stage en zwanger

09-10-2015 13:22 182 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb de zoekoptie gebruikt maar kom er niet veel verder mee.

ik probeer deze maand voor het eerst zwanger te worden en in begin november begin ik met een stage van 4 dagen per week. Voor deze stage moet ik 6:40 de bus nemen en ben ik 6 uur thuis (ik kan als ik niet zelf kan koken gewoon bij mijn ouders eten) Hiernaast werk ik niet. Deze stage loopt door tot begin april. Volgens de berekening als het deze maand raak is, ben ik 10 juli ongeveer uitgerekend. Van begin april tot 13 juni ongeveer heb ik anderhalve dag per week school, hierna ben ik afgestudeerd.

Hoe lastig is de combinatie stage en zwanger zijn? Als mijn stage is afgelopen ben ik in theorie dus 31-32 weken zwanger. En bij ongeveer 10 weken zwangerschap heb ik 2 weken vrij (kerstvakantie). De stage is lichamelijk niet zwaar, het is in een ziekenhuis. Ik tel de zwangerschap overigens vanaf de eerste dag van mijn laatste menstruatie ( 2 oktober)
quote:Vitaminess schreef op 09 oktober 2015 @ 13:30:

Wat een zinloze reacties van sommigen. Ja ik probeer zwanger te worden, een man kan niet zwanger worden. We proberen MIJ zwanger te maken. Ten tweede ik zeg al in theorie etc... het zou ook gelijk raak kunnen zijn. Ik zal hier eind deze maand nog eens posten. Wat een haatdragende reacties. Als ik straks gelijk zwanger ben, zijn jullie zeker ook jaloers?

Nou nou als je normale antwoorden wil mag je wel even dimmen.

Je laatste zin is gewoon belachelijk, slaat compleet nergens op.

Jij bent hier degene die een complete planning neerplempt. Jij gaat ervan uit dat je direct zwanger bent. Die kans is niet zo heel groot hoor.

En dan krijg je dus een andere planning.

Ik vind het dom om tijdens je stage zwanger te gaan worden, gepland.

Als je klaar bent dan ben je 32 weken.

Ja sommige kunnen dat prima volhouden.

Anderen niet.

Ik ben nu 26 weken en zit thuis, kan niet meer werken.

Je kan allerlei complicaties krijgen enz.

Heel onverstandig om te gokken dat dit niet voor jou geldt.

Ik zou het dus uitstellen.

En ja stress is heel slecht voor je baby.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Mag ik vragen wat je dan gaat doen in het ziekenhuis? Ik neem aan dat je niet in de verpleging zit want anders verkijk je je er op, in het ziekenhuis werken/stage lopen is loodzwaar. En als je wel in de verpleging zit, dan heb je nog een aantal andere zaken waar je rekening mee dient de houden als je zwanger bent.
quote:Honeymoonquiz schreef op 09 oktober 2015 @ 13:35:

[...]

Waarom wacht je niet nog een paar maanden?Ik wil de zomervakantie als een soort van verlof en daarna werken.
Ik was overigens binnen een jaar vier keer heel vlot zwanger. Maar heb dus wel drie keer opnieuw mogen beginnen. Kan ook nog.
In theorie zou het moeten kunnen. Maar elke zwangerschap is uniek. Ik had van week 7 tot week 20 helemaal geen energie. Kon niet werken en aan het einde van de dag was ik blij als ik was aangekleed en had gekookt. Daarna kreeg ik weer iets meer energie en was ik trots op mezelf als ik 2 uur kon werken (ik ben ondernemer, dus dit heeft heel veel geld gekost...). In mijn geval zou ik de stage dus niet gered hebben.

Ik zeg niet dat je het niet moet doen hoor, maar wou je mijn ervaring vertellen zodat je een goede afweging kunt maken
quote:Vitaminess schreef op 09 oktober 2015 @ 13:36:

[...]

Vrij veel werk in mijn gebied. Ik dacht aan zwangerschapsverlof in de vorm van de zomervakantie en ondertussen al op zoek naar werk.Ik denk dat je niet helemaal realistisch bent, TO.
quote:Kersje1988 schreef op 09 oktober 2015 @ 13:35:

Waarom wil je perse nu zwanger worden? Ik neem aan dat je nog niet heel oud bent (door het stage lopen verhaal) en kunnen jullie dan niet beter nog drie kwart jaar wachten? Dan is het ook beter weer (had even snel je vitamine D verhaal gelezen) en dan ben je afgestudeerd etc.Omdat ik de zomervakantie als soort van verlof wil, als ik later zwanger word, moet ik werk zoeken met een bolle buik. En dan moet ik alsnog werken en zwanger zijn. Ik denk dat stage en zwanger zijn dan hetzelfde is?
quote:elein schreef op 09 oktober 2015 @ 13:35:

Waarom wacht je niet gewoon tot je afgestudeerd bent? De één heeft nauwelijks last van een zwangerschap, maar ik ken er ook die de eerste drie maand zoveel kotsten dat ze thuiszaten, en ook die na 4 maand met ischias niet meer hun werk konden doen. Als jij net een pechvogel bent gaat je stage niet door, gaat je afstuderen niet door, en is het veel moeilijker om het over een jaar met een klein kind weer mee te beginnen.Daar zit dus precies het probleem.. Ik weet niet wat de de verdeling van het voorkomen is van deze twee. Ik wil best de gok wagen als de tweede situatie veel minder voorkomt.

[...]

Vrij veel werk in mijn gebied. Ik dacht aan zwangerschapsverlof in de vorm van de zomervakantie en ondertussen al op zoek naar werk.Dit is echt veel te ver vooruit gedacht. Je weet gewoon niet hoe het loopt.
quote:_blabla_ schreef op 09 oktober 2015 @ 13:36:

[...]

Klopt het dat ik tussen de regels door lees dat je bang bent dat je stage heel stressvol gaat zijn? Want ja het klopt, stress is niet goed voor een baby, maar als het goed is hoort een stage niet extreem veel stress op te leveren. Natuurlijk wel een beetje gezonde spanning, dat is normaal, maar niet de mate van stress die schadelijk kan zijn voor een baby. Want die hoeveelheid stress is voor volwassen mensen ook niet gezond.Ik gebruik de termen stress/vermoeidheid door elkaar heen sorry. Ik ben bang dat het " weinig " slapen niet zo goed voor de baby is. Terwijl ik gewoon op tijd naar bed kan alsnog trouwens.
Ligt aan je stage. Ga je stage lopen in de bouw of zit je de hele dag achter een computer? Er zijn maar weinig zwangere dames die het zich kunnen permitteren om 9 maanden thuis te blijven omdat ze moe en misselijkzijn. Dus in het geval dat je in de komende periode zwanger word moet je maar even je door bijten.
Jeetje to, je bent wel een beetje obsessief met zwanger worden. Hoeveel topics kun je openen over zwanger.
quote:MadameQetesh schreef op 09 oktober 2015 @ 13:36:

[...]

Nou nou als je normale antwoorden wil mag je wel even dimmen.

Je laatste zin is gewoon belachelijk, slaat compleet nergens op.

Jij bent hier degene die een complete planning neerplempt. Jij gaat ervan uit dat je direct zwanger bent. Die kans is niet zo heel groot hoor.

En dan krijg je dus een andere planning.

Ik vind het dom om tijdens je stage zwanger te gaan worden, gepland.

Als je klaar bent dan ben je 32 weken.

Ja sommige kunnen dat prima volhouden.

Anderen niet.

Ik ben nu 26 weken en zit thuis, kan niet meer werken.

Je kan allerlei complicaties krijgen enz.

Heel onverstandig om te gokken dat dit niet voor jou geldt.

Ik zou het dus uitstellen.

En ja stress is heel slecht voor je baby.Moeilijk he lezen? Volgens mij staat er meerdere keren dat dit een theoretisch geval is. Bij mij in de familie is iedereen wél gelijk zwanger.
Ik ben trouwens al bijna een jaar bezig met zwanget worden. Zo kan het ook gaan...
quote:Plienn schreef op 09 oktober 2015 @ 13:36:

Mag ik vragen wat je dan gaat doen in het ziekenhuis? Ik neem aan dat je niet in de verpleging zit want anders verkijk je je er op, in het ziekenhuis werken/stage lopen is loodzwaar. En als je wel in de verpleging zit, dan heb je nog een aantal andere zaken waar je rekening mee dient de houden als je zwanger bent.Nee ik zit niet in de verpleging. Ik bekijk gewoon een specifiek onderdeel van het menselijk lichaam. En noteer mijn bevindingen in de computer, thats it. Dit allemaal gebeurt rechtop in een stoel.
quote:Lariba schreef op 09 oktober 2015 @ 13:37:

Ik was overigens binnen een jaar vier keer heel vlot zwanger. Maar heb dus wel drie keer opnieuw mogen beginnen. Kan ook nog.

[...]

Ik wil de zomervakantie als een soort van verlof en daarna werken.

En als je nu niet meteen zwanger bent? Dan wacht je een jaar want anders is je verlof niet in de zomer.

Echt een zwangerschap en het verloop ervan laat zich niet plannen.

Volgens mij schat je het veels te rooskleurig in.

Ik ken geen zwangere zonder ook maar iets van klachten. Tuurlijk zijn er genoeg die er prima doorgaan. Maar ook genoeg die dat niet doen.

Vriendin kotste tot week 16 alles onder. Vanaf week 24 weer door maagzuur.

Een stage is wat anders als werk. Je moet op stage ook nog opdrachten maken. Je moet aan bepaalde uren voldoen. Op het werk kan je meestal nog minder uren gaan werken of halve dagen.

Waarom zoveel haast? Ben je bijna 40 dat het bijna niet meer kan ofzo?
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:Meisie90 schreef op 09 oktober 2015 @ 13:37:

In theorie zou het moeten kunnen. Maar elke zwangerschap is uniek. Ik had van week 7 tot week 20 helemaal geen energie. Kon niet werken en aan het einde van de dag was ik blij als ik was aangekleed en had gekookt. Daarna kreeg ik weer iets meer energie en was ik trots op mezelf als ik 2 uur kon werken (ik ben ondernemer, dus dit heeft heel veel geld gekost...). In mijn geval zou ik de stage dus niet gered hebben.

Ik zeg niet dat je het niet moet doen hoor, maar wou je mijn ervaring vertellen zodat je een goede afweging kunt makenDankjewel!
quote:Lariba schreef op 09 oktober 2015 @ 13:37:

Ik was overigens binnen een jaar vier keer heel vlot zwanger. Maar heb dus wel drie keer opnieuw mogen beginnen. Kan ook nog.Inderdaad..
Als je je zorgen maakt of de planning met stage/zwanger/afstuderen wel goed is, zou ik voor de zekerheid vooral nog een paar maandjes wachten.

En ja daarna is het werken en zwanger tegelijkertijd, maar dat heeft zo'n beetje iedere zwangere vrouw.
quote:Lariba schreef op 09 oktober 2015 @ 13:40:

[...]

Dit is echt veel te ver vooruit gedacht. Je weet gewoon niet hoe het loopt.

Precies.

Er kan van alles gebeuren TO: je bent strontziek tijdens je zwangerschap, je krijgt andere lichamelijke klachten, er kunnen complicaties optreden, kind kan te vroeg geboren worden, gecompliceerde bevalling of keizersnede met gevolgen, huilbaby, zieke baby. En wat als je over 3 maanden 'pas' zwanger bent... Dan loopt je hele planning ook al in de soep. En aan kansberekeningen heb je echt helemaal niets.
quote:geordie schreef op 09 oktober 2015 @ 13:41:

Ligt aan je stage. Ga je stage lopen in de bouw of zit je de hele dag achter een computer? Er zijn maar weinig zwangere dames die het zich kunnen permitteren om 9 maanden thuis te blijven omdat ze moe en misselijkzijn. Dus in het geval dat je in de komende periode zwanger word moet je maar even je door bijten.In een ziekenhuis, rechtop zittend werk..
Ik en mijn vriend hadden met oud en nieuw besloten dat ik zou stoppen met de pil. Ging er zelf vanuit dat het wel even zou duren voordat ik zwanger zou zijn, maar ben volgende week uitgerekend. Het was bij ons dus meteen raak.

Zelf heb ik tot 3 weken terug 4 tot 5 dagen in de week volop gewerkt. Heb zelf nergens last van gehad, gelukkig, maar een collega van mij kon al vrij snel niet meer werken. Jammer genoeg kan je niet plannen of voorspellen wanneer je zwanger raakt en hoe de zwangerschap zal verlopen.

Als je nu al enige twijfels hebt, zou ik voor de zekerheid nog even wachten. In het ergste geval kan je je opleiding nog niet afmaken en moet je weer een jaar extra betalen. Kan natuurlijk niet bij jou in je portemonnee kijken, maar een opleiding is duur. Een baby is duur. Een opleiding + een baby is ongelooflijk duur! Succes in ieder geval met alles!
quote:MamaEmeritus schreef op 09 oktober 2015 @ 13:42:

Ik ben trouwens al bijna een jaar bezig met zwanget worden. Zo kan het ook gaan...Succes! Als dat straks bij mij het geval is, heb ik in ieder geval geen vragen meer hahaha
quote:MadameQetesh schreef op 09 oktober 2015 @ 13:43:

[...]

En als je nu niet meteen zwanger bent? Dan wacht je een jaar want anders is je verlof niet in de zomer.

Echt een zwangerschap en het verloop ervan laat zich niet plannen.

Volgens mij schat je het veels te rooskleurig in.

Ik ken geen zwangere zonder ook maar iets van klachten. Tuurlijk zijn er genoeg die er prima doorgaan. Maar ook genoeg die dat niet doen.

Vriendin kotste tot week 16 alles onder. Vanaf week 24 weer door maagzuur.

Een stage is wat anders als werk. Je moet op stage ook nog opdrachten maken. Je moet aan bepaalde uren voldoen. Op het werk kan je meestal nog minder uren gaan werken of halve dagen.

Waarom zoveel haast? Ben je bijna 40 dat het bijna niet meer kan ofzo?Nee wel in de 30..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven