Start ICSI in september 2019

21-05-2019 14:03 395 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Wij hadden gisteren een intake bij een fertiliteitskliniek en gaan september beginnen met ICSI.
Het lijkt me fijn om met jullie te kletsen. Jullie weten toch het beste wat er speelt in zo'n traject. Ik heb ook niet zo de behoefte om het in mijn omgeving aan iedereen uit te leggen en dat in mijn ogen 'domme opmerkingen of vragen' te beantwoorden. Vind dat al snel vermoeiend en irritant :lmao:
Ik ben 33 jaar en zijn sinds oktober 2017 bezig met een zwangerschap. Helaas is gebleken dat mijn man verminderd vruchtbaar is. Gister bleek het zaad zo slecht dat we gelijk in aanmerking komen voor ICSI. Dat vond ik nog wel even schrikken, gelijk het laatste middel wordt ingezet zeg maar. Ik heb alle onderzoeken al gehad in ons streekziekenhuis en dat ziet er allemaal prima uit.
Nu blijkt dus echt dat ons zoontje van net 3 een heel groot wonder is!! :flirting: Een wonder is het sowieso al, maar nu we dit weten is het extra bijzonder dat ik destijds heel snel op de natuurlijke manier ben zwanger geworden.

Ik zou het leuk vinden om met meer meiden in contact te zijn, of je met een IVF of ICSI traject gaat starten, maakt niet uit. De behandeling is zo goed als gelijk.

Ik wacht het af!

Groetjes Mimi
anoniem_249125 wijzigde dit bericht op 22-10-2019 13:50
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
He meiden, dacht even aan jullie; gaan tot nu toe jullie behandelingen, tp's nog door wegens het virus?
Ik zag nl in mijn kliniek dat het doorgaat zolang je je zelf goed voelt, maar lees ook op andere forums dat er veel afgeblazen wordt...
Hoop het niet iig! :sun:
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat jullie echo’s goed waren Mimi en Lux!

Bij ons is fertiliteit helemaal aan het sluiten. Alleen de puncties die nog staan gaan nog door voor de rest word alles afgeblazen. Wanneer ze weer open gaan is nog niet bekend.
Ik begrijp wel dat ze maatregelen moeten nemen, alhoewel het natuurlijk niet wegneemt dat het heel vervelend is.

Vraag me af of er wachtlijsten gaan ontstaan wanneer ze wel weer open gaan.
Alle reacties Link kopieren
.
rosie2020 wijzigde dit bericht op 10-09-2020 10:23
99.72% gewijzigd
@Mimi nee hier is alles opgeschort. Ik zou 3 april beginnen maar dat is allemaal geannuleerd tot nader bericht.

Ja Rosie kan bij iedereen toch anders uitpakken. We zullen het zien, voorlopig gaan we nog even niet van start...
Alle reacties Link kopieren
.
elisboompje wijzigde dit bericht op 15-02-2021 13:47
98.37% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Had ‘t al gehoord idd meiden. Ontzettend balen voor jullie :hug:

Hier alles goed. Heb het idee dat ik over de top van mijn klachten heen begin te raken. Misschien is het ook dat ik gedwongen thuis zit omdat alle coschappen zijn afgelast, dat zou ook nog kunnen. Hoe dan ook, het is nu goed te behappen.

Ik ben nu 8 weken en ben voorzichtig aan het genieten van het idee dat er een tweede komt. Over namen aan het nadenken enzo. Dingen aan het bekijken voor het kamertje. Ik koop nog niks (zal ook nauwelijks iets nodig hebben want ik heb alles nog ;) ), maar het is wel leuk om vast te kijken naar leuke muurstickers enzo. Verven gaan we sowieso niet want we willen (moeten) uiterlijk volgend voorjaar verhuizen.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het dames?
Alle reacties Link kopieren
Hee Elis, hoe gaat het met jou? Al zicht op wanneer er weer gestart wordt?

En de andere dames?

Hier gaat het goed. 15 weken inmiddels en voel de kleine druktemaker luid en duidelijk schoppen :hihi: buikje groeit ook al aardig. NIPT (incl. nevenbevindingen) was goed, dus ook dat was fijn. Voel me fit, blij en heel erg dankbaar voor dit kindje dus zit in een fijne fase van m’n zwangerschap.

Hoop dat jullie allemaal snel weer van start kunnen!
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
lux, 15 weken alweer..wat vliegt de tijd! Fijn dat de nipt goed was!

Hier al weer 34 weken, morgen officieel met verlof..al doe ik al 9 weken zeer weinig.

Ben ook benieuwd hoe t met de andere dames gaat. Veel ziekenhuizen en klinieken gaan weer aan de slag..gelukkig!
Alle reacties Link kopieren
Ja begint ergens op te lijken haha. Over 5 weken alweer op de helft, gek hoor. Gaat zo snel dit keer voor m’n gevoel. Knipper een keer met m’n ogen en we zijn weer een maand verder.

Lekker met verlof! Nog een beetje kunnen genieten afgelopen weken of is het voor jou alleen maar afzien geweest? Voorbereidingen al klaar?
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Ja je hebt natuurlijk de kleine die gewoon lekker zijn ding doet, wel lekker dat de tijd snel gaat 😋 Toch ook minder/andere focus op de zwangerschap?

Zo goed als klaar idd, komende week mn vluchtkoffer inpakken..maar heb daar wel nog t 1 en ander voor nodig.
Soms wel flink afzien, 24/7 pijn... maar de kleine doet t iig goed! 1 juni terras weer open..dan zou ik er nog twee weken van kunnen genieten haha!
Alle reacties Link kopieren
Ja dat scheelt denk ik, zo’n bliksemafleider in huis :P maar voel me psychisch ook veel beter. Vorige zwangerschap vond ik enorm spannend en had ik veel angsten, leefde van afspraak naar afspraak en van echo naar echo. Ik vond de komst van een baby nog erg abstract en ik was denk ik vooral gefocust op alle slechte en moeilijke kanten van een zwangerschap.

En nu heb ik daar totaal geen last van. Ik heb het volste vertrouwen in deze baby en in mijn lichaam en voel me heel gelukkig. Dus heb alweer bekkenpijn, maar het kan me totaal niet deren. Ik neem m’n kussen tussen m’n benen en m’n bekkenkussen om op te zitten en heb een afspraak bij de fysio staan en verder denk ik ‘we doen gewoon wat gaat en wat niet gaat dat gaat niet.’ Mijn humeur is er gewoon niet onder te krijgen dit keer :lol:

Bizar hoeveel verschil er tussen zwangerschappen kan zitten, maar mij hoor je niet klagen.

Succes met je koffer inpakken! Mijn tip; doe er een grote fles in voor water en een verlengsnoer zodat je je telefoon kunt opladen eventueel (mocht je moeten blijven).
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Wat ontzettend fijn dat je er psychisch anders instaat! Is ook wel logisch, zo lang bezig geweest om eindelijk ouders te worden..dan is de hele zwangerschap spannend en sowieso nieuw. Nu ben je al papa en mama en hangt er toch een ander gevoel aan, kindje is niet minder welkom dat zeker niet..maar t maakt deze zwangerschap minder beladen.

Balen ookal van die bekkenpijn! Gelukkig weet je goed wat te doen 😊

Bedankt voor de tip, water moet sowieso mee..en ijsklontjes t liefst ook xD. Ijs ijs ijs, heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
.
elisboompje wijzigde dit bericht op 15-02-2021 13:48
99.52% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hee Elis! Wat vervelend dat er nog niet echt schot in zit. Hopelijk dan rond het najaar meer actie en snel zwanger :hug:

Hier alles prima. Wij krijgen een tweede zoon, hij is net helemaal goedgekeurd bij de vk :) en ik voel hem al flink schoppen en dat zag je ook bij de echo want ze heeft er bijna 2 uur over gedaan om alles in beeld te krijgen omdat meneer zo aan het stuiteren was :hihi:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Ik up dit topic eens even!

Hoe is het met iedereen hier? Zijn de trajecten alweer opgestart of liggen ze nog/weer stil door corona?

Hier inmiddels bevallen 3 weken geleden, van een prachtige, gezonde zoon van bijna 4.2kg. Heel fijne bevalling gehad, geen pijnstilling, geen scheurtjes, en hem zelf aangepakt bij de geboorte :heart: heel bijzonder.

Mijn oudste is gek op zijn broertje en het gaat hartstikke goed met ons allemaal en daar zijn we heel dankbaar voor :)

Ben benieuwd hoe het met jullie allemaal is!
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Gefeliciteerd Lux! Fijn dat de bevalling goed is gegaan!

Poging twee is bij ons opgestart en ik had 2 cryo's. De eerste terugplaatsing is niks geworden en deze maand gaan we het voor het eerst in een natuurlijke cyclus proberen. Over 2/3 weken heb ik weer een tp.
Alle reacties Link kopieren
Oh balen neo, maar wel fijn dat je cryootjes hebt! Ik ga duimen voor meer geluk nu :cheer2:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk om hier wat te lezen!

Wat bijzonder lux, gefeliciteerd! Fijn dat alles goed gegaan is! leuk dat de grote broer zo gek is op de baby!

Jammer neo dat de verse tp niets gelukt is! Hopelijk is de aankomende tp in een natuurlijke cyclus raak! Hoe zorg jij dat je positief blijft?

Hier morgen weer een tp, nummer 5 alweer en dan zijn alle cryo’s ook op. Ik hoop dat het dit keer wel raak is. Wel lastig om heel hoopvol en positief te zijn. Waarom zou het nu wel lukken..
Alle reacties Link kopieren
Hier is de ontdooiing helaas niet goed gegaan. Op naar ICSI 2. :"-(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven