Snap het niet
vrijdag 10 mei 2019 om 14:39
Hallo dames
Ik heb net mn spiraal eruit laten halen.
Ik heb ovulatie testen gehaald omdat cyclus nogal van slag is nog.
Nu heb ik van de week 3 ovulatietesten gehad die postief waren. 3x een smiley alleen op de 2e ovulatiedag bruin/rood bloed, klein beetje, verloren. Dag erna nog een smiley en vandaag is hij weer negatief.
Ik snap hem niet helemaal. Een eisprong gaat toch niet samen met bloedverlies?!?
Iemand een idee?
Groetjes
Miesee
Ik heb net mn spiraal eruit laten halen.
Ik heb ovulatie testen gehaald omdat cyclus nogal van slag is nog.
Nu heb ik van de week 3 ovulatietesten gehad die postief waren. 3x een smiley alleen op de 2e ovulatiedag bruin/rood bloed, klein beetje, verloren. Dag erna nog een smiley en vandaag is hij weer negatief.
Ik snap hem niet helemaal. Een eisprong gaat toch niet samen met bloedverlies?!?
Iemand een idee?
Groetjes
Miesee
vrijdag 10 mei 2019 om 15:35
Kan zeker wel. Ik doe nfp (natural family planning, je cyclus bijhouden dus om te weten wanneer je wel/niet vruchtbaar bent) en bij de cursus daarvoor waarschuwden ze specifiek dat je na bloedverlies niet zomaar mag denken 'o dan begint nu m'n nieuwe cyclus dus ik ben even niet vruchtbaar' want het kan een ovulatiebloeding zijn. Dat is dus als je juist níet zwanger wil raken. En als je (blijkbaar) nooit zo heel ongesteld bent, kan me niet voorstellen dat ik 'per ongeluk' zou denken dat ik in 1 dag ongesteld was geweest
.
Sorry, geen tips dus maar had wel van het verschijnsel ovulatiebloeding gehoord.
Sorry, geen tips dus maar had wel van het verschijnsel ovulatiebloeding gehoord.
zondag 26 mei 2019 om 20:31
zondag 26 mei 2019 om 21:05
Probeer morgen of zo nog eens een zwangerschapstest. Het eitje komt over het algemeen tussen de 24 en 48 uur nà de positieve test vrij.
Maar je zegt zelf dat je cyclus nog wat in de war is, dus alles kan.
Overigens heb ik wel eens een duidelijke eisprong gehad en dat ik toch na 9 dagen alweer ongesteld werd of pas na 16, 17 dagen weer. Punt is, dat je er ‘normaal gesproken’ niet op let, dus wie weet is het in je eigen, natuurlijke cyclus ook weleens zo dat er wat dagen extra tussenzitten, maar merk je dat niet op.
Maar je zegt zelf dat je cyclus nog wat in de war is, dus alles kan.
Overigens heb ik wel eens een duidelijke eisprong gehad en dat ik toch na 9 dagen alweer ongesteld werd of pas na 16, 17 dagen weer. Punt is, dat je er ‘normaal gesproken’ niet op let, dus wie weet is het in je eigen, natuurlijke cyclus ook weleens zo dat er wat dagen extra tussenzitten, maar merk je dat niet op.
zondag 26 mei 2019 om 21:25
En nu moet en zal je op slag zwanger zijn?
Wat is dat toch in deze tijd. Wacht gewoon af. Ga niet met testjes lopen kloten als je NET je spiraal er uit hebt laten halen. Ook dat meteen zwanger zijn met één week over tijd word ik wat kriegel van. En dan zeeen van tranen omdat je een miskraam hebt terwijl dat eigenlijk gewoon nog niets is maar je was overtijd.
Doe toch niet zo op de klok. Vrij als je daar zin in hebt niet omdat een test zegt dat het moet.
Klok gewoon je menstruatie op een kalender en niet met een testje.
Het komt zoals het komt en hoe fanatieker je met je testjes en tijden bezig bent hoe langer het (lijkt te duren) duurt.
zondag 26 mei 2019 om 22:07
Waarom denk je dat ik zwanger wil worden?nina1966 schreef: ↑26-05-2019 21:25En nu moet en zal je op slag zwanger zijn?
Wat is dat toch in deze tijd. Wacht gewoon af. Ga niet met testjes lopen kloten als je NET je spiraal er uit hebt laten halen. Ook dat meteen zwanger zijn met één week over tijd word ik wat kriegel van. En dan zeeen van tranen omdat je een miskraam hebt terwijl dat eigenlijk gewoon nog niets is maar je was overtijd.
Doe toch niet zo op de klok. Vrij als je daar zin in hebt niet omdat een test zegt dat het moet.
Klok gewoon je menstruatie op een kalender en niet met een testje.
Het komt zoals het komt en hoe fanatieker je met je testjes en tijden bezig bent hoe langer het (lijkt te duren) duurt.
Juist niet maar ik gebruik nu de pil en ovulatietesten omdat onze eerste dochter door de pil gekomen is.
Ik zit dus in mn stopweek en nog geen ongesteldheid dus ja ik begin me zorgen te maken...
Mijn man laat zich volgende maand helpen.
Niet gelijk zo aanvallend doen als je niet precies weet hoe het zit....
zondag 26 mei 2019 om 22:20
Omdat ik de mirena 4 jaar en 7 maanden had en wekelijks bloedingen had daarom leek het de gynaecoloog het beste om hem eruit te halen ivm verminderde werking.
De ovulatietesten zijn ook iom de gynaecoloog gebeurd om te kijken of de pil wel bij mij werkt ivm eerdere zwangerschap door de pil heen.
Als ik nu zwanger raak is de kans groot dat ik in een rolstoel kom te zitten.
Overigens hebben we het 4 dagen na de positieve ovulatietesten niet gedaan maar toch knaagt het vooral omdat ik er bang voor ben.
miesee wijzigde dit bericht op 26-05-2019 22:22
Reden: Foutje
Reden: Foutje
0.39% gewijzigd
zondag 26 mei 2019 om 23:22
Dus je hebt de pil geslikt maar toch positief getest op ovulatietesten. Dat zou natuurlijk niet moeten want eigenlijk moet je dan geen eisprong hebben. De vraag is dus of de pil sowieso werkt bij jou.
Was het je eerste maand? Misschien niet op het goede moment begonnen met de pil? Wat zegt je arts ervan dat je positief testte terwijl je de pil gebruikt?
Ik zou ook maar condoom gebruiken voorlopig of andere anticonceptie zoeken.
Was het je eerste maand? Misschien niet op het goede moment begonnen met de pil? Wat zegt je arts ervan dat je positief testte terwijl je de pil gebruikt?
maandag 27 mei 2019 om 10:37
Ik ben 3 weken voor het uithalen van de mirena begonnen met de pil.duizel schreef: ↑26-05-2019 23:22Dus je hebt de pil geslikt maar toch positief getest op ovulatietesten. Dat zou natuurlijk niet moeten want eigenlijk moet je dan geen eisprong hebben. De vraag is dus of de pil sowieso werkt bij jou.
Ik heb zelf ook het idee dat de pil niet werkt want dan zoy je geen eisprong moeten hebben.
Prikpil vertrouw ik dan ook niet.
Ik vermoed dat we de komende maanden maar even creatief met handen etc moeten zijn. Ik kan geen zwangerschap riskeren.
Bij de 2e os het met 38 weken bijna fataal geworden omdat mijn been bovenaan de trap opeens weigerde dus ik van de 1 na bovenste tree naar beneden ben gevallen daarna gelijk inleiding maar zoon heeft er niets aan overgehouden, goddank
Bedankt voor jullie reacties ik zit nog even in spanning vrees ik de komende dagen