Spoed vraagje Gonal F
donderdag 24 januari 2019 om 19:15
Oke, suffe vraag maar Viva-Forum weet vast raad. Sinds gisteren spuit ik Gonal F. Heb maanden terug al de prikinstructie gehad ivm PTSS en twijfel nu opeens heeeeel erg of ik het wel goed doe?
Ik heb zo’n pen met een rode dop die je moet draaien om de eenheden in te stellen. Na het prikken en het indrukken staan de eenheden niet op 0, maar op de stand die ik heb ingevoerd. Ik druk de knop maar kort in.
Klopt dat wel? Ik meen me ter herinneren dat de pen op ‘0’ moet staan na het prikken?
Ik heb zo’n pen met een rode dop die je moet draaien om de eenheden in te stellen. Na het prikken en het indrukken staan de eenheden niet op 0, maar op de stand die ik heb ingevoerd. Ik druk de knop maar kort in.
Klopt dat wel? Ik meen me ter herinneren dat de pen op ‘0’ moet staan na het prikken?
donderdag 24 januari 2019 om 19:19
donderdag 24 januari 2019 om 19:23
Hallo Pergamon,
Ik begin morgen met Gonal F en ik heb 2 weken geleden prikinstructie gehad. Tegen mij zei de verpleegkundige dat het cijfer wel op 0 moet staan na het prikken. Dan zijn namelijk alle eenheden gespoten (in mijn geval 50). Ze zei ook dat ik moet prikken, de pen 3 seconden ingedrukt (!) in mijn buik moet laten zitten en hem dan ook ingedrukt eruit halen. Dit ter voorkoming van het terugzuigen van het middel. Dus eigenlijk mag ik de drukknop pas loslaten als ik de pen er helemaal uit heb gehaald.
Maar als je het niet vertrouwd zou ik idd ook even bellen. Je wilt ook niet teveel spuiten...
Hopelijk heb je hier iets aan:)
Succes!
Ik begin morgen met Gonal F en ik heb 2 weken geleden prikinstructie gehad. Tegen mij zei de verpleegkundige dat het cijfer wel op 0 moet staan na het prikken. Dan zijn namelijk alle eenheden gespoten (in mijn geval 50). Ze zei ook dat ik moet prikken, de pen 3 seconden ingedrukt (!) in mijn buik moet laten zitten en hem dan ook ingedrukt eruit halen. Dit ter voorkoming van het terugzuigen van het middel. Dus eigenlijk mag ik de drukknop pas loslaten als ik de pen er helemaal uit heb gehaald.
Maar als je het niet vertrouwd zou ik idd ook even bellen. Je wilt ook niet teveel spuiten...
Hopelijk heb je hier iets aan:)
Succes!
makeupgirl wijzigde dit bericht op 24-01-2019 19:24
7.86% gewijzigd
donderdag 24 januari 2019 om 19:25
donderdag 24 januari 2019 om 19:35
Dat ben ik inderdaad van plan
donderdag 24 januari 2019 om 19:56
vrijdag 25 januari 2019 om 09:27
Dank!
Geen IUI maar Ovulatie Inductie. Al 9 ronden Clomid achter de rug, helaas zonder resultaat. Vanwege de goede zaadkwaliteit van vriend (insert trotse vriend hier) en een zeer onregelmatig cyclus bij mij (ook met Clomid) krijgen we nu maximaal 6 ronden Gonal F "met huiswerk" (quote van de gyn), omdat op die manier meer zaadcellen in de baarmoeder komen dan bij een IUI. Vriend en ik vinden het ook wel prettig omdat het zo toch het dichtstbij 'normaal' blijft (alhoewel het na 2,5-3 jaar proberen niet meer helemaal 'normaal' is natuurlijk).