wat hou je mij bezig zeg! ;) Spannend!
@Amielo gefeliciteerd!!!! Je hebt inderdaad echt geluk, dat het de eerste ronde meteen gelukt is! Echt erg leuk!

@Tulpje, Ik zou dat dus inderdaad ook wel vervelend vinden dat ze er dan om gaan vragen. Maarja, de kans dat ze het vragen aan ons is er toch wel. Want heel veel mensen gaan voor een kindje nadat ze getrouwd zijn. Die meiden zijn ong van onze leeftijd. Eentje is er 26, dus die is iets ouder. Maar ja, toen ik daar dus tussen stond had ik echt zoiets van, ik wil ook mee praten Toen zei dat ene meisje tegen mij: '' Je kunt dus het beste maar op tijd stoppen, want miss ben je wel net zo lang bezig als ik''.. Toen had ik zoiets van ja, ze heeft eigenlijk wel gelijk. Dus ik denk dat we na het trouwen de strip nog afmaken en dan kijken we wel... Van het weekend zie ik al die dames alweer, en dan bespreken we voor 1 van die meiden de babyshower... RAMMEL RAMMEL RAMMEL

@Italia, spannend meid!! Ik hoop het zo voor je!! Leuk hé, huisdieren haha. Dat is inderdaad wel een goede vraag trouwens (niet dat wij nog gaan vliegen, maar toch).
@Amelie: Gefeliciteerd!!! Ik hoop dat alle nare kwaaltjes je bespaart blijven!

@Italia: Spannend zeg! Wanneer wil je gaan testen?
@ Veliene. Sorry Het houdt mijzelf ook teveel bezig helaas. Maar ik wil gewoon nog een paar dagen wachten met testen. Voel mij namelijk totaal niet anders en door de buikpijn van gisteravond had ik ook echt het gevoel dat ik ongesteld zou worden. Dat dat vanochtend niet het geval was verbaasde mij ook ontzettend.

@ Lovely. Huisdieren zijn geweldig, alhoewel ik hem vanochtend wel even kon vervloeken. Maar het is zo'n schatje onze kat. Hij laat van alles met zich gebeuren en is soms net een klein kind.

Tja dat vliegen was er nieuwsgierig naar. En aangezien ik binnenkort voor mijn werk 2 dagen weg moet en in de zomer gaan wij ook vliegen (tenminste dat is het plan), ben ik daar wel nieuwsgierig naar. Maar uit de wisselende verhalen op internet lijkt wel alsof men het gewoon nog niet weet. Er stonden ook verhalen op van stewardessen. De ene maatschappij houdt ze gelijk aan de grond en de ander laat ze nog in de lucht werken tot 5 maanden.
@Italia: Geen sorry! Zo was het niet bedoeld hoor. Hoop alleen dat het hartstikke raak is en leef met je mee

@Vliegen: Geen idee eigenlijk. Ik had op internet alleen gevonden dat vliegtuigmaatschappijen verschillen tot hoeveel weken er gevlogen mag worden en dan vooral om het feit dat ze niet willen dat je aan boord bevalt.
Even een update. Ik begin weer buikpijn te krijgen, dus heb zo het vermoeden dat mijn menstruatie deze maand een aanloop nodig heeft ofzo.
Nou meiden helaas. Ik ben net ongesteld geworden. 1 dag te laat tov laatste cyclus. Baal er even flink van. Maar laten we het van de positieve kant bekijken, het lijkt erop dat mijn cyclus weer redelijk regelmatig wordt. Wie weet zijn die 2 korte cycli dan toch het gevolg geweest van alle stress rond de verhuizing.

Vandaag zat die leidinggevende van mij weer aan mijn hoofd te zeuren. Helaas (helemaal geen zin in) moet ik in april 2 dagen met hem naar nl. We waren overeen gekomen dat we 4 en 5 april zouden gaan. (had even snel berekend dat met een cyclus van 28 dagen ik mijn ei net daarvoor zou moeten hebben) Zit hij vandaag te zeuren dat hij eerder die week weg wil. Heb hem gezegd dat ik nu niet meer kan. Of die dagen, of hij gaat maar alleen. Ga geen cyclus overslaan omdat ik dan in nl zit voor een baan waar ik geen drol aan vind.

@ mommy. Jij hebt komende maand toch ook een nod? Wie weet wordt april wel onze maand!!!!
Ah nee! Italia, wat sh*t! Natuurlijk baal je, en dat mag ook zeker. Vriend vanavond thuis door wie je je kan laten verwennen?

Knap dat je het toch een beetje van de positieve kant kunt bekijken. Dat je cyclus weer normale vormen aanneemt is fijn maar liever was het 9 maanden weggebleven. Bah!

Laat die baas van je maar lekker zeuren. Doen waar jij je goed bij voelt!

He, vind het echt kut voor je Hopelijk wordt april jouw maand! Ik doe dan graag met jou en Mommy mee :-)

Dikke knuffel
He italia wat balen!! Ik had goed hoop voor je, maar helaas. Ik hoop dat er in. April 2 zwaaiende poppetjes in de tabel kunnen, voor jou en mommy! Laat je maar even lekker verwennen door italiaman.
@ Italiagirl

KUT!!!! Weet verder niet wat te zeggen, het voelt oneerlijk!

Sterkte meid, ik vind het echt zó rot voor je!! Nog maar een dan.
Even posten voor italia:

Meid, wat is dit balen zeg! Ik had het je zo gegund! Knap en goed van je dat je er zo positief in staat! Denk maar even lekker aan jezelf en verwen jezelf maar extra!!

Ik verwacht mijn menstruatie morgen, uitgaande van een cyclus van 30 dagen (laatste 2 cycli waren 30 dagen). Dan lopen we dus ongeveer gelijk met onze NODs, dat moet geluk brengen!!

@veliene: april wordt ook jouw maand!

@iedereen: later in de week weer meer...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven