Slechte 20 weken echo

09-07-2019 14:10 858 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Afgelopen 25 juni een 20 weken echo gehad. Daaruit bleek dat alle organen van onze dochter en haar hersenen uitstekend waren. Haar buikje en benen liepen goed qua groei. Alleen haar hoofdje zat op de onderste lijn. Verder lag ze compleet dubbel gevouwen en kon ze het hartje niet heel goed zien. Een week (afgelopen 3 juli) later nogmaals een 20 echo gehad en hopen dat ze nu wat meer mee wilde werken qua ligging.
Hier kon de echoscopiste bevestigen dat alle organen etc. er uitstekend uitzagen. Alleen haar hoofdje zat nu onder de onderste lijn en haar buikje en benen kwamen nu in de buurt van de onderste lijn. Bovendien vond ze dat ik ook weinig vruchtwater had.
Ze heeft ons doorgestuurd naar het Erasmus. Afgelopen vrijdag hadden we daar een afspraak voor een guo.
Daaruit bleek dat de organen er inderdaad goed uitzagen alleen dat onze dochter ruim 3 weken achter liep op groei en echodense darmen heeft.
Gisteren een vlokkentest gehad, omdat ik te weinig vruchtwater had voor een punctie.
Het kan zijn dat er een chromosoomafwijking is (nipt met nevenbevindingen gedaan en daaruit kwam dat ze gezond is) en ze gaan ook nog verder kijken op genenafwijkingen.
Heb wel gemeld dat ik dacht dat ik vruchtwater lekte. Ik voelde een week of wat geleden wat druppelen en heb toen snel mn vingers eronder gehouden en geroken, maar was absoluut geen urine geur.
Ze denken dat dat inderdaad goed mogelijk is, omdat ik weinig vruchtwater heb in combi met een niet goed werkende placenta dat onze dochter daarom nu achterloopt op groei. Maar het kan ook een afwijking zijn. Al had ik toen ik 16 weken was ook nog een echo gehad en daar zag alles er goed uit qua groei en vruchtwater.
Nu nog 10 dagen in de stress zitten voor de uitslagen.

Heeft iemand hier ervaring mee? Zowel positief als negatief? Ik maak me zo ontzettend veel zorgen. Ik voel haar meerdere keren per dag bewegen en kan me niet voorstellen dat er iets mis met haar is.

Sorry voor het lange en warrige verhaal.

Liefs,
Ginny
Hopelijk gaat 't straks snel.
Zet hem op! :daisy:
Oo vervelend Ginny! Ik hoop dat het snel op gang komt. Ik denk aan je :hug:
Heel veel succes!! Hopelijk komt het snel op gang en verloopt alles voorspoedig. Ben je minder zenuwachtig dan eerst, of zie je er nog erg tegenop? Nog los van dat een bevalling sowieso geen pretje is natuurlijk.

Zo'n fijn vooruitzicht dat ze er gewoon bijna is!!
Heel veel succes! 🍀🍀🍀
Heel veel succes
Succes vandaag!
Nog steeds niets... Vannacht dacht ik dat het begon. Had rond 3 uur weeën. Echt met begin, piek en eind, maar rond 6 uur stopte dat weer. Ballon zit ook nog steeds op zn plek. Heb zo een vermoeden dat ik hier nog wel even lig.
Ach Ginny! Wat een spanning allemaal. Ik hoop zo voor je dat het snel alsnog goed op gang komt. Doet je kleine meisje t nog steeds goed?

Ik ben vast een van de velen die bij elke nieuwe reactie in dit topic toch even gaat kijken hoe het gaat. Wat hopen we allemaal met je mee dat je gauw een gezond klein meisje hebt.
Wat moet jij een geduld hebben Ginny! Ik duim voor je dat ze snel gezond en wel ter wereld mag komen. :hug:
Ja ze doet het nog steeds goed. Ik daarin tegen wat minder.
Had gehoopt dat ze er nu wel was geweest. Hoorde net van een verpleeger dat het wel 4 dagen kon duren.
Wat een heerlijk eigenwijs meisje: gewoon blijven zitten en groeien tegen alle verwachtingen in, en ook nu nog haar eigen verjaardag kiezen...
Sterkte, ik hoop dat ze snel gezond op je buik ligt om geknuffeld te worden!
Ginnyy schreef:
23-10-2019 12:08
Ja ze doet het nog steeds goed. Ik daarin tegen wat minder.
Had gehoopt dat ze er nu wel was geweest. Hoorde net van een verpleeger dat het wel 4 dagen kon duren.
Pfff vier dagen! Ik snap dat dat voor jou even pittig is. Probeer te ontspannen en het doel voor ogen te houden, misschien duurt het nog een paar dagen, maar straks is ze er echt, je kunt het!!
@ginny wat een spanning zeg. Ik hoop dat de ballon er snel uit valt en je voldoende ontsluiting hebt. Kun je nog wel wat tot rust komen in het ziekenhuis?
Jeetje wat spannend zo om te moeten liggen wachten. Is er een plan B voor als de ballon niet werkt, inleiden met een infuus bijvoorbeeld?
Ik hoop dat ze toch snel besluit te komen!
Oh wat vervelend , vooral als je denkt dat het begonnen is. Hou vol meid :there: Niet dat je echt een keuze hebt... maar het zijn echt de laatste loodjes nu :hug:
Och zo'n lange inleiding is inderdaad zwaar, maar helemaal na de afgelopen weken/maanden. Ze heeft het veel te fijn bij je. Ik hoop dat ze vandaag de vliezen nu kunnen breken en je haar misschien vanavond al mag ontmoeten. Maar uit zelfbescherming wellicht handiger om van die 4 dagen uit te gaan. Het allerlaatste stukje...
Ik hoop voor je dat het meevalt en jullie haar snel in jullie armen mogen houden.
Hopelijk zet het snel door! Ik wens je kracht en gezondheid. :redrose:
Hi Ginny,

Ik ben een stille meelezer van je topic en wou je even een hart onder de riem steken want ik zit momenteel in exact hetzelfde schuitje.

Ik mocht me ook gister (dinsdag) melden om 8 uur voor inleiden (ivm baby instabiele ligging). Ik had gelukkig al 1 cm ontsluiting en hoopte dat het lekker zou vlotten. Gister 2 pillen ingebracht gekregen (geen idee waarom geen ballon trouwens?) en die hebben de boel een beetje verweekt, maar niet gezorgd voor extra ontsluiting.

Vol goede moed vandaag begonnen, inmiddels drie pillen verder en nog steeds die ene cm ontsluiting ondanks heftige harde buiken/weeën. Begin de moed wel te verliezen inmiddels en geloof niet dat het kind er ooit nog uit komt ;-)

Tegen mij zeiden ze ook dat een inleiding meestal 2/3 dagen duurt. Hoe is het inmiddels bij jou?
Leasol88 schreef:
23-10-2019 19:26
Hi Ginny,

Ik ben een stille meelezer van je topic en wou je even een hart onder de riem steken want ik zit momenteel in exact hetzelfde schuitje.

Ik mocht me ook gister (dinsdag) melden om 8 uur voor inleiden (ivm baby instabiele ligging). Ik had gelukkig al 1 cm ontsluiting en hoopte dat het lekker zou vlotten. Gister 2 pillen ingebracht gekregen (geen idee waarom geen ballon trouwens?) en die hebben de boel een beetje verweekt, maar niet gezorgd voor extra ontsluiting.

Vol goede moed vandaag begonnen, inmiddels drie pillen verder en nog steeds die ene cm ontsluiting ondanks heftige harde buiken/weeën. Begin de moed wel te verliezen inmiddels en geloof niet dat het kind er ooit nog uit komt ;-)

Tegen mij zeiden ze ook dat een inleiding meestal 2/3 dagen duurt. Hoe is het inmiddels bij jou?
Ballonnetje was er uiteindelijk om half 2 vanmiddag uit 🎉. Ben om half 3 naar de verloskamer gereden en om kwart voor 5 aan de weeënopwekkers gelegd. En daar lig ik nu nog steeds aan. Voel niets... staat ondertussen op 7.2 ml per uur. Ze beginnen met 0.3 ml per uur.

Heb zo een vermoeden dat ze pas over 3 weken wilt komen op de uitgerekende datum 😂.

Hopelijk zit er bij jou nu wat schot en en helpen de weeën voor het krijgen van ontsluiting. Alleen maar weeën hebben en ontsluiting vordert niet lijkt me niet prettig...
Och jeetje, nog steeds niet echt gevorderd! Je hebt een lekker koppig meisje gemaakt, dat is wel duidelijk. Lekker zelf bepalen wanneer ze komt :)

Zet 'm op, alles wat er nu gebeurt, ook als het weinig is, werkt mee naar het eindresultaat, je dochter :love: . Ik hoop dat je óf voor de nacht bevalt, óf dat je een rustige nacht hebt en morgen uitgerust begint aan etappe 2. :yes:
Succes Ginnyy en Leasol!

Ik heb weinig kunnen meelezen de laatste tijd, maar kom net op het nippertje weer bijlezen :)

Denk aan jullie :cheer2:
Poe dat schiet nog niet op Ginny!
Je meisje heeft er duidelijk geen zin in nog. Misschien dat ze alsnog de 24ste komt, zoals de eerste geplande datum ;-)
In elk geval heel veel succes en geduld gewenst! Ik denk aan je hoor!
Jemig Ginny je maakt t spannend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven