Start ICSI in september 2019

21-05-2019 14:03 395 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Wij hadden gisteren een intake bij een fertiliteitskliniek en gaan september beginnen met ICSI.
Het lijkt me fijn om met jullie te kletsen. Jullie weten toch het beste wat er speelt in zo'n traject. Ik heb ook niet zo de behoefte om het in mijn omgeving aan iedereen uit te leggen en dat in mijn ogen 'domme opmerkingen of vragen' te beantwoorden. Vind dat al snel vermoeiend en irritant :lmao:
Ik ben 33 jaar en zijn sinds oktober 2017 bezig met een zwangerschap. Helaas is gebleken dat mijn man verminderd vruchtbaar is. Gister bleek het zaad zo slecht dat we gelijk in aanmerking komen voor ICSI. Dat vond ik nog wel even schrikken, gelijk het laatste middel wordt ingezet zeg maar. Ik heb alle onderzoeken al gehad in ons streekziekenhuis en dat ziet er allemaal prima uit.
Nu blijkt dus echt dat ons zoontje van net 3 een heel groot wonder is!! :flirting: Een wonder is het sowieso al, maar nu we dit weten is het extra bijzonder dat ik destijds heel snel op de natuurlijke manier ben zwanger geworden.

Ik zou het leuk vinden om met meer meiden in contact te zijn, of je met een IVF of ICSI traject gaat starten, maakt niet uit. De behandeling is zo goed als gelijk.

Ik wacht het af!

Groetjes Mimi
anoniem_249125 wijzigde dit bericht op 22-10-2019 13:50
0.00% gewijzigd
Lux, we doen ICSI-PGD(embryoselectie) door erfelijk gen (er zijn geen fertiliteitsproblemen maar man kan 50% kankergen doorgeven). De biopsie is betrouwbaarder bij een blastocyste. Dat maakt het ook zo zuur, het is al een afvalrace en als je dan ook nog tot blasto moet wachten EN 50% van de blasto's valt dan ook nog eens af vanwege het gen is gewoon frustrerend. We gaan bij de nieuwe poging bespreken op de biopsie niet op dag 3 kan plaatsvinden en wat de consequenties dan zullen zijn/hoe betrouwbaar de uitkomst is. Het zou gewoon ook fijn zijn om de mogelijkheid te hebben op een verse tp of méér cryo's. We hadden 11 eicellen, 7 bevruchtingen, 4 blasto's waarvan er 2 vernietigd zijn ivm het gen. Ze kiezen alleen voor dag 3 als er écht te weinig bevruchtingen zijn. We moeten ook ICSI vanwege dat gen, met IVF is de kans op tweeling te groot waardoor de tweede alsnog kans heeft om de genmutatie te bevatten.

Rosie dat klinkt als een hele mooie cryo score!
Dag lieve dames! Zo gebeurt er niks bij ons allen en zo hebben we het allemaal ineens heel ‘druk’!

Jee Rosie, je hebt gewoon in het ziekenhuis gelegen! Maar gelukkig een mooi aantal in de vriezer, dat doet je vast goed! En ja wel lang wachten nu op een tp, maar een rustiger lijf is natuurlijk ook een betere ontvanger voor een lief embryootje, maar toch.. je kijkt er ook wel naar uit. Heel veel beterschap en doe echt rustig aan!

Lux, bikkel ben je! Wat fijn dat je punctie goed te doen was. En goeie opbrengst! Ondertussen al een telefoontje gehad over het aantal bevruchtingen? Zo spannend!! Dan heb jij waarschijnlijk zaterdag de tp?

Neoflux, wat #$%
Had het zo voor je gehoopt! Dat streepje maakt je zo blij! Voor heel eventjes heb je al hoop en dat het dan niet zo mag zijn en dat dan alles overnieuw moet, lijkt me zo verdrietig! En je moet indd ook nog wel even wachten… Ben benieuwd wat ze zeggen over een 3 of 5 daagse embryo. Vriezen ze dan bij jullie al een 3 daagse in?

Ik ben heel blij!
De punctie is achter de rug, yes! Vond het echt dezelfde hel als de vorige keer. Meer pijnstilling gehad maar zodra die eerste prik in een follikel gaat of wat ik dan ook maar voel, zit ik aan het plafond. Heb de hele tijd gepuft, erom gedacht dat ik niet gespannen mijn adem in houdt maar toch wel veel pijn. Ook weer gedoe met mijn blaas net zoals de vorige keer, moest weer gekatheteriseerd worden en ze hebben weer door mijn blaas geprikt anders konden ze er niet helemaal bij. Maar ze hebben wel 17 follikels aangeprikt en we hebben 10 eicellen en allemaal rijp! Gewoon het dubbele van de vorige keer! En er zijn 8 bevrucht! Dat telefoontje wat je dan krijgt is niet te doen he? Lag de hele nacht te woelen, ‘leuk, 10 eicellen, maar straks maar 1 bevruchting ofzo’ wat kan je je zelf gek maken he!
Vrijdag terugplaatsing en hoop zo dat we maandag geen telefoontje krijgen, want dat betekent dat er iig iets de vriezer in is gegaan!
Nu nog wel wat buikpijn, vorige keer was dat vandaag wel weer over. Heb ook echt rust voorgeschreven gekregen, omdat ze een beetje bang waren voor overstimulatie met 17 follikels. Dus drink me een ongeluk, maar voel me verder wel oke. Vandaag wel aan het werk, rustig aan en neem vanmiddag denk ik lekker vrij. Kind op kdv, dus heb dan ook echt rust thuis :zzz:

:smooch: voor jullie allemaal!
.
rosie2020 wijzigde dit bericht op 10-09-2020 10:29
99.63% gewijzigd
.
elisboompje wijzigde dit bericht op 15-02-2021 14:47
99.90% gewijzigd
Wat fijn Miem! Hoop dat de tp goed is gegaan!

Hier morgen tp, hoor dan pas over het aantal bevruchtingen. Ben benieuwd!

@Neo: ach, ja, dat maakt het extra lastig idd. Ontzettend balen dat het zo moet maar kan me ook voorstellen dat je je kind tegen zo’n gen wil beschermen :hug:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Spannend lux! Succes morgen
Oh Elis zie dat ik jou helemaal over had geslagen, sorry meid, helemaal over je post heen gelezen. Wat fijn dat jij ook weer begonnen bent!
Ben benieuwd. Vriendinnetje van me doet ook cryo-tp’s onder hormoonschema.

Zij heeft extreem moeilijk behandelbare PCOS, dus haar cyclus is ook niet op orde uit zichzelf.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Hallo dames,

Ik schrijf ook graag mee. Wij zijn al sinds oktober 2018 bezig maar het wil nog niet lukken.
Volgende week hebben we een intakegesprek, voor waarschijnlijk icsi (gezien de slechte zaad kwaliteit de vorige keer).
Ik vind het ontzettend spannend maar kan ook niet wachten om ermee te beginnen, terwijl ik weet dat het een pittig traject is.
Was er bij jullie een wachtlijst voor je mocht beginnen?

Liefs, Sooff30
@Soof: welkom!

Hier was er bij zoon (in 2016) een wachtlijst van 2 maanden.
Deze ivf (vandaag terugplaatsing gehad) kon ik direct door toen de cryo’s op waren.

@hier: Uit 9 eicellen 8 embryo’s, 1 teruggeplaatst, overige 7 worden weer beoordeeld op dag 5, dus vergeleken met IVF echt veel winst (toen 6 embryo’s uit 11 eicellen op dag 3). Ben blij :)

En nu weer zwanger voor iig 2 weken :cheer2:
Wow Lux wat een top score!! Echt super fijn! Ik ga duimen dat deze gewoon blijft zitten! Spannend zeg. Hoeveel cellig was de teruggeplaatste embryo?

Soof wat spannend! Bij ons duurde het ook 2 maanden. Maar daarvoor al oi gedaan en iui.

Elis wat spannend! En fijn dat je door kan, wij doen alle terugplaatsingen in de natuurlijke cyclus maar ik heb een heel regelmatige cyclus, dus dat is wel een verschil. Wanneer heb je de echo?
Mimi als het goed is heb jij nu ook een terugplaatsing gehad dus ik duim natuurlijk voor jou ook! Hoor jij maandag hoeveel embryo’s er zijn ingevroren?
Lux wat fijn en wat spannend! Succes met wachten!

Oh wat erg, ik denk dat ik 2 maanden wachtlijst echt al te lang vind.. Ik ben zoo benieuwd!
Weet ook nog niet of ik het mijn omgeving ga vertellen, hoe hebben jullie dat aangepakt?
(sorry voor mijn vragen maar ik ben hier helemaal blanco in..)
Er waren er 6 8-cellig en 2 6-cellig, dus er is een 8-cellige teruggeplaatst.

@Soof: bij ons is redelijk algemeen bekend dat zoon een IVF-kind is en ook dat we een tweede willen. Meeste vrienden, collega’s en familie weten er gewoon vanaf. Wel zo makkelijk.

En wat betreft wachten: bij de IVF voor zoon vond ik alles ook zo ontzettend lang duren, maar ik merk dat ik het nu toch allemaal een heel stuk minder spannend vind en ik vind de tijd best snel gaan.
.
elisboompje wijzigde dit bericht op 15-02-2021 13:45
99.86% gewijzigd
Lux echt een super goede score!

Soof in mijn omgeving weet alleen onze naaste familie het en onze beste vrienden. Tot aan het aantal embryo’s hou ik iedereen daarvan op de hoogte maar van de terugplaatsingen niet, die houden we voor ons zelf en dat werkt voor ons goed.

Elke, oh die bolletjes, ik vind ook dat ze daar eens wat anders op moeten bedenken hoor. Ik mag er nu eindelijk mee stoppen, moest er deze cyclus nog mee doorgaan omdat ze bang waren dat als mijn slijmvlies ineens ook afgebroken zou worden ik dan nog zieker zou worden.
Het gaat helaas nog niet zo goed als ik zou willen, er zit wel echt verbetering in hoor! Ik moet morgen weer bloedprikken dus ben benieuwd. Vind het heftig dat dit hele traject mij zo ziek heeft gemaakt.. ik slaap heel veel nog.
rosie2020 wijzigde dit bericht op 09-02-2020 10:51
6.49% gewijzigd
Lux, broedse :heart: :bigkiss:
Wauw Lux mooie score! Zelfde als mij! Misschien heeft ICSI daar toch aan bijgedragen, nu hopen dat ze allemaal door gaan delen!! Doe je nog wat speciaals deze terugplaatsing? Ik slaap met sokken aan haha! Mijn vriend vindt het zo dom, maar ik geloof daar wel in. Warme voetjes, warme baarmoeder…

Welkom Soof!
Wij moesten even wachten, ook omdat we zelf eerst met zomervakantie wilden. Maar je kunt toch nooit per direct (bedoel volgende week ofzo) beginnen, omdat je eerst aan de pil moet, sowieso 1 cyclus. Om goed het startpunt te kunnen plannen. Dus ook al heb je een ‘wachttijd’ van 2 maanden, dan kun je deze maand al wel starten met de pil en ben je toch gestart met je traject zeg maar.
Ja lastig, wat je wil delen met je omgeving. Ligt helemaal aan jezelf. Op mijn werk weten veel collega’s het wel, je moet natuurlijk toch vaak even onder werktijd weg, dit valt er niet echt omheen te plannen. Eerst wisten weinig mensen het, maar ik wilde ook niet continue smoesjes verzinnen. Sporten ging niet echt lekker meer in het traject, dus ook daar weten ze er nu wel van. Vriendinnen deel je het op een gegeven moment ook wel is mijn ervaring, want ja je hebt het weleens over je kinderwens toch? En wij hebben een zoontje van 3, dus daar hebben we ook vaak even oppas voor nodig gehad, dus op zich ook wel handig dat je dan een vangnet hebt…
Ik vind het lastiger dat mensen weten van een terugplaatsing, want dan weten ze ook ongeveer wanneer je testtijd is en dat vind ik wel heel privé.
Dus stel wij krijgen een cryo terugplaatsing, dan doe ik dat denk ik iets meer in het geheim…

Hier ook 2 weken ‘zwanger’ zoals Lux zo mooi zegt. Een mooi 8 cellig embryootje…
Vandaag ook spannend, ik hoop dat ik niet gebeld wordt, want dat betekent dat er embryo’s ingevroren kunnen worden. Dat horen we dan per brief. Als er niks in kan, doen ze een belletje, want das ook zo lullig in een brief he, helaas mevrouw, we hebben 0 in kunnen vriezen. Bam!

Ik ga weer verder duimen draaien :kneel:
.
0.00% gewijzigd
Oh meiden wat spannend bij jullie! Haha als met sokken slapen zou helpen, zou ik het ook lekker doen, prima met die storm😉

In mijn omgeving weet 1 collega het. Maar daar zal ik het dan inderdaad aan meer collega's moeten gaan vertellen.
Vriendinnen zeg ik dat ik nog even wil wachten met kinderen, ivm vakanties etc. Alhoewel ik het ze denk ik wel vertel zodra ik evt in een traject zit en er last van heb.. Net als m'n ouders.
Ik wil het eigenlijk zo graag als verrassing houden voor iedereen, mocht het ooit zo ver zijn!

Ben erg benieuwd, de uitslag van de 2e zaad test staat niet in online dossier en ze wilden het telefonisch niet vertellen.. Hopelijk brengt dit geen slecht nieuws dat zelfs icsi niet kan?😒
Wat zitten jullie weer in spannende fases zeg!! Ik duim voor jullie 🤞🤞
Mimi, nee op dit moment een 5-daagse zodat ze een TE-biopsie kunnen doen (omdat op dag 5 al een onderscheid gemaakt kan worden tussen vrucht en placenta hoeven ze geen cellen van de vrucht te nemen). Op dag drie moeten ze dus van heel weinig cellen (8) de biopsie nemen, maar je hebt dan wel meer embryo's omdat niet elke embryo het tot dag 5 red.
Wat balen dat je punctie zo tegen viel, gelukkig is hij nu wel achter de rug! Een katheter lijkt me ook niet fijn.. 10 rijpe eicellen is in ieder geval een hele mooie opbrengst!

Elis, ja het is gewoon heel frustrerend om zo lang weer te wachten. Nu gaat het wel, ook weer tijd en oog voor andere dingen die me tijdens het traject wat minder interesseren.
Wel heel fijn dat jullie weer door kunnen. In een kunstmatige cyclus is het wel wat beter onder controle te krijgen. Ik heb tot nu toe ook 2x een kunstmatige cyclus gehad, werd ook niet ongesteld door de medicatie. Aan de ene kant wel fijn dat je dan geen angst voor bloed hebt maar aan de andere kant zou je dan wel sneller weten als het mis is. Lastige keuze toch wel.

Welkom Sooff. Bij ons was er geen wachtlijst maar wij moesten een half jaar wachten voor het ontwikkelen van de PGD test.

Hier heb ik de 26e evaluatiegesprek en vanaf 22 maart aan de deca. Heb me wel voorgenomen dat ik een stuk gezonder ga eten tijdens het hele traject. Erasmus had onderzoek gedaan en bleek dat als je veel volkoren en fruit zou eten dit kans op zwangerschap met 60% zou verhogen tijdens een ivf traject. Ik schrapte al caffeine en alcohol uiteraard, maar bij de volgende poging wil ik ook echt meer op de voeding gaan letten.

Succes voor iedereen op het wachtbankje :)
Sooff30 schreef:
10-02-2020 19:46
In mijn omgeving weet 1 collega het. Maar daar zal ik het dan inderdaad aan meer collega's moeten gaan vertellen.
Vriendinnen zeg ik dat ik nog even wil wachten met kinderen, ivm vakanties etc. Alhoewel ik het ze denk ik wel vertel zodra ik evt in een traject zit en er last van heb.. Net als m'n ouders.
Ik wil het eigenlijk zo graag als verrassing houden voor iedereen, mocht het ooit zo ver zijn!
Dat wilde ik ook heel graag, maar naarmate ons zoontje ouder werd kwamen wel de voorzichtige vragen over een tweede... en we begonnen met alleen familie. Maar langzamerhand merkte ik dat ik niet meer zin had in geheimzinnig gedoe. de keerzijde is zeker wel dat veel mensen ernaar vragen en daar heb je lang niet altijd zin in... Dus het is dubbel. Maar blijf bij jezelf en ook als je er niet over wilt praten op dat moment kun je dat prima zeggen. Het is en blijft toch iets heel prive's. Mijn vriendin zegt het altijd zo mooi; Vind het zo vreemd iets, altijd overal maar over je baarmoeder te moeten praten :hihi:
.
rosie2020 wijzigde dit bericht op 10-09-2020 10:25
99.14% gewijzigd
Rosie2020 schreef:
12-02-2020 15:20
Hoi meiden,
Ik lig weer in het ziekenhuis vanaf afgelopen maandag. Onderzoeken zijn nog in volle gang.
Voorlopig zal het daardoor even stil zijn van mijn kant.
Succes allemaal voor de wachtende dames, ik duim voor jullie!!
Liefs
Och jeetje, nog steeds de overstimulatie? Heel veel beterschap!!
.
99.81% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven