Starten begin 2016 !

06-07-2015 22:53 124 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben even heel enthousiast en wil dit graag delen en wellicht een gezellig groepje meiden in dit topic starten. Mijn vriend en ik hebben besloten dat ik eind december de laatste pil neem en we dan begin januari voor ons eerst kindje gaan! Super leuk en kijk er erg naar uit! Nog meer meiden die begin 2016 gaan starten?
Ik wil wel met je meeschrijven!

Wij zouden eigenlijk vanaf aug gaan beginnen, maar vriendlief wil eerst ander werk, daardoor nu 6 maanden uitgesteld..

Ik baal er nu nog wel giga van, maar misschien kan ik door met jullie mee te zwijmelen weer wat positiever ernaar kijken hihi :-)
Wat leuk dat je meeschrijft Liara! Wel balen nu dat je nog een half jaartje moet wachten maar dat is het uiteindelijk meer dan waard ! Als hij een andere baan heeft hebben jullie dan meer financiele zekerheid of had hij het niet meer naar zijn zin?
Hij is heel ongelukkig op zijn huidige werk.

Hier hebben we nu goed over gepraat.

ik zou het wel aandurven een zwangerschap en wisseling van baan tegelijk maar vriend vind dit een eng idee en wil goed in zijn vel zitten als we starten aan onze kinderwens.

ik begrijp hem wel, mja ik wil zo graag hihi
Ik schrijf ook graag mee!

Ik zou het liefst vanaf oktober beginnen, maar mijn vriend begin 2016. Stiekem hoop ik dat het nog gaat veranderen, maar dat is even afwachten. Ik ben 3 weken geleden gestopt met de pil.

Meerdere malen per dag dwalen mijn gedachten af naar zwangerschap, baby's, wanneer we gaan beginnen, hoe het zou zijn etc. Ik wil mijn vriend hier niet mee "lastigvallen" omdat ik weet dat hij nog even tijd nodig heeft om te wennen aan het idee. Met 2 zwangere collega's heb ik het er al een beetje over maar verder nog niet met vrienden of familie. Leuk dus om het vanaf nu ook op deze manier te kunnen bespreken en delen!
Ik herken het helemaal Coco!

Ik zou echt de hele dag over zwanger worden willen praten, wil het het liefste nú.. en vriendlief snapt niet waarom ik "een paar maandjes wachten" zo moeilijk vind hihi

Hij maakt ook weleens grapjes zoals "hallo ik hoor je hier rammelen" haha oops

Mag ik vragen waarom je al wel met de pil bent gestopt? :-)
Wat gezellig Coco dat je mee praat ^^

Liara goed van je vriend dat hij op zoek gaat naar iets anders als hij hier niet meer naar zijn zin heeft. Hopelijk heeft hij snel wat gevonden.

Ik denk er ook vaak aan hoor hoe het zal zijn om zwanger te zijn en om de babykamer mooi te maken en kleertjes te kopen, naam verzinnen en alles wat erbij komt kijken. Familie vraagt al vaak wanneer er nou eens een kleine komt. Vind dat wel leuk en weet dan ook als het zover is dat ze heel blij en enthousiast zullen zijn voor ons.
Is jouw vriend al bezig met solliciteren voor een nieuwe baan Liara? Ik kan me wel voorstellen dat hij daarom even wil wachten met proberen om zwanger te worden, hopen dat hij snel iets vindt!

Ik ben vast gestopt met de pil zodat ik de komende maanden kan ontpillen en inzicht krijg in mijn cyclus. Ik weet dat het bij sommige vrouwen direct regelmatig is maar dat kan ook een paar maanden duren. Mocht mijn vriend het 'startsein' geven dan is mijn cyclus hopelijk weer regelmatig en kunnen we er voor gaan!
Aha op die manier. Ik wil graag in okt stoppen om dezelfde reden, binnenkort maar eens voorstellen aan hem.

Nee hij is niet aan het solliciteren, hij wil nl een hele andere sector in en zal zich dus eerst moeten omscholen/opleiding volgen. Hij is nu druk aan het bedenken wat hij wil, zodat hij daar wat meer rust mee heeft. Ik hoop dat hij dan wel ervoor wil gaan..
Oeh leuk! Ik hoopte al dat iemand een topic zou openen voor eind dit jaar begin volgend jaar. Ik zou ook heel graag willen meeschrijven. Mijn vriend en ik zijn ook van plan om in december/januari te starten. Ik heb nu nog een spiraaltje maar ben wel altijd gewoon ongesteld geworden. Ik laat mijn spiraaltje er in september uithalen zodat ik goed in de gaten kan houden hoe mijn cyclus loopt en zodat we er in januari ( maar misschien al december) helemaal voor kunnen gaan. Ik ben al wel gestart met foliumzuur. Heb gelezen dat een aantal maanden voor het proberen wordt aangeraden, dus ik dacht ik begin alvast.

Het bepalen van de startdatum is bij ons een aantal keer besproken, met veel verdriet van mijn kant wat ik rammel eigenlijk al jaren. Toen de basis voorwaarden er eenmaal waren wou ik dan ook helm graag meteen beginnen, maar vriend vond het nog erg spannend allemaal. Inmiddels heeft hij wel door dat ik echt een startdatum nodig heb en ontzettend graag wil beginnen, en samen zijn we uitgekomen op januari.

Coco: ik herken mezelf heel ook in wat je zegt. Ik moet mezelf echt bedwingen om nog niks te kopen, maar ik surf regelmatig op het internet op zoek naar allerlei spulletjes en informatie.

Pinkcherryblossom: wat leuk dat jullie ook in januari gaan starten!

Liara:. Mijn vriend wordt soms ook helemaal gek van mij dus daarom lijkt het me heerlijk hier over dit onderwerp te kunnen kletsen!
Na heel lang meelezen op dit forum toch maar eens aangemeld om mee te schrijven.

Ook wij willen eind 2015 begin 2016 gaan beginnen, super spannend! We trouwen midden september en gaan daarna nog op huwelijksreis. Het is ook een voorwaarde dat aanstaande een vast contract krijgt op zijn werk zodat we meer financiele zekerheid hebben. Aangezien ik waarschijnlijk stop met werken als er een kleine is.

Als het allemaal meezit gaan we denk ik december 2015 beginnen, er vanuit gaande dat het niet gelijk raak is.

We willen in de zomer van 2016 graag nog een keer met zijn tweeen kamperen dus dat komt dan in iedergeval nog uit

Leuk om hier alvast lekker te kletsen en ernaar uit te kijken . Ook ik speur al het internet af naar weetjes etc. Deze plannen zijn trouwens niet bekend bij onze familie/vrienden. Bij jullie wel?

Groetjes!
Als het niet leuk wordt dan wordt het wel hilarisch!
Beautyaap ik heb precies hetzelfde. Ik lees al een jaar of wat mee op het forum en nu is eindelijk de tijd gekomen om me ook aan te sluiten bij een groepje. Dat maakt het wel echt!

Leuk nog even kamperen in de zomer van 2016. Wij zijn deze zomer wezen kamperen met z'n tweetjes en het was erg leuk, maar ook wel een beetje saai vond ik. Het lijkt m zo leuk om met een kleine op vakantie te gaan! Lekker druk haha!

Bij ons zijn de plannen ook zeker niet bekend bij de familie. ik vermoed dat de kant van de familie van mijn vriend er heel erg van zal schrikken en geen gat in de lucht springt,maar mijn kant van de familie, vooral mijn moeder, zal het fantastisch vinden! Het wordt voor beide kanten het eerste kleinkind ( als alles natuurlijk goed mag gaan). Het is wel raar om er niet over te praten met familie en vrienden, omdat je er juist zo graag over wilt praten.

Hoe oud zijn jullie eigenlijk?
quote:Daffodillover schreef op 08 juli 2015 @ 14:27:

Beautyaap ik heb precies hetzelfde. Ik lees al een jaar of wat mee op het forum en nu is eindelijk de tijd gekomen om me ook aan te sluiten bij een groepje. Dat maakt het wel echt!

Leuk nog even kamperen in de zomer van 2016. Wij zijn deze zomer wezen kamperen met z'n tweetjes en het was erg leuk, maar ook wel een beetje saai vond ik. Het lijkt m zo leuk om met een kleine op vakantie te gaan! Lekker druk haha!

Bij ons zijn de plannen ook zeker niet bekend bij de familie. ik vermoed dat de kant van de familie van mijn vriend er heel erg van zal schrikken en geen gat in de lucht springt,maar mijn kant van de familie, vooral mijn moeder, zal het fantastisch vinden! Het wordt voor beide kanten het eerste kleinkind ( als alles natuurlijk goed mag gaan). Het is wel raar om er niet over te praten met familie en vrienden, omdat je er juist zo graag over wilt praten.

Hoe oud zijn jullie eigenlijk?

Haha leuk! Waar waren jullie heen? Het lijkt mij ook heel leuk om met een kleine te kamperen hoor :D. Wij willen graag naar italie daar is vriend nog nooit geweest.

Waarom denk je dat ze zullen schrikken? Ik vind dat ook een beetje gek inderdaad, eigenlijk wil je het heel graag benoemen. Maarja stel nou dat het niet (direct) lukt. Je krijgt dan toch van die nieuwsgierige blikken en vragen. Daarom extra leuk om hier mee te praten toch?!

Ik ben 24 en vriend wordt in november 29.

En jullie? :D
Inderdaad, dat is zeker de reden waarom ik hier graag mee wil praten op het forum. Mijn schoonouders zien hun kinderen ( waaronder mijn vriend) nog echt als hun kinderen. Ze kunnen hem moeilijk loslaten en hebben zelf ook moeite met het feit dat ze ouder worden en dat er dingen veranderen. Ze bepalen nog steeds graag dingen voor mijn vriend en kunnen maar met moeilijk accepteren dat wij onze eigen keuzes maken.

Wij waren naar Frankrijk op vakantie. Ik ben trouwens ook 24 en mijn vriend is 29.
quote:Daffodillover schreef op 08 juli 2015 @ 15:10:

Inderdaad, dat is zeker de reden waarom ik hier graag mee wil praten op het forum. Mijn schoonouders zien hun kinderen ( waaronder mijn vriend) nog echt als hun kinderen. Ze kunnen hem moeilijk loslaten en hebben zelf ook moeite met het feit dat ze ouder worden en dat er dingen veranderen. Ze bepalen nog steeds graag dingen voor mijn vriend en kunnen maar met moeilijk accepteren dat wij onze eigen keuzes maken.

Wij waren naar Frankrijk op vakantie. Ik ben trouwens ook 24 en mijn vriend is 29.Wat grappig (bijna) even oud! Mijn schoonouders zijn gescheiden maar ik herken je verhaal wel in mijn schoonmoeder. Zij wonen op een uur rijden en snappen bijvoorbeeld niet dat we niet wekelijk voor een uurtje langskomen. Best jammer soms. Maar denk wel dat hier iedereen blij is met het nieuws . Als alles goed gaat natuurlijk.
Ik ben 27 en mijn vriend 29 :-)
Hier ook eigen familie op 1,5 uur rijden vandaag en schoonfamilie is ook 1,5 tot 2 uur weg. Dus dat zal dan voor mij ook minder werken worden en even afwachten of oktober mijn vriend cobtract verlenging krijgt. Mijn ouders weten dat ik jong moeder wil worden en schoonfamilie vraagt elke keer al of we al bezig zijn. Ze weten verder nog niets. Ik ben momenteel 22 en vriend 24. Leuk al een paar meiden die hier gezellig willen kletsen en dromen. Ik vind wel dat de weken en maanden snel gaan dit jaar dus wie weet is het al snel zo ver. Ik wil liefst in november stoppen met de pil al of eerder. Ga dan ook foliumzuur beginnen te nemen.
Leuk! Ik zou ook graag mee willen schrijven!

Ook wij hebben besloten om in december als de laatste pil-strip op is, geen nieuwe te bestellen.

Eerlijk gezegd kan ik nu al niet meer wachten.

Overal waar ik kijk zie ik zwangere buiken of pasgeboren baby's.

Vriend begint steeds enthousiaster te worden, zeker omdat we dan onze 2 kleine autootjes in willen ruilen voor een gezinsauto.

Hij speurt t internet af als een malle en heeft zijn blik al laten vallen op een auto :-).

Groetjes, Puckie
Leuk puckie! Ik moet ook opletten dat het niet al een obsessie wordt haha! Hier wachten we ook nog op een vast contract in oktober. Spannend dus!

Ik ben trouwens al een paar jaar hormoonvrij. Heb een tijdje de prikpil gehad die perfect werkte maar wilde daar vanaf en heb toen een spiraaltje gehad. Was echt verschrikkelijk. Heel veel pijn van gehad. Dus die is toen eerder verwijderd. Sindsdien gebruiken we alleen condooms. Ik hoop dat dat straks in mijn voordeel werkt.

Ik ga denk ik in november starten met foliumzuur. Een maand van tevoren is prima zeggen ze. En het lijkt me niet zo handig om mee te nemen op huwelijksreis in oktober.

Groetjes!
Oja, ik ben op dit moment 26, vriend 29.

Beautyaap, foliumzuur moet je toch tot aan de eerste 10(?) weken in de zwangerschap gebruiken om o.a de kans op een open ruggetje te beperken?

Ik wil dan ook in november gaan beginnen met foliumzuur.

Weten bij jullie andere mensen dan jullie zelf van jullie kinderwens af? Hier alleen een beste vriendin die ook een kinderwens heeft. We kunnen er met z'n tweetjes eindeloos over kletsen hihi...vindt vriendlief ook wel fijn geloof ik.Ook dit forum is een uitkomst. Moet er toch voor oppassen mij niet te verspreken, o.a bij m'n ouders, want waar het hart van vol is, loopt de mond van over!
Oef t is nog vroeg beautyaap, ik was in de veronderstelling dat je huwelijksreis na november was... Niet goed gelezen!
Haha geeft niet hoor Puckie! In mijn omgeving weten een aantal mensen wel van mijn kinderwens. Maar dat is het dan ook. Ik ben daar niet zo open in. Mede door wat er in mijn omgeving heeft gespeeld aan miskramen, doodgeboren kindjes en natuurlijk een hoop verdriet wat daarbij kwam kijken.

Verder zijn mijn vriendinnen die evt. ook een kinderwens hebben erg onrealistisch vind ik. Ze zien alleen het mooie en gaan er vanuit dat het allemaal in een keer lukt. Wat ik natuurlijk ook voor ze hoop. Maarja de ervaringen die ik in mijn omgeving zie zijn dus wel anders en dat gaat er bij hun niet in.

Dus ik hoop hier lekker mee te kunnen kletsen, natuurlijk ook vooral over de leuke dingen.

Maar jullie zijn er ook al "concreet" mee bezig, dat maakt het wat leuker en realistischer. :D
Leuk dat je ook meeschrijft Puckie. Ga je eerst nog ontpillen of gaan jullie meteen na december beginnen? Hoe werkt dat ontpillen eigenlijk? Ik slik geen pil dus heb eigenlijk geen idee.

Beautyaap, wat vervelend dat je zulke nare dingen in je omgeving hebt meegemaakt. Ik moet eerlijk toegeven dat ik zelf ook wel heel naïef erin sta en verwacht dat we vrij snel zwanger zullen zijn. Dat hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn en dat moet ik mezelf wel goed voorhouden.

Ik heb wel een paar vriendinnen die weten dat ik heel graag moeder wil worden, maar veel concreter wordt het niet. Vind dat eigenlijk ook wel lekker! Dan zijn er ook geen verwachtingen en vragen. Het is nu lekker ons geheimpje!
Ik denk dat je daar ook maar vanuit moet gaan daffodillover. Het gaat volgens mij nogsteeds vaker goed dan dat het niet lukt of mis gaat. Maar toch.. Ik hou het wel in mijn achterhoofd

Bij mij is het wat vriendinnen betreft ook hetzelfde, vind het wel prima zo

Hoe meer ik erover nadenk hoe spannender het wordt :D
@daffodillover ik weet t eigenlijk niet zo goed.. ontpillen schijnt toch niet te bestaan? Ben opzich wel benieuwd wat mijn lichaam doet na ruim 10 jaar aan de pil te zijn geweest.

Daarnaast wil ik van het voorjaar nog heel graag een halve marathon lopen, dan is een buik(je) en evt. zwangerschapsklachten niet handig in de training. Maar goed, ik ga er maar niet vanuit dat het in een keer raak is. Soms hoor je van die verhalen dat het

wel in een keer lukt, maar ook ik ken in mijn omgeving stellen die lang hebben moeten proberen voordat het lukte. Mocht t wel lukken, is daar vast een mouw aan te passen. Het is dan best nog pril, zou moeten kunnen dus!

@BeautyAap, dat maakt het zeker een stuk realistischer idd, maar soms vind ik het ook wel eng, ik wil niet zeggen dat mij dan een soort van angst bekruipt maar ik vraag me dan af of wij er wel aan toe zijn, of we alles wel op de rit hebben enz enz...

En opzich hebben we een stabiele relatie,de nodige ellende al meegemaakt helaas, allebei een vaste baan waar wij met plezier naar toe gaan, een mooi en fijn (koop)huis, een gevulde spaarrekening, op deze punten opzich alles voor elkaar. Maar toch.. twijfels:_D

Alleen, tot mijn ongenoegen zijn we alleen nog steeeeeds niet getrouwd ... heb alleen t idee hoe harder ik zeur, des te langer het duurt haha

Fijne avond en slaap lekker!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven