Sneller zwanger dan verwacht!!!
vrijdag 20 december 2019 om 17:07
Hallo dames,
Ik las vorige week het topic "zwanger worden in december". Hier wilde ik graag ook een berichtje plaatsen omdat ik ook zwanger wil worden en het wilde proberen in de maand december. Vanaf deze maand zouden we geen condooms meer gebruiken. Ik hoor om mij heen dat veel mensen toch wel wat langer proberen zwanger te worden( tussen 1 - 2 jaar) en sommige zitten zelfs al in bepaalde trajecten om zwanger te worden. Mijn vriend en ik zijn 30 jaar en hebben geen haast. Ook als het een tijdje zou duren dan zijn we nog " jong genoeg". Begin december voor de eerste keer onveilige seks gehad en wat blijkt...... ik ben al zwanger!!
Ik ben 2 jaar geleden gestopt met de pil (hormonale redenen) en we hadden altijd veilige seks met condoom. Begin december hebben wij na een relatie van 10 jaar besloten dat we toch willen proberen zwanger te worden. Nu voelde ik mij vorige week wat misselijk en ik merkte dat ik me toch anders dan normaal voelde. Ik heb vandaag een zwangerschapstest gehaald en wat blijkt... ik ben zwanger!!
Nu vraag ik mij af... is zo'n test betrouwbaar? Ik zou nu ruim 2 weken zwanger zijn. Echter zou ik over 3 dagen mijn menstruatie hebben. Moet ik dit afwachten tot ik het mijn vriend vertel? Ik las op internet dat 10 procent van de prille zwangerschappen eindigen in een miskraam. De mentruatie kan dan komen waardoor je niet meer zwanger bent en het vruchtje is dan niet levensvatbaar? Begrijp me niet verkeerd, IK BEN ECHT SUPER BLIJ!!! Het voelt zo onwerkelijk dat het gelijk raak is.. Ik ben even onzeker of ik hier al van mag genieten in deze prille periode. Ik heb een clearblue test gehaald. Deze wil ik zondag gebruiken en aan mijn vriend laten zien. Ik heb de test gekocht die de weken aangeeft. Mijn vriend is momenteel een paar dagen weg voor het werk.
Ik vind het echter ook lastig dat we net voor de feestdagen zitten. Mijn schoonouders maken ieder jaar een visschaal met rauwe vissoorten en bij mijn ouders krijgen we altijd carpaccio.... en de toetjes gemaakt van rauwe eieren... wat ga ik nu zeggen dat ik dit niet kan eten? Kortom er gaat momenteel veel door mijn hoofd!
Advies en tips zijn meer dan welkom!
Liefs Dana
Ik las vorige week het topic "zwanger worden in december". Hier wilde ik graag ook een berichtje plaatsen omdat ik ook zwanger wil worden en het wilde proberen in de maand december. Vanaf deze maand zouden we geen condooms meer gebruiken. Ik hoor om mij heen dat veel mensen toch wel wat langer proberen zwanger te worden( tussen 1 - 2 jaar) en sommige zitten zelfs al in bepaalde trajecten om zwanger te worden. Mijn vriend en ik zijn 30 jaar en hebben geen haast. Ook als het een tijdje zou duren dan zijn we nog " jong genoeg". Begin december voor de eerste keer onveilige seks gehad en wat blijkt...... ik ben al zwanger!!
Ik ben 2 jaar geleden gestopt met de pil (hormonale redenen) en we hadden altijd veilige seks met condoom. Begin december hebben wij na een relatie van 10 jaar besloten dat we toch willen proberen zwanger te worden. Nu voelde ik mij vorige week wat misselijk en ik merkte dat ik me toch anders dan normaal voelde. Ik heb vandaag een zwangerschapstest gehaald en wat blijkt... ik ben zwanger!!
Nu vraag ik mij af... is zo'n test betrouwbaar? Ik zou nu ruim 2 weken zwanger zijn. Echter zou ik over 3 dagen mijn menstruatie hebben. Moet ik dit afwachten tot ik het mijn vriend vertel? Ik las op internet dat 10 procent van de prille zwangerschappen eindigen in een miskraam. De mentruatie kan dan komen waardoor je niet meer zwanger bent en het vruchtje is dan niet levensvatbaar? Begrijp me niet verkeerd, IK BEN ECHT SUPER BLIJ!!! Het voelt zo onwerkelijk dat het gelijk raak is.. Ik ben even onzeker of ik hier al van mag genieten in deze prille periode. Ik heb een clearblue test gehaald. Deze wil ik zondag gebruiken en aan mijn vriend laten zien. Ik heb de test gekocht die de weken aangeeft. Mijn vriend is momenteel een paar dagen weg voor het werk.
Ik vind het echter ook lastig dat we net voor de feestdagen zitten. Mijn schoonouders maken ieder jaar een visschaal met rauwe vissoorten en bij mijn ouders krijgen we altijd carpaccio.... en de toetjes gemaakt van rauwe eieren... wat ga ik nu zeggen dat ik dit niet kan eten? Kortom er gaat momenteel veel door mijn hoofd!
Advies en tips zijn meer dan welkom!
Liefs Dana
vrijdag 20 december 2019 om 17:14
Gefeliciteerd! De test is heel betrouwbaar en misgaan kan helaas altijd. Het is een fijne periode om iedereen het blije nieuws te brengen lijkt me. Dus dubbel feest en dan eet je dus de dingen die je niet wilt eten niet. Dat geheimhouden heb ik nooit begrepen. Wat was ik blij dat ik toen ik mijn miskraam had al direct hulp bij de hand had
Dus dat wordt genieten. Wel jammer dat je vriend nog niet in de buurt is om mee te vieren.
Zonder oorzaak geen gevolg
vrijdag 20 december 2019 om 17:16
vrijdag 20 december 2019 om 17:17
vrijdag 20 december 2019 om 17:23
vrijdag 20 december 2019 om 17:24
Dat is de schaduwzijde van te vroeg testen inderdaad. Mocht de menstruatie toch doorzetten dan ben je opeens niet meer zwanger en dat voelt toch verdrietig omdat ik nu zo blij en dankbaar ben.. en ergens wil ik het mijn ouders en schoonouders ook gelijk vertellen. Ik heb een hele goede band met hen! Maar ben bang dat ik over een paar weken misschien slecht nieuws moet brengen:(. Pff verschrikkelijk die onzekerheid!
Veganistisch worden in 2020 is niet geloofwaardig aangezien ik dol ben op vis en vlees
.. het scheelt dat ik niet rook of drink dus daar hoef ik niet over na te denken
Veganistisch worden in 2020 is niet geloofwaardig aangezien ik dol ben op vis en vlees
vrijdag 20 december 2019 om 17:26
vrijdag 20 december 2019 om 17:29
Wel een goede tip om mijn moeder en schoonmoeder in vertrouwen dit te vertellen voor de feestdagen. Ze zijn ook erg belangrijk voor mij dus ik wil dit ook graag met hen delen.. Ook als het anders zou lopen. Grappig.. Ik ben vrijwel altijd erg nuchter. Nu gaat alles zo snel dat ik geen keuzes meer durf te maken aan alles twijfel.
vrijdag 20 december 2019 om 17:30
Nee, dan ben je 4 weken zwanger. De zwangerschap begint bij de ovulatie (die is meestal 2 weken voor de menstruatie). Daar krijg je dan 2 weken bij cadeau. Je telt vanaf de eerste dag van de vorige menstruatie.
vrijdag 20 december 2019 om 17:31
Dat laatste is heel veel voorkomend. Al heb je jaren naar die test zitten uitkijken. Het is toch een ‘point of No return’, the real deal. Hoort allemaal bij het pakketjeDanaatje schreef: ↑20-12-2019 17:29Wel een goede tip om mijn moeder en schoonmoeder in vertrouwen dit te vertellen voor de feestdagen. Ze zijn ook erg belangrijk voor mij dus ik wil dit ook graag met hen delen.. Ook als het anders zou lopen. Grappig.. Ik ben vrijwel altijd erg nuchter. Nu gaat alles zo snel dat ik geen keuzes meer durf te maken aan alles twijfel.
vrijdag 20 december 2019 om 17:33
Gefeliciteerd! Ja zo test is betrouwbaar zwanger is zwanger en ja het kan mis gaan maar dan wil je toch steun van je vriend? Al begrijp ik dat je t liever live verteld zondag.
Je krijgt de eerste weken zwangerschap kado!
Dus je zwangerschap wordt gerekend van je laatste menstruatie datum. Dus op moment dat je positief test ben je vaak al vier weken ‘zwanger’
Je krijgt de eerste weken zwangerschap kado!
Dus je zwangerschap wordt gerekend van je laatste menstruatie datum. Dus op moment dat je positief test ben je vaak al vier weken ‘zwanger’
where ever you go, go with your heart
vrijdag 20 december 2019 om 17:33
Je vergist je. Op de dag dat je ongesteld had moeten worden, ben je al 4 weken zwanger.
vrijdag 20 december 2019 om 17:35
Oh help, hoe ouderwets kun je zijn? Alleen moeders koken? En je (schoon)moeder vertel je het wel, maar (schoon)vader mag niet meedoen?Madeliefjees schreef: ↑20-12-2019 17:23Waarom mag je vriend dit nog niet weten?
Neem je moeder en schoonmoeder in vertrouwen, kan je moeder 2 soorten voorgerecht maken zodat de gasten kunnen kiezen en kan je moeder een toetje maken zonder rauwe eieren. Ijs is ook heel lekker.
vrijdag 20 december 2019 om 17:36
Oh klopt. Ik weet alleen dat je bij die clearblue er twee weken moet optellen. Als dat ding 2 weken aangeeft, dan is dat bij de verloskundige 4 wkn. 3+... dat kan vijf of zes weken zijn. Ik was niet zo regelmatig dus ik weet nog dat ik dacht “Oh, 3 weken, da’s mooi”. En twee dagen later had die VK het over 5 weken
vrijdag 20 december 2019 om 17:49
@ Eze Haha uiteraard horen vader en schoonvader daar ook bij!! Ik bedoel ermee te zeggen dat de band erg goed is met beide kanten.. en ook met de schoonvaders;)
@ Tiana 79 en Iemoos 2Oké ik wist niet dat je moet rekenen vanaf de menstruatie. Heb me ook eerlijk gezegd vooraf niet verdiept in de telling met ovulatie en cyclusdagen. We hebben spontaan besloten te stoppen met voorbehoedsmiddelen en we zouden wel zien hoe het zou lopen. Geen haast zonder stress.. gewoon spontaan.
@ Tiana 79 en Iemoos 2Oké ik wist niet dat je moet rekenen vanaf de menstruatie. Heb me ook eerlijk gezegd vooraf niet verdiept in de telling met ovulatie en cyclusdagen. We hebben spontaan besloten te stoppen met voorbehoedsmiddelen en we zouden wel zien hoe het zou lopen. Geen haast zonder stress.. gewoon spontaan.
vrijdag 20 december 2019 om 18:04
Ben je wel al begonnen met foliumzuur slikken dan ?Danaatje schreef: ↑20-12-2019 17:49
vrijdag 20 december 2019 om 18:17
Ja maar wel pas een week voordat we het gingen proberen zeg maar. Ik slik dit nu zo'n 4 weken. Ik las dat sommige al een maand of maanden van te voren hiermee beginnen. Ik hoop niet dat ik "te laat" ben begonnen of " te vroeg" zwanger ben geworden.. het is maar hoe je het bekijkt...
danaatje wijzigde dit bericht op 20-12-2019 18:23
Reden: Typfout
Reden: Typfout
0.35% gewijzigd