Slechte 20 weken echo

09-07-2019 14:10 858 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Afgelopen 25 juni een 20 weken echo gehad. Daaruit bleek dat alle organen van onze dochter en haar hersenen uitstekend waren. Haar buikje en benen liepen goed qua groei. Alleen haar hoofdje zat op de onderste lijn. Verder lag ze compleet dubbel gevouwen en kon ze het hartje niet heel goed zien. Een week (afgelopen 3 juli) later nogmaals een 20 echo gehad en hopen dat ze nu wat meer mee wilde werken qua ligging.
Hier kon de echoscopiste bevestigen dat alle organen etc. er uitstekend uitzagen. Alleen haar hoofdje zat nu onder de onderste lijn en haar buikje en benen kwamen nu in de buurt van de onderste lijn. Bovendien vond ze dat ik ook weinig vruchtwater had.
Ze heeft ons doorgestuurd naar het Erasmus. Afgelopen vrijdag hadden we daar een afspraak voor een guo.
Daaruit bleek dat de organen er inderdaad goed uitzagen alleen dat onze dochter ruim 3 weken achter liep op groei en echodense darmen heeft.
Gisteren een vlokkentest gehad, omdat ik te weinig vruchtwater had voor een punctie.
Het kan zijn dat er een chromosoomafwijking is (nipt met nevenbevindingen gedaan en daaruit kwam dat ze gezond is) en ze gaan ook nog verder kijken op genenafwijkingen.
Heb wel gemeld dat ik dacht dat ik vruchtwater lekte. Ik voelde een week of wat geleden wat druppelen en heb toen snel mn vingers eronder gehouden en geroken, maar was absoluut geen urine geur.
Ze denken dat dat inderdaad goed mogelijk is, omdat ik weinig vruchtwater heb in combi met een niet goed werkende placenta dat onze dochter daarom nu achterloopt op groei. Maar het kan ook een afwijking zijn. Al had ik toen ik 16 weken was ook nog een echo gehad en daar zag alles er goed uit qua groei en vruchtwater.
Nu nog 10 dagen in de stress zitten voor de uitslagen.

Heeft iemand hier ervaring mee? Zowel positief als negatief? Ik maak me zo ontzettend veel zorgen. Ik voel haar meerdere keren per dag bewegen en kan me niet voorstellen dat er iets mis met haar is.

Sorry voor het lange en warrige verhaal.

Liefs,
Ginny
Alle reacties Link kopieren
Super fijn dat alles goed gaat Ginny! Wel heftig van de kinkhoest zeg. Gelukkig is dat nu weer voorbij. En leuk dat je een update blijft plaatsen :heart:
Alle reacties Link kopieren
Hey Ginny,

Ik zat laatst terug te kijken en volgens mij is je dochter nu precies een jaar. Gefeliciteerd! :flirting:
Hoe gaat het met haar?
Alle reacties Link kopieren
Ja dat klopt! Afgelopen vrijdag was ze inderdaad jarig en ze is nu een heerlijke, eigenwijze 1 jarige hittepetit met een gigantische eigen wil hahahaha :biggrin: .

Het gaat super goed met haar. Ze is nu 8730 gram en ongeveer 75 cm. Ze loopt rondom de tafel en achter haar loopwagentje. Verder kruipt ze overal heen waar ze maar heen kan kruipen. Nog steeds een heel lief en makkelijk meisje, maar wel 1 met een kop erop. Ze laat duidelijk merken wat ze wel en niet wilt.

Volgende week maandag hebben we een afspraak in het Sophia voor controle met haar. Tussendoor liepen we voor controle in het ikazia ziekenhuis, maar de kinderarts daar heeft vorige maand gezegd dat we niet meer hoefden te komen, omdat ze het zo ontzettend goed doet.
Ben benieuwd hoe het in het Sophia gaat. We hebben daar tussendoor nooit hoeven komen voor controle.
Alle reacties Link kopieren
Acch super leuk joh! :)
En lekker eigenwijs dus!
Goed teken dat je niet meer naar het Ikazia moet. Geniet van haar :rose:
Alle reacties Link kopieren
Goed nieuws. Fijn!
Wat superfijn :rose:!! Gefeliciteerd nog :).
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn om te lezen, echt leuk dat je ons op de hoogte houdt.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Wat fijn Ginnyy. En gefeliciteerd!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven