Slechte 20 weken echo

09-07-2019 14:10 858 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Afgelopen 25 juni een 20 weken echo gehad. Daaruit bleek dat alle organen van onze dochter en haar hersenen uitstekend waren. Haar buikje en benen liepen goed qua groei. Alleen haar hoofdje zat op de onderste lijn. Verder lag ze compleet dubbel gevouwen en kon ze het hartje niet heel goed zien. Een week (afgelopen 3 juli) later nogmaals een 20 echo gehad en hopen dat ze nu wat meer mee wilde werken qua ligging.
Hier kon de echoscopiste bevestigen dat alle organen etc. er uitstekend uitzagen. Alleen haar hoofdje zat nu onder de onderste lijn en haar buikje en benen kwamen nu in de buurt van de onderste lijn. Bovendien vond ze dat ik ook weinig vruchtwater had.
Ze heeft ons doorgestuurd naar het Erasmus. Afgelopen vrijdag hadden we daar een afspraak voor een guo.
Daaruit bleek dat de organen er inderdaad goed uitzagen alleen dat onze dochter ruim 3 weken achter liep op groei en echodense darmen heeft.
Gisteren een vlokkentest gehad, omdat ik te weinig vruchtwater had voor een punctie.
Het kan zijn dat er een chromosoomafwijking is (nipt met nevenbevindingen gedaan en daaruit kwam dat ze gezond is) en ze gaan ook nog verder kijken op genenafwijkingen.
Heb wel gemeld dat ik dacht dat ik vruchtwater lekte. Ik voelde een week of wat geleden wat druppelen en heb toen snel mn vingers eronder gehouden en geroken, maar was absoluut geen urine geur.
Ze denken dat dat inderdaad goed mogelijk is, omdat ik weinig vruchtwater heb in combi met een niet goed werkende placenta dat onze dochter daarom nu achterloopt op groei. Maar het kan ook een afwijking zijn. Al had ik toen ik 16 weken was ook nog een echo gehad en daar zag alles er goed uit qua groei en vruchtwater.
Nu nog 10 dagen in de stress zitten voor de uitslagen.

Heeft iemand hier ervaring mee? Zowel positief als negatief? Ik maak me zo ontzettend veel zorgen. Ik voel haar meerdere keren per dag bewegen en kan me niet voorstellen dat er iets mis met haar is.

Sorry voor het lange en warrige verhaal.

Liefs,
Ginny
Gefeliciteerd Ginny!
Wauw! Gefeliciteerd Ginny! Wat fijn dat het allemaal goed is gegaan! En ook echt om 23:59 uur hihi..net niet de 24ste.
Hoe reageren je andere kinderen?
Heel veel geluk samen! :heart: :high5:
O Ginnyy, ik ben zo opgelucht! Al die tijd meegelezen en meegeleefd en ik hoop zo dat het genieten nu kan beginnen. Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie prachtige dochter. :flirting:
Ohhhh wat een heerlijk nieuws! Echt genieten dit, ben zo blij voor jullie. Na die slopende onzekerheid is ze er en mogen jullie haar in jullie armen sluiten. Ben heel blij voor je dat het allemaal zo is afgelopen. Wat zullen jullie trots zijn op haar! En dat mag jij ook op jezelf zijn :heart:

Gefeliciteerd met de kleine meid :love: :cheer2: :flirting:
Gefeliciteerd!! :)
The eyes are useless when the mind is blind.
Wat een geweldig nieuws en zo fijn dat de kleine meid het goed doet! Ik wens jullie een heerlijke tijd zonder die zorgen!
Een baksteen is nooit alleen
Fantastisch! Van harte gefeliciteerd! Ben heel blij voor je!
Oh wat een geweldige fijn nieuws, gefeliciteerd!!!
Hopelijk is ze snel groot en sterk genoeg om lekker met jullie mee naar huis te kunnen.
Fijn dat jij je ook zo goed voelt!!
Ga niet te hard want er komt nog een intensieve periode aan, maar ze is gewoon bij jullie!! :heart:
Wat een goed nieuws! Wat zou ze klein zijn zeg! Gefeliciteerd!
Helemaal terug gelezen, meegeleefd en benieuwd naar het resultaat! Mooier kon het niet zijn! Wat heerlijk dat ze er is en dat ze het goed doet! Gefeliciteerd! Hopelijk kun je de spanning van de laatste maanden los laten en genieten van jullie dappere meisje! :heart: :heart:
Wauw wat een fijn bericht! Van harte met jullie kleine pittige meisje :heart:
Gefeliciteerd!!
Wat een fijn nieuws! Gefeliciteerd!
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Wat geweldig! Gefeliciteerd!!

Is overplaatsen naar delft misschien een optie?daar hebben ze moeder-kindkamers. Daar mag je al de tijd dat je kind in het ziekenhuis moet blijven bij je kind op de kamer in het ziekenhuis blijven. Óók als de baby in een couveuse ligt en aan de apperatuur.
Jeetje wat een mini!!!!!
Gefeliciteerd🎈
Zojuist dit hele topic gelezen. Wat een fantastisch nieuws van het kleine wondertje. Van harte gefeliciteerd. En wat een lieve meelezers en meelevers hier :redrose:
Ik ga nu helemaal blij slapen :heart:
Beter een half motto....
Gefeliciteerd Giny! Eindelijk is jullie kleine meisje er.
Wow Ginny, ze is er gewoon! Jullie sterke, eigenwijze, krachtige meisje. En wat doet ze het al goed! Nu kan je haar eindelijk vasthouden. Hopelijk mag ze snel met jullie mee naar huis. Gefeliciteerd! :heart:
Wauw, helemaal super! Van harte gefeliciteerd, ik hoop dat alles voorspoedig blijft gaan en jullie haar lekker snel mee naar huis mogen nemen.
Gefeliciteerd met jullie dochter! :cheer2: Veel geluk! Ik hoop dat ze snel aansterkt en over een aantal weken groot genoeg is om mee naar huis te gaan.
Fijn dat het toch nog gelukt is zonder keizersnede (voor zover je een bevalling fijn kunt noemen...).
Wow! :cheer2: Gefeliciteerd! :heart:
Wat heerlijk dat ze er is! Gefeliciteerd met je dochter!! En wat fijn dat de bevalling goed is verlopen. Hopelijk sterk ze snel aan, wat een klein dapper meisje is ze!
Gefeliciteerd met jullie dochter!
Fantastisch!!! En wat een tijdstip ^^. Van harte gefeliciteerd met dit heuse kleine wondertje!
Gefeliciteerd Ginny!
Wat fantastisch dat ze het al zo goed doet!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven