Spoed vraagje Gonal F

24-01-2019 19:15 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oke, suffe vraag maar Viva-Forum weet vast raad. Sinds gisteren spuit ik Gonal F. Heb maanden terug al de prikinstructie gehad ivm PTSS en twijfel nu opeens heeeeel erg of ik het wel goed doe?

Ik heb zo’n pen met een rode dop die je moet draaien om de eenheden in te stellen. Na het prikken en het indrukken staan de eenheden niet op 0, maar op de stand die ik heb ingevoerd. Ik druk de knop maar kort in.

Klopt dat wel? Ik meen me ter herinneren dat de pen op ‘0’ moet staan na het prikken?
Bel even met de spoedpost van het ziekenhuis.
Vivaforumsters zijn geen artsen en zullen vermoedelijk ook nog eens niet allemaal precies dezelfde prikwijze hebben.

Dus: even bellen.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Hallo Pergamon,

Ik begin morgen met Gonal F en ik heb 2 weken geleden prikinstructie gehad. Tegen mij zei de verpleegkundige dat het cijfer wel op 0 moet staan na het prikken. Dan zijn namelijk alle eenheden gespoten (in mijn geval 50). Ze zei ook dat ik moet prikken, de pen 3 seconden ingedrukt (!) in mijn buik moet laten zitten en hem dan ook ingedrukt eruit halen. Dit ter voorkoming van het terugzuigen van het middel. Dus eigenlijk mag ik de drukknop pas loslaten als ik de pen er helemaal uit heb gehaald.

Maar als je het niet vertrouwd zou ik idd ook even bellen. Je wilt ook niet teveel spuiten...

Hopelijk heb je hier iets aan:)

Succes!
makeupgirl wijzigde dit bericht op 24-01-2019 19:24
7.86% gewijzigd
Oef t is al lang geleden voor mij dat prikken. Ik weet wel dat je hem idd 5 sec ingedrukt moet houden en niet gelijk eruit trekken
where ever you go, go with your heart
https://youtu.be/SkrC1RF6i3Y

Hier de instructie op filmpje
where ever you go, go with your heart
Gelukt! Mede met hulp van een ander topic. Thanks dames! Ging bij mij ‘mis’ bij het lang indrukken (deed ik niet). Nu keurig op 0. Had gelukkig extra naaldjes meegekregen dus heb met een schoon naaldje opnieuw kunnen prikken.
Je moet hem volledig indrukke zodat hij op 0 komt, anders spuit je niks. Als hij op 0 staat, even tot 10 tellen en dan eruit halen.
O en niet gaan spuiten wat je gister had moeten spuiten. Maar morgen ff bellen en doorgeven dat je een dag te laat bent begonnen.
Ka14 schreef:
24-01-2019 19:30
O en niet gaan spuiten wat je gister had moeten spuiten. Maar morgen ff bellen en doorgeven dat je een dag te laat bent begonnen.
Dat ben ik inderdaad van plan :) Ga zeker niet extra spuiten. Spuit gelukkig slechts 37.5 en we gaan ‘opbouwen’ tot het ‘werkt’ zeg maar, dus een dagje later kan niet perse kwaad.
Er zit ook een folder in de doos met spuitinstructie, al ben ik ondertussen vrij mosterd.
Biekkie schreef:
24-01-2019 19:52
Er zit ook een folder in de doos met spuitinstructie, al ben ik ondertussen vrij mosterd.

Klopt :) Maar ik twijfelde zó en weet dat hier een heleboel prik-veteranen zitten. Soms is wat ervaringsdeskundigheid prettiger dan een boekje vind ik.
Voor vanavond: de knop ingedrukt houden als je de naald uit je buik trekt. (En er hangt bijna altijd nog een druppeltje aan de naald, dat is normaal)
Succes, het komt vast goed!
Ga je iui doen?
Emceetje schreef:
25-01-2019 06:28
Voor vanavond: de knop ingedrukt houden als je de naald uit je buik trekt. (En er hangt bijna altijd nog een druppeltje aan de naald, dat is normaal)
Succes, het komt vast goed!
Ga je iui doen?

Dank!

Geen IUI maar Ovulatie Inductie. Al 9 ronden Clomid achter de rug, helaas zonder resultaat. Vanwege de goede zaadkwaliteit van vriend (insert trotse vriend hier) en een zeer onregelmatig cyclus bij mij (ook met Clomid) krijgen we nu maximaal 6 ronden Gonal F "met huiswerk" (quote van de gyn), omdat op die manier meer zaadcellen in de baarmoeder komen dan bij een IUI. Vriend en ik vinden het ook wel prettig omdat het zo toch het dichtstbij 'normaal' blijft (alhoewel het na 2,5-3 jaar proberen niet meer helemaal 'normaal' is natuurlijk).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven