Situatie genoten gezocht MMM
maandag 26 november 2018 om 16:48
Lieve leden,
Ik hoop dat iemand zich kan vinden in mijn situatie en we verhalen met elkaar kunnen delen.
Mijn vriend en ik zijn sinds vorig jaar oktober bezig om een eerste kindje te krijgen. Helaas tot op heden nog niet gelukt.
We zijn sinds 2 weken in de mm gestapt en we krijgen nu allerlei onderzoeken.
Inmiddels heb ik al een inwendige echo gehad die gelukkig prima was, eierstokken zien er goed uit, baarmoeder ook en er waren eitjes te zien. Ook bij mijn vriend is alles goed gelukkig.
Nu krijg ik volgende week mijn tweede echo, 14 dagen na menstruatie.
Ook is er een bloed test gedaan, hierover wilden ze de uitslagen pas toelichten tijdens de echo. Is er iemand die mij kan vertellen waarom er een 14daagse echo word ingepland? Heeft dat te maken met een lage hormoon waarde of iets anders? Ze kunnen mij per telefoon niet gelijk iets vertellen en het wachten duurt nog 1,5 week..
Ik hoop dat er meer mensen zijn die in hetzelfde schuitje zitten
Ik hoop dat iemand zich kan vinden in mijn situatie en we verhalen met elkaar kunnen delen.
Mijn vriend en ik zijn sinds vorig jaar oktober bezig om een eerste kindje te krijgen. Helaas tot op heden nog niet gelukt.
We zijn sinds 2 weken in de mm gestapt en we krijgen nu allerlei onderzoeken.
Inmiddels heb ik al een inwendige echo gehad die gelukkig prima was, eierstokken zien er goed uit, baarmoeder ook en er waren eitjes te zien. Ook bij mijn vriend is alles goed gelukkig.
Nu krijg ik volgende week mijn tweede echo, 14 dagen na menstruatie.
Ook is er een bloed test gedaan, hierover wilden ze de uitslagen pas toelichten tijdens de echo. Is er iemand die mij kan vertellen waarom er een 14daagse echo word ingepland? Heeft dat te maken met een lage hormoon waarde of iets anders? Ze kunnen mij per telefoon niet gelijk iets vertellen en het wachten duurt nog 1,5 week..
Ik hoop dat er meer mensen zijn die in hetzelfde schuitje zitten
maandag 26 november 2018 om 17:50
Hoi,
Hier een lotgenoot, maar schrijf al ergens anders mee.
Die echo is alleen ws om te kijken hoe je eitjes groeien en of er eisprong is, doe normaliter op dag 14 is.
Het kan zijn dat ze uit bloedprikken lage progesteron hebben geprikt, waardoor je minder goede eisprong hebt, maar dAt hoeft niet.
Hopelijk helpt dit je iets... als het dringend was, hadden ze je mogelijk wel eerder willen zien?!
Hier een lotgenoot, maar schrijf al ergens anders mee.
Die echo is alleen ws om te kijken hoe je eitjes groeien en of er eisprong is, doe normaliter op dag 14 is.
Het kan zijn dat ze uit bloedprikken lage progesteron hebben geprikt, waardoor je minder goede eisprong hebt, maar dAt hoeft niet.
Hopelijk helpt dit je iets... als het dringend was, hadden ze je mogelijk wel eerder willen zien?!
maandag 26 november 2018 om 20:18
Dan krijg je hoogstwaarschijnlijk medicatie om het op te wekken. Zoals clomid bv.aardbeiaardbei schreef: ↑26-11-2018 19:24Bedankt voor de reacties. Wat als er geen eisprong te vinden is? Mijn cyclussen zijn tussen de 29-42 dagen..
Waarschijnlijk ook een reden voor verder onderzoek. Het is toch heel wat al die omderzoeke...
Ja meid het is geen makkelijk traject. Maar ze kunnen tegenwoordig zoveel.