Schuldsanering,+ tweede kind?

08-04-2015 12:26 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Smile every day, even if it's hard.. it will make you happy!
quote:TheHorseWithNoName schreef op 08 april 2015 @ 12:47:

En hoe fijn vind jij het om Florence Nightingale te spelen?Florence wie??
quote:Spleetoogje schreef op 08 april 2015 @ 13:07:

[...]

Florence wie??Nightingale
quote:TheHorseWithNoName schreef op 08 april 2015 @ 13:03:

Ik kan je frustratie totaal niet begrijpen. Er is leed genoeg in de wereld, jij hebt gekozen je druk te maken om dit kind. Je hebt er geen last van, je bent tot niets verplicht, je kiest er heel gericht voor gefrustreerd te zijn. Het gaat niet eens om vrienden of familie, maar om een "kennis".

Aanstellerij.En jij geeft natuurlijk nergens om? Ik vind dit wel belangrijk... gaat om een kind... en ze willen er nog één maken... sorry hoor maar ik vind dat dat gewoon niet mág! Ik ben begaan met mijn mede mens ja en ik snap ook totaal niet waarom jij zo raar antwoord... jij zou er ook moe van worden als jij iets of iemand wil helpen maar dat het totaal in de wind geslagen wordt.
quote:TheHorseWithNoName schreef op 08 april 2015 @ 13:08:

[...]

NightingaleKen die Florence Nightingale niet...
quote:TheHorseWithNoName schreef op 08 april 2015 @ 13:03:

Ik kan je frustratie totaal niet begrijpen. Er is leed genoeg in de wereld, jij hebt gekozen je druk te maken om dit kind. Je hebt er geen last van, je bent tot niets verplicht, je kiest er heel gericht voor gefrustreerd te zijn. Het gaat niet eens om vrienden of familie, maar om een "kennis".

Aanstellerij.

Ik kan het enigszins begrijpen, als je van dichtbij (?) ziet hoe er niet goed voor een klein kind gezorgd wordt in de basisbehoeften.

(Schoon, schone kleren, goede voeding)

Maar dan moet je wel duidelijke aanwijzingen hebben en het niet baseren op een veronderstelling.

Ondanks alle leed in de wereld, als het ineens je pad kruist, dan kan je je dit aantrekken.

Zou ik ook doen.

Om de twee "volwassenen" zou ik me echter ook niet druk maken.
quote:Spleetoogje schreef op 08 april 2015 @ 12:38:

Hij zit al jaren in de schuldsanering, een bewindvoerder wordt ze nu pas toegewezen over een maand of 2 dus ze lopen al een tijd aan de knopen zelf... Zij had geen schulden.. had niet veel, maar toen ze na een half jaar samen met hem een kind kreeg (ongepland) ging zij ook snel achteruit. Ze kocht cadeautjes voor hem, samen een huis huren... babyspullen... ze kocht ook vaak nutteloze spullen in mijn ogen. Een horloge is leuk, maar als je geen cent te makken hebt kan je zoiets van rond de 90 euro beter niet kopen... ik snap het gewoon echt niet.

Daar geloof ik eerlijk gezegd niets van..

Zonder bewindvoerder lijkt het mij godsonmogelijk dat hij al jaren in de schuldsanering zit.
quote:Spleetoogje schreef op 08 april 2015 @ 13:10:

[...]

En jij geeft natuurlijk nergens om?

Oh jawel. Maar ik kies niet een willekeurige kennis uit om gefrustreerd over te raken.

quote:Ik vind dit wel belangrijk... gaat om een kind... en ze willen er nog één maken... sorry hoor maar ik vind dat dat gewoon niet mág! Ik ben begaan met mijn mede mens ja

Alleen met een kleine selectie uit de populatie mede-mensen.

quote:en ik snap ook totaal niet waarom jij zo raar antwoord... jij zou er ook moe van worden als jij iets of iemand wil helpen maar dat het totaal in de wind geslagen wordt.Oh, ken je mij? Ik help alleen mensen die geholpen willen worden. En ik help niet door gefrustreerd te raken als mensen hun verantwoordelijkheden niet bij mij leggen. In tegendeel.
Ik hoop dat ze dan wel geld hebben voor een notaris??! Want als ze gaan trouwen in gemeenschap van goederen is de schuld van voor het huwelijk ook voor haar.

Als het goed is heeft ze een contactpersoon bij de gemeente, waar ze terecht kan voor info over geld etc.

En hoe kan het dat de huur de afgelopen tijd niet voldaan is? Mogen ze zelf de financiën weer beheren?

Waar hebben ze dat geld van de huur al die maanden aan uitgegeven? Hebben ze zichzelf verwent (onder het mom we moeten al zo lang op een houtje bijten? Of zijn er verslavingen? Maar ze zijn zich aardig in de nesten aan het werken. Zonder huis, hebben ze zo geen vaste woon en verblijfplaats? Als dat zo is kunnen ze ook niet trouwen.

Dat 2e kindje snap ik ergens nog wel. Alleen als ze de eerste al niet kan verzorgen door schone kleding, het kindje fris te wassen. Kan ze het kindje wel liefde geven? Vaak gaat dat ook niet ivm de zorgen.
quote:Spleetoogje schreef op 08 april 2015 @ 13:11:

[...]

Ken die Florence Nightingale niet...En de firma Google ook niet?
quote:Spleetoogje schreef op 08 april 2015 @ 13:07:

[...]

Florence wie??Nachtegaal
quote:SaveTheDay schreef op 08 april 2015 @ 13:13:

[...]

Nachtegaal
quote:rocky2008 schreef op 08 april 2015 @ 13:11:

[...]

Ik kan het enigszins begrijpen, als je van dichtbij (?)

een "kennis", nadrukkelijk geen vriendin, zie OP.

quote:

ziet hoe er niet goed voor een klein kind gezorgd wordt in de basisbehoeften.

(Schoon, schone kleren, goede voeding)

Er zijn miljoenen kinderen die verdomd slecht verzorgd worden. Zou TO daarover ook gefrustreerd zijn?

quote:Ondanks alle leed in de wereld, als het ineens je pad kruist, dan kan je je dit aantrekken.

Zou ik ook doen.Aantrekken, ja. Gefrustreerd raken omdat ze niet doen wat jij wil? Nee.
quote:Spleetoogje schreef op 08 april 2015 @ 13:11:

[...]

Ken die Florence Nightingale niet...

moeder theresa dan ?

ik sta ook steeds met grote ogen te kijken waarmee mensen in de schuldsanering wegkomen.

Ben schuldeiser bij zo`n persoon.

Regels worden zo gedraaid dat de schuldenaar volledig uit de wind wordt gehouden en de schuldeiser kan fluiten naar het geld.
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Floortje Nachtegaal, wie kent dr niet

Loslaten en afstand nemen.

Er zijn veel mensen die buiten hun schuld in de ellende zijn gekomen en keihard vechten om hun leven wél op de rit te krijgen. Die verdienen wel de aandacht. Mensen die geen prioriteiten kunnen stellen niet.

Sorry, ik ben daar keihard in. Heb enkele vriendinnen die ooit door botte pech in de problemen zijn gekomen en toen ik het me nog kon veroorloven kocht ik wel eens dingetjes voor ze. Maar wat zij naar hun hoofd hebben gekregen van de omgeving is niet leuk. Dankzij lui als die kennissen van jou. Vandaar mijn advies om ze te laten vallen als een hete aardappel en je te concentreren op mensen die wel jouw aandacht waard zijn.
Kennis moet zijn collega, dus ken haar wel degelijk en zie haar regelmatig... maar of alles wat ze ook zegt waar is.. is een tweede.

En HorseWithnoName... jij bent wel een wijze gast of niet? Lekker bij de hand lopen doen hier joh terwijl ik alleen even mijn verhaal kwijt wil., je moet je grote mond gewoon houden als je niks beters te melden hebt.
quote:maylo schreef op 08 april 2015 @ 13:13:

Ik hoop dat ze dan wel geld hebben voor een notaris??! Want als ze gaan trouwen in gemeenschap van goederen is de schuld van voor het huwelijk ook voor haar. nope nope nope. Dat is veranderd. Nu blijven alle schulden die voor een huwelijk ontstaan zijn op naam van diegene staan en worden ze niet meer door 2-en gedeeld.
quote:SaveTheDay schreef op 08 april 2015 @ 13:18:

Floortje Nachtegaal, wie kent dr niet

[img]http://www.verwonderenenontdekken.nl/up ... London.jpg[/img]Nou ik dus blijkbaar niet... wat boeid het nou?
quote:Spleetoogje schreef op 08 april 2015 @ 13:21:

Kennis moet zijn collega, dus ken haar wel degelijk en zie haar regelmatig... maar of alles wat ze ook zegt waar is.. is een tweede.

En HorseWithnoName... jij bent wel een wijze gast of niet? Lekker bij de hand lopen doen hier joh terwijl ik alleen even mijn verhaal kwijt wil., je moet je grote mond gewoon houden als je niks beters te melden hebt.Sinds je je aangemeld hebt op het forum moet je wel een hoop kwijt he. Je opent topic na topic.

Kennis moet zijn collega, dus ken haar wel degelijk en zie haar regelmatig... maar of alles wat ze ook zegt waar is.. is een tweede.Kortom, iemand op betrekkelijk grote afstand.quote:En HorseWithnoName... jij bent wel een wijze gast of niet?

Ja, maar het wordt vaak slecht herkend.

quote:Lekker bij de hand lopen doen hier joh terwijl ik alleen even mijn verhaal kwijt wil., je moet je grote mond gewoon houden als je niks beters te melden hebt.Met de opvoeding is het niet helemaal goed gegaan he?
Er klopt iets niet aan het verhaal.

Hij zit al jarenlang in de schuldsanering maar over 2 maanden is er pas een bewindvoerder?

Onzin dan zit hij dus niet al jarenlang in de schuldsanering.!

[...]

Nou ik dus blijkbaar niet... wat boeid het nou?

Mij boeiT het ook niet, gewoon een kwestie van algemene ontwikkeling.

Heb je trouwens wat aan mijn tip?
quote:diamond-gloss schreef op 08 april 2015 @ 13:23:

Er klopt iets niet aan het verhaal.

Hij zit al jarenlang in de schuldsanering maar over 2 maanden is er pas een bewindvoerder?

Onzin dan zit hij dus niet al jarenlang in de schuldsanering.!En het is een collega, of toch een kennis, maar geen vrienden in ieder geval. En die komen al stinkend op bezoek bij TO. En ze luisteren maar niet naar TO. De stouterds.
quote:cumulus schreef op 08 april 2015 @ 13:20:

Loslaten en afstand nemen.

Er zijn veel mensen die buiten hun schuld in de ellende zijn gekomen en keihard vechten om hun leven wél op de rit te krijgen. Die verdienen wel de aandacht. Mensen die geen prioriteiten kunnen stellen niet.

Sorry, ik ben daar keihard in. Heb enkele vriendinnen die ooit door botte pech in de problemen zijn gekomen en toen ik het me nog kon veroorloven kocht ik wel eens dingetjes voor ze. Maar wat zij naar hun hoofd hebben gekregen van de omgeving is niet leuk. Dankzij lui als die kennissen van jou. Vandaar mijn advies om ze te laten vallen als een hete aardappel en je te concentreren op mensen die wel jouw aandacht waard zijn.

Ik reageer al de laatste tijd heel afzijdig en ongeintresseerd en krijg dan de vraag of ik boos ben... Paar dagen laten vraagt ze weer hoe gaat het... dan zeg ik goed en met jou? Ja slecht.. stress door geld en zorgen enzo.

Ja ze geeft haar zoontje genoeg liefde.. dat zit wel goed. Met geld omgaan en logisch nadenken kunnen ze niet.. Ik zei al.. nog even dan komt vakantiegeld ook weer...ja en dat deed haar ook al zo'n pijn want dat gaat dan gelijk naar schuldeisers.. terwijl vakantiegeld is om om vakantie te gaan en leuke dingen te doen.. .. eh.. nee.. in jullie situatie kan dat gewoon even voorlopig niet..
En doe eens even aardig tegen het peerd, het beest heeft ook al geen naam

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven