Ronde 30 hormonen?
zaterdag 20 oktober 2018 om 22:19
Hooi iedereen. Ik ben heel benieuwd of er nog meer vrouwen zijn waarbij het zwanger worden langere tijd niet lukt maar het nog niet via de medische weg geprobeerd hebben. Wij hebben al een zoon van 3.5 jaar en proberen vanaf dat hij 1 jaar is geworden weer zwanger te raken. In ronde 3 en 4 was ik zwanger maar dat werden helaas miskramen. Daarna niet meer zwanger geweest. Heb van afgelopen ronde wel het vermoeden dat het weer een miskraam was maar, heb Het niet getest omdat ik niet weer op die manier teleurgesteld wilde worden. Moet zeggen dat ik er meestal wel relatief nuchter onder ben maar, er is ook een periode geweest dat ik er zeer ongelukkig door was. Nou denk je waarom gaat ze niet naar de dokter............. ongeveer een jaar geleden ben ik bij de dokter geweest. Hij gaf aan het nog 6 maanden te proberen en mocht het dan nog niet gelukt zijn dan kon ik door naar het ziekenhuis. 6 maanden later nog niet zwanger dus naar het ziekenhuis. Bloed van te voren laten testen op de meest goede dag. En eierstokken/baarmoeder laten controleren via inwendige echo. Het enige wat eruit kwam was dat ik veel littekenweefsel had van de vorige zwangerschap door de keizersnede maar dat dat een zwangerschap niet in de weg zit. Het moet alleen in de gaten gehouden worden als ik zwanger raak. En dat ik minder vaak een ovulatie heb. Dus niet iedere maand. Dus jaa ik kon gelijk aan de hormonen maar wou dat eigenlijk nog niet. En ben er nu ook nog niet over uit. Dus ben ook heel benieuwd of er iemand hier ervaring heeft met hormonen spuiten of tabletten. Een wens voor een 2e is zeer groot maar ik wil niet dat mijn zoon er onder komt te lijden. Ik lees namelijk op internet dat de bijwerkingen van alles ook niet mis zijn.
zaterdag 20 oktober 2018 om 22:31
Ik heb alleen ervaring met de pillen, clomid. Ik krijg ze omdat ik van mijzelf geen eisprong heb.
Eerst kreeg ik 50 mg en toen had ik een eisprong , maar toen hebben wij niet geklust.
De volgende ronde deed de 50 mg niks.
Toen kreeg ik 100 mh en had ik een eisprong maar was ik niet zwanger.
Daarna weer 100, weer een eisprong en was ik zwanger. Die is helaas uitgelopen in een miskraam.
Nu heb ik 1 maand weer 100 mg geslikt en ben zwanger weet ik sinds een paar dagen.
Duimen dus op dat alles goed mag gaan!!
Eerst kreeg ik 50 mg en toen had ik een eisprong , maar toen hebben wij niet geklust.
De volgende ronde deed de 50 mg niks.
Toen kreeg ik 100 mh en had ik een eisprong maar was ik niet zwanger.
Daarna weer 100, weer een eisprong en was ik zwanger. Die is helaas uitgelopen in een miskraam.
Nu heb ik 1 maand weer 100 mg geslikt en ben zwanger weet ik sinds een paar dagen.
Duimen dus op dat alles goed mag gaan!!
zondag 21 oktober 2018 om 00:14
zondag 21 oktober 2018 om 05:50
Ik heb drie rondes iui gehad met hormonen (weet ff de naam niet meer) die ik zelf moest spuiten plus ovitrelle. Wel last van hormonen gehad, maar ja wens was sterker. Mijn dochtertje is nu alleen maar erg nieuwsgierig naar dr zusje. 3e ronde was t raak, nu 37 weken zwanger dus tja t kan wel. Succes!
zondag 21 oktober 2018 om 11:37
Hoi,
Zowel ervaring met clomid als Gonal f spuiten ivm pcos. Clomid een aantal maanden gebruikt, uiteindelijk een miskraam. Nu sinds vorige maand Gonal f. Ik heb zelf weinig last van bijwerkingen. Dit ervaart een ieder anders, dus vergelijken kun je je op voorhand niet. De pluspunten zijn wel dat je in een medisch traject goed in de gaten gehouden wordt en dat je veel echo’s krijgt. Persoonlijk m vind ik t medisch traject helemaal niet zo erg. Als je me dat op voorhand had gevraagd zou ik er net zoals jij tegen aan kijken. De teleurstellingen en confrontaties in het dagelijks leven vind ik zelf het moeilijkst, maar dat zou je nu ook kunnen ervaren..
Zowel ervaring met clomid als Gonal f spuiten ivm pcos. Clomid een aantal maanden gebruikt, uiteindelijk een miskraam. Nu sinds vorige maand Gonal f. Ik heb zelf weinig last van bijwerkingen. Dit ervaart een ieder anders, dus vergelijken kun je je op voorhand niet. De pluspunten zijn wel dat je in een medisch traject goed in de gaten gehouden wordt en dat je veel echo’s krijgt. Persoonlijk m vind ik t medisch traject helemaal niet zo erg. Als je me dat op voorhand had gevraagd zou ik er net zoals jij tegen aan kijken. De teleurstellingen en confrontaties in het dagelijks leven vind ik zelf het moeilijkst, maar dat zou je nu ook kunnen ervaren..
dinsdag 23 oktober 2018 om 07:29
Wat me tegen houd is de mogelijke bijwerkingen. Dat het medisch word in het ziekenhuis is niet iets wat me tegen houd. Zal tijdens zwangerschap sowieso meer in de gaten gehouden worden vanwege hellp bij de 1e maar, je leest heel veel goeds over alles en het werkt bij heel veel al binnen een paar rondes maar ze hebben vaak ook heel veel klachten.Christel78 schreef: ↑20-10-2018 23:49Hier ervaring met ivf bij de tweede. Wat is je zorg, wat houdt je precies tegen?